Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam serdecznie, proszę o informacje jak powinienem się zachować w następującej sytuacji. Spełniam swoje marzenie i po kilkunastu latach ciężkiej pracy zamówiłem do produkcji swoje BMW 5. Na dniach mam termin odbioru i miałem już okazje obejrzeć samochód na placu. Ku mojemu zdziwieniu samochód ma nierówną maskę jest przesunięta o około 3 mm w prawo i szpary między reflektorami różnią się od siebie. Drzwi kierowcy są wyżej niż drzwi pasażera co poznaje po chromowanej listwie. Obejrzałem cztery inne samochody z placu (te same modele) wszystko jest idealnie równe. Na chwilę obecną nie mam zamiaru odbierać tego samochodu bo pochodzenie tych wad może być różne na dodatek przedstawiciel poinformował mnie, że samochód przyjechał z produkcji tydzień po prawdziwej dacie przybycia samochodu... dlaczego nie powiedział. Wiem że takie błędy fabrycznie są niemożliwe i BMW robi dokładnie wszystko do mikrometra. Jak zachowalibyście się na moim miejscu? Pozdrawiam
Opublikowano

Weź porób jakieś zdjęcia, bo aż się nie chce wierzyć w takie cuda. Zdarzają się szkody parkingowe, lekkie otarcia, ale na pewno nie zderzenie z pociągiem, żeby elementy nie były spasowane.


Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Opublikowano (edytowane)

Jak odbierałem F16 na samym początku produkcji to też były niedoróbki: źle spasowane drzwi tylne, krzywe przeszycia skóry na fotelach....

Na pewno każdy przypadek trzeba rozpatrywać indywidualnie.

Edytowane przez klakierek
Opublikowano

Kolego bierz rzeczoznawcę ze sobą najlepiej z PZM. Gość od razu określi ile spadła wartość samochodu i będziesz mieć oficjalny papier do walki z dealerem. Niestety z tego co czytalem to nawet naprawy blacharskie czy temu podobne nie są podstawą do odstąpienia klienta od umowy jaką zawarł. Nie płać kasy póki nie dojdziesz do jakiegoś rozsądnego kompromisu. Radze też porozmawiać z rzecznikiem praw obywatelskich zeby dokładnie sie dowiedzieć co i jak bo w necie różne rzeczy piszą a potem człowiek sie ośmiesza w negocjacjach.

U jakiego dealera takie rzeczy sie staly?

Współczuję kolego. Masakra jakaś. Człowiek zamawia tak jak mówisz samochod marzeń a tu takia wtopa... :mad2:

Opublikowano

Panowie im bardziej o tym myślę tym bardziej jestem załamany i zamiast się cieszyć z nadchodzącego poniedziałku to czuje niesamowite rozczarowanie i wkur...... Przesyłam linki do zdjęć:

Maska:

https://ibb.co/ktL36V

https://ibb.co/h9NY6V

https://ibb.co/cUpD6V

Drzwi: (je jeszcze jestem w stanie zrozumieć bo są nakładane ręcznie i można zapewne wyregulować, ale maska kwalifikuje się do blacharki, a ja zamówiłem nowy samochód a nie używany:/)

https://ibb.co/f0g4DA


Zaliczkę w wysokości 15% już musiałem wpłacić. Samochód za ponad 300 tys. :cry2: :cry2: :cry2:

Opublikowano

Mówię Ci kolego bierz rzeczoznawcę. Będziesz mieć też pogląd na takie sytuacje jakie miały miejsce u innych kupujących nowy samochód różnych marek. Zawsze to jakaś nowa wiedza w tym temacie. Sprawdzi Ci czy nie bylo jakichś grubych napraw czy co. Może to tylko kwestia regulacji. Moze większość beemek tak ma ale większość klient widzi już po przygotowaniu do wydania. Ja swoją widziałem jeszcze oklejoną w sobotę więc nic nie bylo ruszane ale też nie było żadnego problemu.


Może być też tak, że przyjedziesz na odbiór a wszystko będzie dobrze bo zrobią regulację i tyle.

Opublikowano
Nie jest może idealnie, ale też "z tego się nie strzela". Jak chciałeś auto z perfekcyjnie spasowanymi blachami (a na innych sprawach Ci nie zależy) to trzeba było iść do Lexusa, Audi też ma świetne spasowanie. Jak będziesz odbierał to nie patrz lepiej na płaskość drzwi przy krawędziach, bo też nie jest idealnie. Być może wszystko to wynika z faktu, że za wyjątkiem tylnych błotników całe poszycie jest z aluminium. A przed udaniem się po odbiór zajrzyj może do MB lub Jaguara, obejrzyj dokładnie, to uznasz że Twoje BMW jest doskonale spasowane. I ciesz się jazdą, a nie martw milimetrową nieliniowością listewek.
Opublikowano
Proszę Cię nie porównuj marki BMW z Leksusem tym gorzej z Audi. Do zakupu przymierzałem się od ok. 2 lat i akurat te marki są mi dobrze znane (również z użytkowania). Nie przypuszałem właśnie że BMW też tak nisko upada, ale zrobię jak radzicie. Skontaktowałem się już z PZM i czekam na odpowiedź od rzeczoznawcy. Panowie nie patrząc już na markę ale przy nowym samochodzie w żadnym nie powinna się zdarzyć aż tak wyróżniająca się wada :/ Traktują ludzi jak szmaty i wydaje im się że pieniądze znajdujemy na ulicy. „Z tego się nie strzela” ja pierd... człowieku zastanów się co piszesz...
Opublikowano

Podstawa to 1. Miernik i mierzysz cale auto -ma byc plus minus 20mikronow u mnie carbon ma od 70 do 100 ale jest na ceramice i mocno gondorzneli...

2. Sruby czy nosza slady zakrecania odkrecanoa. 3. Szyby data produkcji czy sie zgadza. 4. Popros o dokumenty przewozowe i informacje czemu sie opoznilo...


Auto przed dotarciem do dilera idzie faza fabryczna, woex tutaj nie jest wina dilera tak jak w moim przypadku a jednak fabryki i transportu.

Opublikowano

Nie no pisanie, że w Lexusie to można się spodziewać super spasowania a w BMW to norma to gruba przesada. Jak odbierałem samochód juz oficjalnie to wszystko obejrzałem bardzo dokladnie i nie bylo żadnych odchyłek. Proponuję zajrzeć do Alfy w takim razie. Jak zobaczylem Gulię z przerwami między drzwiami a resztą to się złapałem za głowe. Normalnie jak w Maluchu. Audi przewyższa jakością spasowania i materiałów tylko w środku ale blachy są tak samo spasowane co w MB i BMW.

Jeszcze jeden przykład. Kolega kupił Honde Civic w sedanie. Przyjechał na odbiór i prawie zaczął płakać jak zobaczył hologramy na całym samochodzie. Okazało się, że panowie fachowcy postanowili polerke przeprowadzić bo cały samochód był pokryty jakimś kurzem przyklejonym czy coś. Nieudolnie przeprowadzona polerka i brak znajomości zasad jej przeprowadzenia i efekt masakryczny. Najlepsze, że chyba panowie liczyli, że ktoś tego nie zauważy. Źle trafili bo kolega ma car spa :duh:

Opublikowano

Lukasmat proponuję przejażdżkę nowym audi A7. Jakość spasowania w środku fatalna. Wystarczy chwycić za wystającą deskę rozdzielczą, rusza się jak w najgorszym gracie. Miałem ostatnio na dwa dni jazd testowych. S-tronic tragedia. Mega turbodziura w silniku 3.0 TFSI. Fotele porażka. Panowie teraz żadna marka (może oprócz ręczenie produkowanych modeli) nie ma już dobrej jakości. Różnią się naprawdę detalami. Nigdzie już nie znajdziemy jakości z aut sprzed 7-10 lat.

Teraz to zależy tylko od szczęścia na jaki egzemplarz trafimy.

Opublikowano
Może wystarczy mała regulacja maski na gumowych odbojnikach ( jakoś tak to się nazywa) , miałem tak w 1 albo 4 już nie pamiętam , kilka sekund roboty i po kłopocie :)
  • Moderatorzy
Opublikowano
Ta regulacja wystarczy przy szczelinie na płaszczyźnie horyzontalnej (góra-dół) a nie wertykalnej (prawo-lewo) jak u kolegi.
Opublikowano
Kupilem auto jako wersje demo produkcji 03/2017. Po naprawde szczegolowym sprawdzeniu szczelin tolerancja + - 1 mm. Jedynie drzwi kierowcy dolem i przy klamcie byly nizej o 1.5mm ale gora drzwi kierowcy wzgledem pasazera tylko ok 0.5 mm nizej. Reszta ok
Opublikowano

Kaju nie siedziałem w nowym A7 to fakt. Poprzednia to była klasa wyżej niż G30. Jeśli tak teraz polecieli z jakością to już chyba zostaje Porsche. Ogólnie to masakra.

Ponta horyzont to lewo prawo a wertykał to góra dół :wink:

Ktoś wspominał, że G30 jest produkowane w dwóch fabrykach. Może jakość jest inna w każdej z nich i wtedy rzeczywiście jak kto trafi.

Opublikowano
Miałem okazje jezdzic poprzednia generacja a7 3.0d. Obecnie jezdze 530d i szczerze chyba lepiej czuje sie w g31. Uwazam ze BMW jest lepiej spasowane i bardziej poreczniej. Wiem ze to inne lata produkcji ale nie zgodze sie ze a7 jest lepsza niz g30. Jedynie a7 ma szyby automat. G30 ze standardowym zawieszeniem jest jak statek, to mnie zasmucilo ale koledzy na forum doradzaja sprezynu eibach pro kit i jest jak dawnej. RADOSC Z JAZDY :)
Opublikowano
W a7 bylo twardsze i byly poduszki powietrzne ( sory ale nie pamietam jak to zawieszenie sie nie nazywalo). W g31 mam ddc, obok lewarka wybor trybow eco, comfrot, sport oraz adaptive. Auto cale w m-pakiecie wiec teraz sam nie wiem czy mam standardowe zawieszenie z ddc czy zawieszenie m-pakiet z ddc. Dla bardziej wtajemniczonych podaje vin G620338. Moze ktos pomoze wyjasnic
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Masz Electronic Damper Control (EDC)

Czyli teoretycznie na sport jest twardsze niż standardowe.

M-pakietowe jest nie regulowane i jest najtwardsze z dostępnych w standardzie w G30.

W G31 nie wymienisz sprężyn na pro-kit bo masz z tyłu zawieszenie pneumatyczne.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.