Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, mam problem z dpfem w e87 118d 2006r, założyłem nowy uniwersalny zamiennik z UK, wszystko grało do momentu aż zaczęło mi smierdzic z nawiewu i wyrzucała inpa błąd 480A. Zacząłem szukać problemu, czujniki wszystkie ok, sadza 15g, okazało się, że jest problem ze szczelnością na łączeniu DPF- TURBO. OTÓŻ była opaska ze sznurem z któego za wiele nie zostało. Wysoka temp go spaliła. Mechanik założył oryginalną opaskę wydawało mi się ,że jest lepiej ale okazało się ze jest to samo. Wszedłem na kanał i wieje na łączeniu. Nie mam pomysłu co tam zastosować żeby to ustrojstwo uszczelnić. Przez to mam problem z dpfem sadza mi szybko rośnie bo nie chce się wypalać z uwagi na błąd 480A spowodawany nieszczelnością w układzie. KTOŚ ma może jakiś pomysł, mogłby poradzić lub się tym zająć woj lodzkie. Ja już nawet przez chwile myślałem o wywaleniu tego dpfu i kupnie katalizatora od wersji bez dpf bo ciągną się z tym olbrzymie koszta od momentu zalozenia i nic z tego nie ma..
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Patrząc na schematy, to jest oryginalna opaska nr 18308512137 razem z uszczelką nr 18308518970. Zazwyczaj BMW sprzedaje komplet, jak nie ma nic więcej wyszczególnionego. Rozumiem że chodzi o numer 2 na schemacie?

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=UG31-EUR-10-2006-E87-BMW-118d&diagId=18_1080

Opublikowano
Muszę to sprawdzić ale nie wydaje mi się, żeby był tak mało inteligentny że by założył bez uszczelki. Ale wiem, że jest oryginalna bo wszedłem na kanał i jest taka sama jak na zdj z tymi wycięciami, nie mam pewności czy jest guma bo nie zdejmowałem całej obejmy. Próbowałem ją jeszcze dokrecic bo był luz, ale to nic nie daje puszcza tam gdzie jest skręcona, przy śrubie.
Opublikowano
Poczytałem troche posty na forum i natrafiłem na taki w którym, ktoś powiedział, że przyczyną wydostawania się spalin może być zapchany dpf. No dobrze, tylko jak może być zapchany dpf skoro pokazuje , że jest 10g sadzy. Jest to realne, że np pokazuje złe wskazania sadzy gdyż wydostają się spaliny a tak naprawde jest zatkany?? Troche mało jak dla mnie prawdopodobne. Po co w takim razie byłyby czujnik od sadzy itp
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Masz jeszcze jakieś błędy w dde? Przepustnica, egr? Ten błąd, który podałeś, informuje o pierwszym stopniu zapchania dpf (strzał w kolano z zamiennikiem, rzadko działają jak należy), uruchom procedurę wypalania i na jakiś czas powinien być spokój. Jeździsz tylko po mieście czy trasy też?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Chodzi o to ze on wywala caly czas tej blad, jak go kasuje to za chwile znowu sie pojawia. Jak recznie wymuszam w btool to po chwili wypalanie sie wylacza. Ale blad 480a zaczal sie pojawiac po tym jak przy 18g sadzy wymusilem recznie wypalnie. Wypalilo do 8g i potem ten blad zostal i teraz wywala go caly czas
Opublikowano
Wczoraj mechanik stwierdzil ze jest jeszcze nieszczelnosc przy kolektorze. Jak nie pomoze to szukam kata od wersji bez dpf i koncze ten zmudny problem.
Opublikowano
Wydech już szczelny. Pojechałem na autostrade, przejechałem jakieś 100km. Auto wyrzuca cały czas błąd 480.481A, kręci do 3,5/4tys obrotów i odcina. W momencie kiedy wymuszam wypalanie aktywuje się wypalanie na kilka sekund temp spalania dochodzi do 500stopni i po chwili wyrzuca blad 480A i wypalanie samo sie przerywa. Poziom Sadzy pokazuje 20G Przez 100KM spadło do 17g. Pewnie nic już z tego dpfu nie będzie najwidoczniej sie nie nadaje bo gdzie przy 20G byłby zapchany dpf :D Z nawiewu chyba juz nie smierdzi a nieprzyjemny zapach zostal bo wloty są zaśmiergnięte musze je przeczyscic.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kasuj błąd do skutku, niech się wypali.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Pomoglo tak jak Ci pisalem na peiv cenna rada zarowno Twoja jak i Pawla. Szczerze mowiac nie wierzylem.ze sie uda. Prawie 200km musialem przebyc. Pierwsze 20minut to nie chcial btool wymusic wypalania po prostu wolno sie sam wypalal potem dopiero poszlo w automacie wypalilo do 4g. Cisnienie spalin zmniejszylo sie o 3/4 przy 4tys poczatkowo mialem 600 teraz do 200. Na jalpwym 30. Juz nie blokuje przy 3tys ciagna obroty do konca. Ale dzisiaj jeszcze raz wyxieczka autostrada juz przy okazji bo mimo ze jest 5g sadzy to btool wyrzucil zaplanowanie wypalania takze jeszcze trzeba przekatowac. A co.do.smrodu z nawiewu to uszczelniony ale zostal smrud spalin w nawiewach jutro jade na ozonowanie . Jak nie pomorze to czysCzenie nawiewow parowe
Opublikowano
Prawda jest taka ze to wssystko fajnie.dziala jak sie jezdzi dlugie trasy silnik zupelnie inaczej pracuje diesel z dpf nie nadaje sie wedlug mnie na miasto w ogole.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To pięknie :cool2: super, że jest progres, wypalaj dalej, masz dalej spore wartości ciśnienia. Trudno powiedzieć co to za zapach, może masz do wymiany uszczelki pod wtryskiwaczami, zobacz czy jest koło nich sucho, może kolektor wydechowy ma pęknięcie, choć rzadko to się zdarza w tych silnikach.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

A masz też błąd 452A? U mnie zbliża się termin wymiany filtra zaleczany przez producenta i drażni mnie ten błąd. Zastanawiam się czy mogę wykasować adaptację filtra DPF aplikacją btool tak jakbym wymienił filtr. Wydaje mi się, że zbyt często sie wypala pomimo dobrych wartosci cisnien - co ok 200km.

Cisnienia:

830 rpm - 4 hPa

1820 rpm - 27 hPa

2740 rpm - 107 hPa

3620 rpm - 168 hPa

Czy przy tych wartościach mogę resetować adaptację DPF czy lepiej nie i zlecić wyczyszczenie go lub wycięcie?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wymuś wypalanie i po skończeniu zapisz wymianę.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Wymuś wypalanie i po skończeniu zapisz wymianę.

Ten reset adaptacji DPF, tak? Bezpieczny jest ten zabieg czy jest ryzyko jakichś błędów pozniej lub jeszcze częstszego wypalania?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak, o to chodzi. Wypalanie po tym będzie rzadziej.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Tak, o to chodzi. Wypalanie po tym będzie rzadziej.

Dzięki za pomoc. Trochę się tego obawiam gdyż twórca apki BTool twierdzi pod swoim filmikiem że reset adaptacji wykonuje się po wymianie filtra na nowy lub jego czyszczeniu.

Orientujesz się może jakie ciśnienia zwrotne ma nowy\czysty filtr i jakie są zakresy norm tych ciśnień?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Masz wartości w normie, ale mogłyby być mniejsze, podaj po wypalaniu, wolne obroty, 2000 oraz 4000 rpm.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Masz wartości w normie, ale mogłyby być mniejsze, podaj po wypalaniu, wolne obroty, 2000 oraz 4000 rpm.

Jutro lece w trase to wypalę go kilkukrotnie i sprawdzę po tym.

Opublikowano
Masz wartości w normie, ale mogłyby być mniejsze, podaj po wypalaniu, wolne obroty, 2000 oraz 4000 rpm.

Zrobiłem 3-krotne wypalanie na autostradzie.

Przeprowadziłem reset adaptacji DPF.

Ciśnienie po tym:

830 rpm - 20 hPa

1900 rpm - 33 hPa

2900rpm - 76 hPa

3600 rpm - 122 hPa


Taki zapis był w aplikacji BTool.


Przejechałem 80km i przed chwilą sprawdziłem ciśnienia zwrotne:

830 rpm - 20 hPa

1840 rpm - 37 hPa

3000 rpm - 94 hPa

3600 rpm - 134 hPa

4000 RPM - 129 hPa


Wartości sadzy to 13g i popiołu 0g -> oblicza mniej więc będzie się rzadziej wypalać o co mi chodziło. Mam nadzieję że nie będzie się teraz jakoś bardziej zapychać przez ten reset adaptacji.

Obstawiam że nie jest najgorzej ale pewnie będzie mnie czekać serwis DPF niedługo?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.