Skocz do zawartości

E87 LCI 118D - Shackmir


Shackmir

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim! :8)


Pragnę się przywitać gdyż jest to mój pierwszy post, a za razem post-galeria mojego nowego oczka w głowie którym jest BMW E87 z 2008r.

Na forum przesiaduję jako bierny czytacz od ponad roku i właśnie to forum przekonało mnie, że chce zmienić auto na BMW :)

Wybór padł na 1er gdyż jestem jeszcze w moich młodych latach dwudziestych, nie mam dzieci i jeżdżę głównie w 2 osoby w aucie.

Autka szukałem długo i znalazłem poliftową E87 z polskiego salonu z Xenonami i tempomatem na których mi głównie zależało. Silnik chciałem także diesla, miałem wcześniej 98KM benzynę w gazie i chciałem spróbować czegoś innego.

Czyli 118D 143KM czarna to mój wybór.

Czas oględzin, autko poszło na stację diagnostyczną, przejażdżka po mieście wszystko git poza drobnymi odpryskami na lakierze na nadkole i nieumiejętnie wykończonej szpachli nad lampą przednią (drobna szkoda parkingowa).


Autko pochodzi z polskiego salonu i miało przebieg 182tys km. Udokumentowana wymiana rozrządu przy 170tys - kupiłem i cieszyłem się jak głupi.


Autko jeździ jak marzenie i jest dużo cichsze przy prędkościach autostradowych od mojego wcześniejszego auta. Przy 140km\h jest porównywalnie lub trochę ciszej niż w Qashqaiu z 2016r. Jednak zawieszenie jest trochę za twarde na Kraków, za to poza miastem jest super.


BAPcfOn.jpg


Nie obyło się jednak bez kilku bolączek i wizyt w serwisie.

Opiszę co w aucie zmieniłem i serwisowałem.

Od początku :D


Serwisowanie:


2018 sierpień, 182tys. km - zaraz po zakupie: i to co ukazało się w ciągu 2 miesięcy od zakupu:

  • - klocki hamulcowe przód + czujnik klocków

    - płyn hamulcowy

    - olej w skrzyni

    - olej w dyfrze

    - płyn chłodniczy

    - ozonowanie i filtr kabinowy

Po dokładnych oględzinach okazał się drobny przeciek i została wymieniona:

  • - uszczelnienie misy olejowej

    - uszczelnienie czujnika poziomu oleju

    - uszczelnienie skrzynia - wał

Poszukując przyczyny drgań przy przyśpieszaniu na 3/4 biegu z 1500obr w górę zostały wymienione:

  • - łączniki elastyczne wału x2

    - wszystkie poduszki silnika i skrzyni biegów

2018 wrzesień

Stojąc na kostce w domu ukazała mi się świeża plamka oleju, szybki telefon do serwisu i zawiezienie auta

  • - puściło uszczelnienia na podstawie filtra oleju :duh:

Poszukiwaniom przyczyny dziwnych drgań ciąg dalszy:

Mechanik po wyciągnięciu skrzyni do wymiany uszczelnień zauważył, że auto ma wstawione sztywne koło zamachowe zamiast dwumasy! :|

Wcześniejszy właściciel stwierdził, że jemu to nie przeszkadzało i nie widział problemu bo jeździł na wyższych obrotach (sam zrobiłem 5tys przebiegu zanim stwierdziłem, że jednak jest coś nie tak).

Wszystko skończyło się:

  • -wymianą dwumasy - jak ręką odjął autko dużo mniej drga i płynnie przyśpiesza

2018 październik i już 190tys. km - zdążyłem objechać nim Pragę i Mazury :D

  • - wymienione koło pasowe

    - nowy akumulator (w aucie był jeszcze oryginalny 10-letni)

    - nabita klima

    - ustawiona geometria

 


Przedwczoraj odebrałem auto z regeneracji całych lamp i wymianę odbłyśników i żarników xenonowych - powiem wam, że teraz to świeci w nocy jak diabeł :twisted2:

  • - wymiana odbłyśników na nowe

    - mycie lampy od wewnątrz

    - polerka lamp z nałożeniem lakieru ochronnego

    - nowe żarniki Osram Cool Blue 6000k (są świetne i barwa cudownie biała)

Lampy wyglądają jak nowe


gfm0ISB.jpg



W tzw. międzyczasie chciałem polikwidować małe odpryski. Z jednych jestem zadowolony i drugich nie za bardzo, raczej niedługo przydałaby się korekta lakieru i jakiś dobry wosk przed zimą.


Moja próba likwidacji odprysków (miejscami muszę jeszcze dopolerować bo w ostrym słońcu widać zmatowienie)

efC2Elk.jpg


ZlcrxfO.jpg



Jako iż także jestem fanem cichej pracy silnika, a mam doświadczenie w wygłuszaniu, wygłuszyłem maskę silnika:


TyYHZ4K.jpg


RewkMge.jpg



Mody: :8)


Gałka zmiany biegów m-pakiet


5P3t4FI.jpg




Na razie to tyle, przyznam, że dostałem świra na punkcie tego auta i robiłem dużo aby przybliżyć je do ideału, ale nadal jest parę modów do zrobienia, jednak na początek stan mechaniczny jest najważniejszy i chciałem się głównie uporać z tym.


W ciągu 2 miesięcy od zakupu autka zrobiłem 8 tys. km co jest dwoma najbardziej intensywnymi miesiącami za kółkiem w moim życiu :lol: i najdłuższym siedzeniem w kanale pod autem :D mam nadzieję, że po takim serwisie auto będzie się sprawować bezusterkowo :think:


zTZTak8.jpg


bEiAWOs.jpg

 

  • Shackmir :wink:

Edytowane przez Shackmir
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj!


Na pierwszy rzut oka to zupełnie jakbym widział moją e87 ponad 3 lata temu, z taką małą różnica, że xenonów nie mam.

Fajnie, że mechanicznie ogarniasz temat a nie zaczynasz od aliexpress jak większość niestety.

Jakieś ciekawe mody wizualne w planie? :8)

Właśnie widząc twój temat American Dream zachciałem założyć swoją galerię i będę podpatrywać jakieś drobne mody od ciebie :D

Na początek skromnie chciałbym zacząć od korekty lakieru i dobrego wosku, a co do zmian wizualnych do podobają mi się bardzo czarne nerki i na pewno przydałaby się ładna końcówka wydechu bo jest pordzewiała.

Koniecznie chciałbym też dołożyć fotele pompowane, bo standardowe nie są najwygodniejsze :)

A jak dozbieram kasy to zakupię ładne felgi,a oryginalne pójdą pod zimówki (zimówki mam z pordzewiałymi stalówkami niestety).

Edytowane przez Shackmir
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardzo jestem ciekawy wygłuszenia silnika, duża różnica jest? możesz coś więcej o tym napisać co wykorzystałeś.

Samochód na duży +

Wygłuszenie wewnątrz subiektywnie się poprawiło, ale nie mam jak tego zmierzyć. Za to z zewnątrz stojąc od frontu auta jest dużo ciszej, ale dźwięk z silnika ucieka teraz przez nadkola :P

Z wygłuszenia jestem zadowolony bo wewnątrz nawet jeśli jest minimalnie ciszej to zawsze jest to jakiś progres :)


Wywaliłem też wyciszenie plastikowej osłony silnika i wykleiłem pianką, ale jak mierzyłem aplikacją w telefonie natężenie dźwięków to najciszej było bez tej osłony na silniku :duh: w wolnej chwili zdemontuję ją i wykleję tym razem matami bitumicznymi i pianką (a nie tylko samą pianką).


Mam komplet mat i pianek i przymierzałem się wygłuszyć nadkola od zewnątrz żeby zminimalizować szumy od kół, ale nie mogłem w żaden sposób zdemontować przednich nadkoli i tylko pourywałem sobie spinki :| pewnie zrobię ponowne podejście do tematu, ale jak dowiem się jak zdemontować całkowicie nadkola bez problemów. + może być mało miejsca na dodatkowe wygłuszenie pomiędzy blachą a plastikowym nadkolem.


Z wyciszenia auta jestem zadowolony, ale w przyszłości zdemontuję też boczki drzwi i zobaczę czy da się coś tam też ulepszyć i pewnie dam trochę maty na blachę dla lepszego car-audio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@makiGS

Właśnie zdemontowałem (urwałem) te kołki, odkręciłem wszystkie śruby i nadal elementy nadkola były zaklinowane o siebie i inne elementy. Na pewno przymierzę się do tego jeszcze raz, bardzo możliwe ze demontowałem nadkola w złej kolejności bo składają się one z kilku części :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie widząc twój temat American Dream zachciałem założyć swoją galerię i będę podpatrywać jakieś drobne mody od ciebie :D

Na początek skromnie chciałbym zacząć od korekty lakieru i dobrego wosku, a co do zmian wizualnych do podobają mi się bardzo czarne nerki i na pewno przydałaby się ładna końcówka wydechu bo jest pordzewiała.

Koniecznie chciałbym też dołożyć fotele pompowane, bo standardowe nie są najwygodniejsze :)

A jak dozbieram kasy to zakupię ładne felgi,a oryginalne pójdą pod zimówki (zimówki mam z pordzewiałymi stalówkami niestety).

 

Dzięki za miłe słowa!

Z wosków na normalna kieszeń polecam Soft99 The King of Gloss. Robi robotę na Black Sapphire.

Co do nerek, to ja właśnie po raz drugi zakładam czarne, teraz już chyba na stałe.

Końcówka? Przerabiałem temat i żadna mi nie odpowiadała. W końcu pospawałem końcowy z kwasa i jest idealnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładne, zdrowe 1er! Kolejny ciekawy temat na forum, bardzo dobrze, rośniemy!


Powiedz coś więcej proszę o regeneracji lamp. Masz jakąś poleconą firmę? Ile wydałeś na tak fajny efekt?

Muszę pomyśleć nad tym u siebie na nowy sezon.


Mam nadzieję, że nie sprzątniesz mi żadnych fajnych sportsitzów sprzed nosa :D :D :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z wosków na normalna kieszeń polecam Soft99 The King of Gloss. Robi robotę na Black Sapphire.

Co do nerek, to ja właśnie po raz drugi zakładam czarne, teraz już chyba na stałe.

Końcówka? Przerabiałem temat i żadna mi nie odpowiadała. W końcu pospawałem końcowy z kwasa i jest idealnie.

Ok, no to Soft99 KoG już w koszyku :) a co polecisz do pielęgnacji kokpitu, najlepiej żeby wykończenie było matowe i się nie kleiło?

Widziałem czarne nerki na Ali, myślisz, że się nadają? https://www.aliexpress.com/item/Matte-Black-Double-Slat-Front-Grill-For-BMW-1-Series-E81-E87-E82-E88-08-11/32816931238.html - podoba mi się to podwójne ułożenie pionowych lini nerek :roll:

A i też chciałbym wywalić tylną wycieraczkę :lol: masz może jakiś poradnik do tego?

Ładne, zdrowe 1er! Kolejny ciekawy temat na forum, bardzo dobrze, rośniemy!


Powiedz coś więcej proszę o regeneracji lamp. Masz jakąś poleconą firmę? Ile wydałeś na tak fajny efekt?

Muszę pomyśleć nad tym u siebie na nowy sezon.


Mam nadzieję, że nie sprzątniesz mi żadnych fajnych sportsitzów sprzed nosa :D :D :D

Dzięki! :D

Lampy regenerowałem w Auto Gamma w Krakowie. Parowały mi i jedna była bardzo zakurzona w środku. Oddałem do nich lampy i po rozebraniu i oględzinach stwierdzili, że odbłyśniki są wypalone, żarniki też na wykończeniu, a soczewki zmatowiałe.

Wymyli, założyli zregenerowane odbłyśniki, wypolerowali soczewkę i klosze z nałożeniem lakieru ochronnego. Żarniki wybrałem też u nich Osram Xenarc Blue Cool 6000k, w cale nie są niebieskie a bielutkie - 250zł za sztukę - idealna barwa dla Xenonu. Za wszystko razem z żarnikami zapłaciłem 1550zł - drogo, ale myślę, że warto bo teraz świecę jak Full led z nowszych modeli :P


Co do foteli to rzeczywiście ciężko coś dobrego znaleźć, pewnie będę szukał dopiero na lato foteli :)


PS

Kozackie masz foty na insta, poleciał follow. Muszę zabrać moją na sesje :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, no to Soft99 KoG już w koszyku :) a co polecisz do pielęgnacji kokpitu, najlepiej żeby wykończenie było matowe i się nie kleiło?

Widziałem czarne nerki na Ali, myślisz, że się nadają? https://www.aliexpress.com/item/Matte-Black-Double-Slat-Front-Grill-For-BMW-1-Series-E81-E87-E82-E88-08-11/32816931238.html - podoba mi się to podwójne ułożenie pionowych lini nerek :roll:

A i też chciałbym wywalić tylną wycieraczkę :lol: masz może jakiś poradnik do tego?

 

1. Wosk: Soft99

2. Środek: APC Pro ADBL (bierz 5 litrów, rozrobisz tego bardzo dużo i możesz tym lecieć wszystko niemalże), następnie Poorboys Natural Look jako dressing (super efekt i fajna wydajność)

3. Felgi: Tenzi Alux - lepsze niż każdy krwawiący bajer, który musisz potem szorować. Za 5 litrową bańkę, z której robisz 20 litrów płynu płacisz 30zł.

4. Opony: ADBL Black Water - mega wydajny, efekt też póki co najlepszy jaki uzyskałem

5. Detailer: Sonax BSD (super cena ale troche ciężko się pracuje nim) / ADBL QD1 (nieznacznie wg mnie lepszy ale drożej)


Co do czarnych nerek. Oklejałem folią, było całkiem fajnie - musi być wylewka, żeby dobrze przybrała kształt. Teraz dipowałem 2 cienkie warstwy, a na to 2 bolla do plastików, bo dip się skończył i ciekawe jak to potrzyma. Te chińskie to dla mnie porażka, podobno pękają podczas zakładania nawet. Bywały takie przypadki haha!


Co do ścierki to zdejmujesz plastik, demontujesz silniczek wraz z wycieraczka, zaślepiasz uniwersalna zaślepka z alledrogo. Nie pamiętam która aukcja ale pod wymiar byle pasowała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja w swojej wygłuszyłem pozostałością po drzwiach, czyli matami CTK Premium 2.2 mm i na to narazie dałem oryginalną matę, bo już nie miałem żadnego piankowego grubasa. Według mnie jest lekka różnica, ale trzeba by wytłumić całą komore, nadkola to wtedy byłby efekt.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w swojej wygłuszyłem pozostałością po drzwiach, czyli matami CTK Premium 2.2 mm i na to narazie dałem oryginalną matę, bo już nie miałem żadnego piankowego grubasa. Według mnie jest lekka różnica, ale trzeba by wytłumić całą komore, nadkola to wtedy byłby efekt.

Też dałem tą samą matę CTK :) pianka jakaś kauczukowa z bitmat.pl. Tak jak mówisz lekka różnica jest ale na wiosnę zabiorę się za nadkola i drzwi :D

 

Nerki zdejmij, papierki ścierne, podkład do plastiku, czarna baza i bezbarwny. Moim zdaniem uzyskasz najlepszy efekt.

Dzięki za rady, tak zrobię :)

 

Ok, no to Soft99 KoG już w koszyku :) a co polecisz do pielęgnacji kokpitu, najlepiej żeby wykończenie było matowe i się nie kleiło?

Widziałem czarne nerki na Ali, myślisz, że się nadają? https://www.aliexpress.com/item/Matte-Black-Double-Slat-Front-Grill-For-BMW-1-Series-E81-E87-E82-E88-08-11/32816931238.html - podoba mi się to podwójne ułożenie pionowych lini nerek :roll:

A i też chciałbym wywalić tylną wycieraczkę :lol: masz może jakiś poradnik do tego?

 

1. Wosk: Soft99

2. Środek: APC Pro ADBL (bierz 5 litrów, rozrobisz tego bardzo dużo i możesz tym lecieć wszystko niemalże), następnie Poorboys Natural Look jako dressing (super efekt i fajna wydajność)

3. Felgi: Tenzi Alux - lepsze niż każdy krwawiący bajer, który musisz potem szorować. Za 5 litrową bańkę, z której robisz 20 litrów płynu płacisz 30zł.

4. Opony: ADBL Black Water - mega wydajny, efekt też póki co najlepszy jaki uzyskałem

5. Detailer: Sonax BSD (super cena ale troche ciężko się pracuje nim) / ADBL QD1 (nieznacznie wg mnie lepszy ale drożej)


Co do czarnych nerek. Oklejałem folią, było całkiem fajnie - musi być wylewka, żeby dobrze przybrała kształt. Teraz dipowałem 2 cienkie warstwy, a na to 2 bolla do plastików, bo dip się skończył i ciekawe jak to potrzyma. Te chińskie to dla mnie porażka, podobno pękają podczas zakładania nawet. Bywały takie przypadki haha!


Co do ścierki to zdejmujesz plastik, demontujesz silniczek wraz z wycieraczka, zaślepiasz uniwersalna zaślepka z alledrogo. Nie pamiętam która aukcja ale pod wymiar byle pasowała.

Dzięki! Zamówione :) co do nerek to pobawię się na wolnym czasie i dam znać w galerii na pewno :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Dawno mnie nie tu nie było, nie robilem żadnych modyfikacji wizualnych, ale wpadły nowe felgi i parę serwisowych rzeczy.


Chciałbym jednak zacząć od porównania przed i po czyszczeniu kolektora ssącego. Widziałem na forum, że przy przebiegu 200tys km warto go wyczyścić, więc się za to zabrałem.

Rzeczywiście środek był bardzo zanagarowany. O dziwo zawór EGR był idealnie czysty, za to wlot spalin do kolektora ssącego kompletnie zabetonowany.

Używałem środka do mycia DPF, jednak lepiej dawała radę zwykła benzyna. Środek do mycia EGR jest bardziej skupiony na usuwaniu popiołu bo zawiera EDTA. Więc najlepiej benzyna + myjka ciśnieniowa z gorącą wodą.


Po zabiegu silnik jest żywszy i lepiej łapie od dołu, czego można się domyślić. Nie jest to jednak ogromna różnica, co wskazuje też na to że silnik zaprojektowany jest z zapasem na wypadek takiego nagaru.


ziK934R_d.jpg?maxwidth=640&shape=thumb&fidelity=medium

TwRXzu4_d.jpg?maxwidth=640&shape=thumb&fidelity=medium

m0gKdJU_d.jpg?maxwidth=640&shape=thumb&fidelity=medium

HCBUtoV_d.jpg?maxwidth=640&shape=thumb&fidelity=medium

ma9HnQz_d.jpg?maxwidth=640&shape=thumb&fidelity=medium

tzmWfvc_d.jpg?maxwidth=640&shape=thumb&fidelity=medium




Wszystkie zdjęcia dostępne tutaj:

https://m.imgur.com/a/j0qY6qc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.