Skocz do zawartości

Dobór felg - xDrive - rozdzielacz


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Was Serdecznie,


Czytałem gdzieś podobny temat, niestety nie mogę teraz znaleźć. Ale po kolei.


Posiadam f10 3.0d xDrive z 2014 roku. Zakupiłem do niego na lato:


2szt. BORBET XRT Brilliant Silver 8.50 x 19 ET 35 5 x 120.00

2szt. BORBET XRT Brilliant Silver 9.50 x 19 ET 40 5 x 120.00


I do tego opony:


Pirelli P Zero:

- 245/35R19

- 275/30R19


Teoretycznie wszystko kupiłem jak należy. ALE, zaczyna mi padać rozdzielacz napędu od xDrive. Według mechanika - winą są źle dobrane opony i felgii.


Zaproponowano mi zakup orginałów od F10 (z rocznymi oponami Pirelli, cena 7K pln). I prawie już kupiłem... ALE... kurde moge felgii i opony mają pół roku...



Pytania:


1. Co się stało, że się zesr...ło... czyli co zrobiłem źle... Felgii dobierała firma popularna u nas na forum, opony kupiłem gdzie indziej ale też na podstawie info z forum.


2. Czy na te felgi mogę założyć inny rozmiar - tak aby było tym razem dobrze?


3. Jakie powinny być dokładnie opony i felgi by nie mieć tych problemów?


Według mechanika - obecnie różnica w obwodzie pomiędzy przodem a tyłem to 15mm. Norma dla xDrive mówi 5mm.

Sam już nie wiem.... w Quatro nie miałem takich problemów...



BM

"Only two things are infinite:

the universe, and human stupidity

...and I'm not sure about the universe"

A. Einstein

Opublikowano
Może nie pomogę ale też mam xdrive i ja tam praktykuje tylko 4 takie same fele i opony. Potem właśnie mogą się dzić różne rzeczy z vtg. A olej kiedy w nim wymieniałeś z ciekawości ?
Opublikowano

Z tego co wiem to na tył i tak jest szerzej niż na przód... ale tutaj chodzi nie o szerokość "laczka" a obwód koła....


Olej - nie mam pojęcia. Auto kupiłem pół roku temu, było po wszystkich serwisach + rozrządzie. Ma 205K nalatane w tym momencie. Jak kupowałem to było 195K.



BM

"Only two things are infinite:

the universe, and human stupidity

...and I'm not sure about the universe"

A. Einstein

Opublikowano
No nie. U mnie wyszła z fabryki na 4 takich samych. Ale jeśli obwody się nie zgadzają badz nie ma tolerancji dla xdrive to go wykończysz. I olej wymień w nim, bo założe się że tam mógl nikt nigdy nie zajrzeć.
  • Moderatorzy
Opublikowano

Możesz mieć szersze na tyle przy szerszej feldze, nie ma w tym nic niezwykłego, takie również wyjeżdżały z fabryki z napędem xDrive. Natomiast masz złe opony.

Fabryka:

245/40 19x8.5

275/35 19x9.0

Ty dodatkowo chcesz na tył pół cala więcej więc o jakiś promil zmienisz obwód koła i jego średnicę. Wartości minimalne, nie mniej poszukaj felg o parametrach zbliżonych do tego co wstawiłem.

Opublikowano

Może problem tkwi w źle dobranych oponach.


Twój zestaw to:

przód felga 8,5" opona 245/35/R19 = 654,1 mm

tył felga 9,5" opona 275/30/R19 = 647.6 mm


Co daje nam różnice miedzy osiami Przód<=>Tył -6,5 mm (1 %)...




Ja bym dał taki zestaw opon na te felgi:

przód felga 8,5" opona 245/35/R19 = 654,1 mm

tył felga 9,5" opona 285/30/R19 = 653.6 mm


Co daje nam różnice miedzy osiami Przód<=>Tył -0,5 mm (0,08 %)...


Przy źle dobranych oponach podczas dużych prędkościach ma to duże znaczenie w xDrive bo przód kręci się szybciej niż tył lub na odwrót.

Opublikowano

O kurcze, bardzo dziękuję za radę!

Może faktycznie wystarczy opony z tyłu zmienić...


Serdecznie dziękuję za info... W sumie potwierdziłem już zakup nowego zestawu... mam tez koła na zimę (16stki) ale może faktycznie założę te co teraz mam na zimę z nowym zestawem opon...


Muszę spokojnie pomyśleć, najważniejsze - że znam już rozwiązania! :cool2:

"Only two things are infinite:

the universe, and human stupidity

...and I'm not sure about the universe"

A. Einstein

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

w moim 535d fabrycznie był tył szerszy niż przód tylko koła były 18 - sprzedałem bo były zużyte i zniszczone, zmieniłem na 19 i mam teraz tak:


245/40 19

275/35 19


i nic się nie dzieje, wymiana oleju w vtg była profilaktycznie przy 80tkm.

Opublikowano
a tak z ciekawość i jakie sa objawy padającego VTG ?

 


u mnie byl halas ktory brzmial jak lozysko przy przednim kole ... jednak okazalo sie ze 3 lozyska w przekladni wlasnie sa do wymiany

  • 1 rok później...
Opublikowano
a tak z ciekawość i jakie sa objawy padającego VTG ?

 


u mnie byl halas ktory brzmial jak lozysko przy przednim kole ... jednak okazalo sie ze 3 lozyska w przekladni wlasnie sa do wymiany

Mógł byś opisać ten hałas jak on występował?

Opublikowano

tak ma fabryczny pakiet na 19'' ( z tyłu felga szersza ) BMW

Szerokość 275/35/19 i 245/40/19


Średnica 679,xx mm 675,xx mm

Wyniki

Różnica w średnicy (mm) -3.5 mm

Bezpieczna różnica w średincy to (+1,5%) (-2,0 %) -0.52 %

Widząc na liczniku 50 km/h naprawdę jedziesz 49.74 km/h

Widząc na liczniku 100 km/h naprawdę jedziesz 99.48 km/h

Widząc na liczniku 150 km/h naprawdę jedziesz 149.22 km/h

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano
Może problem tkwi w źle dobranych oponach.


Twój zestaw to:

przód felga 8,5" opona 245/35/R19 = 654,1 mm

tył felga 9,5" opona 275/30/R19 = 647.6 mm


Co daje nam różnice miedzy osiami Przód<=>Tył -6,5 mm (1 %)...




Ja bym dał taki zestaw opon na te felgi:

przód felga 8,5" opona 245/35/R19 = 654,1 mm

tył felga 9,5" opona 285/30/R19 = 653.6 mm


Co daje nam różnice miedzy osiami Przód<=>Tył -0,5 mm (0,08 %)...


Przy źle dobranych oponach podczas dużych prędkościach ma to duże znaczenie w xDrive bo przód kręci się szybciej niż tył lub na odwrót.

 

Witam Wszystkich,


Widzę, że na forum został poruszony temat opon i felg w xdrive mam z nim mały problem w f10 :/ ponieważ po zmianie kół na 19” gdzie felgi na przodzie są 8,5x19” z oponą 245/40 r19, a tył 9,5x19” z opona 275/35 r19 Mam delikatne szarpanie nie wiem czy tylniej osi czy przedniej :/ Dodatkowo jak dam ciśnienie takie jak na tabliczce to mam o wiele większe szarpanie niż teraz :( Na kołach zimowych nic takiego się nie działo i nie dzieje

Wie ktoś może czy taki dobór opon do takich felg jest dobry? Czy powinienem zastosować inny dobór opon np taki jak powyżej?


Pozdrawiam

  • 11 miesięcy temu...
  • Moderatorzy
Opublikowano
Jakie masz opony na 19"? Z homologacją BMW? Jaki model, rok produkcji, w jakim stopniu zużyte.
  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano
Może problem tkwi w źle dobranych oponach.


Twój zestaw to:

przód felga 8,5" opona 245/35/R19 = 654,1 mm

tył felga 9,5" opona 275/30/R19 = 647.6 mm


Co daje nam różnice miedzy osiami Przód<=>Tył -6,5 mm (1 %)...




Ja bym dał taki zestaw opon na te felgi:

przód felga 8,5" opona 245/35/R19 = 654,1 mm

tył felga 9,5" opona 285/30/R19 = 653.6 mm


Co daje nam różnice miedzy osiami Przód<=>Tył -0,5 mm (0,08 %)...


Przy źle dobranych oponach podczas dużych prędkościach ma to duże znaczenie w xDrive bo przód kręci się szybciej niż tył lub na odwrót.

 

Witam Wszystkich,


Widzę, że na forum został poruszony temat opon i felg w xdrive mam z nim mały problem w f10 :/ ponieważ po zmianie kół na 19” gdzie felgi na przodzie są 8,5x19” z oponą 245/40 r19, a tył 9,5x19” z opona 275/35 r19 Mam delikatne szarpanie nie wiem czy tylniej osi czy przedniej :/ Dodatkowo jak dam ciśnienie takie jak na tabliczce to mam o wiele większe szarpanie niż teraz :( Na kołach zimowych nic takiego się nie działo i nie dzieje

Wie ktoś może czy taki dobór opon do takich felg jest dobry? Czy powinienem zastosować inny dobór opon np taki jak powyżej?


Pozdrawiam

 

Witam widzę że brak odpowiedzi ale u mnie jest podobnie .

Na kołach zimowych oryginał na takich wyjechał z salonu tj: styling 613

Przód felga 8 cali opona 245/45/18

Tył felga 9 cali opona 275/40/18

nic nie szarpie wszystko ok

Natomiast dziś wykonałem test po zakupie nowych opon 19 cali lato pireli pzero homologacja BMW na 19 calowe felgi i:

Przód felga 8,5 cala opona 245/40/19

Tył felga 10 cali opona 275/35/19

Felgi nie orginalne ale markowe USA Vosseny

Efekt po zmianie i próbie przed sezonowej taki:

Poszarpywanie podczas ruszania drugi trzeci bieg ( skrzynia automat).

Zamian z powrotem na 18 calowe zimówki wszystko ok.

Szarpanie zauważyłem latem ubiegłego roku po około trzech miesiącach od zakupu Vossenów. Więc po kilku tygodniach takiej jazdy z lekkim poszarpywaniem pod koniec sierpnia założyłem koła zimowe i jak ręką odjął nic nie szarpało więc pomyślałem że trzeba kupić na sezon 2022 nowe opony. Opony zakupione kasa wydana a tu jak szarpało delikatnie tak szarpie.

Podsumowanie moje jest takie że w moim przypadku prawdopodobnym problemem może być za szeroka felga z przodu a szczególnie tylna 10 calowa.

Zdjąłem założyłem z powrotem zimowe koła wszystko ok. Samochód od nowości w moich rękach przebieg 60 tyś.

Opublikowano

Zmierz obwody 19" założę się że tylne koło będzie miało mniejszy obwód o centymetr, może jakby ją dobrze dmuchnąć a przednie dać na mniejsze ciśnienie to różnica by zmalała.

Pamiętam jak ja szukałem kół, tak jest w 19" i założenie 285 też niewiele da bo zaś koło będzie za duże o centymetr na obwodzie...

W 18" 245/45 - 275/40 obwody są prawie idealne i tu będzie wszystko ok.

Opublikowano

zmieniłeś już olej w skrzyni rozdzielczej ATC? To tak trochę offtopowo, ale przy tym przebiegu zaleca się już zmienić jej olej.

Co do samego problemu- układ ten jest ultra czuły na wszelakie zmiany szerokości felg i opon. Nie akceptuje żadnej zmiany od zaleconych przez producenta.


Felgi mogą mieć certyfikację, ale mają mieć parametry zgodne z producenta i koniec. Listę pod model i silnik znajdziesz tu https://www.wheel-size.com/size/bmw/x3/

Opublikowano
Ja również miałem problem przy oponach szerszych z tylu, mimo że obwody się zgadzały. Samochód przy większych prędkościach źle się prowadził, raz za czas zdarzyło się szarpnięcie. Wymieniłem koła na cztery takie same i problemu nie ma. Coś w tym jednak jest, że xdrive ma problem z ogumieniem mieszanym.
Opublikowano

Witam,

Czy jest ktoś na forum kto używa innych szerokości kół niż te które przewidziało BMW i nie ma problemów z napędem xdrive? Na lato planuje założyć 19 o szerokości 9J i 10J i oponach 245/40 i 285/35. Opony mieszczą sie w normach przy tych szerokościach. Jedni piszą że mają problem z skrzynia Vtg a innym że jeżdżą i nic się nie dzieje. Więc gdzie tak naprawdę tkwi problem ?

  • Moderatorzy
Opublikowano

Kup homologowane opony i będzie banglać.

Rozważ 275 na tył jak nie znajdziesz homologowanej 285.

Opublikowano
Kup homologowane opony i będzie banglać.

Rozważ 275 na tył jak nie znajdziesz homologowanej 285.

 

Czyli przy felgach 9j i 10j i oponach 245/40 i 275 bądź 285/35 i sprawnej skrzyni Vtg wszystko powinno być ok.

Opublikowano

W 19" robi się inna różnica obwodów niż w 20" ze względu na inne procenty profilu i tutaj nieda się osiągnąć idealnych obwodów mieszanych kół...

Ja mam u siebie 8,5x20 z oponą 245/35 oraz 10x20 z oponą 285/30 i jest idealnie, różnica obwodów po napompowaniu jest 2mm i to jest więcej niż pewny setup że nie rozwali napędu dlatego taki sobie sprawiłem...

Opublikowano
Przy moim zestawie jest to ok 11 mm,czy ten centymetr może mieć aż taki wpływ na Vtg? Lepszym zestawem na takie szerokości felg byłoby 255/40 oraz 295/35 i jest to 7mm,ale czy przy takich szerokościach felg i opon zmieszczą się koła w nadkolach ? Czy rzeczywiscie układ xdrive jest aż tak bardzo czuły i czy tylko obwód koła ma znaczenie ,jaka jest dopuszczalna różnica procentowa obwodów ? Przy 19 felgach producent przewidział do BMW f11 8.5j 245/40 i 9j 275/35 i też jest różnica ok 1cm na obwodzie . Delikatna zmiana szerokości felgi nie powoduje zmiany obwodu ponieważ rozmiar tych opon mieści się w dopuszczalnych granicach tych szerokości felg. Więc skoro producent tak przewidział czemu u niektórych osób występują problemy z napędem x driver?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.