Skocz do zawartości

[F10] 535i N55 - problem z automatem i dziwne odgłosy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,


pierwszy problem z F-ką mi się zaczął... Generalnie ranne odpalenie i pojawia się wyjący odgłos, dochodzący z okolic prawego przedniego koła.

Na zimnym występuje na wolnych, po chwili (zakończenie podwyższonych obrotów na rozruchu) zaczyna się od około 1400 obrotów.

Dźwięk zmniejsza się razem z nagrzaniem, jednak nie ustępuje i słychać ten jęk później już tylko przy wyższych - około 2500 i więcej.


Od spodu po zdjęciu osłony silnika nie można ustalić dokładnego źródła, jednak nasila się głównie w okolicy łączenia skrzyni z silnikiem.

Razem z odgłosem zaczęły pojawiać się problemy z jazdą - sporadyczne i do powtórzenia praktycznie zawsze w pewnych warunkach.

Mianowicie przy jeździe ze skrzynią normalną przy wrzucaniu z 5 na 6 dochodzi pojawia się objaw odcięcia mocy.

Przy jeździe na S również w okolicy tych biegów. Kickdown robi redukcję, dociąga i dalej już zmiany idą normalnie.


Przy ręcznej zdarzyło mi się dwa razy wrzucenie biegu i efekt jakby jego wypadnięcia. Po prostu jeb obrotami w dół i za chwilę powrót do poprzedniego stanu.


I teraz najważniejsze - ISTA milczy. Zero błędów. Resetowałem adaptacje skrzyni, silnika i VTG - bez zmian.

Co jeszcze mogę zrobić albo gdzie szukać źródła problemu bez macania na ślepo i wymieniania połowy samochodu?

Coś to wycie musi powodować i w pierwszej kolejności spróbowałbym to zlikwidować, może rozwiąże oba problemy.

Czy da się ISTA sprawdzić poziom oleju w skrzyni? Może to jest jakiś wyciek? Teoretycznie mam lekko wilgotny spód, ale spod miski/bloku z zaciekiem.


Teraz filmy:

Tu na zimnym -


Tu na zimnym część 2 -



A tu w czasie jazdy - odgłos z kabiny bez echa (po chwili nagrzania) -

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Opublikowano

Ze sprawdzeniem poziomu to sobie dam radę, tylko nie mam zbytnio gdzie Buni na równo dać. Ni kanału ni podnośnika.... Procedurę znam doskonale, pytałem się z powodu braku warunków.


Natomiast tak czy inaczej - szukam przyczyny tego wycia. Pojawia się niezależnie od zapięcia biegów - VTG odpada. Myślałem nad pompą wody - w sumie też jest z prawej za kołem.

Na najazdach nie byłem jednak w stanie jednoznacznie jej zidentyfikować. Musiałem kawałek przejechać, a to spowodowało obniżenie głośności tych jęków.

Ale to w sumie nie tłumaczy problemów z zachowaniem skrzyni...


Może ma ktoś pomysł co poobserwować z parametrów?

Opublikowano

Ktoś może miał do czynienia z awarią pompy oleju w automacie?


Teoretycznie:

1) w ZF 8hp znajduje się za hydrokinetyką - lokalizacja odgłosu by pasowała

2) na zimnym słychać, później przestaje - luz na łańcuchu pompy? Ciśnienie?

3) odgłos zwiększa się i zmniejsza zależnie od obrotów - obciążenie pompy oleju przy gazie i zapiętym biegu - praca skrzyni - również by pasowało


Nie mogę nigdzie znaleźć nagrania jęku pompy w skrzyni....

  • 3 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.