Skocz do zawartości

E92 LCI 335is N54 DKG 2012 - 422 KM/611 Nm


piotres

Rekomendowane odpowiedzi

Aktualizacja, w końcu znalazłem chwilę :)


01.jpg


02.jpg


Hamulce po odświeżeniu - ocynkowane spinki, zaciski pomalowane farba Termal.


03.jpg


04.jpg


PDC tył w trakcie :cwaniak:


05.jpg


06.jpg


Części z ASO. Znowu brakowało klucza do szyberdachu :kwasny: .


07.jpg


Coś tam pomalowałem proszkiem, ale długo się zastanawiałem czy to robić co ocynk na tych elementach wciąż był idealny. Ale ocynk + lakier proszkowy = jedne z najlepszych zabezpieczeń elementów podwozia wg mnie ;).


08.jpg


Linka maski mi się w 1 miejscu delikatnie uszkodziła przy demontażu, działała, ale ma być idealnie ;).


09.jpg


Kratki do zderzaka nowe na obie strony.


10.jpg


11.jpg


Progi przed montażem wypolerowałem w całości ;).


12.jpg


Jak zwykle za ciemne zdjęcia, ale chyba widać choć trochę że spód jest świeżutki.


13.jpg


14.jpg


15.jpg


I można było wyjechać na pierwsza jazdę złożonym autem :). No cóż asfalt zrywa...dosłownie.


16.jpg


Chyba zgłodniała od tego długiego postoju :rotfl: .


17.jpg


18.jpg


19.jpg


Approved by syn . :super:


20.jpg


Wyłącznik świateł z M3 LCI EUR i już tylne mgielne działaja.


21.jpg


Plastiki z bagażnika do odświeżenia - app bumper paint.


22.jpg


Zauważyłem że ścieranie tego przycisku to częsty problem w e92 :luka: .


23.jpg


24.jpg


Chrom na ringu pod gałką CICa się podpurchlił z nieznanych mi powodów, a tak zostać nie mogło ;).


25.jpg


No i kolejny standardzik - pogubione klapki zaślepek ISOFIX.


26.jpg


Faktycznie naklejke nt. norm emisji udało się przekleić z orginalnej maski :super: .


27.jpg


Narzędziownik pełny.


Zmieniłem wystrzelone elementy systemu airbag i zaczeły się problemy - z brakiem mocy do 110km/h :zakrecony: .


28.jpg


29.jpg


Po dłuuugim śledzeniu live daty, pytaniu się mądrzejszych odemnie wyszło że do 110km/h silnik "nakłada" na siebie limiter momentu obrotowego ustawiony na max - brak doładowania ww. prędkości. Był jeden błąd w silniku - elektrycznego wentylatora chłodnicy. Początkowo nie wiązałem tych 2 problemów razem ale jednak - jeden wynikał z drugiego. Nowa klema pirotechniczna miała inne wyjścia styków czego początkowo nie zauwazyłem i okazało się że wentylator chłodnicy nie był zasilany bezpośrednio z akumulatora (IS ma inny obwód wentylatora co każda inna e92 z powodu wiatraka 850W a nie 600W jak w innych e92) co powodowało błąd przy diagnostyce, wentylator nie pracował i co za tym idzie silnik obcinał moc do 110km/h - czemu akurat do tej prędkości -bardzo zagadkowe czemu akurat tak to inżynierowie wymyślili.


30.jpg


Logo 335is na błotniku także musiało być na orginalnym miejscu, w naklejeniu pomogła mi żona :padam:


32.jpg


Kilka dni wcześniej pojawił się plan na hamulce Mperformance z F20/30 czyli Brembo 4 tłoczki/2 tłoczki z tarczami 370/345mm. Aby założyć tył trzeba zdystansować koło o min. 7mm - niestety - przymiarka na dystansie 5mm i już leciutko przycierało :looka: . Także będzie inne rozwiązanie.


33.jpg


W ferworze walki z brakiem mocy do 110km.h zmieniłem także solenoidy sterujące podciśnieniami turbin - jak się okazało później bez sensu bo problem był totalnie inny. No ale zostały nowe Pierburgi.


34.jpg


35.jpg


Kolega po moich drobnych namowach sprawił sobie M3 E92 ...ale o tym poźniej ;).


36.jpg


Ww. płytka ze stykami przy klemie plusowej która w "nowej" klemie była krótsza :wstyd: .


37.jpg


Wycieczka do Mińska Maz do kolegi popkas/killer celem zakodowania auta.


Ten wyjazd pokazał mi że ISka może także spalić mało - 10.3l na 100km z przejechanych "normalnie" 75km przy seryjnym programie.


38.jpg


39.jpg


Sisters :hyhy: .


40.jpg


41.jpg


Koniec zabawy, czas troche pohałasować i postrzelać - wchodzą DP catless od Wagner Tuning.


42.jpg


W miedzyczasie nowy plasticzek/osłona przed tylne koło - na ogół są pouszkadzanie w E9x ;).


43.jpg


Przy okazji nowe końcówki od El-tec.


44.jpg


45.jpg


46.jpg


47.jpg


Jako że w MHD miałem wykupione pakiety stage 1 maps i E85mix maps to zdecydowałem że spróbuje - mapa pod E25 ver v7. Zakupiłem na allegro 15l biopaliwa do kominków co dolałem tak by wyszedł pełny bak w mixie w Pb98.


48.jpg


Sergiej z Piven Service ogarnał wszystkie wgniotki na aucie - były 3 . W tym jedna "trudna" przy krawędzi klapy tylnej - połowa speców od PDR mówiła że z nią nic się nie da zrobić. Piven ogarnał wszystko bez śladu - ukłony dla tego Pana.


49.jpg


Dzień później hamownia w STW.


50.jpg


51.jpg


No i wyszło tak :) . 422/611 przy wg mnie wzorcowym przebiegu.


Po prostu dół jest jak w mocnym dieslu a góra jak w mocnej benzynie. Połączenie idealnie. Przeciąg mocny :cwaniak: .


Dla przypomnienia mody to:

-intercooler Wagner Tuning Evo 1 Competiotion

-przelotowe downpipe'y Wagner Tuning

-chargepipe VRSF z zaworem blowoff TurboSmart Race Port

-airscoops FTP Motorsport

-stożki Burger Tuning

-"sportowy" termostat chłodnicy oleju FTP

-końcówki El-tec 100mm

-flash od MHD - mapa E25 ver 7, dolane 15l biopaliwa 96% etanolu do dopełnienia baku paliwa w którym było Pb98 (w sumie 63l).


52.jpg


Wracając do domu zakupiłem nowe akku Bosch S3 gdyż stare jeszcze orginalne było już słabe.


53.jpg


Cupholdery w E9x są idealnie rozwiązane - trzymają pewnie puszki i kubki o bardzo zróżnicowanych średnicach.


54.jpg


55.jpg


Żeby nie było tak pięknie to kilka dni wcześnie zauważyłem że uszczelka miski silnika zaczęła puszczać olej dosyć mocno - dziwne że tak nagle bo wcześnie było suchutko. Blisko 2 dni pracy i zmieniona. Robota przechlapana, jakbym miał to robić drugi raz to odrazu wyciągam całe sanki zupełnie z auta bo tylko je luzując jest słabo.


56.jpg


Idąc dalej korekta lakieru - Menzerna 300 + Menzerna 3000 i pady 3M na Makicie 9227CB.


57.jpg


58.jpg


59.jpg


60.jpg


61.jpg


62.jpg


63.jpg


64.jpg


64.jpg


65.jpg


Zdjęcia słabe bo skompresowane przez przepuszczenie ich przez FB - padł mi telefon i stąd pewne komplikacje. Ale efekt wyszedł mocno zadowalający :hyhy: .


U nowego właściciela w dniu odbioru na auto czekała już powłoka Gyeon Q2 Syncro i zestaw do konserwacji skór od Colourlock.


67.jpg


Przed myciem.


Nowy właściciel już cieszy się autem a ja w międzyczasie szykuje wspomniane wcześniej hamulce performance do montażu.


68.jpg


Po myciu - Tenzi Alux - mocne do cholerstwo jest :P .


69.jpg


70.jpg


Szlif.


71.jpg


72.jpg


I poszły w Phoenix Yellow, BMW 445.


73.jpg


Dojdą do tego także fajne klocki na przód , Ferodo DS2500.


Prosze o nie zamykanie tematu, coś tu jeszcze dorzuce jako że lubie sprawy dociągać do końca :piwo: .


Szykuje także koledze to wspomniane M3 , jest to manual z 2011r. Ktoś wspomniał kiedyś że M to M, że wogóle nie ma porównania i wogole ohh ahhh deklasacja każdej bmw która nie jest M ....po przejechaniu tą eMka ok 100km powiem tak - dywagowałbym :rotfl: . Auto wydaje się być sporo wolniejsze od 335 , tzn być może i moc jest ale na 100% nie jest tak odczuwalna jak przy dokoksowanym 335i(s) gdzie konkretny ciąg zaczyna się od 2000 i nie słabnie nic az do 6000-6500 ;). Doładowane N54 z kompletem "supporting mods" też wydaje ciekawsze dźwięki w moim mniemaniu jak S65- jest pełna gama dźwięków charakterystycznych dla doładowanych silników benzynowych (sapanie, świstanie, strzały) co w połączeniu z 3.0l R6 daje bardzo ciekawy i rasowy mix . Dla mnie poezja. :cwaniak:



pozdrawiam

Piotrek

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 65
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Fajnie to wszystko wyszło :) Auto świetnie się prezentuje. Zadbałeś o każdy szczegół, a te małe detale tworzą niezłą całość :P Ciekawe, obiektywne spojrzenie co do //M

Moje galerie:


Jest :) BMW F30 // 335XI // BLACK

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=167&t=397494


Była :( BMW E90 // 330D // M-PAKIET

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=339724

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szykuje także koledze to wspomniane M3 , jest to manual z 2011r. Ktoś wspomniał kiedyś że M to M, że wogóle nie ma porównania i wogole ohh ahhh deklasacja każdej bmw która nie jest M ....po przejechaniu tą eMka ok 100km powiem tak - dywagowałbym :rotfl: . Auto wydaje się być sporo wolniejsze od 335 , tzn być może i moc jest ale na 100% nie jest tak odczuwalna jak przy dokoksowanym 335i(s) gdzie konkretny ciąg zaczyna się od 2000 i nie słabnie nic az do 6000-6500 ;). Doładowane N54 z kompletem "supporting mods" też wydaje ciekawsze dźwięki w moim mniemaniu jak S65- jest pełna gama dźwięków charakterystycznych dla doładowanych silników benzynowych (sapanie, świstanie, strzały) co w połączeniu z 3.0l R6 daje bardzo ciekawy i rasowy mix . Dla mnie poezja. :cwaniak:

Piotrek

Piotrku kolego, czegoś ty się opił :lol: :lol: :lol:


M3 trzeba umieć jechać, to trzeba wysoko kręcić i wysoko trzymać, 6500-8400 To jest NA, nie doładowane auto z momentem z dołu.

Ja pierwsze kilometry po przesiadce zmieniałem biegi za wcześnie (naleciałość z poprzedniej- 335i), ale porównywać 35 do M3 i mówić, że szybsze to mi do głowy nigdy nie przyszło :lol:


Co do dźwięku też nie rozumiem co masz na myśli. Każdy fan marki, nawet właściciel f80 powie Ci, że dźwięk s65 jest nie do pobicia a Ty twierdzisz, że to nie brzmi :shock: :roll: :duh:

posłuchaj:



polecam też w całości obejrzeć to video:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O kurde ...jednak na ///M to nie można nawet neutralnego słowa powiedzieć :mrgreen: . OK jest super fajne auto, sorry że to napisałem. :oops:


No szybsze, od seryjnego M3 napewno. Skiba 335i miałeś porobione czy seryjne ? bo program baardzo zmienia to auto.

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Odniosłem się tylko do dźwięku. Nie od dziś wiadomo że przy odrobinie chęci nawet 335d może być szybsze niż M3. Tylko że M3 też można pomodzić (chociaż ja bym tego nigdy nie zrobil).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem 390/600

Ty masz na myśli 0-100 rozumiem? Mnie takie wyścigiwanki nie interesują. Szybkość określa się na torze, auto ma też skręcać i hamować a w tym M3 jest dużo inne od normalnego auta. Ale zgoda, że może przyspieszać do 100 szybciej to wiadomka. Robiłeś pomiary 0-100? Ciekaw jestem czy zejdziesz do 4.5 :)

Tak jak koledzy piszą, do M3 są zestawy kompresorów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzwięk m3 e92 na pewno fajniejszy niż R6 po modach w BMW choć przyznaje że jak miałem isa to tam dźwięk jest inny niż w zwykłej 335i i naprawdę daje rade, tym bardziej po DP :cool2:

Natomiast osiągowo nie jest już jakoś wybitnie w m3, jak miałem 335is podkręcone na 440hp to zrobiłem best do setki 4,4 RL a w 340i 470hp 4,0 (oba tylny napęd)

Myśle że takie m3 e92 dupy nie urywa z osiągami, tym bardziej te seryjne gdzie zwykle wypluwają po 360-400 koni

Do osiągów to zdecydowanie lepsze jest m3 f80, tam byle program +dp i jest 550 koni, a zmiana turbiny i 650-700 konne potwory robia ;)


Zgoda że masz zestaw kompresora do m3 e92 ale jak widać po doświadczeniach znajomych awaryjność takich zestawów znacznie wzrasta bo wolnossak gorzej znosi podnoszenie mocy niż auto uturbione. Dlatego pewnie większość ludzi co ma m3 e92 nie wkłada kompresora tylko robią decat, remap i 430-440koni jest a nie ma takiego ryzyka jak przy dokładaniu kompresora ( niejednemu już od tego silnik poleciał)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnica jest taka że m3 można zapierrrrrr... cały czas A pomodzone 335i się ugotuje.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4,0

Jedyny komentarz jaki mi do tego pasuje to, takie rzeczy tylko w erze ;)

Na forach 335, n54 w sumie może 10ciu byłem 4 lata ale takich wartości to ja nie wyczytałem.

Na forach M3 jestem niedługo ale 360 koni w m3 tez nie widziałem a co druga tu jest mapowania. Nie widziałem 1 sztuki poniżej 400tu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Michelin 4S nowe, program w TC 473konie z DP, mierzyłem Racelogic 4,0 a u nich na wilgotnej nawierzchni zaraz po hamowni szybki pomiar był 4,3 i 8,7 100-200

Wujekwaldus z tego forum choćby miał m6 575KM i też przy tylnym napędzie zszedł do 3,7 więc nie wiem co Cie tak dziwi w 4,0 :)

Za to taka m6 w starszej budzie 507KM już ciężko poniżej 5s zejść a co dopiero 4...a to auto z ery e92 więc może coś w tym jest, co nowsze to szybsze

Tyle że w 340i nie ma N54 a B58 i skrzynia 8biegowa też swoje robi. Wiem na pewno że w porównaniu do e92 335is trakcja jest lepsza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.