Skocz do zawartości

BMW F10 n47 klapy wirowe


szuwx

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 188
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

a ja mam N47 bez klap się okazało i to dopiero dzisiaj, bo mi się za chciało czyścic egr, i jak się okazało nie potrzebnie bo wcale nie był zawalony ale przy okazji zerknolem na kolektor dolotowy i zonk mechanizm który steruje klapami usunięty wiec klapy zapewne tez a dziura zablokowana od środka, a niedawno kupiłem zestaw uszczelek, chyba odpuszczę czyszczenie kolektora, bimmertool sypie błędami:

 

3FF0 przeplywomierz powietrza. 
40E9 Regulator powrotu spalin, kontrola polozenia.
4B82 regulacja powrotu spalin, odstepstwo od normy.
4507 kontrola powrotu gazow spalinowych, odstepstwo od normy.
4B81 regulacja powrotu spalin, odstepstwo od normy.



jtJqo2rLj8beNbc3A


przy czym błędy nie powodują zapalania się kontrolki silnika, zastanawiam sie czy ta modyfikacja (usuniecie klap) została prawidłowo zmapowana.

https://photos.app.goo.gl/jtJqo2rLj8beNbc3A

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja mam N47 bez klap się okazało i to dopiero dzisiaj, bo mi się za chciało czyścic egr, i jak się okazało nie potrzebnie bo wcale nie był zawalony ale przy okazji zerknolem na kolektor dolotowy i zonk mechanizm który steruje klapami usunięty wiec klapy zapewne tez a dziura zablokowana od środka, a niedawno kupiłem zestaw uszczelek, chyba odpuszczę czyszczenie kolektora, bimmertool sypie błędami:

 

3FF0 przeplywomierz powietrza. 
40E9 Regulator powrotu spalin, kontrola polozenia.
4B82 regulacja powrotu spalin, odstepstwo od normy.
4507 kontrola powrotu gazow spalinowych, odstepstwo od normy.
4B81 regulacja powrotu spalin, odstepstwo od normy.



jtJqo2rLj8beNbc3A


przy czym błędy nie powodują zapalania się kontrolki silnika, zastanawiam sie czy ta modyfikacja (usuniecie klap) została prawidłowo zmapowana.

https://photos.app.goo.gl/jtJqo2rLj8beNbc3A

 

Tu nie ma co mapować. Skoro masz zaślępkę i silniczek usunięty z klapami to tylko należy ten silniczek wykodować. Ja akurat go zostawiam bo kupiłem uszczelkę bez klap.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu nie ma co mapować. Skoro masz zaślępkę i silniczek usunięty z klapami to tylko należy ten silniczek wykodować. Ja akurat go zostawiam bo kupiłem uszczelkę bez klap.

 

u mnie to wygląda jak z fabryki po dokładniejszym przyjrzeniu się, żadne kable nie są poodcinane kolektor może jak u ciebie fabrycznie bez klap (zaślepka to to nie jest) zamiast dziury plastik jak sprawdzić czy ten silniczek jest wydokowany czy nie??? mam tylko bimmertool.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu nie ma co mapować. Skoro masz zaślępkę i silniczek usunięty z klapami to tylko należy ten silniczek wykodować. Ja akurat go zostawiam bo kupiłem uszczelkę bez klap.

 

u mnie to wygląda jak z fabryki po dokładniejszym przyjrzeniu się, żadne kable nie są poodcinane kolektor może jak u ciebie fabrycznie bez klap (zaślepka to to nie jest) zamiast dziury plastik jak sprawdzić czy ten silniczek jest wydokowany czy nie??? mam tylko bimmertool.

 

Ista i będziesz wiedział. Ale jeśli nie masz silniczka a nie był wykodowany to by błąd wyrzuciło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Dołączę się do tematu.

Mam silnik n47n czyli 184KM. Jakieś 2 miesiące temu były zaślepiony egr, usunięte klapki i wyczyszczony kolektor dolotowy. Po tych zmianach egr oraz klapki zostały wyprogramowane oraz zrobiony program podnoszący moc. Od tego czasu podczas wypalania DPF'a temperatura spalin osiąga ok 450*C (przed zmianami ok. 600*C). Komputer nie pokazuje żadnych błędów. Wszystkie dane podglądam przez aplikacje btool.

Czy ktoś ma jakiś pomysł czemu temperatura podczas wypalania DPF'a tak spadła? Boje się, że zaraz zacznie stwarzać jakieś problemy :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
  • Zasłużeni forumowicze

Na prośbę kolegi sajo88.......


D6hVrU6d

- śruba numer 4 , moment dokręcenia ....

# nakrętka M5 - 13Nm

# nakrętka M8 - 19Nm




EPnDjVV7

- 4Nm




EPSNJoXV

- 8Nm





D6UsFFnO

Uwaga dotycząca instalacji:

Umieść układ dolotowy powietrza na głowicy cylindrów.

Przymocuj układ dolotowy powietrza w następującej kolejności (od 1 do 4)

D6UG0Zzq

Uwaga dotycząca instalacji:

Aby zapewnić szczelność układu wlotu powietrza, należy przestrzegać kolejności dokręcania.

Dokręcić układ wlotu powietrza w kolejności (1 do 7).


Teraz kwestia dokręcania śrub kolektora ssącego, nie jest to dla mnie do końca zrozumiałe.....

- pierwszy stopień dokręcenia to 5Nm.

- drugi/końcowy stopień dokręcenia to 10Nm.

Czy z siłą 5Nm należy przykręcić śruby od 1 - 4 ( drugie zdjęcie od dołu ) a następnie wszystkie śruby od 1 - 7 ( pierwsze zdjęcie od dołu ) z siłą 10Nm....?

Ja przynajmniej tak to zrozumiałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Dziekuje Burza 1234. Klapy dzis wymienione, w 2 osoby ok 5 godzin, z wymiana oleju. Przebieg który mam teraz to 282000, klapy były oryginalne z 2011. Moim zdaniem były jeszcze w bardzo dobrym stanie, miały naprawdę lekkie luzy. Syfu było dość sporo szczególnie w miejscu wlotu spalin z egr. Myślę że duże pudełko po margarynie byłoby pełne. Wszystko wyczyszczone jakimś ruskim środkiem do czyszczenia patelni i gorąca woda. Pierwsze 30 km. Zrobione pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

No to elegancko.

Ja też wykopałem ze swojego kolektora 500g pudełko margaryny.

280kkm przebiegu i pierwsza wymiana klapek ????? Aż nie możliwe.

Jedyne logiczne wyjaśnienie to jazda na długich odcinkach , ekspresówki/autostrady. Chyba ,że ktoś wymienił klapki na nowe ale z datą 2011 , zalegające gdzieś na półce....???


Czytając podobne tematy , zauważyłem że serwis takie wymiany robi w okolicy 100kkm.

Ja miałem robione przez pierwszego właściciela ( patrz serwis ASO ) przy przebiegu 113kkm. Sam robiłem przy 193kkm, ponieważ na tamtą chwilę nie wiedziałem o tamtym zabiegu.


Przymierzam się do kolejnego serwisu kolektora ssącego . Ale to na wiosnę.

Czyszczenie , bez wymiany klapek ale z wymianą odmy.

Aktualny przebieg to 230kkm . Zobaczymy co się zebrało w kolektorze po przejechaniu 40kkm. Da to też obraz na jakim paliwie człowiek jeździ i jaki wpływ ma jazda 50/50 , trasa/miasto...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
  • Zasłużeni forumowicze

Nie rozumiem.....



Ps.

Nie , nie ograniczałem działania zaworu EGR.

Ostatnio czyściłem z sadzy odcinek od chłodniczki spalin i przepustnicy do kolektora ssącego, tzw. trójkąt. Samego kolektora nie czyściłem. Zrobię to na jesień.


Wszystko to zrobiłem , aby przed podróżą na wakację mieć pewność , że chłodniczka spalin jest szczelna? ( musiałem to zdemontować aby zobaczyć wyjście z chłodniczki spalin , miałem wrażenie że ubywa mi płyn chłodniczy ).

Sadzy było sporo . Odcinek jaki przejechałem od ostatniego czyszczenia to 45kkm.

Moim zdaniem, czyszczenie kolektora ssącego powinno odbywać się co 50kkm a na pewno nie rzadziej niż co 100kkm.

Edytowane przez Burza1234
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Czy

eltronicznie częściowo zamknąłeś egr żeby tak nie syfił.

Jak lepiej kupić klapy uszczelki klapy dać mechanikowi do wymiany ?A może kupić po regeneracji za 490 zl i dąc do mechanika do wymiany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
Hej. Właśnie wymieniłem w mojej 525d '14r uszczelkę z klapami pod kolektorem dolotowym. Kupiłem w ASO oryginał, wymieniłem też od razu membranę odmy. Kilka dni wcześniej ASO Lublin wymieniło mi chłodnicę EGR na akcji serwisowej ( swoją drogą drugi raz, wcześniej to samo robili 2 lata temu). Przebieg auta 172 tyś km. Nagaru miałem dość mało, ale stara uszczelka miała nieszczelność obok nastawnika klap i lało się już po motorze. Nagar w miarę suchy, ale klapki już były mocno wyrobione, ta pierwsza od ściany grodziowej to już ledwo się trzymała, a następna nie wiele lepiej. Tak, że to był już ostatni moment. Ale mam takie pytanie, czy to, że ten olej z tej nieszczelności się wydostawał to oznaka jakiejś awarii, turbiny puszczają już olej? Ta membrana odmy była już dosyć twarda, ale bez przesady.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.