Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Panowie a czy w moim 316d 116km 2013r. są klapki? bo nie wiem czy rozbierać i tak dalej czy lepiej spożytkować czas wolny...
  • Odpowiedzi 188
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Cześć,

Sorki, że się wtrącę, ale wątek dość aktywny dotyczący kolektora.. mam małe pytanie - jestem przed serwisem kolektora (czyszczenie itp) mechanik powiedział, że zamiast wyczyszczenia kolektora, przygotuje swój i zrobi swapa po prostu - czy to takie normalne ? czego mógłbym się obawiać ? np nie oryginalnej części ? co mógłbym na miejscu sprawdzić ? - taka akcja jest spowodowana tym żeby nie tracić czasu na czyszczenie.


Z góry dzięki za odpowiedź

Opublikowano
Dziwne żeby mechanik miał na zapasie takie części. Ale może ma. Zapytaj czy ma oryginalny. Sprawdź numery na nowym. I tyle.
Opublikowano

Na pewno czy uszczelka będzie nowa ori. Oraz czy nie jest nigdzie chociaż lekko pęknięty.

Po założeniu sprawdź dokładnie czy zapach spalin się nie wydostaje nigdzie.

Paweł.
Opublikowano
Dzięki za odpowiedź, wezmę pod uwagę. Aczkolwiek nastawiony będę na tym aby zostawili mój kolektor, chyba że rozkręcą i się okaże że jest do wymiany, to wtedy nie będę się kłócić - w sumie powód dla którego oddaje to komputer pokazał błąd 2C3200 (Swirl-flap actuator: mechanically faulty (lever broken) ), auto f10 525d xdrive, 14' (pierwsza rej w 01/15 - więc praktycznie 5 latek) - więc albo silniczek sterujący, albo któraś klapa się nie domyka przez nagar. Po wykonaniu naprawy mogę dać edita co było przyczyną itp.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kody błędów BMW


Informacje o usterce


Opis kodu usterki

Monitorowanie wykrywa dwie możliwe przyczyny błędów:

- Wykrywanie pękniętej dźwigni między sterownikiem klap zawirowujących a klapami zawirowującymi.

- Wykrywanie nadmiernego zużycia kinematyki klap wirowych.

Błąd jest wykrywany, jeśli sterownik jest skłonny do zbytniego skrętu. Dzieje się tak w przypadku złamania dźwigni lub gdy kinematyka jest tak zużyta, że ​​położenie krańcowe klap wirowych nie jest już nienaruszone.

Błąd jest wykrywany, gdy napięcie sygnału sprzężenia zwrotnego położenia spadnie poniżej wartości granicznej, która wyświetla wewnętrzną pozycję graniczną silnika prądu stałego.

Wartość graniczna: od 420 mV do 490 mV (w zależności od wariantu).

Warunki kodu usterki

Ogólne warunki Monitorowanie jest stale aktywne, jeśli stopień wyjściowy jest wyłączony (podczas diagnozy odłączenia) i nie występuje usterka elektryczna.

Napięcie jednostki sterującej: 9,5 V do 16 V.

Stan terminala


Warunki jazdy

Stan czasu uszkodzenia

Błąd jest wprowadzany, jeśli występuje dłużej niż następujący okres (czas usuwania): od 1500 ms do 10000 ms (w zależności od wariantu).

Plan serwisowy

- Sprawdź kinematykę klap wirowych pod kątem zużycia. W razie potrzeby wymienić klapy wirowe.

- sprawdź dźwignię na sterowniku klap wirowych.

Jeśli dźwignia jest zepsuta: Wymienić siłownik klapy wirowej.

Jeśli kinematyka jest zużyta: Odnów układ dolotowy.

Wpływ na awarię

Żaden

Ostrzeżenia

Światła ostrzegawcze Lampka kontrolna awarii

Wiadomości z Centrum sterowania

Uwagi serwisowe

W przypadku wymiany klap wirowych należy wykonać następującą funkcję serwisową: Usunąć dostosowania, system masy powietrza.

© 2020 - BMWFaultCodes

  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam serdecznie wszystkich.


Mam pytanie do osob, ktore sa po "zabiegu" czyszczenia kolektora. Leci oczywiscie nowa uszczelka z klapami (moja decyja), czy odrazu przygotowac, ktores uszczelki/oringi z n/w diagramu


https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=FW11-EUR-01-2009-F10-BMW-520d&diagId=11_5442


w jednym poscie jest mowa o nr 4


I jescze jedno, na co zwrocic szczegolna uwage przy demontazu i montazu.


Z gory dziekuje za wszystkie podpowiedzi i sugestie.

( Dla hejterow jestem po przeczytaniu calego watku )


Pozdrawiam

Opublikowano

Nad czym się zastanawiasz?

Kup uszczelki i wymień wszystkie.

Żeby dobrać się do kolektora trzeba się trochę namęczyć.

Ja o ile dobrze pamietam to razem z klapkami wydałem na uszczelki 300 zł.

Opublikowano
Ja wymieniłem tylko uszczelkę pod kolektorem ale na taką bez klapek. Poza tym żadnych innych nie wymieniłem. Koszt uszczelki niecałe 100zł. Przejechałem już ponad 20 tyś. km. i cisza.
Opublikowano
Ta uszczelka numer 4 jest na pewno jednorazowa, ponieważ jest wytłoczony rowek w blaszce, który się zagniata przy skręceniu. Ja miałem to miejsce odymione i teraz ściągałem kolanko żeby zajrzeć do chlodniczki oraz kolektora. Wyczyściłem i skręciłem na starej, ponieważ na dniach będę się bawił w kominiarza z kolektorem więc zobaczę czy tam dalej dymiło czy nie...
Opublikowano
Jak was nie stać na wymianę klapek tylko dziadujecie zaklejacie robicie pseudo druciarstwo .To kupcie sobie golfa 3 w gazie Paniska wielkie W Bemkach buhahaa i tam też pewnie będziecie dziadować druciarstwem .Moją odpowiedz kieruje do tych wszystkich buraków których nie stać na serwisowanie bmw i potem sprzedają taki szmelc dalej i dziwić się że następny właściciel ma wstręt do marki bo pełno druciarstwa
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak was nie stać na wymianę klapek tylko dziadujecie zaklejacie robicie pseudo druciarstwo .To kupcie sobie golfa 3 w gazie Paniska wielkie W Bemkach buhahaa i tam też pewnie będziecie dziadować druciarstwem .Moją odpowiedz kieruje do tych wszystkich buraków których nie stać na serwisowanie bmw i potem sprzedają taki szmelc dalej i dziwić się że następny właściciel ma wstręt do marki bo pełno druciarstwa

 


Maskara.....Patryczku masakra.... :duh:

Skąd w tobie tyle złości.....?????

Każdy z nas żyje po swojemu.

Widzę ,że jesteś na tym forum od 2014 . Masz aż trzy wpisy . Moim zdaniem , na tą chwilę nie jesteś osobą godną zaufania jeśli chodzi o wiedzę motoryzacją....

Pozdrawiam i życzę więcej wyrozumiałości ....


Wesołych świąt Bożego Narodzenia i szczęśliwego nowego roku.....!!!!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam serdecznie wszystkich.


Mam pytanie do osob, ktore sa po "zabiegu" czyszczenia kolektora. Leci oczywiscie nowa uszczelka z klapami (moja decyja), czy odrazu przygotowac, ktores uszczelki/oringi z n/w diagramu


https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=FW11-EUR-01-2009-F10-BMW-520d&diagId=11_5442


w jednym poscie jest mowa o nr 4


I jescze jedno, na co zwrocic szczegolna uwage przy demontazu i montazu.


Z gory dziekuje za wszystkie podpowiedzi i sugestie.

( Dla hejterow jestem po przeczytaniu calego watku )


Pozdrawiam

 


Kolego , podaj jaki masz kod silnika.

Jeśli nie wiesz to podaj siedem znaków numeru Vin.

Jeśli masz klapki razem z uszczelką to najszybciej będzie silnik N47.



Na co zwrócić uwagę .....???

Uszczelka nr. 4 do wymiany.

Inne uszczelki , to wszystko zależy od tego w jakim są stanie? Pewnie nie wiesz czy nie było tam wcześniej zaglądane?

Możesz spytać się w serwisie ile masz czasu na zwrot części . Jeśli stwierdzisz ,że uszczelki są ok to najwyczajnie w świecie zwróć je.


Kolejna sprawa to odpowiednie dokręcenie śrub jak i kolejność.

Wszystko po to aby nie dokręcić za słabo albo za mocno , powodując zmiażdżenie gumy. To i to może powodować wyciek oleju/przedmuchy. A kolejność ...... aby uszczelki dolegały równomiernie na całym swoim obwodzie.


Jest jeszcze kwestia poprawy izolacji przewodów elektrycznych ( oczywiście , jeśli znajdziesz w tym miejscu przetarcia ??? -

kup parcianą izolacje do stosowania w komorze silnika ,czyli odporną na wysokie temperatury i wilgoć ) oraz należałoby wzmocnić przewod podciśnienia w miejscu , który najczęściej jest zniszczony/przetarty. Odpowiada on za podanie podciśnienia do elektrozaworu umieszczonego na chłodniczce spalin. Przewód jest koloru czarnego. Elektrozawór steruje gruszką , która otwiera klapę obejsciową w chłodniczce spalin.


Podaj na PW adres e-mail oraz siedem ostatnich znaków numeru Vin to podam ci momenty dokręcenia śrub oraz kolejność . Wrzucę ci też poglądowe zdjęcia.

Powodzenia i pozdrawiam...

Opublikowano
Jak was nie stać na wymianę klapek tylko dziadujecie zaklejacie robicie pseudo druciarstwo .To kupcie sobie golfa 3 w gazie Paniska wielkie W Bemkach buhahaa i tam też pewnie będziecie dziadować druciarstwem .Moją odpowiedz kieruje do tych wszystkich buraków których nie stać na serwisowanie bmw i potem sprzedają taki szmelc dalej i dziwić się że następny właściciel ma wstręt do marki bo pełno druciarstwa

 


Maskara.....Patryczku masakra.... :duh:

Skąd w tobie tyle złości.....?????

Każdy z nas żyje po swojemu.

Widzę ,że jesteś na tym forum od 2014 . Masz aż trzy wpisy . Moim zdaniem , na tą chwilę nie jesteś osobą godną zaufania jeśli chodzi o wiedzę motoryzacją....

Pozdrawiam i życzę więcej wyrozumiałości ....


Wesołych świąt Bożego Narodzenia i szczęśliwego nowego roku.....!!!!

 

Czytaj ze zrozumieniem kolego,skąd tyle złości bo kupiłem auto po takim partaczu co żałował na naprawę auta a potem łańcuszek napraw .Co do wiedzy motoryzacyjnej nie pisałem nic p na temat że mam wiedze o BMW itd .TYLKO O TYM ŻE LUDZIE DZIADUJĄ PRZY NAPRAWACH. Wesołych Świąt

Opublikowano

Taka to już nasza Polska specyfika ... jedni dziadują przy eksploatacji a drudzy przy zakupie....

Potem się człowiek dziwi, że trudno sprzedać zadbane auto.

Wesołych Świąt dla Was wszystkich !!!

  • Moderatorzy
Opublikowano
Polak zawsze wie lepiej co niepotrzebne w aucie... ;)
Opublikowano
już bez przesady to tylko klapy za pare zł, kto tu mówi o dziadowaniu ? ja u siebie wywaliłem bo akurat czyściłem kolektor a klapek od ręki nie było a moje były w średnim stanie, mieli za to uszczelkę nową bez klapek od 518d. Jak ktoś będzie chciał to sobie zamontuje je z powrotem, wielka mi oszczędność 200zł :mrgreen: takie dziadowanie że na auto w ciągu ostatniego roku wydałem ponad 12tys zł (nowy rozrząd, nowe opony, odnowienie felg i inne pierdoły których nawet nie pamiętam). I auto kupiłem zadbane, większość wydatków to profilaktyka. Nie popadajcie w paranoje :mrgreen:
gm7CfMp.jpg?1
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Tak tylko ja mówię o silniku n57 i w oryginale to koszt 5k. I nie ma żadnego zestawu w ASO tylko cały kolektor .Na szczęście znalazłem firmę która regeneruje kolektory w oryginale Polecam Bardzo Reiselcar.Zamontowali mi wszystko tak jak w oryginalnym kolektorze ssącym . Ja jestem zadowolony , jak poczytałem opinie postanowiłem do nich zadzwonić 30m przez telefon .Trochę mi głupio było pytać ale dostałem na wszystko odpowiedz , jak właściciel powiedział nie ma głupich pytań :) Autko duże lepiej idzie z dołu nawet na wykresie z hamowni wyszło że dół się poprawił i doszło 10KM :shock:

Więc chyba te klapki to nie tylko ekologia :?: :?: :?: .Moje spostrzeżenia to jakoś nie odczułem tych dodatkowych 10 KM ,a ale dól przy ruszaniu mega różnica :D :D

Opublikowano
Klapki to tylko ekologia ;) I nie uwierzę ze wyczyszczenie dolotu dało 10 koni więcej :D również teraz u siebie je wywalam i wkładam uszczelkę bez klap. Silnik N47S1 I nie chodzi czy Polak wie lepiej co auto potrzebuje. Tylko że te klapy to bubel i lepiej zapobiec temu co mogą wyrządzić ;)
Opublikowano

Na ruskich filmach głoszą żeby klapy zostawić bo to ma wpływ na prawidłowe wypalanie Dpf....

Ciekawe czy to ma związek, może jak na obrotach przymyka to wzrasta temperatura spalin???

Może by to miało logikę, ale czy tak jest..

Opublikowano
Wielu chłopaków jeździ bez klap. Chłopaków fanantyków z aplikacjami bimmer tool. Nic się w dpf nie dzieje po wywaleniu klap ;)
Opublikowano

mam raptem 127tkm przebiegu. klapy wymieniłem przy okazji usuwania wycieku oleju...śmieszny koszt części w ASO.

samo czyszczenie dolotu sprawiło, że auto jeździ jak nowe. zupełnie inaczej niż przed czyszczeniem. polecam co 80-100 tkm to zrobić

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

Magiczne 100'000 km pojawiło się na liczniku (F11 2016 535dx). Przy okazji zrobiłem przegląd pewnych newralgicznych punktów, m.in. kolektora.


Wg. zakładu nie było tak źle.


Czyszczenie zrobione prewencyjnie, bez odczuwalnych zmian przed/po.


5fe90b111cb04f03med.jpg

Edytowane przez Tomek99

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.