Skocz do zawartości

BMW F10 n47 klapy wirowe


szuwx

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Kupić uszczelkę bez klapek? Znalazłem w wątku, że ta uszczelka ma numer 11618506407 proszę o potwierdzenie.

 

https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=3D11-EUR-02-2012-F30-BMW-318d&diagId=11_4579


 


Kolektory są te same, powinno wszystko pasować bez przeróbek. Sam zastanawiam się czy nie skorzystać z tego rozwiązania. Daj znać jak wyszło.


Pozdrawiam

 

Masz w pierwszym poście tego tematu opinie po założeniu uszczelki bez klapek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 188
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Witam.

Wczoraj zdemontowałem kolektor, żeby dostać się do klapek. Na szczęście wszystkie były w komplecie.

Wszystko obklejone grubą warstwą sadzy z olejem dochodzącą miejscami do 1cm grubości. Wydłubałem ok. 1 litra sadzy z kolektora i kolanka gdzie jest wlot spalin.

Oczyściłem klapki i teraz klapki na ośce są bardzo luźno zamontowane, ruszają się w każdą stronę, można je przesunąć tak, że nie są osiowo względem otworu i wtedy jest problem z ich obracaniem.

Jeżeli podczas pracy w kolektorze klapka się przesunie a sterowanie będzie chciało ją otworzyć to się zblokuje albo wyłamie klapkę i katastrofa gotowa. Dodam, że same klapki wyglądają całkiem dobrze. Nie są popękane nie posiadają ubytków.

Jak jest w nowym zestawie? Czy klapki są zamocowane na ośce sztywno? Czy też luźno się po niej przesuwają?

Trochę boję się montować stare, nowych wiadomo, że nie ma (trzeba czekać 2 m-c).

Kupić uszczelkę bez klapek? Znalazłem w wątku, że ta uszczelka ma numer 11618506407 proszę o potwierdzenie. Ewentualnie ze starej wyłamać klapki i niech zostanie sam pręt.

https://zapodaj.net/8327c9147414e.jpg.html

https://zapodaj.net/bbc0d795a3630.jpg.html


I jeszcze krótki filmik pokazujący luz klapek na ośce.

 

Kolego fajnie by było jakbyś dopisał przebieg auta i datę produkcji klapek. Dało by to nam jakiś obraz . Jak długo wytrzymują te klapki.

Jeśli chodzi o luzy , to nowe klapki mają na pewno wzdłużny luz ( jeżdżą po szybie w lewo i w prawo ) . Dlatego instrukcja mówi ,że klapki mają być w pozycji otwartej podczas montaż ich do kolektora ssącego i potem całości do bloku silnika.

Jeśli chodzi o luzy poprzeczne to powiem ci szczerze ,że nie pamiętam czy mocno się wychylały.

Ja miałem wymieniane klapki przez poprzedniego właściciela w ASO , przy przebiegu 113 000 tyś km w DE.

Stare klapki były wyprodukowane 05.2015 a wymienione w 2016.

Ja wymieniłem u siebie w tym roku przy przebiegu 195 000.

Stare były trochę oblepione i wyglądały bardzo dobrze. Szkoda ,że ich nie wyczyściłem i nie porównałem do nowych.

P.S.

Ten termin dostarczenia klapek to rzeczywiście jakiś MEGA żart.......niewiarygodne.

Ja osobiście , gdybym stwierdził ,że w mojej bawarce siedzą klapki od nowości a auto ma przebieg 200 000+ to wymienił bym je na te z 318d. i nie czekał na niemile widzianą niespodziankę.

Edytowane przez Burza1234
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

klapki w n47 widzialem przy przebiegach 400-500 tys km, wygladaja normalnie. tak jak w m47 i m57 przy przebiegach 0,5mln km klapki wygladaly stabilnie, tak ze trzeba bylo uzyc duzej sily zeby je wyrwac (tam byly metalowe na srubkach w precie prowadzacym z tego co pamiertam). to ze komus klapki padaja przy 40 tys km czy 100tys km pewnie wynika z jakiejs wady materialowej, albo auta maja po grubo powyzej 0,5mln km. ryzyko jest. bmw od kikunastu lat z jakoscia jest na boku. w silniku M47 czy M57 wywalilem dobre, w N47 nawet tam nie zagladalem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamówiona nowa uszczelka bez klapek na jutro ma być.

Odnośnie samochodu to jest z 2013 roku. Przebieg to 138 tyś. Kupiłem go pół roku temu z przebiegiem 130.

Odnośnie daty produkcji klapek to jutro postaram się sprawdzić na uszczelce i napiszę.


Data produkcji klapek to 2013 więc założone zostały przez fabrykę.

Edytowane przez tlopuc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie, u mnie wymiana rozrządu i przy okazji sprawa klapek - oczywiście klapek brak a termin dostawy nieokreslony ( maja problem z EGRem i klapki tez wymieniaja więc producent nie wyrabia sie). Załozyłem od 518 - bez klapek i wszystko ok - oczywiscie trzeba sterownik przprogramowac bo auto wchodzilo mi w tryb awaryjny przy dynamicznej jezdzie. `nie zauwazam zadnej róznicy - dół normalny , wyłaczanie , gasniecie silnika jak przed wymianą a i problem z przyszlymi klapkami wydaje się z głowy ( chyba troszke ekologia ucierpi :((..)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrażenia po założeniu uszczelki bez klapek.

Po przejechaniu kilku kilometrów muszę powiedzieć, że żadnych znaczących różnic nie odczułem.

Czyściłem też kolektor z którego wydłubałem ok.1 litra sadzy.

Więc w związku z tym może jest troszkę lepiej się zbiera ale to naprawdę niewielka różnica.

Po za tym silnik pracuje tak samo, gaszenie zapalanie bez zmian.

Żadnego błędu nie złapał. Oczywiście sterownik od klapek jest założony i wtyczka podpięta.


Zastanawiam się jeszcze nad zaślepieniem EGR'a ale to pewnie tak łatwo nie pójdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Corso,


podczas trybu awaryjnego wchodziły jakieś błędy ??

Wywalili programowo sterowanie nastawnikiem ?? Czy skasowali tylko adaptacje ?

Teoretycznie nie powinno być kłopotów jeśli nastawnik był sprawny.


Pozdrawiam

Na liczniku nic - tylko obroty wzrastały a auto nie przyspieszało - dopiero po podłączeniu zczytywał błąd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, a w jakim celu zasklepiać EGR? Jakie z tego korzyści?

I jeszcze jedno pytanie, czy po wymianie klapek trzeba robić adaptację?

Ja wymieniłem, lecz adaptacji nie robiłem.

 

Adaptacja według procedur BMW jest wymagana tylko wtedy gdy wymienia się nastawnik. Nastawnik działa "powiedzmy" jak enkoder absolutny i po pierwszej adaptacji sterownik w pamięci trzyma wartości nastaw położenia klapek.


W teorii wypadałoby skasować adaptacje również przy wymianie samych klapek, ale jeśli podczas montażu nie będziemy bawili się ramieniem nastawnika i założymy klapki w pozycji wyjściowej powinno być ok. Sterownik analizuje pomiar z uwzględnieniem błędu, także w 99% przypadkach nie mamy żadnych błędów po wymianie. Co innego jeśli ktoś kasował adaptacje silnika (MAF, Klapki itp..) w między czasie gdy klapki były już zalepione sadzą. To częsta praktyka na zasadzie "a może będzie lepiej jeździł" :D . Sterownik zapamiętał pozycję zamkniętą w innym położeniu gdy zabrudzone klapki nie pracowały już w pełnym zakresie, i po wymianie wywala błąd.


Adaptacje kasujemy przed wymianą nastawnika, tzn. przed pierwszym przekręceniem "kluczyka"


Adaptacje - > Aku. minus odpinamy -> wyminiamy nastawnik -> podpinamy aku i zapłon.


ISTA D - Open ISTA -> service function------->power train----->digital diesel electronics----->adaptations------>swirl flaps


Poniżej opis dla DDE7 EN.


An adaptation value is saved in the DDE control module for the electrical swirl-flap actuator. This adaptation value describes the position of the end stop of the swirl-flap actuator.

Application

The service function (swirl-flap controller adaptation) must be run if the swirl-flap controller is replaced. The service function must be run before replacing the swirl-flap actuator.

Execution of the service function deletes the adaptation value. After installation of the new swirl-flap actuator, the new value is learned and saved in the DDE.


Temat z EGR jest trochę bardziej skomplikowany tu napewno musimy wywalić go programowo ze sterownika, oraz zaślepić poprawnie układ chłodzenia (gotowe zestawy).

Efekt na pewno korzystny dla silnika :D ale niekoniecznie dla DPF jeśli dużo jeździmy w mieście. Wywalenie EGR i DPF przynosi najlepsze efekty, gorzej z przeglądami okresowymi które są coraz bardziej restrykcyjne.


EGR można ograniczyć za pomocą ISTA-D.


Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Corso,


podczas trybu awaryjnego wchodziły jakieś błędy ??

Wywalili programowo sterowanie nastawnikiem ?? Czy skasowali tylko adaptacje ?

Teoretycznie nie powinno być kłopotów jeśli nastawnik był sprawny.


Pozdrawiam

Na liczniku nic - tylko obroty wzrastały a auto nie przyspieszało - dopiero po podłączeniu zczytywał błąd

 

Pamiętasz numer błędu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Panowie, a w jakim celu zasklepiać EGR? Jakie z tego korzyści?

I jeszcze jedno pytanie, czy po wymianie klapek trzeba robić adaptację?

Ja wymieniłem, lecz adaptacji nie robiłem.

 

Adaptacja według procedur BMW jest wymagana tylko wtedy gdy wymienia się nastawnik. Nastawnik działa "powiedzmy" jak enkoder absolutny i po pierwszej adaptacji sterownik w pamięci trzyma wartości nastaw położenia klapek.


W teorii wypadałoby skasować adaptacje również przy wymianie samych klapek, ale jeśli podczas montażu nie będziemy bawili się ramieniem nastawnika i założymy klapki w pozycji wyjściowej powinno być ok. Sterownik analizuje pomiar z uwzględnieniem błędu, także w 99% przypadkach nie mamy żadnych błędów po wymianie. Co innego jeśli ktoś kasował adaptacje silnika (MAF, Klapki itp..) w między czasie gdy klapki były już zalepione sadzą. To częsta praktyka na zasadzie "a może będzie lepiej jeździł" :D . Sterownik zapamiętał pozycję zamkniętą w innym położeniu gdy zabrudzone klapki nie pracowały już w pełnym zakresie, i po wymianie wywala błąd.


Adaptacje kasujemy przed wymianą nastawnika, tzn. przed pierwszym przekręceniem "kluczyka"


Adaptacje - > Aku. minus odpinamy -> wyminiamy nastawnik -> podpinamy aku i zapłon.


ISTA D - Open ISTA -> service function------->power train----->digital diesel electronics----->adaptations------>swirl flaps


Poniżej opis dla DDE7 EN.


An adaptation value is saved in the DDE control module for the electrical swirl-flap actuator. This adaptation value describes the position of the end stop of the swirl-flap actuator.

Application

The service function (swirl-flap controller adaptation) must be run if the swirl-flap controller is replaced. The service function must be run before replacing the swirl-flap actuator.

Execution of the service function deletes the adaptation value. After installation of the new swirl-flap actuator, the new value is learned and saved in the DDE.


Temat z EGR jest trochę bardziej skomplikowany tu napewno musimy wywalić go programowo ze sterownika, oraz zaślepić poprawnie układ chłodzenia (gotowe zestawy).

Efekt na pewno korzystny dla silnika :D ale niekoniecznie dla DPF jeśli dużo jeździmy w mieście. Wywalenie EGR i DPF przynosi najlepsze efekty, gorzej z przeglądami okresowymi które są coraz bardziej restrykcyjne.


EGR można ograniczyć za pomocą ISTA-D.


Pozdrawiam

:cool2: fajna informacja :cool2:

Chodzi mi o adaptacje bez użycia ISTA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"...W teorii wypadałoby skasować adaptacje również przy wymianie samych klapek..."

 

A co należy ustawić/zablokować/adaptować w przypadku bezklapkowej uszczelki ?

 

Jedyne co bym sprawdził czy przy montażu uszczelki z 318d lub 518d ramie nastawnika może pracować swobodnie i nie blokuje się o elementy obudowy samej uszczelki.

Ewentualna adaptacja w tym wypadku może wywołać błąd, ale nie dam sobie ręki uciąć :).


W przypadku wywalania klapek darowałbym sobie adaptacje, bo w tym momencie są one potrzebne jak świni siodło.


Pozostałe adaptacje (np, wymiana przepływomierza) robimy osobno także w przyszłym użytkowaniu nie będzie problemu.


Sam zastanawiam się które rozwiązanie wybrać ze względu na brak dostępności części. :mad2:


Najpewniej byłoby wywalić funkcję nastawnika programowo z sterownika, wypiąć wtyczkę, nastawnik w kibel, ładnie zaizolować i zapomnieć.

Nie mam doświadczenia z usuwaniem funkcji DDE lub ich modyfikacji i myślę że Esys czy ISTA P tego nie ogarnie. Raczej trzeba pogrzebać głębiej w sterowniku.

Podejrzewam że bez wizyty sterownika "na stole" się nie obędzie ale mogę się mylić.


Dlatego podpytuje forumowicza Corso który miał problemy po wywaleniu klapek jak ogarnęli mu to w DDE. Bo być może efekt wyjścia z trybu awaryjnego przyniosło skasowanie błędu i pytanie do Corso jaki numer błędu wywaliło, wtedy będzie wiadomo czy nastawnik się zbiesił czy po prostu odczytał złą wartość


Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyne co bym sprawdził czy przy montażu uszczelki z 318d lub 518d ramie nastawnika może pracować swobodnie i nie blokuje się o elementy obudowy samej uszczelki.

Uszczelka bez klapek jest identyczna. Ma tylko zaślepiony otwór w który wchodzi ośka na której zamontowane są klapki.

Sterownik bez klapek pracuje "na luzie" więc wydaje się, że żadnych błędów nie powinien łapać.

 

EGR można ograniczyć za pomocą ISTA-D.

Możesz rozwinąć temat? Można ograniczyć zakres pracy?

Edytowane przez tlopuc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz rozwinąć temat? Można ograniczyć zakres pracy?

 

ISTA D posiada możliwość zmiany/ograniczenia ilości gazów oddawanych do ponownego przepalenia (wartość wyrażana w jednostce mg/stroke).

Ograniczenie z poziomu ISTA jest w wąskim zakresie i zakres ten zależy od sterownika używanego do danego silnika i modelu BMW. (DDE 5, DDE 7 itp..)

ISTA sama nas informuje jeśli przekroczymy wartość maksymalną/minimalną dla danego pojazdu.


Na końcu można podejrzeć parametry live data z EGR którego wartość otwarcia wyrażana jest w procentach. (tutaj będą widoczne nasze zmiany)


Dla własnego przypomnienia muszę pogrzebać w ISTA i postaram się podesłać bardziej szczegółowe informacje.


Kompletne wyłączenie zaworu EGR nie jest możliwe w ISTA-D


Każda modyfikacja w układzie recyrkulacji spalin ma wpływ na DPF szczególnie w warunkach miejskich, ale jak dogniatamy dużo poza miastem lub nie posiadamy DPF... :twisted:


Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,


Udało mi się zamówić uszczelkę z klapkami, oczywiście wraz z kompletnym kolektorem po tzw. "regeneracji". :roll:

Paczka jest już u mnie !

Kolektor wyczyszczony i wsadzona nowa uszczelka z klapkami. (duży plus - odpada czyszczenie tego syfu :D )

Również nastawnik jest zamontowany. Zweryfikuje towar i dam znać, wiem że dużo ludzi czeka na tą uszczelkę. :D

Być może ktoś będzie chciał skorzystać z tej opcji tak jak ja.



Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w weekend wywaliłem u siebie klapki, montując oryginalną uszczelkę fabrycznie bez klapek


gZaiBOW.jpg


na początku trząsło autem przy gaszeniu, okazało się że nie podłączyłem jednego przewodu od przepustnicy odcinajacej powietrze przy gaszeniu auta (przepystnica gasząca czy jakoś tak) :duh:


teraz jest wszystko ok, po wymianie auto pracuje bardziej gładko ale to może dlatego że przy okazji wyczyściłem cały syf z kolektora i okolicy a było go z 1KG !!

a tak pozatym wszystko tak jak powinno być

gm7CfMp.jpg?1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,


Jak z kondycją starych klapek, na zdjęciu wyglądają dobrze :)

Czy same klapki mają luz na ośce ? Zastanawia mnie ich sposób montażu, plastikowe klapki po prostu nasunięte są na metalowe wzmocnienie na ośce.

Wygląda to tandetnie, szczególnie że mają duży luz. Co prawda po zmontowaniu z kolektorem centrują się ale nie ma się czemu dziwić że nie wytrzymują zbyt długo.

:mad2:


pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.