Skocz do zawartości

BMW F10 n47 klapy wirowe


szuwx

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. U mnie uszczelka z klapkami wymieniona.Jak wyżej pisano, kilka godzin spokojnej pracy, a raczej grzebania. Osadu mnóstwo, im bliżej ujścia do egr tym gorzej.

Zakupiłem (podobno) ostatnią sztukę w zdunek gdynia, było to co prawda dwa tygodnie temu.

Klapki nie były ponadrywane, oczywiście bardzo obsadzone mieszanką sadzy i wręcz smoły.

Lecz gdy przeczytałem powyższy artykuł to zastanawiam się czy nie warto było by odrazu wstawić od 1.8 skoro w/g artykułu nie do końca są tam potrzebne.

Czy ktoś zauważył zmiany po zabiegu wymiany lub czyszczenia kolektora?

Paweł.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 188
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Ja właśnie jestem w trakcie wymiany. Wszystko już zdemontowałem i czeka na montaż jak tylko wyschnie kolektor bo zrobiłem mu mycie w ciepłej wodzie. Generalnie bardzo mało osadu i stan starych klapek identyczny jak nowych lecz wiadomy dochodzi zmęczenie materiału więc jak już zdemontowałem to zakładam nowe, a jak ktoś chętny na moje stare to mogę je oddać :mrgreen:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Tak czy siak uszczelek nie ma w całej europie :duh: w silniku strzela rozrząd który wedle zaleceń producenta się nie wymienia :lol: :mad2: to moje trzecie BMW a pierwsze w dieslu i chyba już ostatnie auto z tej firmy. PS. Mam pytanie bo widziałem taki dziwny wpis że brakowało klap w uszczelce przy demontażu i wpadły do silnika i niby się nic nie stało. Z tego co wiem to lecą na turbinę co powoduje jej uszkodzenie ale może się mylę . Czy jest możliwość żeby klapy wpadły do środka i się nic nie stało ??? bo u mnie też 2 brakowało :(

 


to jakas masakra ^(%$@ - ja czekam juz chyba z miesiac na klapki , auto na serwisie juz ponad 1,5


mi sie urwala jak wracalem jakies 2 m temu s8 do Wrocławia ... - slupek silnika w trakcie wymiany + obie turbiny do regeneracji :/ - calosc moze do 10k zamkne ...



macie jakies info kiedy maja sie pojawic ? slyszalem ze ponoc do polowy lipca ... - ale te daty sie zmieniaja co dwa tygodnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam,


Również przymierzam się do inspekcji kolektora z wymianą klapek.

Z doświadczenia osób który wykonały już samodzielnie wymianę, czy przed wymianą tj. przed odłączeniem aku, bo tak w teorii powinno się do tego zabrać, kasowaliście adaptację aktuatora ??.

Procedura z TIS wspomina tylko o kasowaniu adaptacji w przypadku zmiany aktuatora, ale czy nowy set klapek nie powinien również ustawić sobie pozycji skrajnych ??

Dźwignia aktuatora przy demontażu z dolotu nie zmieni pozycji, chociażby przypadkiem ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Klapki podczas demontażu miałem otwarte.

Instrukcja mówi, że podczas montażu nowych klapek, również mają być otwarte.

Na trzeciej stronie masz link do instrukcji jak wymienić klapki z uszczelką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Mi jedną wciągnęło druga zatrzymała się przed zaworami i silnik oraz dwie turbo na szczęście jakoś ocalały.

Po co dziadowac za 160zl.

Ja nie zrobię tym autem kolejnych 160 tys km, max 50. Więc mnie raczej klapki nie dopadną

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ja mam nalatane 200 000 km.

Klapki były wymienione po raz pierwszy przez ASO w De. przy przebiegu 113 000 km.

Druga wymiana była zrobiona przeze mnie przy przebiegu 195 000 km. Stare klapki ,były całe bez większych oznak zmęczenia , tzn. nie zauważyłem jakichkolwiek uszkodzeń.

Koledzy z forum pisali ,że odnotowali urwane klapki przy przebiegach 200 000 +.

Klapki są plastikowe a nie metalowej Podczas wypalania DPF generowane są duże temperatury. To powoduje ,że klapki i nie tylko szybciej się męczą/starzeją.

Dlatego należy znacznie wcześniej wymieniać płyn chłodniczy czy olej silnikowy , aby dać mu szanse na szybsze wystudzenie czy pracę w niższych temperaturach. Pewnie ktoś napiszę ,że ropniak pracuje przeważnie w przedziale temperatury płynu chłodzące 75 - 98C°. Tylko który z Was wie jak jest zbudowany układ chłodzenia i jak on działa ? Gdzie mierzą temperaturę czujniki. Ja przynajmniej nigdzie tego nie znalazłem.

Pierwsze co bym zrobił, i powtarzał co 100 000 km to wyczyścił DPF , kolektor ssący, chłodniczke spalin i EGR. Na pewno sprawdzilbym też działanie gruszki , która steruje klapą w chłodniczce spalin oraz samą klapę , czy się nie zacina.

Można by było o tym pisać i pisać.....A jakość wykonywanych części ??? , też daje bardzo wiele do myślenia.....

Teraz tylko otwierać zakład mechaniczny czy sklep motoryzacyjny.......złoty interes.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Kolego ja jestem wyluzowany.

Widzę, że popierasz, chwalisz politykę koncernów samochodowych.

Powiedz to tym, którzy nie mają drygu do samodzielnego naprawia auta. Auto oddają do mechanika, który kasuje ich za naprawę jak za zboże . I nie zawsze to robi zgodnie ze sztuką.

W byłej e39 usowałem klapki, ale nie było w nich DPF.

Nie usuwam w obecnej bawarce, ponieważ nie znam zasady wypalania DPF. Nie wiem czy to negatywnie nie wpłynie na silnik i cały osprzęt.

Tak więc zainwestowałem 180,- ziko, przy okazji wyczyscilłem kolektor ssący i jestem szczęśliwy, że zobaczyłem na własne oczy co tam się dzieje.

Pozdrawiam :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E60 z dpf w której usunąłem klapki przy przebiegu 218tys zrobiła ponad 100tys do dzisiaj jeździ bez problemu dpf wypalał i nigdy się nie zapchał. W obecnej f11 zostały usunięte przy przebiegu 210tys dzisiaj ma 256tys również dpf się wypala wszytko chodzi jak powinno. Nie jestem mechanikiem nie robię tego sam. Mam znajomych co jeżdżą bmw i wielu miało remont silnika albo nowy silnik przez klapki paru znajomych też kupilo samochody z uszkodzonym motorami właśnie przez klapki. Stąd moja wiedza. Jedni usuwają inni wymieniają a niektórzy nie robią nic. W e60 nawet kompletne kolektory wymieniali. Kto jak dba tak ma. Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik N57 w F11 525d - czy wystarczy np odciąć te klapki od ośki i tak zamontować kolektor? Trzeba potem jeszcze coś modyfikować w oprogramowaniu silnika czy takie usunięcie klapek gdzie cała belka obracająca klapkami zostaje jest wystarczające?

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Silnik N57 w F11 525d - czy wystarczy np odciąć te klapki od ośki i tak zamontować kolektor? Trzeba potem jeszcze coś modyfikować w oprogramowaniu silnika czy takie usunięcie klapek gdzie cała belka obracająca klapkami zostaje jest wystarczające?

Pzdr.

Tutaj mam cześć odpowiedzi na twoje pytania......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widziałem dziś rano ten filmik i owszem - odpowiada na część pytań. zostaje jedno, którego ten filmik nie wyjaśnia - co z otworem po tym pręcie bo tam zdaje sie będzie szło lewe powietrze / uciekało. Czy to jest zaślepione, czy na to idzie jeszcze jakaś część, której nie widac na tym filmiku?

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,


"Burza1234" :cool2: dzięki za podpowiedź wszystko się zgadza, mnie tylko zastanawiało czy po przypadkowym przestawieniu aktuatora od klapek przy odpiętej baterii zadziała jak encoder absolutny i zapamięta pozycję. Bo cały numer z adaptacją aktutora polega na użyciu ISTY przed demontażem tj. skasowaniem adaptacji. Dopiero pierwszy zapłon po wymianie ustawi sobie klapki w pozycji zamknięte/otwarte.


Ciekawostka !


Brak stanów magazynowych tych cholernych klapek :mad2: , tzn "Uchwyt uszczelniacza", BMW ASO nawet nie wie kiedy wznowią produkcję. :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja czekam od 19 maja na uszczelkę z klapkami.

Zdążyłem wsadzić bezklapkową i na razie "bieduję" na niej.

Zastanawiam się czy jak w końcu dostane właściwą część to będzie mi się chciało ją drugi raz zmieniać - tym bardziej że na forum ta bezklapkowa (z trójki) ma dobre opinie.

Pozdrawiam SIEKIER'A

:twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzwoniłem do niemieckiego ASO z nadzieją że tam z terminami będzie coś lepiej.

Niestety pierwszy termin wrzesień. :mad2:

Wersja z 318d dostępna od ręki, tak samo komplet uszczelek wszystkiego dookoła.

BMW odstawione bo strach jeździć :D


Czy ktoś korzystał z usług firm które oferują kompletne "zregenerowane" kolektory ?


Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Wczoraj zdemontowałem kolektor, żeby dostać się do klapek. Na szczęście wszystkie były w komplecie.

Wszystko obklejone grubą warstwą sadzy z olejem dochodzącą miejscami do 1cm grubości. Wydłubałem ok. 1 litra sadzy z kolektora i kolanka gdzie jest wlot spalin.

Oczyściłem klapki i teraz klapki na ośce są bardzo luźno zamontowane, ruszają się w każdą stronę, można je przesunąć tak, że nie są osiowo względem otworu i wtedy jest problem z ich obracaniem.

Jeżeli podczas pracy w kolektorze klapka się przesunie a sterowanie będzie chciało ją otworzyć to się zblokuje albo wyłamie klapkę i katastrofa gotowa. Dodam, że same klapki wyglądają całkiem dobrze. Nie są popękane nie posiadają ubytków.

Jak jest w nowym zestawie? Czy klapki są zamocowane na ośce sztywno? Czy też luźno się po niej przesuwają?

Trochę boję się montować stare, nowych wiadomo, że nie ma (trzeba czekać 2 m-c).

Kupić uszczelkę bez klapek? Znalazłem w wątku, że ta uszczelka ma numer 11618506407 proszę o potwierdzenie. Ewentualnie ze starej wyłamać klapki i niech zostanie sam pręt.

https://zapodaj.net/8327c9147414e.jpg.html

https://zapodaj.net/bbc0d795a3630.jpg.html


I jeszcze krótki filmik pokazujący luz klapek na ośce.

Edytowane przez tlopuc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Wczoraj zdemontowałem kolektor, żeby dostać się do klapek. Na szczęście wszystkie były w komplecie.

Wszystko obklejone grubą warstwą sadzy z olejem dochodzącą miejscami do 1cm grubości. Wydłubałem ok. 1 litra sadzy z kolektora i kolanka gdzie jest wlot spalin.

Oczyściłem klapki i teraz klapki na ośce są bardzo luźno zamontowane, ruszają się w każdą stronę, można je przesunąć tak, że nie są osiowo względem otworu i wtedy jest problem z ich obracaniem.

Jeżeli podczas pracy w kolektorze klapka się przesunie a sterowanie będzie chciało ją otworzyć to się zblokuje albo wyłamie klapkę i katastrofa gotowa. Dodam, że same klapki wyglądają całkiem dobrze. Nie są popękane nie posiadają ubytków.

Jak jest w nowym zestawie? Czy klapki są zamocowane na ośce sztywno? Czy też luźno się po niej przesuwają?

Trochę boję się montować stare, nowych wiadomo, że nie ma (trzeba czekać 2 m-c).

Kupić uszczelkę bez klapek? Znalazłem w wątku, że ta uszczelka ma numer 11618506407 proszę o potwierdzenie. Ewentualnie ze starej wyłamać klapki i niech zostanie sam pręt.

https://zapodaj.net/8327c9147414e.jpg.html

https://zapodaj.net/bbc0d795a3630.jpg.html

 

Kolektory są te same, powinno wszystko pasować bez przeróbek. Sam zastanawiam się czy nie skorzystać z tego rozwiązania. Daj znać jak wyszło.


Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.