Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Taki ma sens jak pytania i instruktarze jak to w filmie powyzej czyli jak usunac klapki w kolektorze, wymieniajac owa uszczelke na ta z 1.8 nie mamy tych klapek, proste i logiczne, i nie zal mi wydac 200zl na nowa uszczelke z klapkami, ale po co mam to wydawac i modlic sie zeby te nowe sie nie rozpadly za 50tkm jak moge wrzuci taka uszczelke oryginalnie bez tych klapek i nie myslec juz wogole o tym temacie czy wymianie tej uszczelki, zamiast pomyslec lepiej bezsensu dosrywac :) pozdro

 

no offence ;)

Może blednie założyłem, że jednak troszkę poczytałeś o wywalaniu klapek w n47n i dalej próbujesz lecieć w tym kierunku. Poszukaj na spokojnie wątków, ale z informacji które ja znalazłem - podobno po tyłku mocno dostaje auto w niskim zakresie obrotów (do 2krpm) i z tego powodu ja bym w ogóle nie brał takiego rozwiązania na patelnię..

  • 1 miesiąc temu...
  • Odpowiedzi 188
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Panowie, jakie są objawy uszkodzonych klap? Nie mogę się uporać z nierówną pracą silnika na wolnych obrotach. Zaciął mi się na chłodnicy egr bapass, jak go przestawiłem (nie udało mi się na początku go rozruszać) to zaczął silnik pięknie miękko pracować. Po kilku dniach po spryskaniu wd40 zawór ruszył i teraz swobodnie pracuje, gruszka podciśnieniowa go otwiera i zamyka, ale nierówna, twarda praca silnika wróciła. I albo mam chłodniczkę zapchaną albo przyczyny należy szukać gdzieś indziej. Zacząłem się zastanawiać czy to nie klapka wirowa zablokowała się. Będę wdzięczny za podzielenie się Waszymi obserwacjami.
Opublikowano

Zauważ, że nie możesz tego dodać do koszyka więc nie ma tego produktu i tak jest w każdym sklepie ale patrząc na cenę ORI to różnica około 80zł wiec lepiej ORI

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Przy okazji wymiany rozrządu miałem w planach czyszczenie dolotu i wymianę klapek.

Plan zrealizowałem i tu najlepsze, bo nie miałem już 1 i 3 klapki. Jedną znaleźliśmy nad zaworami, a resztki drugiej udało się odessać odkurzaczem.

Jeździłem na bombie. Przebieg 237000 km. Polecam wymieniać i nie czekać.

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja wlasnie dzisiaj wymieniłem klapki.

Korzystałem z tej instrukcji.....https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f11-520d-tou/repair-manuals/11-engine/11-61-intake-manifold/CliEAbQ4 te

Jeśli chodzi o stare klapki to nie były takie stare, gdyż data ich produkcji przypadała na maj 2015r ( auto jest z końca 2013 ). Tak więc ktoś przede mną musiał je wymieniać.Jeśli chodzi o ich stan to jedynie co zauważyłem to smolisty osad. Żadnych ubytków nie było widać. Aktualny przebieg auta to 195 000 km.

Kolektor odkreciłem razem z czujnikiem, który znajduje się tuż przed chlodniczką spalin oraz kanałem ,który jest podłączony do rury od intercoolera. Największy syf,a było go sporo znajdował się w pobliżu chłodniczki spalin i w samym kolektorze. Wszystko wybierałem raz małą raz dużą łyżką. Jeśli chodzi o ilość wybranej zawiesiny to myślę ,że zapełnił bym pudełko po pół kilogramowej margarynie. Tam gdzie mogłem dojść ręką to czyściłem ręcznikiem papierowym , nawilżony zmywaczem sylikonowym.

Efekt .......????? po odpaleniu silnik pracował dużo lepiej,, drgał dużo mniej. Zobaczę jeszcze jak auto zachowuje się na trasie ale to dopiero na majówce.

Jeszcze jedno, jeśli będziecie się za to zabierać to zaopatrzcie się w metalową podkładkę, która znajduję się tuż przy chłodniczke spalin . Moja po zdjęciu była już lekko skorodowana natomiast gumowy oring wyglądał bardzo dobrze.



Ps.

Sprawdziłem kiedy były wymieniane klapy kolektora i meralowa podkładka. Według wydruku to 2016 przy przebiegu 113 000 km. Wykonane oczywiście przez ASO w DE. Niektórzy pisali ,że klapki wymieniali po przekroczeniu 200 tkm , gdzie klapki miały już ubytki. Jeśli serwis wymienia te elementy przy takim przebiegu to musi mieć to jakieś techniczne znaczenie.

Opublikowano

Zapewne chodzi o uchwyt uszczelniacza tak jak nazwano to w RealOem poz. nr 2 http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=MX11-EUR-12-2010-F11-BMW-520d&diagId=11_5442

Gdzie można kupić uszczelkę nigdzie jej nie ma?

Coś słabo szukasz. Możesz to znaleźć po wpisaniu w goo... numeru części wyskoczą różne sklepy, albo zadzwoń do ASO i zapytaj lub do naszego kolegi częścidobmw.pl

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolego ja to kupiłem w ASO. Koszt to 171,60,-zł.

Ja dodatkowo kupiłem element 4 i 22 . 4 kosztowała 34,88,-zł natomiast 22 nie pamiętam ( ok. 15,- ....???)

Wymieniłem klapki i metalową podkładkę. Stary gumowy oring nr.22 zostawiłem. Był w bardzo dobrej kondycji . Metalowa podkładka była częściowo zardzewiała , więc nie ryzykowałem aby przepuszczała spaliny na zewnątrz silnika.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
dzięki Burza, w moim ASO ceny z kosmosu :mad2:

 

Tzn. kolego ile kosztują????

Ja przed chwilą dzwoniłem do ASO to powiedzieli mi ,że klapki coś ok 191,-zł. Ja wcześniej dostałem rabat,myślę że jak poprosić to też Ci dadzą.

Na internecie ceny wahają się pomiędzy 132,- a 196,-.

Wpisz sobie nr. części w wyszukiwarkę to wyskoczą Ci sklepy z dostępną częścią.

Powodzenia.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Koledzy, gdzie wymienię kolektor w okolicach Warszawy Piaseczna. Polecicie kogoś logicznego ..

Będę wdzięczny

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.