Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, z braku zajęć postanowiłem zajrzeć do kolektora dolotowego aby go wyczyścić. Kolektor zasyfiony bardzo mocno. Przebieg 290000km, przy 280000km miał robione wodorowanie , ale jak widać to wielka ściema . Przy demontażu okazało się że jedna z klap wirowych jest urwana i trzyma się na słowo honoru. Klapa odleciała przy minimalnym wysiłku. Pozostalych klap nie dało się usunąć tak łatwo, musiałem naciąć flexem, co nie miało zbytnio sensu. Po demontażu klap zostaje mała okrągła dziurka w uszczelce, niby można ją zaslepić. Ja wymieniłem uszczelkę na model z bodajże E90, pasuje idealnie i nic nie trzeba drutować. Ofekt zabiegu , auto minimalnie lepiej się zbiera, lepiej się wkręca, w końcu ma więcej tlenu. Wada usunięcia klap to gaszenie trwa chwilę dłużej .Zauważalne przez pierwsze 2 dni. Polecam wszystkim ten zabieg. Koszt minimalny a praca silnika dużo lepsza, do tego nie ma ryzyka urwania się klapy. Jakbyście chcieli robić to sami to kolektor ma 5 drób, ale żeby odkręcić pierwszą dolną odkręćcie lub zabezpieczcie przewód od alternatora. Bardzo łatwo można dotknąć kluczem plusa z alternatorem i zwarcie gotowe. Zdjęcia dorzucę później
  • Odpowiedzi 188
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Moderatorzy
Opublikowano
Przecież klapki sa razem z uszczelką, a komplet kosztuje w ASO ok 70zł i masz nowe klapki z nową uszczelką.
Opublikowano

Jestem właśnie po wymianie kolektora i u mnie jedna z klapek wyglądała identycznie - była luźna i ledwo się trzymała na ośce.

Tyle że mam przejechane dopiero 190.000km, więc warto wcześniej wymienić ten element profilaktycznie.

Mechanik stwierdził że miałem dużo szczęścia.

Kupiłem cały kolektor regenerowany z nową uszczelka i klapkami.

Zestaw klapek 11617812938 widziałem po 170zł, ale jeśli w ASO jest za 70zł to nie ma się nad czym zastanawiać.

Efekt jest taki że silnik równiej gaśnie.


Tak to u mnie wyglądało:

http://i67.tinypic.com/2zpjkuc.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jestem właśnie po wymianie kolektora i u mnie jedna z klapek wyglądała identycznie - była luźna i ledwo się trzymała na ośce.

Tyle że mam przejechane dopiero 190.000km, więc warto wcześniej wymienić ten element profilaktycznie.

Mechanik stwierdził że miałem dużo szczęścia.

Kupiłem cały kolektor regenerowany z nową uszczelka i klapkami.

Zestaw klapek 11617812938 widziałem po 170zł, ale jeśli w ASO jest za 70zł to nie ma się nad czym zastanawiać.

Efekt jest taki że silnik równiej gaśnie.


Tak to u mnie wyglądało:

http://i67.tinypic.com/2zpjkuc.jpg

 

Pozdrawiam Bydgoszcz,


Ja u siebie usunąłem klapy i nie ma róźnicy w gaśnięciu silnika a dzieje się to aksamitnie że nawet woda w butelce się nie 'wzruszy'

  • Moderatorzy
Opublikowano
Sprawdź czy DPF szybciej się nie napełnia...
Opublikowano
Czy mam przez to rozumieć, że te klapy trzymają się tylko w uszczelce i nie trzeba wymieniać całego kolektora a tylko uszczelkę z klapami za 70 zł ?????
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
BINGO! :cool2:

Tylko czy aby napewno tak jest w każdym N47?

Po co niektórzy wtmieniają kolektor lub zaślepiają klapt skoro nowe klapy w ASO to koszt poniżej 100 zł.

Pozdrawiam.

Opublikowano

No pięknie, a ja chciałem u siebie wywalać klapki i miałem ogromny dylemat i mechanik mówił żeby wywalać , a tu taka miła niespodzianka.

 

Po co niektórzy wtmieniają kolektor lub zaślepiają klapt skoro nowe klapy w ASO to koszt poniżej 100 zł.

Cena około 170zł ale to i tak pikuś :wink:

Opublikowano
Opublikowano

 

Niby Ok ale to nie ORI, taki drobiazg ale przy różnicy 100 zł wolę oryginalny ale dzięki za linki.

 


ja bym raczej założył że ten element właśnie robi reinz. Przecież to nie jest jakaś firma krzak - tylko firma która bardzo wiele uszczelek itp dostarcza do BMW na pierwszy montaż..

Opublikowano
A ja z takim pytaniem, czy ktos montowal ori uszczelke z 518d ? podobno jest ona oryginalnie bez klap, i czy po zainstalowaniu takiej trzeba cos odkodowac w kompie *sterowanie klapami
Opublikowano
A ja z takim pytaniem, czy ktos montowal ori uszczelke z 518d ? podobno jest ona oryginalnie bez klap, i czy po zainstalowaniu takiej trzeba cos odkodowac w kompie *sterowanie klapami

Tylko powiedz jaki ma sens taki zabieg :?:

 

pewnie kolega za kolejne 100-200tkm nie chce ponownie wydawać 200zł an nowe klapki :oops:



---


A teraz w temacie bardziej. Czy ktoś może natrafił na jaką instrukcję wyjęcia kolektora z N47N ?

Ja planuje samemu to otworzyć i popatrzeć, poczyścić porządnie również od strony EGR..

Opublikowano
A ja z takim pytaniem, czy ktos montowal ori uszczelke z 518d ? podobno jest ona oryginalnie bez klap, i czy po zainstalowaniu takiej trzeba cos odkodowac w kompie *sterowanie klapami

Tylko powiedz jaki ma sens taki zabieg :?:

 

pewnie kolega za kolejne 100-200tkm nie chce ponownie wydawać 200zł an nowe klapki :oops:

 

 

Taki ma sens jak pytania i instruktarze jak to w filmie powyzej czyli jak usunac klapki w kolektorze, wymieniajac owa uszczelke na ta z 1.8 nie mamy tych klapek, proste i logiczne, i nie zal mi wydac 200zl na nowa uszczelke z klapkami, ale po co mam to wydawac i modlic sie zeby te nowe sie nie rozpadly za 50tkm jak moge wrzuci taka uszczelke oryginalnie bez tych klapek i nie myslec juz wogole o tym temacie czy wymianie tej uszczelki, zamiast pomyslec lepiej bezsensu dosrywac :) pozdro

Opublikowano
Taki ma sens jak pytania i instruktarze jak to w filmie powyzej czyli jak usunac klapki w kolektorze, wymieniajac owa uszczelke na ta z 1.8 nie mamy tych klapek, proste i logiczne, i nie zal mi wydac 200zl na nowa uszczelke z klapkami, ale po co mam to wydawac i modlic sie zeby te nowe sie nie rozpadly za 50tkm jak moge wrzuci taka uszczelke oryginalnie bez tych klapek i nie myslec juz wogole o tym temacie czy wymianie tej uszczelki, zamiast pomyslec lepiej bezsensu dosrywac :) pozdro

Myślę że coś źle zrozumiałeś i wylewasz gorzkie żale na mojej osobie choć jak widzisz, na końcu mojego zdania masz znak zapytania co oznacza, że zadałem Ci pytanie po co to robić więc czytamy ze zrozumieniem :nienie:

Opublikowano
Taki ma sens jak pytania i instruktarze jak to w filmie powyzej czyli jak usunac klapki w kolektorze, wymieniajac owa uszczelke na ta z 1.8 nie mamy tych klapek, proste i logiczne, i nie zal mi wydac 200zl na nowa uszczelke z klapkami, ale po co mam to wydawac i modlic sie zeby te nowe sie nie rozpadly za 50tkm jak moge wrzuci taka uszczelke oryginalnie bez tych klapek i nie myslec juz wogole o tym temacie czy wymianie tej uszczelki, zamiast pomyslec lepiej bezsensu dosrywac :) pozdro

Myślę że coś źle zrozumiałeś i wylewasz gorzkie żale na mojej osobie choć jak widzisz, na końcu mojego zdania masz znak zapytania co oznacza, że zadałem Ci pytanie po co to robić więc czytamy ze zrozumieniem :nienie:

No to przeciez odpowiedzialem :)

Swoja droga widze ze chyba jeszcze nikt nie wykonywal takiej operacji wkladajac ta z 1.8 tylko przy ew czyszczeniu kolektora usuwal poprostu ta cala oske z klapkami

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.