Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mam na liczniku 290 000 km , mam pytanie czy powinienem wymienić rozrząd , ile taki rozrząd wytrzyma czy powinienem już się bać . Nadmienię tylko że autko spisuje sie swietnie na słuch nic nie można stwierdzić klekocze prawie jak diesel.Jak myślicie powinienem dla pewności wymienić rozrząd?.
  • Odpowiedzi 52
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
to żart? oczywiście, ze przy takim przebiegu powinieneś to wymienić, jak najprędzej.

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano
Dopytam jaszcze maże ktoś wie co zaleca producent jeżeli chodzi o łańcuch w tym modelu. Jak stwierdzić bez rozbierania że łancuch jest do wymiany.czekam na poważne podpowiedzi.Dodam tylko że poprzednio jezdziłem e36 1,8i przebieg 420000 i łańcucha nikt nie wymieniał ,ale to pewnie inna bajka.
Opublikowano
To forum schodzi na psy , jeszcze kilka lat wstecz można było czegoś się dowiedzieć ale obecnie to kicha czas się z tego wypisać pozdrawiam .
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
dlaczego schodzi na psy? Napisałem Ci co trzeba zrobić. Co do Twojego drugiego pytania, niestety nie mam pojęcia jak możesz sprawdzić - poza sprawdzeniem, czy nie ma luzów nic nie przychodzi mi więcej do głowy. Generalnie te łańcuchy to śmiech na sali, bo w rowerze mam poważniej wyglądający, na słuch też nie zawsze zdiagnozujesz.. także nie zastanawiaj się ani minuty dłużej tylko czym prędzej wymieniaj, nie czekając na gorsze następstwa ;-)

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano
Na jakiej podstawie twierdzisz , jaką masz wiedzę ,doświadczenie, że w silniku n53 trzeba wymienić łancuch rozrządu to chciałbym wiedzieć . Może producent nie przewidzial wymiany tego nie wiem , jeżeli Ty wiesz to napisz na jakiej podstawie tak twierdzisz?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

era bezobsługowych łancuchów rozrządu skończyła się dawno temu. Na zagranicznych forach piszą o przebiegach rzędu 290-350 tys wpisz sobie timing chain n53


tutaj piszą o "łańcuchu na cale życie" - https://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=686656


zrobisz jak będziesz uważał, jesteś przecież mądrzejszy :mrgreen:

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano
Ja tylko chciałem się dowiedzieć czy BMW gdzieś w specyfikacji silnika podaje informację że rozrząd ,łańcuch jest bez obsługowy .Nigdzie nie znalazłem takiej informacji , są informacje typu ktoś słyszał podobno ktoś mowił ale dla mnie to żadna informacja.Dobiję do 300 000km i profilaktycznie rozbiorę silnik i to będzie prawdziwa informacja.
  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano
Witam ponownie dobra wiadomość dla posiadaczy bmw z silnikiem N53 , aktualny przebieg 350 000 km nadal na oryginalnym rozrządzie dodam jeszcze że cały układ wydechowy nie ruszany nawet NOX oryginał niestety trzy wtryskiwacze wymienione.
  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano
Witam ponownie brak komentarzy no trudno informacja dla potomnych - Pokrywa zaworów zdemontowana skrupulatne oględziny łańcucha oraz ślizgów , wynik brak śladów zużycia po przebiegu 355 000km pomiar ogniwka łańcucha pomiar przez 4 ogniwa 32,02 mm nowy łańcuch 5/16 cala powinien mieć 32 mm dzielone przez 4 równa się 8,00mm czyli wyciągnął się o dwie setne milimetra błąd pomiaru no niech będzie pięć setnych.Zębatki na walkach rozrządy - nie widać śladów zużycia jak nówki - wniosek rozrząd do końca życia silnika koszt diagnozy 60 zł tyle kosztowała nowa uszczelka pod pokrywę rozrządu.
Opublikowano
Trochę się wierzyć nie chce. Teoretycznie da się jeździć do oporu, czyli np do jutra :D Przykładowo w ostatnio wymienianym w E46 przy 224k ślizgi już nie wytrzymały. W E92 na nowym zrobiłem dopiero niecałe 16 tysięcy po wymianie, wiec w tym przypadku luz.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam ponownie brak komentarzy no trudno informacja dla potomnych - Pokrywa zaworów zdemontowana skrupulatne oględziny łańcucha oraz ślizgów , wynik brak śladów zużycia po przebiegu 355 000km pomiar ogniwka łańcucha pomiar przez 4 ogniwa 32,02 mm nowy łańcuch 5/16 cala powinien mieć 32 mm dzielone przez 4 równa się 8,00mm czyli wyciągnął się o dwie setne milimetra błąd pomiaru no niech będzie pięć setnych.Zębatki na walkach rozrządy - nie widać śladów zużycia jak nówki - wniosek rozrząd do końca życia silnika koszt diagnozy 60 zł tyle kosztowała nowa uszczelka pod pokrywę rozrządu.

 

Ciekawe, czyli to prawda co piszą w USA że robią po 300 000 mil bez wymiany rozrządu.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Zdecydowanie więcej w trasie ta powiedzmy 60 do 40 .Gdzieś na forum ktoś pytał o podkładkę pod wtryskiwacz chodziło o grubość nowej a więc nowa ma 3.35 mm stara 3,32mm nie ma różnicy temat zgłębiłem i nie trzeba wymieniać tych podkładek na nowe no chyba że się rozpadła.Już sama nazwa jakaś dziwna {podkładka od sprzęgająca//] a tak na prawdę to pierscień centrujący, żeby wtryskiwacz był centralnie w gnieżdzie.
  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano
Ciąg dalszy moich obserwacji łańcucha w moim n53 na liczniku prawie 400 000 km i nadal wszystko dobrze ale już od dziś zaczynam zakupy najpierw przyrząd do blokady rozrządu potem komplet napinaczy i łańcucha myślę że gdzieś w marcu wymiana. Napiszę co i jak już trochę mam obawy o napinacze i ślizgi bo bez demontażu ciężko okreslić ich stan.
Opublikowano
Oczywiście zdam relację ze stanu jaki zastanę po rozbiórce , a odpowiadając na pytanie czy robie sam ? odpowiadam wszystko robię sam nigdy nikomu nie dałem grzebać w moich samochodach jest jeden wyjątek opon nie wymiwniam sam powód - nie mam maszyny.
Opublikowano
Fajnie ze masz n53 z takim przebiegiem, jesteś pewien że łańcuch jest jeszcze fabryczny? Ja mam 225 000, czysciles nagar w kanałach dolotowych?
Diagnoza n53/n43 info pw
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
Ciąg dalszy moich obserwacji z rozrządem w N53 zrobiłem następnych 15 000 km zakupiłem komplet rozrządu oraz blokady zwaliłem pokrywę rozrządu , dokładne oględziny i zostawiłem oryginalny rozrząd stwierdziłem że wymiana jest bezcelowa ślizgi koła zębate oraz łańcuch nie mają śladów zużycia. Jesienią sprawdzę łańcuch napędu pompy oleju jeżeli będzie wymagał wymiany to wtedy wymienię komplet.Taka informacja dla potomnych.
Opublikowano
Dopowiem tylko że mam najechane w tej chwili 418 tyś km na sto procent rozrząd nie ruszany . Po przebiegu 350 tyś wymieniłem wszystkie cewki nie musiałem , ale stwierdziłem że po takim przebiegu można coś zainwestować powiem że lepiej pracuje na nowych cewkach lepiej przyśpiesza z wolnych obrotów zwłaszcza jak się kulasz na trójce silnik ma 1300 obrotow wciskasz gaz to rowniej przyspiesza, wcześniej wymieniłem dwa wtryskiwacze , ktoś wcześniej też wymienił dwa wtryski zostały jeszcze dwa oryginalne , ale chodzi dobrze to nie wymieniam może w przyszłym roku. acha niedawno poszła odma kupilem membranę za 18 zł dorobiłem dekielek membrany z aluminium { oryginalnego nie da sie uratować } membrana nie bardzo pasuje trzeba trochę pokombinować ,ale w końcu działa nie wiem jak długo dam znać.Ktoś pytał czy czyścilem kanały dolotowe ? tak jak go kupilem miał przebieg około 270 tyś km zabieg wykonałem osobiście własnej konstrukcji narzedziami nic trudnego trochę nagaru było.
  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Ładny przebieg masz, więc można powiedzieć że rozrząd w n53 jest pancerny, po wyczyszczeniu kanałów z nagaru odczułeś jakąś poprawę? Jak kręciłeś wałem?

Ja mam obecnie 230tys km

Diagnoza n53/n43 info pw
Opublikowano
Jak szybko lecą te kilometry już 430 000km zdarza się że w ciągu roku trzy wymiany oleju , rozrząd od nowego nadal nie ruszany , kanały dolotowe czyściłem sam własnymi przyrządami i odkurzaczem nic trudnego , trochę nagaru było nie powiem wtedy na liczniku miałem 276 000km nie wiem czy poprzedni właściciel też czyścił dolot ale wątpię żeby w Szwecji czyścili .Wydaje mi się że po czyszczeniu trochę lepiej przyśpieszał na szóstym biegu .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.