Skocz do zawartości

Automatyczne spryskiwacze reflektorów?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,


czy spryskiwacza od reflektorów uruchamiają się automatycznie w razie potrzeby czy tylko poprzez joystick od wycieraczek? Jakiś mechanizm tam chyba musi być, bo przecież też każdorazowe spryskiwanie szyby nie powoduje uruchomienia spryskiwacza na reflektory...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zależy jak masz zakodowane, mogą się uruchamiać np. co 3 spryskania szyby.
Opublikowano

sam nie kodowalem, a jak jest domyślnie?

No i bardziej jestem ciekaw czy same potrafią się włączyć nagle. bo ostatnio bez użycia spryskiwaczy wyskoczyła mi kontrolka niskiego stanu po zrobieniu 300km bez użycia wody na trasie. stan był niski, ale skoro wcześniej nie świeciła to czemu nagle sama? co ciekawe na drugi dzień już się nie świeciła a nie zdążyłem dolać :D

Opublikowano

nagle sama kontrolka bo:

1) masz jakąś nieszczelnośc i ubywa

2) na jakiś zakrętach czy podjazdach przechulił się stan na czujniku


PS- nie włącza się sam spryskiwacz reflektorów - pierwsze o czymś takim słyszę :shock:

jak jedziesz na światłach dziennych to spryskiwacz reflektorów też nie zadziała, jak jedziesz na na krótkich albo długich to zadziała co któryś raz (i wcale nie musi być co trzeci, bo jest to chyba tez zależne od czasu pod ostatniego spryskania)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zdarza się także, że niektóre płyny słabo przewodzą prąd i wyskakuje komunikat braku płynu.

Nawet przy pełnym zbiorniku. Na szczęście szklanka kranówki załatwia sprawę...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zdarza się także, że niektóre płyny słabo przewodzą prąd i wyskakuje komunikat braku płynu.

Nawet przy pełnym zbiorniku. Na szczęście szklanka kranówki załatwia sprawę...

 

Ale to tyczy się modeli F3X, w F10 czujnik jest na zewnątrz zbiornika i nie ma on kontaktu z płynem, natomiast w środku zbiornika pływa magnez który po zbliżeniu się do czujnika typu kontaktron powoduje zwarcie się dwóch blaszek co skutkuje komunikatem o niskim poziomie płynu.

Opublikowano

Wątpię, żeby była nieszczelność z przyczyn empirycznych, ale tez po odpaleniu na drugi dzień komunikatu nie było, sprawdzałem tez w menu i było brak usterek.

Myślałem o tym przechyleniu już wtedy, to było zaraz po zjechania z autostrady i zrobieniu 300km, ale nie na ślimaku właśnie tylko zaraz po nim.

No nic, pewnie przypadek przy niskim stanie i już ;) jak sytuacja się powtórzy to będę myślał. Tez akurat miałem zalany jakiś słabszy płyn awaryjnie. Może ten typ tak ma ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.