Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jestem szczesliwym posiadaczem f10 od ponad 2 lat i pojawil sie pierwszy problem. Na nierownej powierzchni oraz podczas skrecania (np. na rondzie) slychac stuki plastiku, dochodzace jakby spod deski rozdzielczej od strony pasazera. Na rownej nawierzchni nic nie stuka. Na kierownicy zadnych drgan itp.


Spotkal sie ktos z Was z podobnym problemem? Auto zostawie tak czy inaczej u mechanika, ale moze dzieki Waszym doswiadczeniom moglbym go szybciej naprowadzic :wink:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Tez u mnie cos terkocze w prawym rogu od jakis 2 miesiecy. Wywalilem schowek zobaczyc jaki jest tam filc. Jest ten szary. Niby prawidlowy. Sciagnalem obudowe slupka by zobaczyc czy nie jest luzna sruba w rogu przy szybie od deski. U mnie wogole nie ma srub w tamtym miejscu. Az sprawdziłem z drugiej strony i tez nie ma. Tam gdzie powinny byc sruby jest zaklejone filcem, na realoem sruba jest u mnie niedostepna, czyli moze sie zgadzac. Szarpalem stukalem pukalem i nie wiem co mi tam terkocze. Tez jak auto zimne to terkocze caly czas jak jest krzywa droga. Postoi w sloncu nagrzeje sie to duzo rzadziej terkocze. Dziwny dźwięk. Cos jakby napiety plastik uderzal o drugi plastik. Nie tak ze jedna dziura jeden stuk. Tylko wlasnie dziura lub nawet po bruku jazda. I jest trrr trrr trr. Nawet pod maska sprawdzalem przy podszybiu i tez nie widze nic. Chyba ze to w drzwiach cos a mi sie zdaje ze przy desce.

Link do filmiku


Tylko to terkotanie. Inne dziwne dzwieki to graty walajace sie po podlodze ze schowka :mrgreen:

Edytowane przez feel_x

🙃🙃

Opublikowano

@feel_x


W Realoem https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=FR71-EUR-04-2010-F10-BMW-535i&diagId=51_7879 F10 535i

jest Poz 6 Nakrętka z tworzywa szt. C-Clip, a wkręt poz 7 jest "wygaszony". To dotyczy tylko aut wyprodukowanych przed 10/2010.

Po tej dacie wszystkie wersje mają już te wkręty https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=FR71-EUR-12-2010-F10-BMW-535i&diagId=51_7879

Poz. 7 i one tam MUSZĄ tam być, tym bardziej że zawszę są tam C-Clipy. Jeśli dobrze pamiętam to znalazłem chyba osobną instrukcję BMW by wkręcać tam te wkręty z podkładką.

Co do filcu na mocowaniach deski to u mnie choć go nie było widać to był on na mocowaniach, lecz nie spełniał już swojej roli,

u Ciebie mimo że go widać to pewnie jest to samo

Stukanie deski u mnie również było powiązane z temperaturą.

Po dłuższym postoju na słońcu stukanie praktycznie zanikało, natomiast po nocy w garażu stukało przy każdej możliwej sytuacji np. przy skręcie, na rondzie , na dziurach.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Moje jest styczen 2010. Nie ma śrub bo az grzebalem pod tym filcem ale ni ma :roll: dziwne ze zaczelo terkotac od 2 miesiecy. W tamta zime byla cisza. Zlapanie deski w reke i szarpanie nie daje absolutnie zadnego stukania. A wyjade cholera 3 metry po bruku i terkocze. W sierpniu auto bylo u mechanika wymieniali tuleje i wachacz z prawej strony. Moze cos nie dokrecili pod maska lub przy nadkolu ale to az tak by bylo slychac jakby to bylo w srodku?

🙃🙃

Opublikowano

U mnie próby poruszania deską tak jak tu

też nie powodowały takiego hałasu jak na filmiku

Natomiast stukanie było tak jak by był jakiś luźny plastik pod środkowym głośnikiem lub w schowku.

Podejrzewałem też amortyzator przedni bo był faktycznie "uwalony" ale po wymianie nic się nie zmieniło.


Zerknij na to video https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f10-520d-lim/ned/03-body/01-noise/instrument-panel-interference-noise/videos-f10-f11/1VnXpZAK7x- tak serwisy BMW identyfikują problem z filcem na mocowaniu deski


A odnośnie braku śrub zerknij tu https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f10-520d-lim/ned/03-body/01-noise/instrument-panel-interference-noise/repair-instructions-f10-f11-f18/GiNOSuCa


i jest fajna uwaga

"In a few vehicles the clamping screws number 903 are missing (see document Auxiliary materials and operating fluids) and must be replaced."

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Musze sprawdzić czy dociskajac deskę na srodku przestanie terkotac. Sprawdzalem raz dociskajac ja wlasnie w rogu przy slupku ale nic to nie zmienilo. Jak trzeba bedzie demontowac deske to z tym juz tylko do mechanika. Ja sie tego sam nie podejme. Kpina takie auto a takie jaja. Pytanie czy samo dolozenie srub cos da czy nic tylko wymiana filcow od spodu.



Tak sobie te filmiki przegladalem z tisa i znalazlem tez inny ciekawy https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f10-535i-lim/ned/03-body/01-noise/instrument-panel-interference-noise/videos-f10-f11/1VnY1MzObG

Tu stuka odprowadzenie wody w słupku. Sprawdze to z ciekawosci.

🙃🙃

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.