Skocz do zawartości

Swap M54b22 m54b30 inny przepływomierz oraz sprzęgło SAC


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam póki co 2 pytania po kupnie m54b30 z bmw e60


Przygotowuje się do swapa ale to co już mnie zastanawia to to iż w mojej 2.2 mam przepływomierz na 3 piny. W m54b30 jest wiazka z wtyczka na 5 pin do przepływki.


Czy da się jakoś to przerobić czy tylko zakup przepływki z e60?


Drugie pytanie to sprzęgło.


Musze je przełożyć a wiem że w polifcie e39 już montowali sprzęgła SAC te samonastawne i podobno trzeba jakoś cofnąć sprzęgło przed dokręceniem docisku inaczej tarcze szlak trafi moment. Jak to z tym jest?

-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Widocznie ten b30 pracował na sterowniku ms45. Zostawiasz swoją wiązkę i musisz dokupić przepływkę 3 pinową m54b30 z e39 lub e46 pod sterownik ms43.

Co do sprzęgła to niestety nie pomogę.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
musisz cofnąć słoneczko docisku a do tego musisz mieć przyrząd lub coś dorobić tak by nie uszkodzić, nie powyginać i równo ściągnąć słoneczko na prasie. ja jak kupiłem miałem już fabryczznie docisk skręcony i nie trzeba było nic robić. I nie jest prawdą, że polifty mają sac bo przedlifty też. tylko 96r i 97r nie miał
Opublikowano

To lipa bo kupiłem silnik z wiazka i czujnikami. Pompa wspomagania, tylko rozrusznik i alternator przekręcić a tu się okazuje że muszę wiązke swoją dać. W sumie nie ma tego aż tak dużo. Nie sprawdzałem jeszcze podobieństwa wtyczek do sterownika i komputera. Rozumiem że nie będą wszystkie te same? Bo jeśli by by to prościej mi kupić z e60 przelywke na 5 pin.



Co do sprzęgła możliwe że tka było. Ja zmieniałem sprzęgło w swojej ex i była właśnie z 97roku. Poszło gładko bo nie było SAC

-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przepływka 5 pin pod ms45 nie podejdzie do twojego sterownika (ms43). Twój stary sterownik też nie podejdzie do wiązki ms45. Różnice w wiązkach są nieduże ale są, i do tego koszt nowego sterownika. Najprostsze rozwiązanie to przełożyć wiązkę.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano

Dzięki wobec tego zostawię moja wiązke. Dlaczego muszę zmienić przelywke skoro zostawiam swój sterownik i wiązke? Na aukcjach ludzie piszą że pasuje do M54b22 b25 b30 więc może różnicy nie ma. W końcu tylko bada przepływ powietrza. Ewentualnie można ją programować?


Jak wgram do mojego ECU soft z m54b30 to może i ona zmieni ustawienia?

-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Silnik 3,0 ma inny przepływomierz . Jednakowe są dla 2,0 2,2 2,5 2,8.

Wgranie mapy z 3,0 nic nie zmieni, musisz mieć odpowiednią przepływkę.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Swap skończyłem wczoraj. 4dni na spokojnie w garazu. Obyło się bez problemów. Przelozylem tylko wiązke silnika z mojego bo z e60 nie podchodzi. Cały osprzęt moj. Tylko kolektor ssący i pierwsza guma na przepustnice z e60 dalej już mój przepływomierz i filtr powietrza. Odpalił na strzała. Moc nieporównywalnie wieksza. Kolegi 530i e39 dużo gorzej przyspiesza. Ale to za sprawą ktorszego dyfru w 2.2 oryginalnie. A cały czas komp jest na 2.2 i chyba nic z tym nie będę robić, żadnej przepływki z 3.0 bo i po co wszystko hula. Bledow nie ma
-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
Opublikowano
No, ale jednak czasy wtrysków i wszelkie "mapy" paliwa czy co tam jeszcze,są z pewnością inne w sterowniku B22 niż tym 3.0 ,więc nie korzystasz z całego potencjału jednostki B30, tyle ode mnie
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.