Skocz do zawartości

e39 520i swap na 525i wymiana skrzyni ciężki temat


zygaxx

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Serdecznie Szanowne grono BMW Klub Polska

chciałem się przywitać w Powitalni, ale nie znalazłem...


A więc tak e39 520i kombi automat

rok temu swap na 525i m54b25

teraz padła skrzynia

włożyłem więc skrzynie 5hp19 od e39 525i jedzie tylko do tyłu :-( jeszcze wrzucę sterownik skrzyni z 525i jak nie pojedzie to już niewiem, to pozostaje mi jakiś dobry elektronik bo przy swapie na 2.5i komputer został stary 2.0i

już niewiem co mam poczynić z tą nieszczęsna e39


ps. szukałem podobnego tematu ale znalazłem tylko o swapie silnika


znalazłem coś takiego : "Czy można zamienić skrzynię np. między BMW E46 320i a BMW E46 328i? Przy różnych pojemnościach silników. Skrzynia może być ta sama jednakże różnica leży w konwerterze. Mimo, że 2 takie same skrzynie ZF 5HP19 to każda ma inny konwerter z innymi oznaczeniami"


tekst z tej strony : http://prnd.pl/automatyczna-skrzynia-biegow-zf-5hp19-zf-friedrichshafen-ag,4,30.html


czyli wychodzi na to że jeżeli wsadzilem do 2.0i silnik 2.5i to zajechalem skrzynie

więc jeśli teraz wrzuciłem skrzynie odpowiednia bo z silnika 2.5i konwerter tez z 2.5i to pozostaje problem z komputerem który został stary 2.0i wiec muszę ecu,komputer,sterownik,pestke kluczyka wrzucić z 2.5i i będzie grało, przynajmniej mam taką nadzieję

jakieś pomysły forumowicze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Konwertery są /mogą być różne, ale przez swap silnika z pewnością nie zamęczyłeś skrzyni, co do zmiany ECU: możesz jeździć na starym z 2.0 ale wtedy nie wykorzystasz w pełni "potencjału" 2.5, więc albo zmieniasz sam soft(wtedy żadne Ewsy ani pestki Cię nie obchodzą) albo wrzucasz gotowy komp 2.5 z wyłączonym EWsem chyba, że też przełożysz od dawcy silnika
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odzew chłopaki

Mam wszystko... EWS (biała kostka) steuergerat z silnika i steuergerat skrzyni wszystko od modelu 2.5i tylko chce to włożyć i zainstalować w mojej 2.0i

Skrzynia wsadzona 100% sprawna, ale jedzie tylko do tyłu. całkowity brak reakcji na Drive, potrzebuje kogoś dobrego z Małopolski żeby zrobił porządek z elektroniką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oczywiście ,że pod daną skrzynię musi być sterownik, proponuję znaleźć kontakt do gościa w Gorzowie, który regeneruje automaty do naszych aut i pomoże ci dobrać sterownik. powodzenia

 

Sterownik już kupiłem ale nie razem ze skrzynią, ale też jest od skrzyni z 525i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzynia wsadzona 100% sprawna, ale jedzie tylko do tyłu. całkowity brak reakcji na Drive.

moim skroomnym zdaniem to skrzynia jest niesprawna...

jakijest objaw?

Dajesz na Drive - skrzynia nie reaguje, delikatnie pedal gazu w dol- skrzynia nie reaguje?

Raczej komputer nie ma tu nic do rzeczy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzynia wsadzona 100% sprawna, ale jedzie tylko do tyłu. całkowity brak reakcji na Drive.

moim skroomnym zdaniem to skrzynia jest niesprawna...

jakijest objaw?

Dajesz na Drive - skrzynia nie reaguje, delikatnie pedal gazu w dol- skrzynia nie reaguje?

Raczej komputer nie ma tu nic do rzeczy...

 

Wogole nie reaguje, ale zmartwiles mnie powiem szczerze...

dowiem się za pare dni, elektronik-sterowniki

Ostatnie podejście...

Jak to nie będzie to to koniec, bo niemam juz do niej nerwów :-|

Kupie drugą e39 3.0d

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wogole nie reaguje, ale zmartwiles mnie powiem szczerze...

jesli nie reaguje to sprawdz:

1. poziom oleju w skrzyni. Pamietaj zeby skrzynie rozgrzac.

2. czy masz prawidlowo zalozona linke zmiany biegow? skoro sa to rozne skrzynie to moga byc rozne mocowania, rozne dlugosci linek itp....moze tu jest problem

3. wykrec korek z miski olejowej skrzyni i do czystego pojemnika zlej troche oleju. Powachaj go: jesli smierdzi spalenizna- to remont skrzyni.

w tej skrzyni mozesz miec oleju koloru zoltego - jesli jest on czarny - nadaje sie do wymiany.

lub moze byc wlany olej koloru czerwonego - jesli widac kolor to skrzynia jest ok

Kolorem oleju zoltego (ze jest czarny) nie przejmuj sie za bardzo - z nim jest tak samo jak zre swiezym olejem silnikowym w dieselu - czernieje.

Gorzej jak smierdzi

4. jesli to nic nie da i po przygazoaniu auto nadal nie jedzie to skrzynia jest spalona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wogole nie reaguje, ale zmartwiles mnie powiem szczerze...

jesli nie reaguje to sprawdz:

1. poziom oleju w skrzyni. Pamietaj zeby skrzynie rozgrzac.

2. czy masz prawidlowo zalozona linke zmiany biegow? skoro sa to rozne skrzynie to moga byc rozne mocowania, rozne dlugosci linek itp....moze tu jest problem

3. wykrec korek z miski olejowej skrzyni i do czystego pojemnika zlej troche oleju. Powachaj go: jesli smierdzi spalenizna- to remont skrzyni.

w tej skrzyni mozesz miec oleju koloru zoltego - jesli jest on czarny - nadaje sie do wymiany.

lub moze byc wlany olej koloru czerwonego - jesli widac kolor to skrzynia jest ok

Kolorem oleju zoltego (ze jest czarny) nie przejmuj sie za bardzo - z nim jest tak samo jak zre swiezym olejem silnikowym w dieselu - czernieje.

Gorzej jak smierdzi

4. jesli to nic nie da i po przygazoaniu auto nadal nie jedzie to skrzynia jest spalona.

 

olej zalany jest nowy

czyli chcesz powiedziec ze sterownik i ews itp. niema tu nic do rzeczy?

skoro skrzynia jezdzila przed przelozeniem w innej e39

a w mojej jezdzi tylko do tylu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

olej zalany jest nowy

jak wygladal stary olej?

czyli chcesz powiedziec ze sterownik i ews itp. niema tu nic do rzeczy?

skoro skrzynia jezdzila przed przelozeniem w innej e39

dlatego podpowiadam o sprawdzeniu poszczegolnych punktow.

Oprocz tego nic nie chce powiedziec.

12 lat napraw skrzyn automatycznych to dosc krotko zeby mozna sie bylo wymadrzac.

moze byc tak jak piszesz: ze trzeba sterownik itp.

wedlug mnie (mojej wiedzy na temat skrzyn) objaw wskazuje na spalona skrzynie. Przypomnij sobie jak wygladal stary olej ( czy smierdzial)

Jesli nie, to skrzynia jest ok i musisz szukac przyczyny gdzie indziej - moze linka do skrzyni od manetki...

Manetki zmiany biegow, sa takie same?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. kupuje druga skrzynie, ta jest uszkodzona

tylko jaka dokladnie? skoro wczesniej byl silnik m54b22 a teraz jest m54b25 wczesniej byla skrzynia 5hp19 ale czy wszystkie 5hp19 sa takie same bo juz niewiem czy kupic pod stary silnik 2.0i dokladnie taka jak byla czy pod nowy 2.5i ?


http://prnd.pl/automatyczna-skrzynia-biegow-zf-5hp19-zf-friedrichshafen-ag,4,30.html


tu pisza ze konwerter nie moze byc ze slabszego motoru w mocniejszym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Skrzynia powinna być z m54b25 lub m52tub25, w 520i była inna. Zapewne chodzi o różnicę momentu obrotowego.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zygaxx na tej stronce --> https://www.realoem.com/bmw/pl/select?product=P&archive=1&series=E39&body=Lim wpisz VIN dawcy silnika(jeśli posiadasz) i będzie podane jaka skrzynia siedziała z tą jednostką. Tak na szybkiego wcześniej sprawdzałem to podaje tak jak napisał maniek,że taka sama siedzi w M52TUB25(523i) i M54B25(525i). Maniek co do różnic momentu to owszem są,ale wg. mnie są, aż tak spore bo chyba około 30Nm
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za odpowiedzi, niestety Vinu niemam ale to jest m54b25 wiec kupie skrzynie z 2.5i


a jakbym kupil skrzynie z 2.0i to zajechalbym ja poprostu?


mam nadzieje ze wkoncu zacznie jezdzic

wiec rozgladam sie za skrzynia...


i po wymianie takiej skrzyni auto powinno normalnie jezdzic bez jakiegokolwiek programowania i zmiany sterownikow???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. kupuje druga skrzynie, ta jest uszkodzona

a dlaczego nie chcesz tej remontowac?

kupisz nastepna, a jak bedzie uszkodzona?

jesli juz chcesz kupic uzywana, to kup taka ktora jest jeszcze w aucie, pojezdzij, i jesli jest wszystko ok to czekasz tak dlugo az ci ja zdemontuja i zabierasz ja.

oczywiscie, razem z konwerterem.

Jesli skrzynia jest sprawna, to auto powinno jezdzic - bez programowania komputerow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Skrzynia wrzucona auto jeździ bez problemu, nie trzeba nic programować. Dzięki za wszystkie odpowiedzi


Mam kilka rzeczy do robienia w mojej e39 opisze je tu, nie bede zakładał nowego tematu:


- Mam servotronica ale i tak kierownica chodzi ciężko, maglownica,pompa wspomagania czy jakiś sterownik?

-Pompa paliwa mimo że nowa strasznie ja słychać

-Tylna klapa otwierana na przycisk już niema siły się podnieść, silowniki do wymiany? Czy silniczek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.