Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Czy warto profilaktycznie czyscic EGR jesli nic sie zlego nie dzieje? Brak bledow, nic nie telepie, ale pewnie jest zasyfiony po 175000 km. Czy lepiej po prostu kupic nowy? A jesli tak, brac cokolwiek, czy firmowy?
[2008 325d LCI E90]
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Napewno warto.... :cool2:

To, że nie ma błędów, nie znaczy że jest ok. Bo np. przycinający się EGR nie zawsze wywala błąd. Jeżdżąc na codzień swoim autem nie jesteś w stanie stwierdzić czy mogło by ono się lepiej odpychać.

Ja bym na twoim miejscu wyczyścił stary kolektor , występujące w nim czujniki ( bo są zalepione i mogą podawać niewłaściwe wskazania ), wymienił klapki bądź je usunął, wyczyścił EGR, sprawdził działanie klap znajdującej się w chłodnicze spalin ( czy się nie przycina z powodu zbyt dużego zabrudzenia) oraz gruszkę, którą nią steruje

No i najważniejsze, nie będziesz miał środku materiału, który jak wiesz jest łatwo palny.

Opublikowano

Poza uszczelką między zaworem a chłodniczką, co warto jeszcze zakupić przed wymianą? jakieś śruby, metalowe uszczelki, inne oringi?

Planuję czyszczenie kolektora, EGR i chłodniczki w weekend i chciałbym się dobrze do tego przygotować.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Poza uszczelką między zaworem a chłodniczką, co warto jeszcze zakupić przed wymianą? jakieś śruby, metalowe uszczelki, inne oringi?

Planuję czyszczenie kolektora, EGR i chłodniczki w weekend i chciałbym się dobrze do tego przygotować.

Ja czyściłam wszystko co ty chcesz czyścić bez chlodniczka spalin.

Tu masz instrukcje jak to zrobić i co wymienić. Ja osobiście wszystkiego nie wymieniałem tylko to co było ewidentnie zmęczone.

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f11-530d-tou/repair-manuals/11-engine/11-61-intake-manifold/5WQfhyN

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f11-530d-tou/repair-manuals/11-engine/11-74-exhaust-gas-recirculation-valve/1VnXhdRUXB

Kolego jeszcze są jakieś tuleje ,które instrukcja pokazywała że należy wymienić,. Chodzi mi o chlodniczke spalin która wchodzi tymi tulejami w blok silnika. Jak znajdę to w instrukcji to wkleje do tematu.

Ja wymieniłem tylko uszczelkę zaworu EGR, i metalową podkładkę pomiędzy chlodniczką spalin a czujnikiem temperatury ( była już lekko skorodowana )


PS.

Kolego " karol k. " Jeśli chodzi o uszczelki od kolektora ssącego to ja mam trochę to inaczej rozwiązane niż ty. Ja u siebie mam zintegrowane klapki z uszczelkami ( jest to jeden element ) i podczas wymiany klapek automatycznie wymieniłem uszczelki.

Wiesz co, jak wymienisz wszystko na nowe to będziesz miał pewność ,że żadnych niepożądanych sytuacji nie będziesz miał.

Ja osobiście zrobił bym tak...... zadzwonił do ASO , dowiedział się ile mam czasu na zwrócenie towaru i czy mogę zwrócić część zakupionych podzespołów , które nie były używane,

Zamówił bym wszystko i w czasie pracy ocenił co należało by wymienić.

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f11-530d-tou/repair-manuals/11-engine/11-61-intake-manifold/1VndfcJ0of

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f11-530d-tou/repair-manuals/11-engine/11-61-intake-manifold/G7fSMJCX

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f11-530d-tou/repair-manuals/11-engine/11-71-exhaust-gas-recirculation/G9JpwTNo

Jak chcesz to napisz mi VIN ,zobaczę jakie występują u ciebie uszczelki ,oringi itp.......

Wypisze ci je .

Edytowane przez Burza1234
Opublikowano
A uszczelki na styku kolektor-głowica? W jakim stanie były one w Twoim aucie? Nie chciałbym mieć jakiś przedmuchów po tym czyszczeniu. W moim przypadku te uszczelki mają już 8 lat :wink:
Opublikowano

A co Panowie myślą o zaślepieniu zaworu EGR?

Czy silnik będzie wywalał błąd?

Czy przejdzie w tryb awaryjny?

Jakie to będzie miało skutki dla DPF'a?

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f11-520d-tou/wiring-functional-info/power-train/digital-diesel-electronics/air-mass-system/exhaust-gas-recirculation/egr-valve/exhaust-gas-recirculation-valve-check/Fli3JfLD

Po wyczyszczeniu zaworu EGR należy go nasmarować produktem opisanym w instrukcji jako GPL 105.

Dorzucam jeszcze filmik , na którym zawór podciśnienia do BAY PASSa wydaje dziwny dźwięk.

Jestem ciekawy czy ten dźwięk mówi o awarii tego urządzenia...???

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f11-520d-tou/ned/01-drive/01-noise/engine-noise/videos-n47/1Vnbr6Htql

  • 11 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam!

Od 3 tygodni walczę z moim BMW i już nie wiem co poradzić. Co chwila wyrzuca błąd "Napęd" i Check Engine. Po podpięciu pod ISTA wyrzucało błąd EGR za duże wychylenie oraz zbyt domknięty. Zawór EGR wyczyszczony po czym następujące błedy w ISTA oraz "Napęd".


https://imgshare.io/image/NZ6ToH

https://imgshare.io/image/NZ6qmp


Czy ktoś miał taki przypadek?


Kolektor z klapami wymieniony przy 250kkm wyrzuca jego błąd od wymiany mechanik stwierdził że tak musi zostać i że to nie problem.

Błąd charakterystyki mapy wyrzuca od kąd zrobiony został chip też podobno nie przeszkadza.

Sterownik grzania świec żarowych wymieniony na nowy OEM 3 lata temu.


Pozdrawiam!

Opublikowano

ja również miałem powracające problemy z komunikatem "błąd napędu". po czyszczeniu EGR na jakiś czas był spokój a z czasem znów wyskakiwał coraz częściej. Zazwyczaj wystarczało wyłączenie i ponowne uruchomienie silnika. aż do czasu kiedy auto się dosłownie udusiło i silnik nie potrafił już wejść na normalne równe wolne obroty.


Pomogło programowe odłączenie EGRa i jego fizyczne zaślepienie. Od tamtej pory zupełny spokój i nic się nie dzieje. Przy okazji dłubania programowo w komputerze została podniesiona moc z 218 na około 250 i przyznam, że dawno nie miałem takiej frajdy z jazdy i jaram się jakbym miał nowe auto, bo obecna dynamika auta to zupełnie inna bajka w porównaniu do tego co było fabrycznie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.