Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Planuję wyczyścić EGR i teraz pytanie do szanownych kolegów czy jest jakieś know-how tej operacji? Zamówiłem już nowy oring pod zawór. W jaki sposób najlepiej poluzować opaski trzymające gumowe węże? Fajnie jakby ktoś kto to już robił napisał po kolei jak się do tego zabrać i co ewentualnie jest potrzebne :) Wolę się przygotować zanim zacznę przy tym dłubać :)
Opublikowano

w n47 jest dosc podobnie, najlepiej zacisnac przewody by plyn nie uciekal, od razu musisz kupic opaski na przewody bo tych ori juz nie uzyjesz

w n47 torxy sa z zabespieczeniem (taki precik w srodku) wiec zaopatrz sie w torxy z otworem

Opublikowano
w n47 jest dosc podobnie, najlepiej zacisnac przewody by plyn nie uciekal, od razu musisz kupic opaski na przewody bo tych ori juz nie uzyjesz

w n47 torxy sa z zabespieczeniem (taki precik w srodku) wiec zaopatrz sie w torxy z otworem

 

Czy muszą to być oryginalne opaski jednouszowe + szczypce do opasek zaciskowych? Czy mogą to być zwykłe metalowe opaski skręcane?


https://www.kolegaberlin.pl/product-pol-2108-Valvoline-EGR-Turbo-Cleaner-400ml.html Warto czyścić takim środkiem?

Opublikowano
Trzeba pamiętać o delikatnym nasmarowaniu trzepnia który się porusza wraz z grzybkiem (od strony plastikowej osłony). Natomiast jeżeli chodzi o opaski to ja użyłem zwykle skręcane i niestety delikatnie cieknie. Zastanawiam się czy założyć oryginalne czy możne za mocno te zwykłe dokręciłem.
Opublikowano
Trzeba pamiętać o delikatnym nasmarowaniu trzepnia który się porusza wraz z grzybkiem (od strony plastikowej osłony). Natomiast jeżeli chodzi o opaski to ja użyłem zwykle skręcane i niestety delikatnie cieknie. Zastanawiam się czy założyć oryginalne czy możne za mocno te zwykłe dokręciłem.

 

A czym to smarowałeś? Wydaje mi się, że to nie ma znaczenia jaka będzie ta opaska czy skręcana czy zaciskana. Dobrze zamontowana powinna trzymać :) nie ma tam w końcu nie wiadomo jak dużego ciśnienia. Podejrzewam, że w procesie technologicznym zaciskową się szybciej montuje :)

Opublikowano
Ja używałem smaru miedzianego z odpornością na wysokie temperatury (dokładnie takiego: KEMA KOBBERFEDT CU-1200). Tak naprawdę to dopiero ten smar wyeliminował zacinanie się tego trzepnia (używałem tez innych smarowideł, które po pewnym czasie spływały). A chciałem już nowy EGR kupować..
Opublikowano

Właśnie też mnie to czeka. Kilka razy przestał reagować na GAZ, i na sprawdzeniu błędów wyszedł błąd recyrkulacji spalin, i się zastanawiam czy ma sens czyszczenie? bo jeśli się w trasie zatnie to zostanie laweta, albo jakieś grzebanie. Czyścicie cały trzpień czy tylko od strony mechanizmu i smarujecie krzywkę?

Czy po demontażu EGRa trzeba wymieniać jakąś uszczelkę?

Opublikowano
w VOLVO tak miałem że w końcu nie odpalił, jeden macher mi niby wymienił na nowy a jak się przyjrzałem to na śrubach był oryginalny znacznik niebieski.
Opublikowano

proponuje podpiąc najpierw pod kompa i sprawdzić sterownik świeć żarowych, u mnie do wymiany od wiosny

A że jedna robota- trzeba zdemontowac kolektory, to w tym tygodniu idzie auto pod nóż, juz zimne poranki i pasowałoby, żeby coś dogrzało na starcie

Opublikowano

proponuje podpiąc najpierw pod kompa i sprawdzić sterownik świeć żarowych, u mnie do wymiany od wiosny

A że jedna robota- trzeba zdemontowac kolektory, to w tym tygodniu idzie auto pod nóż, juz zimne poranki i pasowałoby, żeby coś dogrzało na starcie

Opublikowano
Podpinałem pod kompa i błędy zostały skasowane więc chyba nie jest tak źle, ja maiłem przymrozki a auto stało na dworze i odpalił bez żadnego zastanowienia, w Audi miałem tak że jak wcisnąłem start to jakieś 2 sekundy grzał świece chyba a tu naciskam i jest natychmiast odpalany silnik.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie trzeba włączać zapłonu ponieważ wszystkim steruje komputer. Już od dawna w silnikach CR kontrolka świec żarowych nie odzwierciedla czasu ich grzania. Aby kontrolka się zaświeciła to temperatura cieczy chłodzącej musi spaść do odpowiednio niskiej temperatury i w tedy świece grzeją przez chwilkę mocniej i rozruch silnika jest wstrzymany przez komputer do momentu aż zgaśnie kontrolka, taka sytuacja występuje dość rzadko i trwa zazwyczaj nie całą sekundę chyba że mamy zużyte świece lub nie sprawny sterownik to dłużej, natomiast gdy kontrolka nie świeci to świece nadal są rozgrzewane ale mniej intensywnie i ich moc grzania zmniejsza się wraz ze wzrostem temp. cieczy chłodzącej, całkowite wyłączenie grzania następuje przy ok. 25 stopniach.
  • 5 miesięcy temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Mój silnik to N47N 2.0D 184Km.

Czy zawór EGR przedstawiony w filmie poniżej jest podobny ( silnik na filmie to chyba B47.....? )?

Kolega wcześniej opisywał swoją pracę i napisał ,że smarował elementy zaworu. Moje pytanie,czy te metalowe elementy , o których wcześniej pisałeś znajdują się za tą czarną plastikową pokrywą???


Czy może zawór EGR jest taki sam jak w drugim filmiku


Czy można sprawdzić działanie zaworu bez podłączania komputera? Co muszę wymienić po wyjęciu EGR-u?

Nadmieniam,że nic nie dzieje się z autem. Chcę profilaktycznie przeczyścić ten element.

Edytowane przez Burza1234
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czy któryś z kolegów na tym forum zna język niemiecki???

Czy mógłby opisać o czym mówi ten gościu?

Opublikowano

Można włączyć auto-generowanie polskich napisów - aktywuj napisy (CC) potem w Settings włącz Auto-translate i wybierasz Polski - jest czasem niezbyt zrozumiały, angielskie napisy są znacznie lepsze.


Film mówi o tym, że na zimnym silniku (poniżej 50 C w chłodnicy) spaliny kierowane są do dolotu specjalnym kanałem-bypasem wokół EGR. Klapa tego kanału-bypassu z różnych przyczyn (np. zatykanie klapy sadzą po 80-120 tys. km, lub nieszczelności przewodów podciśnieniowych sterujących bypassem) czasem przestaje działać i blokuje się w jednej pozycji:

- jeżeli bypass jest stale zamknięty spaliny w zimnym silniku lecą przez EGR zapychając go szybko sadzą,

- gdy bypass jest stale otwarty spaliny w gorącym silniku lecą przez bypass więc nie są chłodzone i trafiają prosto do plastikowego dolotu, wypalając tam dziury i powodując pożar auta.


Tutaj opisałem jak można samemu szybko sprawdzić jedną z tych przyczyn - zdarzające się często przetarcie przewodu podciśnienia przy EGR:

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=103&t=316808&start=810#p2583394

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Super kolego. Śliczne dzięki za pomoc. Informację, którą zamieściłeś w innym temacie już przeanalizowałem na swoim aucie. Na tą chwilę jest ok.


Na tym filmiku chłop czyści zawór EGR. Ale czy w ten sposób dobrze/dokładnie to zrobił?

Brakuje mi jeszcze w tym filmie aby było pokazane jak zdjąć tą tylną , czarną obudowę EGR - u. Podobno znajdujący się tam mechanizm, zachodzi sadzą co powoduje, że zacina się zawór.



Gdyby ktoś już zdemontował chlodniczkę spalin ,może ją przeczyścić.........https://youtu.be/5D-aNNGVPTA

Opublikowano
Super kolego. Śliczne dzięki za pomoc. Informację, którą zamieściłeś w innym temacie już przeanalizowałem na swoim aucie. Na tą chwilę jest ok.


Na tym filmiku chłop czyści zawór EGR. Ale czy w ten sposób dobrze/dokładnie to zrobił?

Brakuje mi jeszcze w tym filmie aby było pokazane jak zdjąć tą tylną , czarną obudowę EGR - u. Podobno znajdujący się tam mechanizm, zachodzi sadzą co powoduje, że zacina się zawór.



Gdyby ktoś już zdemontował chlodniczkę spalin ,może ją przeczyścić.........https://youtu.be/5D-aNNGVPTA[/quote


Witam, wiesz może gdzie kupić ten środek do czyszczenia, te piankę i ile kosztuje, wygląda super. I jeszcze jedno, jak zdjąć te plastyków osłonę na egr w celu przesmarowania

Opublikowano
Obudowę bardzo prosto zdjąć, są tam małe zatrzaski na samym dole, wystarczy je odgiąć palcem i zsunąć obudowę do góry. Ale i tak nigdy nie będziesz pewny czy nie zatnie się gdzieś w trasie. lepiej kupić nowy i wymienić, koszt 450zł, wymiana prosta. i masz pewność że znowu się zatnie. To są metody na krótki czas.
  • 4 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Powyżej zamieściłem filmik z czyszczenia zaworu EGR. Jak widać zawór czyszczony jest od strony mechanizmu i tłoczka. Po czyszczeniu pracuje prawidłowo.

Jestem ciekaw czy ten czpień przechodzący do mechanizmu roboczego jest poprzedzony jakimś oringiem?

Moim zdaniem jesteśmy zmuszeni do tego aby wszyskie te elementy ( od kolektora po zawór EGR ) cyklicznie czyścić . ( 50 000 - 100 000 km ).

Jeśli chodzi o wadliwą chłodniczke to tu nie ma mocnych.

Klapki kolektora to bym czyścił podczas czyszczenia kolektora. A wymienił je pomiędzy 100 000 - 150 000 km.

No i zostają przewody podciśnienia od sterownia BAYPASSem ,trzeba je sprawdzać i wzmocnić w newralgicznych miejscach ( ja tak zrobiłem U siebie, nałożyłem przewód paliwowy na czarny przewód podciśnienia i zacisnąłem go dwoma trytytkami tak aby się nie przesunął )

No i jeszcze jeden filmik,. Widać na mim ,że temperatury dochodzą do 875°C , Gdzie maksymalny zakres w chłodniczce EGR to 700°C.

https://youtu.be/qaTpARA6gv8

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Powyżej zamieściłem filmik z czyszczenia zaworu EGR. Jak widać zawór czyszczony jest od strony mechanizmu i tłoczka. Po czyszczeniu pracuje prawidłowo.

Jestem ciekaw czy ten czpień przechodzący do mechanizmu roboczego jest poprzedzony jakimś oringiem?

Moim zdaniem jesteśmy zmuszeni do tego aby wszyskie te elementy ( od kolektora po zawór EGR ) cyklicznie czyścić . ( 50 000 - 100 000 km ).

Jeśli chodzi o wadliwą chłodniczke to tu nie ma mocnych.

Klapki kolektora to bym czyścił podczas czyszczenia kolektora. A wymienił je pomiędzy 100 000 - 150 000 km.

No i zostają przewody podciśnienia od sterownia BAYPASSem ,trzeba je sprawdzać i wzmocnić w newralgicznych miejscach ( ja tak zrobiłem U siebie, nałożyłem przewód paliwowy na czarny przewód podciśnienia i zacisnąłem go dwoma trytytkami tak aby się nie przesunął )

No i jeszcze jeden filmik,. Widać na mim ,że temperatury dochodzą do 875°C , Gdzie maksymalny zakres w chłodniczce EGR to 700°C.

https://youtu.be/qaTpARA6gv8

Witam, mam pytanie, czy po czyszczeniu egr mogę go ponownie zamontować i odpalić auto, czy muszę zrobić adaptacje, czy może musi być w jakieś pozycji żeby czegoś nie uszkodzić? A może komputer po wł zapłonu ustawi go w pozycji roboczej

Opublikowano
Powyżej zamieściłem filmik z czyszczenia zaworu EGR. Jak widać zawór czyszczony jest od strony mechanizmu i tłoczka. Po czyszczeniu pracuje prawidłowo.

Jestem ciekaw czy ten czpień przechodzący do mechanizmu roboczego jest poprzedzony jakimś oringiem?

Moim zdaniem jesteśmy zmuszeni do tego aby wszyskie te elementy ( od kolektora po zawór EGR ) cyklicznie czyścić . ( 50 000 - 100 000 km ).

Jeśli chodzi o wadliwą chłodniczke to tu nie ma mocnych.

Klapki kolektora to bym czyścił podczas czyszczenia kolektora. A wymienił je pomiędzy 100 000 - 150 000 km.

No i zostają przewody podciśnienia od sterownia BAYPASSem ,trzeba je sprawdzać i wzmocnić w newralgicznych miejscach ( ja tak zrobiłem U siebie, nałożyłem przewód paliwowy na czarny przewód podciśnienia i zacisnąłem go dwoma trytytkami tak aby się nie przesunął )

No i jeszcze jeden filmik,. Widać na mim ,że temperatury dochodzą do 875°C , Gdzie maksymalny zakres w chłodniczce EGR to 700°C.

https://youtu.be/qaTpARA6gv8

Witam, mam pytanie, czy po czyszczeniu egr mogę go ponownie zamontować i odpalić auto, czy muszę zrobić adaptacje, czy może musi być w jakieś pozycji żeby czegoś nie uszkodzić? A może komputer po wł zapłonu ustawi go w pozycji roboczej

I co nikt mi nie odpowie

  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolego w instrukcji jest zamieszczony filmik jak należy zamontować i podłączyć zawór EGR. Lecz ten filmik przedstawia zawór z mocniejszego silnika 2.0 N47 190KM. Na pewno tłoczek musi być cofniety.

Tak myślę , że różnica pomiędzy tymi zaworami jest taka że dla silnika z 184KM , w czasie wypychania tłoczka działa silniczek elektryczny . Natomiast za powrót odpowiada sprężyna zwrotna. W mocniejszego wersji , silniczek elektryczny wypycha go i chowa. Tak więc przy montażu starej wersji zaworu EGR , jeśli jest on sprawny , powinien być cofnięty.

Ja właśnie jestem po czyszczeniu EGR. Lekko przycinał się przy maksymalnym wychyleniu. Został umytu od strony tłoczka i od strony mechanizmu ,który go wypycha. Został też nasmarowany smarem do tloczków hamulcowych. Śmiga ,aż miło się patrzy. Wymieniony też został oring pomiędzy zaworem a chłodniczką spalin.

Przed czyszczeniem błędu nie miałem. Adaptacji też nie robiłem.

Zawór EGR jest od nowości.

Przebieg 196 000 km.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.