Skocz do zawartości

BMW e39 520i nie chce odpalić pomocy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam forumowiczów, mam problem i to dość poważny z moim E39 - mianowicie samochód nie chce odpalić.

W czwartek przyjechałem z pracy normalnie nic się z autem nie działo (parę tygodni nawet miala trasę ponad 800km z polski do Szwecji promem), wszystko było elegancko.

Zgasiłem samochód, następnego dnia stało nieodpłatne a wczoraj ni stąd ni zowąd odpalam auto zapalił pochodził może 2 - 3 sekundy i zgasł. I od tamtej pory cisza, po włożeniu kluczyka w pozycje on wszystko pod maską zaczyna ożywać (pompa etc) następnie rozruch i tylko kręci i kręci i nie zapala, tak jakby był odcięty zapłon.

Czuć benzynę, pod autem sucho pod maską też, kluczyk mam oryginalny (drugi leci już z polski spróbuje jeszcze zapasowym), a w razie niepowodzenia cóż to może być?

Dane samochodu:

Rok - 2002

Model 520i sedan silnik M54B22TU

VIN: WBADT11000GY56223

Przebieg - 280tys KM

Nie ma instalacji LPG i nigdy nie było.

Jeśli macie jakieś sugestie to bardzo bym prosił o odpowiedz, problem mam spory gdyż to mój jedyny środek lokomocji za granica a o serwis który nie zedrze ze mnie majątku w Szwecji to ciężko :/

Acha, tydzień albo dwa temu gdy stała przed domem alarm zaczął sam z siebie wyć, nikt w nia nie uderzył bo akurat byłem niedaleko, nie wiem czy to ma jakieś znaczenie ale może się przydać taka informacja.

Opublikowano
Prawie 20 litrów, komputera niestety nie mam i nie mam właśnie możliwości go podłączyć/pożyczyć od kogoś :/ a po szwedzku raczej ciężko mi coś zrozumieć, ledwo co przyjechałem
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak nie chcesz do mechanika to zamów kabel, instaluj program na laptopie i do dzieła, bez tego będzie ciężko trafić na przyczynę.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
No muszę kupić interfejs w biltemie, mysle że będzie chciał działać z tym cudem. Jeszcze jedna sprawa co zauważyłem, to rozrusznik kręci silnikiem jakby - nie było świec zapłonowych :shock: tak jakby nie było kompresji, dziwne ale nawet przy napięciu już 12V na prawie rozładowany akumulatorze kręci się tak samo szybko, akumulator załadowałem do pełna i dalej to samo, drugi kluczyk nic nie pomógł więc odrzucam teorię ze kluczyk padł :/ cholerne draństwo
Opublikowano
Ok dzisiaj był gość z komputerem, padnięty czujnik położenia wału korbowego. Biltema - Siemens VOD za 399 koron jest niezle a takie chyba montowali fabrycznie z tej firmy, pytanie do was muszę zdejmować wisko i obudowe termostatu czy obejdzie się bez?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Vdo jest odpowiedni, w m54/m52tub jest od strony skrzyni, nie jak w m52 od chłodnicy.

https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=DT11-EUR-02-2002-E39-BMW-520i&diagId=11_7518

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Wymieniłem dzisiaj czujnik, to samo... Dalej takie same objawy i dalej świeci check engine po nieudanej próbie odpalenia, sprawdziłem pompę w bagażniku - dostaje napięcie i słychać ją ze się włącza, pompa pod maską również się odzywa, na samostarcie próbowałem zapalic - dalej nie chce zapalić. Jakieś sugestie gdzie jeszcze szuka szukac?
Opublikowano

Do sprawdzenia błędy w komputerze.

Do działania silnika potrzeba:

- powietrza

- paliwa

- kompresji

- iskry

- rozrządu


Jeżeli czytam o silniku, który "kręci się jakby nie miał kompresji", to niestety - myśli kierują się w stronę rozrządu.

Nie jestem na tyle mądry, żeby wymyslać coś więcej bez podłączania się pod kompa albo chociaż posłuchania silnika.


Jednak ja bym sprawdził iskrę najpierw. :)

Opublikowano

Jeszcze jedna sprawa, wydaje mi się że wcześniej nie miałem takich odgłosów pod maską, mógłby ktoś sprawdzić czy ma coś takiego u siebie? W tym dokładnie modelu?


https://youtu.be/OGs6RO7ylwI


Dźwięk dochodzi z tego miejsca co na filmiku tak mi się wydaje, dodatkowo można wyczuć wibracje na tym plastiku który oslania od góry chłodnice (ten szeroki i długi plastik na przednim pasie). Oczywiście dźwięki pojawiają się zaraz po przekreceniu kluczyka w pozycje ON.

Opublikowano
Jeszcze jedna sprawa, wydaje mi się że wcześniej nie miałem takich odgłosów pod maską, mógłby ktoś sprawdzić czy ma coś takiego u siebie? W tym dokładnie modelu?


https://youtu.be/OGs6RO7ylwI


Dźwięk dochodzi z tego miejsca co na filmiku tak mi się wydaje, dodatkowo można wyczuć wibracje na tym plastiku który oslania od góry chłodnice (ten szeroki i długi plastik na przednim pasie). Oczywiście dźwięki pojawiają się zaraz po przekreceniu kluczyka w pozycje ON.

 

Alternator ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

iskre sprawdzisz wkladajac do cewki cos metalowego ( np gwozdz czy kawalek druta),oklejajac izolacja zeby nie wypadlo i juz sprawdzisz iskre ale to co opisujesz wskazuje na przeskoczony rozrzad i bez narzedzi nie ruszysz z miejsca.

Masz tam elektryczna pompe wody?-dzwiek by pasowal

Opublikowano
Kolego u mnie też jest takie niewielkie "buczenie" pod maską i z tego co pamiętam jest od zawsze. Jak dla mnie to jakiś moduł/urządzenie dostaje prąd i to wszystko. Jakoś nigdy nie było potrzeby,żeby prześledzić skąd to dobiega. No i u mnie jest M52
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano
Był dzisiaj mechanik, postawił diagnozę - niestety ktoś tutaj miał rację i przeskoczył łańcuch rozrządu :/ jutro mam od niego odebrać miernik cisnienia w cylindrach i klucze do świec, zobaczymy czy szczęśliwie minęły się tłoki z zaworami i jest kompresja czy niestety motor do wymiany... Okolo 10tys koron taka operacja tutaj jak wymiana silnika czyli na nasze 4k zlotych, średnio się opłaca skoro takie E39 mogę tu kupić za 15k - 18k koron... Za nia zapłaciłem 18tys koron trzy lata temu więc wniosek nasuwa się sam - szrot. Chyba że ktoś tu z obecnych chce sobie przywieźć na lawecie do Polski to tanio oddam :)
Opublikowano

Panowie jedno jeszcze pytanie, takie ciśnienia mam na cylindrach począwszy od 1 do 6:

125psi

110psi

80psi

100psi

150psi

125psi


Test robiony z pedalem gazu wyciśniętym do podłogi, miernikiem nie wkrecanym tylko takim z gumowa końcówka tylko wciskany. Pomiar oczywiście na zimnym silniku bo nie ma możliwości go rozgrzania :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.