Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W jakims artykule bylo napisane o 2009 roku i jakos tak mi to utkwilo w pamieci a pewnie chodzilo o 2011 rok i model F20 i nie rozumiem czemu cisniesz mi od jakichs geniuszy itd.-masz cos do mnie czy taki masz styl?

Wymiana nawet takiej zebatki nie stanowi problemu tylko problemem jest dostepnosc czesci - z odcinaniem trafiles w dziesiatke bo to jest pierwszy etap takiej wymiany...Czy Ty uwazasz ze producent wyrzuci taki wal z powodu niewlasciwego osadzenia glupiej zebatki w procesie produkcyjnym?-niestety nie bo to ze jest ona zintegrowana z walem nie znaczy ze sie jej nie da wymienic...

Opublikowano
W jakims artykule bylo napisane o 2009 roku i jakos tak mi to utkwilo w pamieci a pewnie chodzilo o 2011 rok i model F20 i nie rozumiem czemu cisniesz mi od jakichs geniuszy itd.-masz cos do mnie czy taki masz styl?

Wymiana nawet takiej zebatki nie stanowi problemu tylko problemem jest dostepnosc czesci - z odcinaniem trafiles w dziesiatke bo to jest pierwszy etap takiej wymiany...Czy Ty uwazasz ze producent wyrzuci taki wal z powodu niewlasciwego osadzenia glupiej zebatki w procesie produkcyjnym?-niestety nie bo to ze jest ona zintegrowana z walem nie znaczy ze sie jej nie da wymienic...

 

kotin44 nie pogrążaj się dalej.....skoncz pisać głupoty :duh:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
o czym ty piszesz kończę dyskusję

Ja tylko odpisuje na twoje posty

Takie polaczenia sa stosowane w motoryzacji od dziesiecioleci i byly czasy gdzie mechanik mial czesto z czyms takim stycznosc ,ale jesli w dzisiejszych czasach takie polaczenia potrafia wpedzac ludzi w bezradnosc to faktycznie lepiej zakonczmy dyskusje

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pewnie nie pamietasz czasow gdzie dla warsztatu regenerujacego waly nie bylo problemu rozebrac wal na czesci i wymienic co bylo potrzebne , dzis regeneracja to szlif lub polerka dladego pukasz mi w czolo...

Najlepszym przykladem takiej integracji czesci jest tuleja cylindra z blokiem i pewnie nie zaprzeczysz ze da sie ja wymienic...

Moze za 20 czy 30 lat ty komus powiesz na forum ze da sie to zrobic , a ktos kto teraz jest nastolatkiem tez Ci sie w czolo postuka bo ta usluga tez w niedlugim czasie zniknie z rynku a ten ktos nie zdazy miec z nia stycznosci...

Opublikowano

Ukanio i koltin sa niepodrabialni w swojej głupocie :duh:

Był jeszcze bruce lee ale dziecior go pokonał :mrgreen:

MADE IN PRL
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
żyjemy w teraźniejszości

Skloniles mnie do refleksji i musze przyznac Ci racje...Pomimo ze takie polaczenia byly stosowane w przeszlosci,sa stosowane w terazniejszosci i beda stosowane w przyszlosci ,to juz w terazniejszosci nikt takiej naprawy nie przeprowadzi bo postep techniki produkcyjnej mocno wyprzedzil i obnizyl koszt zakupu nowej czesci i automatycznie wyeliminowal potrzebe takich uslug...

Ukanio i koltin sa niepodrabialni w swojej głupocie

Ciebie i tak nikt nie przebije

  • 5 tygodni później...
Opublikowano

Cześć


Czytając forum natrafiłem na dwa podejścia przy wymianie rozrządu. Jedne mówi, żeby wymieniać dopiero, jak będzie słychać hałas o pokrywę silnika. Druga, żeby w okolicach 150 tys. wymienić profilaktycznie. A są jakieś zalecenia producenta w tym temacie? Pytam, bo rozważam zakup E87 118i 129km z 2006 roku, 180 tys. nalotu, rozrząd jeszcze nie był ruszany. I zastanawiam się, czy na dzień dobry czekają mnie spore wydatki, czy jednak można jeszcze spokojnie jeździć i czekać na hałas z pokrywy? Niektórzy sugerują profilaktyczną wymianę napinacza. Co o tym sądzicie?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wymiana rozrzadu w silniku o którym myslisz to zupelnie inne koszty .

Producent nic nie mowi o wymianie rozrzadu,a z doswiadczenia Ci doradze - jesli nic sie nie dzieje, to wymiana profilaktyczna samego napinacza troszke mija sie z celem.Koszt samego napinacza to zazwyczaj ponad 1/2 ceny calego zestawu ,wiec lepiej wymienic komplet i mic spokojną glowe ,tym bardziej ze w tych silnikach to nie są jakies kosmiczne kwoty

Opublikowano
Wymiana rozrzadu w silniku o którym myslisz to zupelnie inne koszty .

Producent nic nie mowi o wymianie rozrzadu,a z doswiadczenia Ci doradze - jesli nic sie nie dzieje, to wymiana profilaktyczna samego napinacza troszke mija sie z celem.Koszt samego napinacza to zazwyczaj ponad 1/2 ceny calego zestawu ,wiec lepiej wymienic komplet i mic spokojną glowe ,tym bardziej ze w tych silnikach to nie są jakies kosmiczne kwoty

 

To mnie uspokoiłeś. Zaniepokoiłem się przeglądając forum, gdzie niektórzy piszą o kwotach rzędu 2-3 tys. zł. Orientujesz się może jak to wypada cenowo we wspomnianej przeze mnie jednostce i z czego wynikają różnice cenowe?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Róznice cenowe pomiedzy tymi silnikami wynikaja z budowy silnika ( umiejscowienie rozrzadu ).Ten temat dotyczy silnika diesla , gdzie rozrzad znajduje sie z tylu silnika, i aby go wymienic trzeba zdemontowac silnik lub skrzynie biegów, natomiast Ty mówisz o silniku benzynowym, gdzie rozrzad jest z przodu i duźo mniej pracy.

Do 118i na czesci musisz liczyc 600- 700 zl a robocizna wg uznania warsztatu, wiec odwidz kilka warsztatow i popytaj ,bo w kazdym bedzie inna cena.

  • 1 rok później...
Opublikowano
to może odświeżę temat, znajomy kupił niedawno e87 118d z silnikiem n47 czyli tam gdzie rozrząd z tyłu i okazało się że jest do wymiany rozrząd ale mechanik zawołał na start 5k i poinformował że w trakcie wymiany na pewno odkryje inne rzeczy które będą nadawały się do wymiany i powiedział też że może być zużyte koło zębate w wale korbowym i być może trzeba by było też wymienić wał i dojdzie prawie kolejne 5k. znajomy jest w lekkim szoku bo nie wpadł na to żeby przed zakupem auta poprzeglądać fora. pytanie takie czy to są w miarę normalne ceny czy trochę za dużo gościu sobie gęga i dzwonić szukać dalej? wiem że poleca się tutaj mistrzów Fąfara ale do wrocławia znajomy ma blisko 600km i raczej nie będzie chciał tyle jechać
Opublikowano
trochę pojeździliśmy i znaleźliśmy bardziej ludzkiego mechanika co nawet włączył strony hurtowni i pokazał ceny części, zaproponował komplet rozrządu na oryginalnych częściach za 2200 albo na zamiennikach za +/- 1200zł i za robocizne woła 1100-1300 także tutaj cena już bardziej korzystna
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Ja też jestem w trakcie wymiany rozrządu w N47D20A 2008 rok, diesel, 136 koni, 293 tyś. km. nalatane.

Już profilaktycznie, bo raz był wymieniany na akcji serwisowej BMW.

Teraz do rozrządu doszło sprzęgło oraz koło pasowe. O dziwo, dwumasa cała. :D

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Ja też jestem w trakcie wymiany rozrządu w N47D20A 2008 rok, diesel, 136 koni, 293 tyś. km. nalatane.

Już profilaktycznie, bo raz był wymieniany na akcji serwisowej BMW.

Teraz do rozrządu doszło sprzęgło oraz koło pasowe. O dziwo, dwumasa cała. :D

 

i ile ci wyszło za wymianę tych części jakbyś mógł z każdego osobno wypisać

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam,

Ja wymieniłem teraz rozrząd. Koszty części ze SWAGA (IWIS) to 1900zł brutto. Uszczelki z Reinza. Bardzo dobry zestaw. Mechanik (20 lat expa) mówił mi, że wymieni rozrząd bez ściągania skrzyni oraz wyjmowania silnika za 600zł. Czy to jest realne?

Opublikowano
Strasznie wysoka cena , ja za wymianę kompletnego rozrządu z tyłu płaciłem 2700zł czyli prawie połowę mniej.

 

2700zł z częściami + robota? wszystko to cena netto czy brutto?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam,

Ja wymieniłem teraz rozrząd. Koszty części ze SWAGA (IWIS) to 1900zł brutto. Uszczelki z Reinza. Bardzo dobry zestaw. Mechanik (20 lat expa) mówił mi, że wymieni rozrząd bez ściągania skrzyni oraz wyjmowania silnika za 600zł. Czy to jest realne?

No jak wymieni rozrzad w n47 bez sciagania skrzyni badz wyciagania silnika to jest magik na maxa. Tylko sie go spytaj: jak odkreci i zdemontuje kolo pompy CR? :mad2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Beria012 a jaki masz silnik? M47 czy N47?


Już przeczytałem w innym poscie, że N47. To jest nie do zrobienia.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.