Skocz do zawartości

E39 m54b25 falowanie obrotów, przerywanie


BogusMeteor

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Może, obserwuj napięcie w teście 9.0 podczas jazdy.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obserwowałem przez dluższy czas, przy uruchomionym nawiewie napięcie skacze z 13.8 - 13.9, bez nawiewu jest 14.0, natomiast przy uruchomionym nawiewie + ogrzewaniu szyby, napięcie spada na biegu jałowym (przy dojezdzaniu do swiateł) na 12.6 , 12.8 a następnie wraca na 13.8.


Co dziwne, przy takich skokach napięcia nie ma falowania (a obstawiałbym inaczej :/ ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, chcę się zabrać za wymianę tego alternatora 90A na 120A tylko zastanawia mnie jeden fakt.

Te falowanie obrotów jest dużo większe na gazie niż na benzynie. Czy instalacja gazowa może mieć jakiś wpływ na działanie alternatora a co za tym idzie zwiększanie efektu falowania?

Również jak wypnę przepływomierz (jest założony fabrycznie nowy z vdo) to falowanie nie występuję zawsze tylko co jakiś czas (niezbyt często z porównaniem tego co się dzieje z wpiętym przepływomierzem i uruchomioną instalacją gazową).


Wymieniłem już sporo rzeczy i trochę obawiam się, że ten alternator może nie pomóc. Dziękuje wszystkim za pomoc!


Dodatkowo, dzisiaj odkryłem, że jak wyłączę nawiew to też nie ma problemów z obrotami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wymieniłem alternator na 120A Bosch regenerowany. Niestety problem jak był tak jest. Teraz jak włącze ogrzewanie tylnej szyby to obroty falują (wcześniej przestawały falować :/).

Z tego co widzę nadal np. przy uruchomionych kierunkowskazach widzę ze podświetlenie deski przygasa w tempo migania. Natomiast jak wyłącze ogrzewanie (całkowicie wyłącze nawiew) wszystko jest ok.


Czy ktoś się z czymś podobnym spotkał? Macie może zdjęcie gdzie znajduję się przewód masowy (oprócz tego w bagazniku).


Dzięki za info.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Hej mam to samo co ty wymieniłem alternator, odme, silniczek krokowy, czyszczenie przepustnicy, wymiana uszczelki z pod zaworów i gumy od przeplywki dalej to samo żaden wymieniacz nic nie ma pojęcia tylko wymiany i tyle zero pojecia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
M54B25 ma spieprzoną mape krokowca. Był gdzieś na Youtube filmik, Garażowe Hobby. Poszukaj.

 

Dzięki za info, poszukam i spróbuję coś z tym zrobić.


Mam nowe spostrzeżenia. Falowanie obrotów występuje tylko do czasu aż się zatrzymam tzn. jak puszczę samochód podczas jazdy na luz to wtedy obroty skaczą jak oszalałe. Jak już zatrzymam samochód to może z 1-2 razy obroty podskoczą i wszystko jest ok.


Czy to może być związane z ABS`em? Czy mogę jakoś wyeliminować ABS? Pamiętam, że jak kupiłem samochód to w bagażniku znalazłem "stary" moduł ABSu.


Pozdrawiam

Radek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.