Skocz do zawartości

E39 m54b25 falowanie obrotów, przerywanie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
Cześć wszystkim. Mam dziwny problem, dojeżdżając do świateł na biegu jałowym prawie za każdym razem obserwuje lekkie falowanie obrotów połączone z przygasaniem oświetlenia (czasem gdy samochód jest zimny to lekkie falowanie zmienia się w trochę większe i samochod potrafi zgasnąć). Co jeszcze - przy ostrzejszej zmianie biegów z 1 na 2 potrafi "przerwać" - tak jakbym nie potrafił sprzęgłem się posługiwać. Dodatkowo zauważyłem że po dłuższej jeździe jak odstawie samochód na chwilę i następnie odpalę to zazwyczaj ruszajac potrafi zgasnąć. Na domiar złego od czasu do czasu wyczuwam lekkie trzęsienie przy ruszaniu z jedynki (myślałem że to sprzęgło ale jak odepne przepływomierz to potrafi całkowicie zniknąć). Co dziwnego zażywałem że falowanie obrotów prawie całkowicie ustępuje jak wyłączę nawiew (ogólnie wtedy samochód tak jakby miał lepsza kulturę jazdy). Może ktoś się już z czyms takim spotkał lub poleci mi jakis warsztat (Śląsk) gdzie nie zostanę olany. Aha zdążyłem wymienić już przepływomierz na oryginalny vdo, gumowe węże (2) od przeplywomierza, uszczelnienie dolotu, czyszczenie krokowca, czyszczenie przepustnicy. Nie ma też błędów w komputerze. Prosze pomozcie! Edytowane przez BogusMeteor
Opublikowano

A jak z napięciem? Bo jak szukałem sobie auta, to trafiłem na sztukę z padniętym alternatorem i działo się tam absolutnie WSZYSTKO (choinka na desce, milion błędów, nierówna praca, przygasanie oświetlenia, silnik gasnący w dziwnych momentach), oprócz spokojnej jazdy.


Sprawdź napięcia, bo może masz padły akumulator albo alternator. Przy usterkach tego typu w aucie potrafią się dziać najdziwniejsze rzeczy... :P

Opublikowano
Napiecie to jedynie sprawdzałem w inpie i wyglądało ok. Alternator był regenerowany, akumulator ma z rok czasu. Hmm ale jak teraz tak myślę to problemy zaczęły się chyba po tej regeneracji..
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Obserwuj je podczas jazdy, w teście 9.0 (ukryte menu), wtedy pewnie wyjdzie, że spada znacznie.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Dzięki za info z tym testem nr 9. Pojezdziłem trochę wczoraj i komputer pokazuje spadki przy falowaniu ale nie sa takie duże (normalnie jest 13.8V a czasem przy duzym falowaniu spadało do 12.8V a przy mniejszym 13.5V).

Natomiast zauważyłem, że nawiew zmniejsza napięcie o 0.2V (przy wyłączonym mam 14.0 - 13.9) - czy to jest normalne?


Rok temu regenerowałem alternator. Na co powinienem zwrócić uwagę? Regulator?


Pozdrawiam serdecznie

Opublikowano
Dmuchawa powoduje dość duże obciążenie, więc spadek napięcia rzędu 0.2V jest jak najbardziej normalnym zjawiskiem
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano
Nagraj live data korekt, od odpalenia aż do wyjścia temperatury za niebieskie pole.

Chodzi o korekty sond lambda? Czy mam nagrywać to i poruszać się samochodem czy wystarczy na postoju?

 

Miałem podobny problem. Wyczyściłem przepustnice, silniczek krokowy, wymieniłem pękniętą gume od dolotu powietrza i regeneracja alternatora.

Czy jest możliwość żebyś wskazał mi o którą gumę od dolotu Ci chodzi? Bo tak reszta była zrobiona.


Najgorsze jest to, że sam słabo się znam na mechanice a w okolicy Katowic nie znalazłem żadnego warsztatu bmw, który by się za to zabrał (jeden się poddał, drugi twierdzi, że nie jezdzi samochodem klientów a problem nie wystepuje na postoju :) a trzeci powiedział mi, że po spryskaniu wodą silnka zauwazył mnóstwo lewego powietrza i że będzie mnie to kosztowało około 3 k zł (nie dowiedziałem się od niego co trzeba wymienić, tylko tyle ze raczej wszystko :) ).


Pozdrawiam i dzieki za pomoc.

Opublikowano
Skąd jesteś konkretnie ?

Ja wymieniłem gumę dolotu tą która nachodzi na przepustnice i krokomierz.

 

To wymieniłem dokładnie tą samą (składało się to z 2 gumowych elementow ). Zauważyłem też dziwny objaw (nie wiem czy tak wszystkie m54b25 mają) ale jak lekko musnę gaz to wskazówka obrotów idzie w górę po czym drugi raz obroty sa podbijane - nie wiem czy to dobrze wytlumaćzyłem.

Jestem z Katowic.

Opublikowano

Skasowałem dzisiaj adaptacje (był jeden błąd z przepływomierzem z częstością występowania 1). Zrobię z 200 km na benzynie (tak, wczesniej nie wspomniałem o tym, że jest instalacja gazowa ale problemy występują na benzynie (15% mniejsze objawy) jak i na gazie - kiedyś jeżdziłem 2 miesiące tylko na benzynie po skasowanych adaptacjach i problem powracał). Następnie wrzucę na jakiś hosting live date + zachowanie obrotościomierza.


Co zdążyłem już zauważyc. Po skasowaniu adaptacji przy wyłączonej dmuchawie obroty nie skaczą przy dojezdaniu do świateł. Natomiast z dmuchawą widzę już że zaczynają skakać (wskazówka obrotościomierza nie zatrzymuję się w granicach 750 RPMów tylko odpada niżej, tak jakby nie trzymał ciśnienia - nie wiem czy nie gadam głupot :)).


Zastanawia mnie to, bo kiedyś demontowałem przy wymianie świec te wejścia od filtrów kabinowych (to coś co wchodzi w podszybie w obu stron), może to mięc jakiś wpływ na obroty, trzymanie ciśnienia?


Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Chodzi o nagranie korekt paliwowych.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

WItam,

Dzisiaj rano odpaliłem INPE i starałem się nagrać odczyty ale nie przygotowałem się zbytnio i zamiast nagrać pulpit kompa nagrywałem komórką. Jutro postaram się przygotować lepszy zrzut.

Samochód jest po skasowaniu adaptacji (zrobiłem z 200km tylko na benzynie). Od 7 sekundy obroty zaczynają falować na postoju po lekkim dodaniu gazu i trwa to do ok 1:50 następnie wywołałem te falowanie obrotów po raz drugi. (jedyny sposób na przerwanie falowania to dodanie gazu lub poczekanie do ustania lub czasem zgaśniecia samochodu). Dodam jeszcze, że film został nagrany na zimnym silniku. Po rozgrzaniu nie dałem rady wprowadzić go w te falowanie. Dzięki wielkie za pomoc!


Opublikowano

Mi identycznie falowały co jakiś czas po dodaniu gazu i zrzuceniu na luz. Miałem nieszczelność w dolocie, a konkretnie ta falowana guma od krokomierza była konkretnie spękana.

Moim zdaniem zrób:

- Sprawdź dobrze wszystkie gumy.

- sprawdź Uszczelkę disy

- wykręć i wyczyść zmywaczem silniczek krokowy


Daj znać.

Opublikowano
Kurcze. Gumy wymieniłem na nowe, krokowca kupiłem na allegro uzywanego i wymoczylem go w benzynie a disa wyglądała ok. Ale rozbiore raz jeszcze wszystko, porobie zdjęcia itp. może kupię kolejnego krokowca dla pewności...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Film niestety jakby go nie było, nagraj to jeszcze raz porządnie.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam wszystkich.

Mam problem ze swoją piątką. Mianowicie na zimnym silniku zdarza mu się zgasnąć zaraz po odpaleniu. Poza tym silnik przerywa powyżej 2,5-3 tysięcy obrotów. Ewidentnie nie pracuje na wszystkie gary. Po wrzuceniu luzu,zatrzymaniu się faluja obroty. Ponowne odpalenie i jest ok,choć przy obrotach 2,5-3 tysiące znowu jest to samo. To samo jest na benzynie i to samo na lpg. Świece i cewki mymienione na Boscha jakieś 10-15 tysięcy kilometrów temu. Świece już do wymiany? Czy może kable,bo ich nie wymieniałem.Jakieś inne pomysły? Bo nie uśmiecha mi sie wymienianie wszystkiego po kolei na czuja. Z góry dzięki za pomoc :wink:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Bo nie uśmiecha mi sie wymienianie wszystkiego po kolei na czuja. Z góry dzięki za pomoc :wink:

Do tego służy komputer z programem do bmw, np. inpa.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Zdaję sobie z tego sprawę. Byłem dziś u znajomego mechanika i K

komputer pokazuje wypadanie zapłonu na 4 cylindrach i błąd sondy. Więc pozostaje chyba wymiana sond, bo świece i cewki były wymieniane na nowe.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Daj spokój im, pewnie informują o złym składzie mieszanki, więc robią swoje. Błędy 227 i 228? Zapewne masz lewe powietrze w dolocie i to jest przyczyna. Często pęknięte są przewody odmy. Ewentualnie przyczyną jest lpg, zakręć gaz, skasuj adaptacje i zrób 100 km na pb, jak bedzie ok to sprawa będzie oczywista.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Hej, wybaczcie ze nie informowalem co dalej ani nie nagrałem filmiku. Miałem inne problemy niz samochód.

Wracając do tematu, w międzyczasie mechanik wymienił mi odmę, samochód tak jakby plynniej teraz przechodzi między biegami ale falowanie jak było tak nadal jest.

Zauważyłem też dziwną sprawę. Jak uruchomię ogrzewanie tylnej szyby to falowanie całkowicie ustępuje (ale wraz z dodaniem gazu mocniej świecą kontrolki). Czy ma ktoś może pomysł o co chodzi? Do tego ostatnio ruszając na jedynce za każdym razem czułem szarpnięcia (takie jakby zajączkowanie) - odpiąłem przepływomierz następnie po 2 dniach podpiąłem spowrotem i do dzisiaj nie ma tego "zajączkowania".

Dodam jeszce ze mam alternator valeo 90A - może on jest za mały? Czy może to być problem z regulatorem napięcia?

W weekend postaram się nagrać film z inpy o lepszej jakości.

Dzięki za pomoc. Pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.