Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

od jakiegoś czasu borykam się z dziwnym działaniem układu hamulcowego tylnego. Są dwie opcje, albo problem leży po stronie regulatora siły hamowania (brak jakichkolwiek błędów), albo po stronie klocków (tarcz?). 20k temu wymieniłem na ori przód tarcze i klocki, tu zastrzeżeń nie mam żadnych, tył był wymieniany w ASO około 80k temu komplet i zbliża się mi wymiana klocków. Nie są one do zera zjechane, jeszcze jest zapas, a zauważyłem że z każdym kilometrem coraz ciężej ich ubywa :shock: .


Co zauważyłem, przód pyli na felgach niemiłosiernie, a tylne felgi czyściutkie, do tego dochodzi kiepsko wyglądająca tarcza, foto poniżej:


Przód:


IMG_20181009_140202.jpg

IMG_20181009_140220.jpg


Tył:


IMG_20181009_140152.jpg

IMG_20181009_140230.jpg


I teraz pytanie czy wymiana samych klocków powinna załatwić sprawę?

Aktualizacja najnowszych map/Kodowanie/Zmiana oświetlenia/ambientu wewnątrz auta - zapraszam PW

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

80tkm na tarczach z tyłu to jak dla mnie super wynik.

Ja mam teraz 102tkm i tarcze wymieniałem już 2 x z tyłu i 1x z przodu....

Opublikowano
w drugiej F10 z tylu tarcze nie wymieniane przez 160k hamują i błyszczą się jak psu... a klocki były wymieniane dopiero po 130k, zaraz po przyprowadzeniu ale miały już dość...

Aktualizacja najnowszych map/Kodowanie/Zmiana oświetlenia/ambientu wewnątrz auta - zapraszam PW

Opublikowano (edytowane)
To ze wg Ciebie jest w "normie" nie znaczy ze tak jest faktycznie. Producenci za norme przyjmuja 0.1mm co jest wynikiem niedorzecznym i odnosi sie chyba tylko do golfa 2. W BMW max to 0.02mm na tarczy. Choc czesto same felgi sa krzywe i wulkanizator tego nie wychwyci bo lapie za otwor centrujacy a felga krzywi sie na styku z tarcza od zbyt mocno dokrecanych srub. Zaloz nowe tarcze i dokrec wszystkimi srubami za pomocą tulejek dystansowych z rowna sila i jak bedzie bicie ok to zaloz felge bez zacisku i powtorz badanie... Miałem tak nie raz ze na tarczy bicie 0.01mm az felga 0.40mm. Wtedy tokarz ladnie stoczyl ta jakby piaste felgi i byl spokoj. Edytowane przez damascus7
Opublikowano (edytowane)
Nową tarczę trzeba dokręcić wszystkimi śrubami z taką samą siłą jak dokręca się felgi i wtedy mierzyć bicie. Kolega damascus7 pisze o biciu 0,02 ale jak uzyskasz 0,04 to też powinno być ok. Przypominam, że kół nie dokręca się kluczem udarowym z max. momentem. Wystarczy tylko 120Nm. Edytowane przez tlopuc
Opublikowano
a nie zastanawia Cię czy wszystko robisz OK? 40tyś i tarcze do wymiany to naprawdę niezbyt dużo...

jesli chodzi o mnie to tylne klocki tyle przejechaly

z ta przylgnia felgi dales mi do myslenia, tyle ze na innym komplecie jest to samo, czesto od znajomych slysze o problemie z tarczami z przodu, moim zdaniem za ciezkie auto na tak mala tarcze

Opublikowano

Koledzy przyłączę się do tematu.

Oświecił mi się komunikat o wymianie klocków z tyłu, ale są całkiem ok.

Próbowałem skasować inspekcję nie da się.Pewnie wjechały tarcze w czujnik.

Ale do rzeczy, czy wymienię tarcze bez komputera podstawowymi narzędziami , chodzi mi dokładnie o elektroniczny hamulec ręczny czy da się do cofnąć bez kompa.

Dziękuję za odpowiedz.

Pozdrawiam

Szymon

Opublikowano
Da się da. Zdejmujesz zacisk, odkręcasz sinik od ręcznego i kluczem Torx cofasz tłoczek.

A ty link:

dzięki za pomoc, prawdopodobnie czujnik też mam do wymiany bo w inspekcji nie idzie skasować limitu kilometrów.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Bez wymiany czujnika nie skasujesz inspekcji, no chyba że druciarstwem czyli połączenie przewodów od starego czujnika :wink:
Opublikowano

Textar czy Ferrodo można spotkać fabrycznie w BMW i nie tylko. Jednak tajemnicą poliszynela jest, że te na aftermarket minimalnie różnią się jakością od tych z serwisu. Co wcale nie znaczy że są złe czy nie będą hamować :wink:

Dobre (wysoka półka) są też Brembo, Ate (Galfer), Zimmermann... Inne moim zdaniem nie pasują do dużego,ciężkiego i szybkiego auta,no chyba że wyznacznikiem jest oszczędność i niska cena jak to w Polsce.

Ceramiczna jak najbardziej warto ale albo na nowe tarcze ( w żadnym wypadku nawiercane i nacinane) albo tarcze gładkie bez rantow itp.

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.