Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 138
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Jestem po wymianie klocków hamulcowych z tyłu. Wszystko da się zrobić samemu bez specjalistycznego komputera itd.


Posiadam zestaw hamulcowy M-pakiet ( niebieskie zaciski)

nr tarczy 34216860925

nr kolcka 34216867175


Kupiłem klocki JURID WHITE 573353JC, w katalogach wyskakują czasami do F10 czasami do F10 i G30 ale pasują tak jak ori. Czujnik dostępny był tylko z QUICK BRAKE WS 0421A i także pasuje jak trzeba. Idealne odwzorowanie jak ori. Nawet konócka czujnika gdzie wchodzi już w klocek ma ten sam odcień różu co ori. Doszukiwałem się czy to nie ten sam czujnik tylko zdarte logo firmy ale nie znalazłem. KOSZT: klocki + czujnik = 260zł ( cena bardzo dobra - znajomy )



Wymiana:

Wymiana bardzo prosta. Poza zwykłymi kluczami potrzebna była nasadka E16 ( to nasadka na torx), torx t47 (miałem t45 i też dał rade - mały opór), klucz imbusowy 6mm i zwykłe klucze płasko - oczkowe.


UWAGA! Najpierw trzeba na włączony siniku wyłączyć HOLD ON i hamulec ręczny, najlepiej także ustawić Neutral, bedzie wygodniej. Wył silnik i zaczynamy wymianę.

Żeby cofnąć elektryczny ręczny trzeba odkręcić imbusem 2 srubki, rozdzielić elektryczny ręczny od zacisku, pojawi się wieloklin w zacisku gdzie pasuje klucz t45/47. Należy włożyć tam klucz torx45/47 i kręcić zgodnie ze wskazówkami zegara ( gdy kręcimy w drugą stronę będziemy wypychać tłoczek jakbyśmy hamowali) . Złożyć wszystko razem i po temacie. Wszystko robiłem zgodnie z tym filmikiem:



Co do tarczy to je zdejmowałem aby przetoczyć rant. Czujnik jest umiejscowiony własnie na tym rancie i gdy nie przetoczymy tarczy to kolejny komunikat wymiany klocków wyświetli się wcześniej, o grubość tego rantu. Poza tym nie czułem żadnego bicia pod pedałem ale tokarzowi i tak wyszło na maszynie delikatne bicie wiec dobrze że zdecydowałem się na toczenie.


Dla mniej wtajemniczonych - czujnik jest jednorazowy. Jak wyświetli się komunikat zużytych klocków i odliczanie 5000km w dół tzn że czujnik jest przetarty i przy wymianie klocków trzeba wymienić czujnik. Inaczej nie skasujemy inspekcji.

Jak już poskładamy wszystko do kupy to zaczynamy kasować inspekcje. Także musi być wyłączony hamulec ręczny i HOLD ON.


KASOWANIE INSPEKCJI (wyłączony hamulec ręczny i HOLD ON. )

Silnik wyłączony.

Naciśnij przycisk start 3 razy bardzo szybko (bez hamulców).

Zaczekaj 10 sekund.

Naciśnij przycisk resetowania "Trip Reset" i przytrzymaj (na dole po lewej stronie zestawu wskaźników), aż wyświetli się menu przedziału oleju.

Klikając przycisk resetowania "Trip Reset" zmieniamy opcje które chcemy zresetować.

Potwierdź, naciskając przycisk "Trip Reset" i przytrzymując go przez 3 sekundy. ( w ten sam sposób kasujemy inne inspekcje, np. olejową czy wymianę płyny hamulcowego)

Po tej akcji - 0 błędów. Komunikaty klocków znikły. Elektryczny ręczny działa jak dawniej. Wszystko tak samo jakby zrobiłoby to ASO kompem. Brak tylko wpisu do książki :norty:



Nie podaje tego aby każdy sobie pokasował i oszukał serwis. Ja nie chciałem wymieniać klocków w moim ASO za 1400zł z robocizną bo to stanowczo za drogo, oni mi nie wyczyszczą wszystkiego tak jak ja to zrobię sam no i najważniejsze - jak ostatnio wyważali mi koła to potrafili uszkodzić lakier na zaciskach !!! :mad2:

Tarcze toczyłem po prostu z mojej pedantyczności związanej z BMW :) Nie musicie tego robi ale mimo tego że nie czułem bicia tarcze były delikatnie krzywe. Piasty się odwdzięczą tym co zobaczą 3 na blacie z przodu :)


Któryś z forumowiczów napisał tezę że użwyająć HOLD ON szybciej zużyją się tylne klocki hamulcowe. Potwierdzam to w 100% bo nie ma tu tarczo-bębnów stosowanych jeszcze w seria E. Jest tak samo jak w F-kach. Tylko klocek hamulcowy, "ręczny" i "HOLD ON" używa tego samego klocka co zwykły hamulec więc okładziny zużywają się szybciej.




Mam nadzieje że pomogłem :mrgreen:

Opublikowano
Ja dzis chciałem umowić sie na wymiane przod, tył klocki i w salonie którym kupowalem chcą 3200... Salon bmw 50km dalej 2100 za to samo... Bosch serwis 1500. Dodam jeszcze, że holda nie używam i tył klocki 42tys i odlicza 2ts km, przod 44 zaczął odliczac.
Opublikowano

Rozbieżność cenowa to masakra, jak kolega wyżej napisał, jeden salon 3200 a drugi 2100 za to samo :shock:

Jak możesz podać gdzie chcieli w ASO 2100 za wymianę ?

Mi narazie nic nie wyświetla, ale przy wymianie kół na letnie widziałem, że tył klocki są cienkie.

Dzwoniłem do ASO Białystok i krzyknęli ponad 1600zl za tył klocki z wymiana, trochę przesada, rozumiem, że klasa premium, ale...

Opublikowano

@Grzybu świetna robota :cool2:


Tego tu trzeba. Rzeczowych i wartościowych wpisów.


Proponuje ten wpis przykleić gdzieś dla potomności.

Opublikowano

Żeby cofnąć elektryczny ręczny trzeba odkręcić imbusem 2 srubki, rozdzielić elektryczny ręczny od zacisku, pojawi się wieloklin w zacisku gdzie pasuje klucz t45/47. Należy włożyć tam klucz torx45/47 i kręcić zgodnie ze wskazówkami zegara ( gdy kręcimy w drugą stronę będziemy wypychać tłoczek jakbyśmy hamowali) . Złożyć wszystko razem i po temacie.

Widzę że na YT wszyscy tak robią, jeden od drugiego się uczy. A nie prościej odpiąć wtyczkę, podłączyć 12V i tłoczek odsuwa się dokładnie tak samo jak robi to komputer? Szybciej, elegancko, nie ma obawy że utracimy szczelność mechanizmu.

Opublikowano
Słyszałem o tym podpinaniu 12v ale nie byłem pewien jak to zrobic zeby nie popsuć. Jak możesz to napisz krok po kroku jak to zrobić( odpiac wtyczke i w piny przykladac kabelek z 12v czy jak? Zawsze sie bedzie cofal? Czy jak zamienie bieguny to bedzie wysuwal?) . Na pewno ktoś skorzysta.
Opublikowano
J.....

Po tej akcji - 0 błędów. Komunikaty klocków znikły. Elektryczny ręczny działa jak dawniej. Wszystko tak samo jakby zrobiłoby to ASO kompem. Brak tylko wpisu do książki :norty:.......

A jak właściwie ten brak wpisu w książce ma się do gwarancji i do BSI ?

Opublikowano
Słyszałem o tym podpinaniu 12v ale nie byłem pewien jak to zrobic zeby nie popsuć. Jak możesz to napisz krok po kroku jak to zrobić( odpiac wtyczke i w piny przykladac kabelek z 12v czy jak? Zawsze sie bedzie cofal? Czy jak zamienie bieguny to bedzie wysuwal?) . Na pewno ktoś skorzysta.

W BMW nie robiłem, ale konstrukcja taka jak w innych. Przytykasz do pinów kabelki, biegunowość oczywiście decyduje w którą stronę tłoczek idzie, musisz wyczuć (nie wiem może gdzieś w sieci jest pokazane który biegun do którego pina w tym zacisku podłączyć). Wyczujesz gdy odjedzie do końca i finito.

Opublikowano
J.....

Po tej akcji - 0 błędów. Komunikaty klocków znikły. Elektryczny ręczny działa jak dawniej. Wszystko tak samo jakby zrobiłoby to ASO kompem. Brak tylko wpisu do książki :norty:.......

A jak właściwie ten brak wpisu w książce ma się do gwarancji i do BSI ?

 

Klocki, tarcze nie podlegają gwarancji.

Oleju między przeglądami również nie masz obowiązku zmieniać w aso.

Na wsi za wymianę oleju płacę 50 zeta.

Opublikowano
ja wiem, że klocki olej itp. nie podlega gwarancji. Olej wymieniam dokładnie tak jak piszesz poza ASO pomiędzy wskazaniami (wskazania robie w ASO). Chodzi mi o utrzymanie gwarancji i BSI w przypadku gdy mam komunikat na budzie, że trzeba coś zrobić i pomimo tego że to sobie wymienię (tak jak przykład z tymi klockami) to dla ASO nie zrobiłem wymiany, bo nie mam wpisu w książkę w aucie i w systemie online BMW.
Opublikowano

Tak sobie z ciekawości czytam i coś mi świta w głowie odnośnie tych tylnich klocków hamulcowych.

W F15, a także mniejszych X'ach, jest taki system zapobiegający nadmiernemu przechyłowi w zakrętach.

Działa to tak, że przy szybkim pokonywaniu zakrętu jest hamowane jedno koło z tyłu ( zależy w którą stronę zakręt ) aby zniwelować przechył nadwozia. Może w nowych furach już wszystkie to mają.

Opublikowano
Tak sobie z ciekawości czytam i coś mi świta w głowie odnośnie tych tylnich klocków hamulcowych.

W F15, a także mniejszych X'ach, jest taki system zapobiegający nadmiernemu przechyłowi w zakrętach.

Działa to tak, że przy szybkim pokonywaniu zakrętu jest hamowane jedno koło z tyłu ( zależy w którą stronę zakręt ) aby zniwelować przechył nadwozia. Może w nowych furach już wszystkie to mają.

 

Nie wiem czy system o którym piszesz ma wpływ, ale napewno ma wpływ, system osuszania tarcz w czasie deszczowej pogody. Miałem to VAGu i z tego co się orientuję BMW też to ma. Dlatego teraz zjada tył szybciej niż przód.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To samo mam w firmie, w Superbach 4x4. Tył szybciej się kończy.
Benzyna zamiast krwi...
Opublikowano

Electronic Brake Force Distribution (EBV)

EBV will adjust brake pressure to the rear axle b

EBV will adjust brake pressure to the rear axle based on the rate of slow-down of

the rear wheels, ensuring even brake force between the front and rear of the vehicle. The control unit monitors the wheel speed when the brakes are applied and compares the deceleration rate of the front and rear axle to determine required regulation.

If the vehicle is moderately to fully loaded, the rear axle will take longer to slow down, rear wheel brakes then can be applied at a higher pressure.

If the vehicle is lightly loaded, a similar brake pressure would be too great and result in an unstable situation.

If EBV control intervention is required, the control unit cycles the intake valve on the rear brake calipers to prevent further build-up.

Benefits of EBV are:

• Enhancedbrakingduetoanevendistributionofbrakeforce.

• Rearwheelbrakesizecanbeincreased.

• Frontandrearbrakeswearatasimilarrate.


Corner Brake Control (CBC)

If the control unit detects transverse acceleration in excess of 0.6g and the brakes are applied, CBC prevents a build up in brake pressure to the inside rear wheel. This pre- vents the vehicle from entering into an unstable situation that can lead to Oversteer.

DSC accomplishes this by closing the Inlet Valve, thus not allowing brake pressure to increase at the brake caliper. The difference in braking force between the two rear wheels creates a yaw force that opposes the oversteer and allows the vehicle to handle neutrally.


Te dwie rzeczy zużywają tylne hamulce, a do tego dochodzi tempomat. Aby było bardziej komfortowo zazwyczaj hamuje tylko tylne koła.

Czyli jazda na tempomacie, ostre zakręty z mocnymi przechyłami budy i częste lekkie hamowanie dojeżdżając do świateł, a także jazda z pełnym obciążonym samochodem powoduje szybsze zużycie tylnych hamulców.

Czyli zawsze w bmw będzie już tył szedł szybciej od przodu :norty:

Opublikowano
Te wszystkie systemy w minimalnym stopniu wpływają na zużycie hamulców, bo jak często włącza się wam kontrolka że ESP czy jego mutacje zadziałały? Przyczyna szybszego zużywania tyłu jest banalna - tarcze i klocki są tam mniejsze. Jak daleko sięgam pamięcią to zawsze tył był mniejszy i zawsze szybciej się zużywał, chyba nawet w Polonezie tak było. W jakimś Nissanie miałem z tyłu bębny i takie hamulce są długowieczne. Ale to ich jedyna zaleta. Być może jest też wpływ większej ilości zanieczyszczeń jaka jest z tyłu w wyniku podrywania ich z jezdni przez przednie koła.
Opublikowano
Ale EBV i CBC ograniczają siłę hamowania na tylnych kołach, więc i zużycie powinny zmniejszać. Zresztą szybsze zużycie tylnych hamulców obserwowałem w autach, które nie miały jeszcze ESP a niektóre nawet ABS.
Opublikowano

38 tys. i tył do wymiany. W f11 525 wystarczyły mi na prawie 100 tys. Stylu jazdy nie zmieniłem.

Pytanie. Zakładacie zamienniki (jakie?) czy OEM?

Opublikowano

Jesli chodzi o zamienniki to moj dostawca mial tylko:


ATE Ceramiczne -> 309zł 

ATE "normalne" -> 259zł 

Textar -> 269zł 

Textar EPAD -> 309zł 

TRW -> 179zł   

Jurid White -> 229zl.


Uważam ze Jurid White (czesto stosowany w bmw na pierwszy zmontaż - zazwyczaj przód) jest o 1 poziom lepszy niz textar ( czasami stosowany w bmw na tył jako pierwszy montaż). ATE nigdy nie zakładałem i nie chce ( moze dlatego ze jurid i textar mnie nigdy nie zawiodl) a TRW to juz półka nizej - dobry sredniak. Nie namawiam, nie zachęcam. Obecny jurid white u mnie na tyle nic nie pyli, hamuje idelanie.

Opublikowano

Trudno dociec, bo idrive już nie informuje. Dopiero kiedy jesteś na krótko przed wymianą.

Także wszyscy musimy poczekać...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.