Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 138
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Z tego co pamiętam to jest jedynie płyn hamulcowy czy tam układ hamulcowy z datą sprawdzenia ale to raczej data zapisana w systemie i tyle. Mogę się mylić.
Opublikowano

Komunikat wyświetla się 5kkm przed wymianą. W ista można podejrzeć procent zużycia.


Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Opublikowano
Komunikat wyświetla się 5kkm przed wymianą. W ista można podejrzeć procent zużycia.


Pzdr

 

Na jakiej podstawie komputer wylicza procent zużycia? Jest jakiś czujnik czy wylicza z ilosci, sily i opoznienia hamowania? Tak z ciekawosci pytam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czujnik ma jak dobrze kojarzę dwa punkty przytarcia, jeden bliżej środka i jeden na końcu. Te wyliczenia są tylko na podstawie założeń producenta / momentu przytarcia czujnika więc są to bardzo nie precyzyjne wyliczenia i z tego powodu prawodopodobnie zrezygnowali z pokazywania informacji o stanie klocków w idrive. Dopiero właśnie jak zostanie Ci 5 tyś km - czyli ostatnie przytarcie czujnika to się o tym dowiadujemy przez idrive.
Opublikowano

Jedyne co zauważyłem, że na drugich klockach robisz o ok. 10-15% mniej kilometrów niż z 1 wymiany, bo tarcza ma rant i czujnik się przeciera własnie na rancie, mimo, że klocka jest jeszcze o ten rant więcej.


Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Opublikowano
W idrivie pojawia się komunikat o nadchodzącej wymianie klocków, (ja zauważyłem na 2,5 tys przed), natomiast poniżej 2 tys komunikat sam wyskakuje żeby umówić się do serwisu. Minusem jest, że nie można na bierząco sprawdzić stanu zużycia klocków, dopiero jak klocki się kończą. Np. w E90 mogłem sprawdzić stan klocków w każdym momencie w G30 nie ma takiej opcji. Obecnie mam 1 tys do wymiany i przez tydzień jeździłem jak emeryt Toyotą żeby tarcz nie chwyciło...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolega zapewne nie jezdzil Toyota tylko jezdzil swoja bmw bardzo delikatnie tak jakby byl emerytem w toyocie :D :D
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Taka sytuacja jest przez system osuszania tarcz. Miałem to też w poprzednim aucie (Superb 3) i tam ten system miał jakąś wadę, bo tylne klocki wymieniałem po 10-15tyś km. W chwili obecnej w mojej 525d przy 23tyś km nic nie wyświetla o klockach (zestaw hamulcowy M) ale pewnie już niedługo coś wyskoczy :wink:
Opublikowano
W mojej 530d 36kkm i nadal nie wyswietla komunikatu. Klocka zostalo + - 40% ( trzeba wziac poprawke ze np przy 25% grubosci nowych kaze jechac do serwisu) wiec wiele nie zostalo. Na oko przod i tył procentowo zuzywa sie podobnie ale okaze sie jak wywali blad
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ci co maja xdrive beda sporo czesciej wymieniali klocki. Wedlug opisow z internetow xdrive dziala min. przychamowujac poszczegolne kola co jest logicznie zwiazane ze zwiekszonym zuzyciem. Slyszalem tez druga teorie na temat auto holda. Jesli ktos ma wlaczony autohold na stale to klocki tylne tez beda sie zuzywaly duzo szybciej poniewaz hamulec reczny dopiero odpuszcza po ruszeniu czyli w momencie ruszania klocki tra o tarcze powodujac szybsze ich zuzycie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
pytanie gdzie glownie jezdzisz miasto czy trasy oraz czy autohold masz wlaczony?
Opublikowano
Ci co maja xdrive beda sporo czesciej wymieniali klocki. Wedlug opisow z internetow xdrive dziala min. przychamowujac poszczegolne kola co jest logicznie zwiazane ze zwiekszonym zuzyciem. Slyszalem tez druga teorie na temat auto holda. Jesli ktos ma wlaczony autohold na stale to klocki tylne tez beda sie zuzywaly duzo szybciej poniewaz hamulec reczny dopiero odpuszcza po ruszeniu czyli w momencie ruszania klocki tra o tarcze powodujac szybsze ich zuzycie.

 


Jesteś pewien, że autohold trzyma na ręcznym - moim zdaniem to nie jest ręczny tylko normlany hamulec

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.