Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,


chciałem zapytac jak często wymieniacie klocki i tarcze w swoich G30/31? Szczególnie interesują mnie 530ix z hamulcami sportowymi M.

  • Odpowiedzi 138
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

20-23kkm z przodu 25-30kkm z tyłu.


Tarcze co 2 wymiane klocków.


Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Mój ma przebieg ok 27.000 km i klocki przód do wymiany. Jak dla mnie w marce premium to porażka. Wcześniej osiem lat jeździłem nowymi Passatami. W B6 przednie klocki wytrzymały ok 130.000 km jazdy autostradowej! Tyłu nie zdążyłem wymienić przed sprzedażą auta. W B8 przednie klocki wytrzymały około 90.000 km. Tylne zużyły się przy ok 80.000 km. Zasadą było kiedyś aby klocki na pierwszy montaż wytrzymywały długo. Teraz jak widać zaczęło komuś zależeć aby odwiedzać serwis i płacić za wymianę elementów niepodlegających gwarancji :) Notując przebiegi 30-40 tysięcy rocznie właściwie nie ma mowy aby nie wymieniać klocków przy wymianie oleju i filtrów :) I o to właśnie zdaje się chodzi :)
Opublikowano

Moje poprzednie auto to Mazda 6 i tam wszyscy narzekali na forum jaka to słaba jakość, że klocki trzeba wymieniać po 30 tys. km albo i szybciej.

I wzdychali, że mimo, że auto duże, ale to jednak nie jest klasa premium więc nie ma co oczekiwać za dużo :) No i okazuje się, że w markach premium jest podobnie... :D

Opublikowano
No to mnie zdziwiliście... w F10 wymieniałem rzadziej... :shock:
Opublikowano
A jak z jakoscia hamowania? O ile krotsza kest droga hamowania?;) jakosc jakoscia ale moim zdaniem g30 plantuje sie momentalnie wiec cos trze o cos znacznie efektywniej. Cos za cos:) i
Opublikowano
A jak z jakoscia hamowania? O ile krotsza kest droga hamowania?;) jakosc jakoscia ale moim zdaniem g30 plantuje sie momentalnie wiec cos trze o cos znacznie efektywniej. Cos za cos:) i

 

ja na hamulce w G30 wogóle nie narzekam :) Super się zatrzymuje. Jak trzeba będzie wymienić klocki po 20 tys. km to trzeba. Trudno.

Opublikowano
Mój ma przebieg ok 27.000 km i klocki przód do wymiany. Jak dla mnie w marce premium to porażka. Wcześniej osiem lat jeździłem nowymi Passatami. W B6 przednie klocki wytrzymały ok 130.000 km jazdy autostradowej! Tyłu nie zdążyłem wymienić przed sprzedażą auta. W B8 przednie klocki wytrzymały około 90.000 km. Tylne zużyły się przy ok 80.000 km. Zasadą było kiedyś aby klocki na pierwszy montaż wytrzymywały długo. Teraz jak widać zaczęło komuś zależeć aby odwiedzać serwis i płacić za wymianę elementów niepodlegających gwarancji :) Notując przebiegi 30-40 tysięcy rocznie właściwie nie ma mowy aby nie wymieniać klocków przy wymianie oleju i filtrów :) I o to właśnie zdaje się chodzi :)

 


To już nei te czasy chłopie. Mi w e60 wymiana klocków przypadała co 90 kkm a w f30 po 30kkm miałem do wymiany i kloce i tarcze

Opublikowano
Mój ma przebieg ok 27.000 km i klocki przód do wymiany. Jak dla mnie w marce premium to porażka. Wcześniej osiem lat jeździłem nowymi Passatami. W B6 przednie klocki wytrzymały ok 130.000 km jazdy autostradowej! Tyłu nie zdążyłem wymienić przed sprzedażą auta. W B8 przednie klocki wytrzymały około 90.000 km. Tylne zużyły się przy ok 80.000 km. Zasadą było kiedyś aby klocki na pierwszy montaż wytrzymywały długo. Teraz jak widać zaczęło komuś zależeć aby odwiedzać serwis i płacić za wymianę elementów niepodlegających gwarancji :) Notując przebiegi 30-40 tysięcy rocznie właściwie nie ma mowy aby nie wymieniać klocków przy wymianie oleju i filtrów :) I o to właśnie zdaje się chodzi :)

 


To już nei te czasy chłopie. Mi w e60 wymiana klocków przypadała co 90 kkm a w f30 po 30kkm miałem do wymiany i kloce i tarcze

 

Jak nie te czasy jak Passat B8 jest współcześnie produkowany i klocki wytrzymują prawie 3x tyle :)

Opublikowano
a to nie jest po prostu tak, że księgowi są coraz bardziej zaangażowani w projektowanie nowych aut?

 

O tym właśnie pisałem, księgowi rządzą produkcją i jakością :)

Opublikowano
Według mnie to jest gdybanie, by rzeczywiście poznać trwałość klocków trzeba by dobrać się do komputera i po prostu zliczyć wszystkie hamowania w cyklu życia klocków. Dla każdego prędkość początkowa, końcowa oraz opóźnienie. Ludzie mają naturalną tendencje do mówienia „kiedyś było lepiej”. Ja w swojej F25 zrobiłem już 40 tyś na nowym komplecie OEM i komputer pokazuje mi do wymiany 65k tył i 100k przód. I jak to rzutuje na jakość klocków? W ogóle, bo trzeba by mieć punkt odniesienia. Może ja mało hamuje? Może za mało?
Opublikowano (edytowane)
Jak nie te czasy jak Passat B8 jest współcześnie produkowany i klocki wytrzymują prawie 3x tyle :)

W passacie B7 do przebiegu na pewno nie więcej jak 90 tys wymieniłem 2 komplety tarcz tylnych, 3 komplety klocków, jeden komplet tarcz przednich i 2 klocków. I dochodząc do tych 90 tys powoli szykowała się kolejna wymiana.

Edytowane przez DonDżonson
Opublikowano

Producent dlugowiecznych klocków do passata b8 produkuje tez klocki do bmw :P

Podaje numery TRW


GDB2147. Przód


GDB1869. Tył


Dla pojazdów z pakietem hamulców mperformance.

Po budowie klocka przedniego jednak wykluczam jego długowieczność :mrgreen:

Ma tez tarcze sportowe do tych klocków.



Wszyscy pozostali użytkownicy którzy nie maja pakietu hamulców mperformance muszą obejść sie smakiem bo TRW nie robi zamiennikow zwykłych klocków.

MADE IN PRL
Opublikowano
Jak nie te czasy jak Passat B8 jest współcześnie produkowany i klocki wytrzymują prawie 3x tyle :)

W passą iw B7 do przebiegu na pewno nie więcej jak 90 tys wymieniłem 2 komplety tarcz tylnych, 3 komplety klocków, jeden komplet tarcz przednich i 2 klocków. I dochodząc do tych 90 tys powoli szykowała się kolejna wymiana.

 

Panowie jak chyba wszyscy wiemy, to kwestia mocno indywidualna. Ja w f30 zmieniałem klocki co 30 kkm, a w serwisie mówili mi o kierowcahc, którzy jeżdża po 110 kkm na takim komplecie....

Opublikowano
oczywicie mocno indywidualna i jednemu starczą na X drugiemu na X*2. Ale mając porównanie do choćby 2 innych samochodów którymi się poruszam, czy poruszałem i na pewno były wykorzystywane dużo ostrzej a też zdarzało się bywać nimi na jakiś szkoleniach czy innych pojeżdżawkach i starczały na dużo dłużej. Więc na tej zasadzie stwierdzam że w B7 są już klocki i tarcze z plastiku :mrgreen:
Opublikowano

Po tych wpisach z ciekawości sprawdziłem dzisiaj stan moich klocków po przebiegu 26.800km.

Nie wiem ile tego klocka było jak odbierałem auto ale dla mnie wygląda na zużycie marginalne.

Po prostu kocka jest jeszcze grubo (szacuję 8mm). Będę to obserwował ale kto wie czy do 100kkm to nie styknie.

Opublikowano
Znalalzem informacje ze klocek 19.9mm grubosci. Wiec zostalo ci ok. połowe. A nawet nie bo nie zjedziesz ich do zera, wczesniej zedrze się czujnik. Koszt nowych oryginalnych klocków w wersji m sport w moim serwisie 800zl. Na allegro takze oryginaly bmw z motostacja 600zl.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
U mnie idrive pokazuje do wymiany klocki z tyłu za 2 tys. km, a mam obecnie 31 tys przejechane, 530d.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.