Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

Sprzedałem właśnie 528i xdrive F10 i zacząłem się rozglądać za nowym samochodem. Na początku myślałem o A6 po lifcie z 2.0 diesel bo po ślubie moje wydatki na paliwo są już nie tylko moją sprawą :lol:

Ale jako, że wcale nie potrzebujemy na ten moment tak dużego samochodu przyszła mi na myśl 420d, bez różnic GC czy coupe chociaż bardziej ze wskazaniem na ten drugi.

No i pytania:

1. czy jako użytkownicy jesteście generalnie zadowoleni?

2. czy ktoś przesiadł się z czegoś w rodzaju 5? miałem dobrze wyposażony model i tego przeskoku się trochę boję

3. patrzę na używki i masa z nich ma manualną skrzynię, jak odczucia?

4. jakie samochody rozważali inni posiadacze 4?


Pozdrawiam

  • Odpowiedzi 66
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

1. Tak, ale wiele zalezy od wersji i wyposazenia. Moim zdaniem diesel R4 wogole do tego auta nie pasuje, min. benzyna 220KM, idealnie R6 niezaleznie od mocy i rodzaju paliwa

2. nieprzesiadlem ale mam porówanie z 535i F10 brata, tamto mimo że jest szybkie to głównie duży, komfortowy okręt , 4ka jest lekka przez to bardziej sportowa ale i gorzej wyciszona i mniej izolująca od tego co na zewnątrz

3. don't, BMW z tych lat nie słyną z wybitnych manuali natomiast ZF8 jest wyborna

4. A5 sportback, 3ka z silnikiem r6, teraz pewnie dodałbym Gulie 280KM, Stingera 3.3, może Arteona

  • Moderatorzy
Opublikowano

To ja się podłączę, bo również się zastanawiam nad 4, mam nadzieję, że OP się nie obrazi :D

Zastanawiam się nad jedną wersją mianowicie 330i 2.0 252 KM w automacie bez xdrive.

Czy kupiłbyś to auto raz jeszcze? Jakościowo to rozumiem seria 3.

Jakieś opcje must-have?

Opublikowano

Must have wg mnie to :

- Wydech M Performance :D

- Automat ZF8

- Pakiet M

- Adaptacyjne LED'y

- nawigacja professional

- dostęp komfortowy

- podgrzewanie foteli (ewentualnie jeszcze kierownicy)


Niedawno została zaprezentowana nowa trójka. Szczerze, nie miałbym oporów żeby kupić ją w wersji 330i z 2.0 258km , oczywiście musiałbym do niej mieć wydech M Peformance :D. Ideałem by było M340i ale jeszcze wiele o niej nie wiadomo oprócz , żę będzie miała R6 380 KM z xDrive.

Opublikowano

Ponta mam dokładnie takie zestawienie, o którym mówisz. Jak dla mnie must have:

- M-pakiet

- czujniki parkowania + kamerę cofania. Zdecydowanie polecam kamerę jeśli mieszkasz w większym mieście, gdzie występują problemy ze znalezieniem sensownego miejsca do postoju. Przyda się niekoniecznie przy samym manewrze parkowania (czujniki w zupełności wystarczą), ale przy np. wyjeżdzaniu tyłem mega ułatwia zadanie.

- jeśli dużo jeździsz w trasie to obowiązkowo tempomat adaptacyjny. Nie wziąłem go i mega żałuję - przy czym 80% mojego przebiegu to trasa.

- automat

- składane lusterka elektrycznie

- wydech M-performance żeby to jakoś brzmiało ;-)

- hamulce M dla lepszego wyglądu ;-)


Nie będę oryginalny jeśli chodzi o samochody, które porównywałem: Audi A5 + Mercedes C-klasa.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Andrzej, po pierwsze co do aut, mnie również C klasa nie przekonuje. Jeździłem GLC i nowym GLA (wiem, że to nie jest ten segment) i one są w prowadzeniu takie bierne i takie zwykłe - nijakie. Trochę taksówka dla emeryta. Jeździłem miesiąc Lexusem IS tym 250 koni, to niebo a ziemia, bo on pływa na trasie. Audi to dla mnie VW za 200% ceny.

Co do wyposażenia to myślałem pierw o najważniejszych podstawach a potem skupiłbym się na wydechu i ewentualnie tych dodatkach za 1500 do 2500, bo wiesz, można ich nazbierać 10 i robi się 30 tys. zł :lol:

Jestem przekonany do:

- modelu M sport za blisko 20 koła,

- sportowej aut. skrzyni,

- navi prof.,

- komplet dodatkowych felg na zimówkach,

- sportowy układ hamulcowy,

- ogrzewanie kierownicy,

- elektryka foteli albo szklany dach, bo jedno i drugie jest za 5k

- koniecznie dostęp komfortowy,

- wspomniane czujniki p + t,

Może wybijecie mi coś z głowy na rzecz czegoś.

Opublikowano

Ja totalnie nie rozumiem fenomenu dostępu komfortowego, ale może jestem oldschoolowy i lubię się bawić kluczykiem :wink:


Uprzedzając uwagi: tak często gęsto chodzę obładowany jak osioł i zawsze jakoś sobie radzę żeby wyciągnąć kluczyki ;-) Może jacyś koledzy z forum, którzy mają tę funkcjonalność wypowiedzą się czy to faktycznie jest warte ceny.


Navi profesjonalną chcesz ze względu na duży wyświetlacz, który dobrze wygląda czy faktycznie zależy Ci na nawigacji stworzonej przez BMW?


Odnośnie wydechu M-performance to faktycznie spokojnie możesz się wstrzymać i zrobić tę rzecz w dowolnej chwili.


Jak masz jeszcze jakieś pytania do wal śmiało.

Opublikowano
No właśnie pytanie odnośnie dużej nawigacji bo w większości widać jednak tą małą. Jest duża różnica w użytkowaniu? Patrzę na przykładzie F10 gdzie miałem dużą i sam sposób działania wszystkich funkcji to było niebo a ziemia w porównaniu z małą jednostką kolegi w tym samym aucie.
  • Moderatorzy
Opublikowano
Andrzej, po pierwsze co do aut, mnie również C klasa nie przekonuje. Jeździłem GLC i nowym GLA (wiem, że to nie jest ten segment) i one są w prowadzeniu takie bierne i takie zwykłe - nijakie. Trochę taksówka dla emeryta. Jeździłem miesiąc Lexusem IS tym 250 koni, to niebo a ziemia, bo on pływa na trasie. Audi to dla mnie VW za 200% ceny.

Co do wyposażenia to myślałem pierw o najważniejszych podstawach a potem skupiłbym się na wydechu i ewentualnie tych dodatkach za 1500 do 2500, bo wiesz, można ich nazbierać 10 i robi się 30 tys. zł :lol:

Jestem przekonany do:

- modelu M sport za blisko 20 koła,

- sportowej aut. skrzyni,

- navi prof.,

- komplet dodatkowych felg na zimówkach,

- sportowy układ hamulcowy,

- ogrzewanie kierownicy,

- elektryka foteli albo szklany dach, bo jedno i drugie jest za 5k

- koniecznie dostęp komfortowy,

- wspomniane czujniki p + t,

Może wybijecie mi coś z głowy na rzecz czegoś.

 

Hi-Fi lub Harman, nie zapomnij bo zwykłe audio to koszmar.

Opublikowano
Nie jestem audiofilem ale HiFi które zamówiłem to jest dramat, na tle 10 letniego Audi A4 i poprzedniego Mercedesa C naprawde słabo. Teraz albo zaoszczędziłbym 1.5k pln i dał sobie spokój ze słuchaniem czegokolwiek w BMW albo dołożył do Harmana.
  • Moderatorzy
Opublikowano
Oglądałem M4, siedzenia ma obłędne, zastanawiam się, czy za dopłatą mi je wsadzą do cywilnej 4 :lol:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Masz rację, są kapitalne, jeszcze w wersji competition z przelotkami. Podświetlane logo ///M robi wrażenie.Na pewno ich nie zamówisz, ale jestem ciekaw, czy podejdą bez większej rzeźby używane do zwykłej czwórki? W seriach E30, E36, E90, E92 bez problemu można było włożyć wnętrze z M3.
Benzyna zamiast krwi...
Opublikowano
Masz rację, są kapitalne, jeszcze w wersji competition z przelotkami. Podświetlane logo ///M robi wrażenie.Na pewno ich nie zamówisz, ale jestem ciekaw, czy podejdą bez większej rzeźby używane do zwykłej czwórki? W seriach E30, E36, E90, E92 bez problemu można było włożyć wnętrze z M3.

 

Do F32 wiem, że ktoś ma włożone fotele z M4.


Ad rem:

Ja jestem zadowolony z 4GC:

1. Jest ładna

2. Wielkość dla mnie w sam raz, maksymalnie podróżuję w 3 osoby.

3. 430 ix było dla mnie kompromisem pomiędzy kosztami a osiągami i z pierwszych i z drugich jestem zadowolony ( średnie spalanie z 12 k km 9,6l.)

4. Prowadzenie bardzo dobre ale jednak kusi mnie zmiana zawiasu na KW.

4. Hamulce M perf - to jest to!


Resztę koledzy napisali :)

  • Moderatorzy
Opublikowano
Właśnie sam sobie odpowiedziałeś, zależy od miasta i godzin jazdy w mieście (natężenie ruchu), korki itd.
Opublikowano

Ja jeżdżę po Warszawie poza godzinami szczytu i w weekendy. Nie stoję w korkach. Podział przebiegu z tych 12 k km to jakieś 60% trasy, 40% miasto.

Chciałbym też zauważyć, że ja mam dosyć lekką nogę, w trasie nie więcej niż 150 km/h. W mieście spokojnie choć zdarza się nie raz "pierdnąć" z wydechu :)

Opublikowano

Moje spalanie w 428i to 15-16 też mnie to zastanawia jak oni to robią co prawda zawsze tryb sport i jadę szybko.




Wczoraj odcinek Katowice - Częstochowa 18.6l dziś robię te same trasę na pewno mniej nie bęndzie

Opublikowano

bardzo dużo zależy od stylu jazdy, u mnie:

zeszły tydzień trasa do Wawy i z powrotem, prędkości około 130-140km średnio - spalanie 8l/100

wczoraj trasa na Śląsk, specjalnie do sprawdzenia minimalnego spalania z ECOPRO, ciężko było ale z prędkością około 120km/h spalanie mam poniżej 7l/100 (!), na baku przejechane w tej chwili 720km i nie pali się jeszcze kontrolka

i mam xdrive...

a jednocześnie jak mam jazdy tylko po mieście z dzieciakami do szkoły i do pracy, po 1-2km, niedogrzany silnik to mam spalanie rzędu 13-15l/100

  • Moderatorzy
Opublikowano

Moje 428i x pali w mieście przy normalnej jeździe 13-15 litrów (wiadomo korki) w trasie 10-11 . Niewiele więcej (14-17 miasto) pali u mnie E92 M3 ale nim jeżdzę bardzo okazjonalnie ...jak cisnę to i 20-22 spali :).

X1 z 28i też w x-drive pali podobnie (13-15) ale jak coś pod hak podepniesz co waży tonę to bez problemu spali 20-25 :D :D :D

Pozdrawiam,



Trzastek

BMW Klub Polska

  • Moderatorzy
Opublikowano

Mały ale na miasto wystarczajacy. Ja większego nie potrzebowałem. Tym też bez problemu można w mieście przesadzić ;) a czasami i w trasie ten silnik nie przeszkadza choć w trasie jeżdzę raczej sporadycznie tym pojazdem.O chipie nie myśłałem bo kupowałem to auto jako nowe i świadomie ten silnik mi wystarczył. Ja wychodzę z założenia ,że jak się ma mieć mocniejsze auto to się nie kupuje słabszego i później dłubie - ale to moje zdanie i sporo osób z nim się nie zgodzi. Z tego co wiem to da się nawet ten silnik przyzwoicie "dłubnąć" . Są o tym posty np w dziale 3-ki F30.

Co do tematu posta. Tak , jestem zadowolony. Mam to, co dokładnie chciałem (wraz z wyposażeniem).

Do zabawy patrz post powyżej ;) :D

Pozdrawiam,



Trzastek

BMW Klub Polska

Opublikowano
Przy okazji masz dwie generacje BMW nie masz wrażenia że lakier w E92 jest lepszy niż w f36 ? Bo mam takie wrażenie że jest gorzej
  • Moderatorzy
Opublikowano
Nieestety nie mogę porównać bo E92 ma mat. Ale jak kiedyś miałem E90 to lakier również nie należał do jakiś super trwałych a był standardowym Sapphire Schwartz Metallic. Dawno temu miałem E39 i tam był lakier tak twardy ,że można było szczotką drucianą auto czyścić :lol: W 4ce mimo ,że mam indywidual to jest też jakiś delikatny :) . Teraz takie lakiery tzw.eko robią.

Pozdrawiam,



Trzastek

BMW Klub Polska

Opublikowano

Ja tam akurat w E91, 90 i 82 miałem takie same wrażenia jak z czwórką - czyli bez folii i ceramiki pod spodem ani kilometra więcej. Oem lakier na e39,38 był dużo mocniejszy ale już na e36 i 46 też tak było.

Po dobrym sofcie każde auto lepiej idzie ;) jak nie masz gwarancji lub masz ją w d to się baw.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.