Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich szczęśliwych posiadaczy klasy premium :-) zakladam post ponieważ nie mogę sam dojść do porozumienia ze swoimi myślami po słuchaniu opinii osob trzecich a raczej osob które nigdy nawet nie siedziały w danym modelu bmw a wypowiadaja sie na jego temat. Otoz w gre wchodzi jedynie 3.0d aczkolwiek problem zaczyna sie w tym ze budżet wynosi 35-38k. Myślę ze za te pieniądze mozna wyrwać dobra e60 przedlift z 3.0d w dobrym pakiecie aczkolwiek bardziej interesuje mnie seria 3 a dokładniej e92 i mam pare pytan odnośnie tego modelu.

1. Czy w tych pieniądzach da rade dostać zadbany egzemplarz?

2. Czy automat w tym modelu w przedlifcie to byl dobry wybór czy raczej lepiej brać manual i zredukować koszt samochodu (bardziej jestem nastawiony na automat)

3. Czy 3.0d w przedlifcie byl rzeczywiście tak bezawaryjny ? (Jaki to byl dokładnie silnik)

4. Jakie jest średnie spalanie bez dpf ?

Jak dla mnie jest to bardzo kontrowersyjny temat i naprawdę siedze nad nim z 3 miesiące i nie moge dojść do porozumienia. Lepiej wydac te pieniądze na e60 czy e92 bo ja juz naprawdę nie daje rady XD bezawaryjnosc i pancernosc e60 czy agresywny design i osiągi e92? Proszę o argumentowanie odpowiedzi ;)

Opublikowano
Zderzyłeś się z rzeczywistością polskiego rynku aut używanych. Nie masz budżetu a chcesz kupić kilo złota.
  • Moderatorzy
Opublikowano

Widzisz kolego, auto można kupić i za 20k, auta za 3k czy 1,5k też jeżdżą, ale to forum miłośników BMW, tutaj zadbane auto to troszkę więcej niż dla zwykłego zjadacza chleba.

Za dobry egzemplarz z pełną historią i nienagannym stanem zobacz ile trzeba zapłacić w Niemczech. Za 35k będzie to auto w średnim stanie i na 100% coś będzie wymagało wrzucenia tam pieniędzy, bo auto ma swój wiek.

Auto bez usterek i naprawiane na oryginalnych/dobrych częściach na bieżąco to dodaj 50% do kwoty z obecnej kwoty.

Opublikowano
Witam wszystkich szczęśliwych posiadaczy klasy premium :-) zakladam post ponieważ nie mogę sam dojść do porozumienia ze swoimi myślami po słuchaniu opinii osob trzecich a raczej osob które nigdy nawet nie siedziały w danym modelu bmw a wypowiadaja sie na jego temat. Otoz w gre wchodzi jedynie 3.0d aczkolwiek problem zaczyna sie w tym ze budżet wynosi 35-38k. Myślę ze za te pieniądze mozna wyrwać dobra e60 przedlift z 3.0d w dobrym pakiecie aczkolwiek bardziej interesuje mnie seria 3 a dokładniej e92 i mam pare pytan odnośnie tego modelu.

1. Czy w tych pieniądzach da rade dostać zadbany egzemplarz?

2. Czy automat w tym modelu w przedlifcie to byl dobry wybór czy raczej lepiej brać manual i zredukować koszt samochodu (bardziej jestem nastawiony na automat)

3. Czy 3.0d w przedlifcie byl rzeczywiście tak bezawaryjny ? (Jaki to byl dokładnie silnik)

4. Jakie jest średnie spalanie bez dpf ?

Jak dla mnie jest to bardzo kontrowersyjny temat i naprawdę siedze nad nim z 3 miesiące i nie moge dojść do porozumienia. Lepiej wydac te pieniądze na e60 czy e92 bo ja juz naprawdę nie daje rady XD bezawaryjnosc i pancernosc e60 czy agresywny design i osiągi e92? Proszę o argumentowanie odpowiedzi ;)

 

Odpowiem wg tego co wiem:

1. Myślę , że tak ale trzeba poszukać.

2. Nie jeździłem automatem z tego rocznika ale z tego co słyszałem nie ma z nim większych problemów, ja mam manuala i jest trochę mieszania tymi biegami. 1 i 2 służą praktycznie do ruszania, jazda zaczyna sie dopiero od 3 biegu wzwyż. Jest całkiem fajnie zestopniowywany, przy 2000 obr/min jest na 6 biegu 125 km/h.

3. W przedlificie łańcuch jest z przodu, wersja 231 KM uchodzi za bezawaryjną. Blok jest aluminiowy. Kolektor wydechowy może czasem pęknąć, ale wymienić się da. Osprzęt jak to osprzęt zużywa się, ale jak się dba tak się ma. Nie mam z tą jednostką problemów i wydatków pomijając sprawy eksploatacyjne.

4. Ja mam ośkę, manual bez dpf ze zmienionym oprogramowaniem. Średnio mieszany 8,6 l/100 km (z 30 000 km liczony), na trasie schodzi do 6l, w mieście mieści się w 10 l ale nie jest to aglomeracja jak Kraków czy Wa-wa. Generalnie auto jest genialne na autostrady spalaniem zaskakuje tym bardziej im szybciej jedziesz. Przy predkosciach 150-180 km/h pali naprawde mało.

Nie rozumiem dylematu seria 3 vs seria 5 w kontekście bezawaryjności. Przecież auta z tych samych lat produkcji mają te same rozwiązania techniczne, silniki itd. Seria 5 = duże auto, seria 3 = małe.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.