Skocz do zawartości

F11 aktualizacjia oprogramowania Euro 5


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, kilka dni temu bylem w serwisie w Katowicach i poinformowano mnie o dostepnej aktualizacji oprogramowania Euro 5 (grupa A1) nr AT0013800200 (akcja gwarancyjna :!: ), niestety dostepna tylko w Niemczech. Czy ktos moze wykonywal juz ta aktualizacje w PL lub za nasza zachodnia granica? Nigdzie w sieci nie moge znalezc zadnych informacji w tym temacie.
Opublikowano

Jeśli auto pochodzi z rynku niemieckiego można sprawdzić VIN czy podpada pod akcję


https://www.bmw.de/de/topics/faszination-bmw/efficientdynamics-2015/diesel-softwareaktualisierung.html#/bookmark=aHR0cHM6Ly9ibXdpbnRlcmFjdGl2ZS5kZS92aW5kaWVzZWwvP3Zpbj1ldXJvNQ==


Trochę ogólnych odpowiedzi BMW (tłumaczenie google)


Kiedy będzie dostępna aktualizacja oprogramowania dla Euro 5 Diesel i jakie będą koszty dla klienta?


Aktualizacja będzie dostępna w drugiej połowie 2018 r. (strona BMW.de precyzuje to - od października 2018)

Klienci (BMW + MINI), których pojazd jest dostarczany wraz z aktualizacją oprogramowania,

kontaktują się BMW lub MINI.

Aktualizacja oprogramowania jest bezpłatna dla klienta.


Dlaczego BMW nie zmodernizuje wszystkich pojazdów Diesel Euro 5 z aktualizacją oprogramowania?

 

Aktualizacja oprogramowania Euro 5 wykorzystuje doświadczenie terenowe pojazdów z okresu od 2010 do 2015 roku i pozwala na jeszcze większą recyrkulację spalin w wielu obszarach mapy silnika.

Aktualizacja oprogramowania jest początkowo ograniczona do modeli Euro 5 BMW Group od roku budowy 2011.

W przypadku silników wysokoprężnych z przed 2011 roku warunki te są nadal przedmiotem rozważań.


Ile samochodów BMW z silnikiem Diesla otrzyma ulepszenie Euro 5?

 

W Niemczech zarejestrowanych jest obecnie około 690 000 modeli BMW i MINI Diesla ze standardami emisji Euro 5.

Spośród nich około 300 000 pojazdów otrzyma ulepszenie.


Dlaczego aktualizacja oprogramowania jest ważna tylko w Niemczech?

 

Grupa BMW jest zainteresowana zrównoważonym i kompleksowym rozwiązaniem, które dotyczy wszystkich niemieckich gmin.

Zasadniczo takie rozwiązanie może również służyć jako wzór do naśladowania w podejściach międzynarodowych. Nadal nie ma decyzji


Info z https://www.tekken.de/service/umruestung-diesel.html to samo na https://www.bmw.de/de/index.html?kfirst-action=openActivity_FAQ%20Kategorien

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Taniec z bębnem jakiś. Ty Pan przyjedz na aktualizacje, ale ..uj wie o co chodzi w tym.

Na ile ja wiem tam chodzilo o takim, czyli poprawki nastepne :

- zmniejszenie czasu wtrysku na biegu jałowym;

- zwiększenie obrotów silnika na zimnym starcie w celu szybszego nagrzewania filtra DPF;

- i zmiana procentu otwarcia EGR.

Wlasnie to dotyczy na ile pamietam tej akcji (moge sie mylic).

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Ja dostałem już drugie zaproszenie (auto zarejestrowane w DE) i się w końcu skontaktowałem z moik byłem sąsiadem - dilerem bmw i odpisał mi oficjalnie jego serwisant ze nie jest to obowiązkowe. Wole mieć na papierze takie info bo nie chce tego robić. Zmieniają pewnie mapę żeby było mniej spalin, znając życie jest to kosztem spalania i mocy. Przynajmniej vw tak robi dlatego nie chce się temu poddać. W vw jest to jednak obowiązkowe. Znajomemu podczas TUV kazali najpierw zrobić update i dopiero na przegląd przyjechać (vw). W DE (jeśli jest obowiązek aktualizacji, jak w przypadku vw) to albo nie dadzą przeglądu albo np. podczas kontroli na drodze zerwa kapsle z rejestracji i po jabłkach (auto jest wtedy wyrejestrowane). W pl, jak na razie, nie wysyłają takich pism z bmw.
  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ale czy dobrze zrozumiałem macie EURO4 i poprzez zmianę oprogramowania podniesiecie sobie na EURO5 ?

nie jest to trudne sprawdzę jak będę miał F10 z tego rocznika każda ISTA+ bedzie miała takie możliwości po wpisaniu do FA powinno obliczyć inne TAL

oczywiście zawsze jakimś kosztem , nic dodatkowego się nie montuje , DPF też nie wymienia ,

tylko oprogramowanie czyli ograniczenie tlenków azotu i cząstek stałych , dwutlenku węgla (niby niższe spalanie tu chyba trzeba moc obciąć :D )

aby ograniczyć tlenki azotu , są dwa sposoby układ SCR adblue lub (i ) obniżenie temperatury spalin w cylindrach , mankamentem jest oczywiście

większa ilość cząstek stałych i szybsze zapychanie filtra DPF (jak tez i częstsze wypalanie) a obniżenie temperatury spalin osiąga się poprzez większy udział spalin w mieszance paliwowej (paliwo-powietrze) (dodatkowo aktywuje zawór AGR aby więcej spalin dostało się do układu dolotowego )

Jeśli macie EURO5 i to tylko darmowa aktualizacja oprogramowania w celu ograniczenia zużycia jakiegoś elementu silnika lub filtra DPF to polecam.

Opublikowano

Ja mam euro5 i dostałem zaproszenie. Luk-byd, masz auto w pl zarejestrowane?

Ja nic aktualizował nie będę... mam oficjalne info od dealera, ze nie jest to obowiązkowe.

Ro jest raczej bardziej żebyś właśnie szybciej jakiś element wymienił. Podobnie jak z dpf, komp mi pokazuje ze już zapchany bo 200 kkm pyklo i nawet go wypalić niw chce, a wg parametrów w Ista wszystko jest w normie. Będę musiał zrobić rejestracja ze jest nowy i pewnie będzie kolejne 200 śmigał.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja bym nie rezygnował , jak ktoś zna zasady w ISTA+ to wie że nie można zrobić aktualizacji tylko jednego sterownika ,

za darmo będziecie mieli wszystko od DDE, EGS , nawet NBT lub CIC ,

będą wszystkie aktualizowane które mają dostępną aktualizacje , to duży bonus , jeśli masz euro5 to być może wynika to z sytuacji jak była

w VW ze związku z normą spalin , nie przesadzałbym z tymi negatywnymi skutkami ...

Oczywiście jest jakieś ale ... jak padnie moduł podczas aktualizacji (bardzo rzadko ale jednak) to pewnie za to zapłacicie :D

Opublikowano

Jeżeli wezwą na akcję serwisową (czyli robota zlecona przez centralę BMW, a nie klienta) to jeżeli coś padnie podczas aktualizacji to płaci BMW (zleceniodawca)!

Nie siej paniki :cool2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja mam euro5 i dostałem zaproszenie. Luk-byd, masz auto w pl zarejestrowane?

Ja nic aktualizował nie będę... mam oficjalne info od dealera, ze nie jest to obowiązkowe.

Ro jest raczej bardziej żebyś właśnie szybciej jakiś element wymienił. Podobnie jak z dpf, komp mi pokazuje ze już zapchany bo 200 kkm pyklo i nawet go wypalić niw chce, a wg parametrów w Ista wszystko jest w normie. Będę musiał zrobić rejestracja ze jest nowy i pewnie będzie kolejne 200 śmigał.

Tak, Bydgoszcz.

Ale nie jadę bo mam chipa i EGR off.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeżeli wezwą na akcję serwisową (czyli robota zlecona przez centralę BMW, a nie klienta) to jeżeli coś padnie podczas aktualizacji to płaci BMW (zleceniodawca)!

Nie siej paniki :cool2:

Nie masz pojęcia, tylko na gwarancji wymieniają za darmo, ale jeśli jest w nim niezgodność (np kodowanie nie fabryczne) to ista+

automatycznie informuje że utraciłeś na ten sterownik gwarancje i na podzespoły którymi on steruje , widziałem to informacje nie raz :D

w najlepszym wypadku dostaniesz auto z uszkodzonym sterownikiem :D , za darmo na pewno nic nie dostaniesz , nie rozśmieszaj mnie

tylko aktualizacja DDE jest objęta akcją ,

a programując ISTA+ muszą wszystkie sterowniki zrobić które mają aktualizacje, jak masz auto z 2010 i stopień integracji fabryczny to bedzie pewnie ze 20 sterowników do aktualizacji takie są zasady w tym programie ,

masz auto z 2010 roku i twierdzisz ze wszystkie sterowniki masz w idealnym stanie . :D

proszę się dopytać dokładnie . pewnie wszystko powiedzą, czy tylko jeden sterownik będą programować, czy wszystkie i co się stanie jak

inny sterownik przy programowaniu zostanie uszkodzony .

Opublikowano

przecież nic nie mówiłem o kodowanych....


jak wzywają na akcję (po gwarancji) to jak podczas jednych prac uszkodzą coś innego to odpowiadają za to z mocy prawa... jeżeli godzisz się by Ci oddali uszkodzone auto, to Twój problem...


PS- i nie mówię o akcjach zalecanych, ale o obowiązkowych (zalecane, są na Twoje zlecenie robione)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
przecież nic nie mówiłem o kodowanych....


jak wzywają na akcję (po gwarancji) to jak podczas jednych prac uszkodzą coś innego to odpowiadają za to z mocy prawa... jeżeli godzisz się by Ci oddali uszkodzone auto, to Twój problem...


PS- i nie mówię o akcjach zalecanych, ale o obowiązkowych (zalecane, są na Twoje zlecenie robione)

Też tak uważam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
przecież nic nie mówiłem o kodowanych....


jak wzywają na akcję (po gwarancji) to jak podczas jednych prac uszkodzą coś innego to odpowiadają za to z mocy prawa... jeżeli godzisz się by Ci oddali uszkodzone auto, to Twój problem...


PS- i nie mówię o akcjach zalecanych, ale o obowiązkowych (zalecane, są na Twoje zlecenie robione)

Mylisz aktualizacje oprogramowania z wymianą podzespołów uszkodzonych , wadliwych, na które jest akcja naprawcza

przecież ta akcja nie jest obowiązkowa,

więc napewno podpiszesz oświadczenie, że jeśli w trakcie wymiany oprogramowania któryś ze sterowników zostanie uszkodzony bmw AG nie podnosi odpowiedzialności ,

wyobraź sobie że padnie ci sterownik automatycznej skrzyni biegów , a sam sterownik jest zintegrowany z mechatroniką w skrzyni biegów

8hp (tak samo jak 6hp) aby wymienić sterownik musisz wymienić mechatronikę, i co bmw poniesie te koszy kilkanaście tyś

tylko dlatego że mieli pecha i była przy dde aktualizacja EGS , zobacz cenę bez prowizji BMW serwis ,

https://www.etkbmw.com/bmw/PL/search/selectCar/F10/Lim/BMW+530d+N57/ECE/24_1140

tak samo agregat CIC (idrive) nowy koszt ponad 10tyś ,.

Zaznaczam w serii F naprawdę rzadko sterowniki ulegają uszkodzeniu podczas aktualizacji ,

sam twierdze że warto zrobić i ja bym na pewno zrobił,

jak by była taka możliwość i nie mam bym oryginalnego icom next i dobrego zasilacza

jeśli ktoś ma oprogramowanie fabryczne z 2010 roku to nie ma polskiego języka w idrive CIC jeśli samochód sprowadzany, dlatego warto

ale należy liczyć się z jakimś ryzykiem , na BMW AG proszę nie liczyć w takiej sytuacji , oni prawnie się zabezpieczą .

Opublikowano

dlatego napisałem o akcji "obowiązkowej", a nie zalecanej... (wiem, wiem że akcja z EURO5 jest tylko zalecana)


jeżeli jest OBOWIĄZEK usunięcia usterki (również programowej) to wszelkie koszty akcji nawrotowej ponosi producent - i nie ma tu znaczenia czy chodzi o software czy hardware... jeżeli podczas tych prac zostanie uszkodzone cokolwiek - kosztów NIE PONOSI KLIENT!


PS - oczywiście koszty akcji nawrotowej producent przenosi bezpośrednio na producenta wadliwego elementu (niedawno była akacja nawrotowa na zaczep ISOFIX w X3) - dlatego tak ciężko produkować cokolwiek dla przemysłu motoryzacyjnego (bo jak Ci udowodnią, ze Twoja wina, to np takie BMW się nie patyczkuje i przenosi koszty, a to czasem może oznaczać bankructwo kooperanta)


Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.