Skocz do zawartości

E61 530D Nie usypia - problem z Can Low i duży pobór prądu


xXSenseiXx

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,

Jestem nowy na forum, co za tym idzie, chciałbym się przywitać i przedstawić problem mojego auta.

Nazywam się Szymon, poruszam się E61 z 2004r, której doskwiera problem jakże szeroko pojętej elektryki - nie usypia, akumulator rozładował się do zera.

Auto kupiłem z problemem rozładowującego się akumulatora i uszkodzoną navi - navi została naprawiona i przez tydzień z pobieraniem prądu był spokój - auto usypiało. W piątek wracając z pracy bawiłem się fotelem (wersja komfort), oraz składanymi elektrycznie lusterkami a w sobotę rano auta nie otworzyłem już z pilota. Radio cały czas pracuje (słychać wentylator) Podłączyłem INPE (jestem z niej zielony) i zacząłem sprawdzać kody błędów - wszystkie związane były z linią Can low oraz sterownika świec żarowych. Poza tym odczytałem coś o fizycznym uszkodzeniu can w fotelu kierowcy (odłączanie wszystkich wtyczek z fotela kierowcy nic nie zmieniło)

Do tej pory ustaliłem, że:

- auto nie usypia (ameryka!)

- sprawdzałem multimetrem prąd - po 40 minutach ~4A i nie chce spaść niżej

- wszystkie bezpieczniki wyjmowane i pomaga jedynie wyjmowanie bezpiecznika od licznika bądź obd - auto usypia i mogę je normalnie odpalić rano.

- sprawdzałem też klemę inteligentną (poprzedni właściciel ją wymienił 2 m-ce temu) - po odpięciu przewodu czerwonego nic nie zmienia

Teraz moje pytania do Was jako użytkowników i pasjonatów:

- czy winę za taki stan rzeczy może mieć moduł fotela? (bawiłem się lędźwiami) drzwi? (złożyłem lusterka na noc)

- czy szukać złodzieja pod maską? - alternator? sterownik świec?

Nic innego nie przychodzi mi do głowy, a dopiero poznaję swoje pudło.

Proszę, nie odsyłajcie mnie do innych tematów związanych z problemem braku snu u BMW - większość nie ma zakończenia (ignorancja?)


Edit:

Proszę o poinstruowanie gdzie w INPA sprawdzić, który moduł nie chce iść spać.