Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć wszystkim forumowiczom,


Jeszcze nie dogrzebałem się do wątku dla nowych użytkowników, ale pozwolę sobie zadać kilka pytań w związku ze zbliżającą się wymianą opon.


Obecnie mam w F34 320xd 225/45/19 przód i 255/40/19 tył. Felga Double Spoke 598M.

Nie bardzo mogę sobie teraz pozwolić na drugi komplet kół np 18" na zimę (9kPLN), dlatego czas rozejrzeć się za samymi oponami 19".


I tak:

1. Czy mogę przejść na 225/45/19 przód+tył przy tej feldze? Jeśli nie to wyboru nie ma jeśli chcę takie same bieżniki - Pirelli Sotto Zero 3 zostaje tylko.

2. Czy mogę zrezygnować z opon Run Flat? Wtedy wybór byłby dużo szerszy.


Jeśli musi zostać i rozmiar i RF, to koszt zakupu opon: 5kPLN.

Jeśli rozmiar można zgrać i RF odpuścić, to koszt zakupu opon: 3,3kPLN.


Potencjalna różnica na tyle duża, że warto się zastanowić :)



pzdr,

jerry

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Do tych felg mógł byś założyć 4 x 235/45 R19 i średnica była by większa o ok. 7,5mm od obecnych. Nie muszą byc Run flaty ale dobrze w tedy kupić opony wzmacniane tzw. Extra Load (XL) no i jakiś zestaw naprawczy w razie kapcia.
  • Moderatorzy
Opublikowano

Oczywiście możesz wywalić run flaty. Większość użytkowników tak robi po wykończeniu pierwszego kompletu opon. Wrzuca normalne opony. Nie bawią się nawet w zapas/zestaw do uszczelniania. Ile razy w roku opona się dziurawi :D

Poza tym bez run flatów są lepsze właściwości jezdne, przkełada się to na komfort, a co do pytania.

Możesz założyć rozmiar przednich opon na tylną felgę, nie będzie przekłamań, będzie natomiast spory naciąg.

Opony w rozmiarze 235/45 nie są homologowane do tego auta i może trzeć o nadkole. Niech ci zagwarantuje, że tak nie będzie. Nie kombinuj.

Na oponeo masz na tył 255/40 Pirelli SottoZero Serie 3 za 849 zł.

Do tego na przód Pirelli SottoZero Serie 3 za 776 zł.

Nie musisz dawać węższych na tył.

Opublikowano

Dzięki za info.


Tak właśnie widzę, że felga przód to 8", tył to już 9". Zostawię więc rozmiar zgodnie z tym co mam na lato.

Odpuszczę run flat, bo różnica w cenie jest naprawdę spora. Jak będzie ok, to letnie za rok tez kupię normalne.


Zakładam, że te pirelli będą OK. Chińczyka szukać nie będę ;)


pzdr,

jerry

Opublikowano
  • Moderatorzy
Opublikowano
Mówię o 225, bo są takie na oponeo Pirelli w podanej przeze mnie cenie. Jeżeli masz felgi z różnymi szerokościami to masz ogumienie mieszane. 225/45 i 255/40.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ale przecież Ponta podał rozmiary na R19 tak że nikt nie pisze o zmianie felg.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Opublikowano

To czy wypada run flat czy tez nie zależy konkretnie od auta,kierowcy i jego tras.

Runflat w oplocie XL nie dlatego kosztuje najdrożej bo jest najgorsza opona :D

Jeśli masz sportowe zawieszenie to lepiej zostawić runflaty.

Używam kilku rożnych kompletów i tylko na runflatach auto jedzie jak czołg więc bajki o tym ze sa niepotrzebne mnie śmiesza.

Zalujesz kasy na runflaty to kupujesz wzmocnione i udajesz wtedy runflaty :cry2:

Jedyna sytuacja gdy ich nie potrzebujesz jest jazda wkoło komina po jednym mieście lub terenie podmiejskim z niskimi prędkościami.

MADE IN PRL

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.