Skocz do zawartości

3.0d 2004r 218km automat pytanie odnośnie temp. silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam forumowiczów.

Jestem świeżym posiadaczem autka jak w temacie. Mam pewien problem z temperatura płynu chłodzącego. Mianowicie jak jadę rano, gdy jest niska temperatura na zewnątrz, silnik nie dogrzewa sie. Przy 5stopniach temperatury na dworze i prędkości około 100km/h temperatura silnika dochodzi powiedzmy lekko powyżej niebieskiego pola. Z drugiej jednak strony gdy auto jeździ po mieście temperatura lekko przekracza normę i wskazówka jest odchylona od pionu dosłownie o kilka stopnii w kierunku czerwonego pola. Jednakże co by sie nie działo, jakbym próbował ja podgrzać,nigdy nie przekracza tej wartości. Finał jest taki, ze silnik albo jest niedogrzany, albo leciutko przegrzany. Wymieniłem termostat i niestety nic sie nie zmieniło. Auto posiada webasto. Czy ktokolwiek z was spotkał sie juz z taka sytuacja?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Polecam główny tez wymienić.

Problemy powinny zniknąć.

Trzeba sprawdzić rozstaw śrub. Bo dwa rodzaje są jak pamietam.

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Opublikowano

Wymieniłem jeden, taki o to :

http://bmwcentrum.pl/termostat-z-obudowa-m57-bmw-e38-e39-e46-x5-e53-330d-xd-525d


Wydaje mi sie jakby teraz auto nagrzewało sie znacznie szybciej. Jak narazie nie zauważam spadków temperatury pomimo jazdy w trasie z mała prędkością. Muszę poczekać aż spadnie temperatura na dworze zeby być pewnym czy nie będzie problemów ze spadkami temperatury. Jednakże problem zbyt dużej temperatury nadal został. Autko na ta chwilkę trzyma stała temperaturę, lecz wskazówka wychyla sie lekko w kierunku czerwonego pola. Napewno wymieniać odrazu drugi termostat? Może warto było by posprawdzać najpierw jakieś czujniki ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sprawdzałeś na teście 7 jaka jest temp?
Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Opublikowano
Wczoraj podłączyłem komputer i na rozgrzanym silniku mam temperaturę 86 stopnii. Wyglada na to, ze wskazówka przekłamuje?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Może być żle ustawiona.

ten wskaźnik jak pamiętam ma tolerancję 75 - 105 czy 115 stopni.

i w tym zakresie wskazówka powinna trzymać idealny pion.

86 stopni to trochę za mało. powinien po rozgrzaniu trzymać te 90-93 stopnie.

Miałem podobne przygody. termostat był winien. Najpierw termostat EGR wymieniłem potem główny i było tip top.

teraz coraz zimniej będzie więc lepiej wymienić.

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Opublikowano

Zle ustawiona?

No dobrze ale skoro temperatura jest dalej zbyt mała, to dlaczego wskazówka pokazuje minimalne przegrzanie silnika ?

Dzisiaj rano startowałem do pracy, na dworze było 2stopnie, silnik nagrzał sie chwila moment

Opublikowano
Panowie, a w ogóle to potrzebuje informacji jaką temperaturę otwarcia ma termostat w 3.0d (polift, automat jeśli to ma jakieś znaczenie) bo zauważyłem u siebie od zeszłego roku, że zaczyna mieć trochę problemy z nagrzaniem się w chłodniejsze dni, w jeździe po mieście i musiałbym wymienić, najlepiej oba.

BMW - Bardzo Mądry Wybór ;-)

http://forum-lines.ru/rez/ab278744.gif

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dokładnie,

mówiąc o ustawieniu miałem na myśli fakt że ktoś mógł ją fizycznie przesunąć jak grzebał przy liczniku, czy to ramki czy pixele różnie bywa.


co do temp nie pamiętam na 100% ale chyba 88 stopni.

problem z niedogrzaniem - raczej zacżąłbym od termostatów.

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Opublikowano
No właśnie, Ja także nie mam przekonania co do temperatury otwarcia. W E36 2.0 150 KM miałem termostat na 88 stopni i według informacji jakie znalazłem to ta wartość występuje, gdy auto jest przeznaczone na ciepłe kraje. Wymieniłem na 92 stopnie i zimą lepiej i szybciej się nagrzewa - dlatego teraz mam wątpliwości. Może panowie jeszcze jakieś sugestie ? Byłbym bardzo wdzięczny :mrgreen:

BMW - Bardzo Mądry Wybór ;-)

http://forum-lines.ru/rez/ab278744.gif

Opublikowano
Z ta wskazówka od temperatury to by sie zgadzało Panowie. Zauważyłem, ze gdy auto jest całkowicie wystudzone to wskazówka tez sie całkiem nie kładzie tylko jest w niebieskim polu. Zeby ją ustawić to wystarczy zwyczajnie przesunąć czy akcja wymaga czegoś więcej?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No to masz odpowiedź ;)

tak musisz rozebrać licznik. najlepiej cienkimi szczypcami złapać ośke i delikatnie przesunąć wskazówkę.

robota dość precyzyjna.

najlepiej w rękawiczkach lateksowych żeby odcisków nie było na tarczach.

może obejdzie sie bez szczypców ale to musisz sprawdzić

bo jak pamiętam to one mają punkt taki gdzie blokuje ośke i można fizycznie przesunąć wskazówke.

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.