Skocz do zawartości

Czy nowe BMW 3 skanibalizuje 5?


słonik40

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Koledzy nie wiem czy widzieliscie odsłonę nowej 3 która się właśnie pokazała ale zawiera ona sporo extrasow której próżno szukać w nowej 5 takich jak nowy idrive, dużo lepsze sterowanie głosowe pozwalające rozmawiać z samochodem w naturalnym języku, kilka fajnych dodatków w m pakiet, logo na felgsch obracane jak w rolls royce tak by napis BMW zawsze był w odpowiedniej pozycji, szyby akustyczne, mocniejszy silnik 30i z 258 km i wyższym momentem obrotowym podniesiony do 400nm a najbardziej mi żal świateł laserowych w opcji. Jest tez sporo większa od aktualnej trójki. Gdyby byla dostępna w momencie zamawiania 5 to nie wiem czy bym trójki nie wziął. A znika z oferty silnik 40i, znaczy będzie ale w wersji m performance czyli tak jak u konkurencji np c43 amg.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bwdzie lift beda te wszystkie bajery i w 5. 40i jako m? No przeciez to bylo oczywko tak jak w x3 x4 1 2. Od teraz flagowe nie typowe m nazywa sie m performance i jest ostrzejsze. Czy wzialbym 3? Tak jako m40i i dopierdzielil jeszcze glosniejszyw ydech i pelen m performance pakiet.Czy kupipbym jako 330i? Nigdy. Czy zamienilbym 540i na 340i. Nie. Czemu bo 5 ma komforty jest wieksza bardziej luksusowa z wieksza ilosciamiekkich obic i zawsze jest wyzej od 3. Fakt nie jest juz technicznie do przodu ale maks 2 lata mamy fl i wszystko bedzie wyrownane;) lasery hmm faja sprawa ale wlaczaja sie tylko na totalnej ciemnosci, niekoniecznie jak wlaczone sa dlugie ledy. Sa tak mocne ze na auto ogranicza ich wlaczanie tylko jak na bank nikogo nie ma przed nami. Moje pytanie tylko czy bmw odrobilo lekcje i dodalo wiecej stref to wyciszania mervedes i vw steruja juz tak swiatlami ze nawet znaki nie sa oswietlane aby nie razily... gora dol bok srodek. A bmw lewa i prawa i tyle;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niezła ta nowa 3ka. Odwalili kawał dobrej roboty. Pytanie tylko czy za te wszystkie dodatki iście z najwyższej klasy nie wywinduje ceny blisko 5ki. Jednak wielkość i samo resorowanie w 5ce dużo daje i nie wziąłbym nowej 3ki. Ale ja to ja. Myśle tu nad Panamerą lub ew. S7/RS7 więc nie interesuje mnie przeciwny kierunek.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za każdym razem gdy kupowałem auto miałem dylemat, czy wybrać coś z segmentu D czy dołożyć i jednak z E. I za każdym razem gdy porównywałem, w różnych markach, mógłbym z zamkniętymi oczami, także na miejscu pasażera, powiedzieć którym segmentem jadę. Inżynierowie dostają od szefów jasne wytyczne - niższy segment MUSI być mniej komfortowy od wyższego. Nawet gdyby to nic nie kosztowało. Wielokrotnie czytałem np. że komfort 5 jest taki sam jak 7, różnica tylko w wymiarach. No nie wiem, dla mnie subiektywne odczucia jakości są jednoznaczne. Dlatego nowa 3 pewnie będzie bardzo dobrym samochodem, na pewno lepszym od schodzącej, ale MUSI być mniej komfortowa od 5, mniej elegancko wykończona, z gorszych materiałów itd. Nowe rozwiązania techniczne do 5 też szybko wejdą, zresztą nic przełomowego tam nie ma.

To jest podobna polityka do stylistyki w ramach koncernu - Skoda MUSI być brzydsza, wyglądać taniej od VW, ten z kolei od Audi, a Bentley ma być ponad wszystko. Jaki problem żeby wystylizować takiego Superba ładniej, szczególnie wnętrze? Z perfumami czy z zegarkami jest jeszcze inaczej. Tworzy się nowy zapach albo projektuje nową kopertę/tarczę a szefostwo decyduje, do której marki (i przedziału cenowego) nowy wyrób ma trafić - Certina,Tissot, Longines czy Omega. W każdym z tych zegarków, różniących się ceną nawet kilkukrotnie, może być ten sam mechanizm np. ETA 2892. Jak 2-litrowy diesel w VAG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy tylko ja mam wrażenie, że przód nowej 3-ki przypomina trochę przód Eklasy?


Swoją drogą, wreszcie "trójka" będzie ładna, bo ani E90 ani F30 nie przypadły mi do gustu.


Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobna dyskusja jak po co kupować 7er jak 5er to prawie to samo. No właśnie jak dla mnie nie ma sensu brać 5er kiedy 7er oferuje o wiele większy komfort vs niewiele gorsze prowadzenie :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Asystent głosowy i nowy idrive pewnie wejdą niepostrzeżenie do G30 w ciągu kilku miesięcy. Tak samo jak było w F30, zaczynało się od CIC, potem po kolei wchodziło NBT, NBT Evo, kafelki mimo tego że lift był tylko raz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie moge zrozumiec dlaczego w 5 nie ma w ofercie swiatel laserowych. Przeciez jak wczesniej debiutowala 7 to juz je miala. Odnosnie wyboru miedzy 3 a 5 to te roznice wedlug mnie wcale nie sa az tak oczywiste bo wszystko zalezy od wyposazenia. Na pewno biednie wyposazone 520d na standardowym zawiasie bedzie mniej luksusowe od doposazonej m340i, z aktywnymi amortyzatorami itd.., ktore tez mozna wybrac w opcji w nowej serii 3 ale to pewnie wywinduje cene sporo powyzej podstawowej wersji serii 520d.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kobiety też wolisz 'z przebiegiem' ?

Przynajmniej są bardziej 'doświadczone' ;)

Sory nie mogłem się powstrzymać.


Teraz coś w temacie. 5 to nie 3 i tyle. 7 to nie 5. To są inne klasy samochodów. Fakt, w nowej 3 powsadzali takie bajery że się ślinimy, ale taka już kolej rzeczy. Mi też przykro że nie było laserów jak zamawiałem swoją. Żeby nie było tego efektu rozbieżności technologicznych, to w tym samym roku musiały by być premiery wszystkich serii na raz. Wiadomo nierealne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Asystent głosowy i nowy idrive pewnie wejdą niepostrzeżenie do G30 w ciągu kilku miesięcy. Tak samo jak było w F30, zaczynało się od CIC, potem po kolei wchodziło NBT, NBT Evo, kafelki mimo tego że lift był tylko raz.

 

Myślisz że r też do już wyprodukowanych egzemplarzy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie bardzo dziwi, że w nowym BMW 3 będą szyby akustyczne, a w 5-tce nie ma. Ciekawe czy wszystkie boczne, czy tylko przednie. Podoba mi się również zewnętrzny design, nieco bardziej nowoczesny i sportowy niż w 5-tce) i foremniejszy bagażnik (bardziej prostokątny, bez takich dużych wnęk nad nadkolami). Ciekawe tylko jak w praktyce z komfortem. Właściwie na papierze pod każdym względem nowa 3-ka wydaje się ciekawsza. Ale gdzieś oszczędności muszą być, pewnie na jakości materiałów. Chyba nie będzie też night vision (przynajmniej nigdzie nie doczytałem).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg. Szefa BMW ds. Rozwoju, Klausa Fröhlicha nowa G20: "Z wygody jest bardziej jak seria 5, ponieważ ta architektura klastrów jest tak sztywna, że nastąpił wzrost sztywności o 50 procent między przednią osią a przegrodą oraz nastąpiło zwiększenie o 30 procent ogólnej sztywności. "
Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie dziwie się poruszeniu :D jeśli kupiłbym tę paskudę g30 , również zastanawiałbym się czy nie żal że nie poczekałem na 3 .


Pewnie zabierze jej sporo sprzedaży chyba ,że G30 otrzyma szybko solidnego lifta , bo ze sprzedażą podobno słabiutko na tle F10 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie G30 otrzyma tyle nowości żeby nie bylo problemu z zabieraniem sprzedaży przez 3ke. Tak samo można było powiedzieć o 5 i 7 jeszcze niedawno. Po co 7 skoro 5 G30 wyglada tak samo w środku itd itd...

Te małe różnice okazują się ogromne w praktyce i BMW nie zmieni tutaj niczego w swojej palecie. Pamiętajcie, że muszą zadowolić kompletnie różne gusta i oczekiwania z kompletnie różnych rynków.

O gustach się nie dyskutuje. Mi się nie podoba ta nowa 3ka. Wolę proporcje G30. W Monachium na lotnisku widziałem nową 8. To dopiero jest chińszczyzna. W sumie tylko z tyłu jakoś to wygląda ale to tylko moje gusta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Mateusz g30 przy e klasie która masz w opisie która notabene wyglada jak pomarszczony ogórek to ślicznotka jest :D :D :D

A tak na poważnie z tego co widziałem w necie g20 wyglada całkiem fajnie dopóki nie stanie przy g30. Gdzieś widziałem zdjęcie nowej 3 oraz 5 stojących obok siebie i przy 5 nowa trójka blednie i wyglada słabo. Oczywiście mówimy o samochodach w pakiecie bo bez pakietu m piątka mi się tez nie podoba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.