Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Jestem nowy na forum i potrzebuje porady ;)

Zamówiłem intercooler o wymiarach rdzenia 450x175x65

I zastanawiam się czy będzie wystarczający na około 250 km?? I druga sprawa czy jest ktoś kto ma jakieś zdiecia montażu takiego icka I co zrobić z mocowaniem dolnym wiatraka żeby wszystko wyglądało jak należy ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
kup sobie IC z wersji 335d/i - wystarczy u spawacza plastiku przerobić wylot do rury kolektora albo poluj na taki jaki do siebie ostatnio kupiłem - z Performance Power Kit,który podchodzi p&p. będzie to wyglądać i żadnych problemów z podłączeniem. no i spokojnie na 250km starczy.
Opublikowano

Dzięki za informację ale już mam kupiony i mam mało czasu na montaż bo będę w Polsce tylko na chwilę.

Może nie będzie tak źle wszystko się okaże jak zdejme zderzak ;)

Opublikowano
kup sobie IC z wersji 335d/i - wystarczy u spawacza plastiku przerobić wylot do rury kolektora albo poluj na taki jaki do siebie ostatnio kupiłem - z Performance Power Kit,który podchodzi p&p. będzie to wyglądać i żadnych problemów z podłączeniem. no i spokojnie na 250km starczy.

 

Czy jest sens inwestować w ic od 335d- ok 500zł + przeróbka węża ? on jest z tego co widze tylko 3cm wyższy - reszta wymiarów ta sama. No i wylot do kolektora ma fi70mm ale rura w 320 i tak cieńsza więc tutaj korzyści nie będzie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Opublikowano
Możesz szukać taniej. Za 500 to sprzedałem właśnie swój przerobiony. Na pewno jest sens. Z tego co pamiętam to u mnie sam IC dał +15km/30nm.

 

Sam Ic z 335d bez korekty softu dał +15Km ?? możesz napisać dokładniej coś o tej przeróbce ?

Przeglądałem realoem/allegro i wykminiłem żeby ori wężyk z 335d ( jest to takie gumowe kolanko, które potem włazi do metalowego przewodu) zwyczajnie nałożyć na plastikową rurę z 2.0. Oczywiście po uprzednim odcięciu tego metalowego ringu, którym zakończona jest plastikowa rura z 2.0. Rura ma fi 62mm a kolanko z 335d teoretycznie 70 więc powinno dac radę z jakąś dobrą obejmą zaciskową. Wtedy obyłoby się bez spawania czegokolwiek.

Opublikowano

Ja aktualnie bede zakładać nie dedykowany intercooler ale wiąże się to z przeróbkami nowe mocowanie wentylatora , nowe mocowanie intercoolera oraz dwa gumowe kolanak i około 10 cm rury aluminiowej i wtedy będę starać się spasować to pod orginalne rury ale dopiero w sobotę będę wiedział co jeszcze będę potrzebować .

Ogólny Koszt wszystkiego powinien się zamknąć w okolicach około 450-500 zł tylko ze trochę pracy i główkowania będzie .

A we wtorek na hamownie i zobaczymy ile da rade wyciągnąć w granicach rozsądku :P

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sam Ic z 335d bez korekty softu dał +15Km ?? możesz napisać dokładniej coś o tej przeróbce ?

Przeglądałem realoem/allegro i wykminiłem żeby ori wężyk z 335d ( jest to takie gumowe kolanko, które potem włazi do metalowego przewodu) zwyczajnie nałożyć na plastikową rurę z 2.0. Oczywiście po uprzednim odcięciu tego metalowego ringu, którym zakończona jest plastikowa rura z 2.0. Rura ma fi 62mm a kolanko z 335d teoretycznie 70 więc powinno dac radę z jakąś dobrą obejmą zaciskową. Wtedy obyłoby się bez spawania czegokolwiek.

 

Dokładnie to właśnie w moim poście wyżej napisałem.


Ja tam lubię mieć zrobione jak w oryginale. Sztukować kolanka, obejmy, zaciski, złączki to ja mogę przy instalacji zlewu w kuchni. ;)

Opublikowano
Dokładnie to właśnie w moim poście wyżej napisałem.


Ja tam lubię mieć zrobione jak w oryginale. Sztukować kolanka, obejmy, zaciski, złączki to ja mogę przy instalacji zlewu w kuchni. ;)

 

serio ? :

kup sobie IC z wersji 335d/i - wystarczy u spawacza plastiku przerobić wylot do rury kolektora
Za 500 to sprzedałem właśnie swój przerobiony


Więc przerabiałeś a spawanie plastiku to raczej nie jak w oryginale ?

W moim pomyśle części masz oryginalne z 335 a jedyna ingerencja to końcówka ori rury z 2.0 obcięta i tyle.

A interesowało mnie co ty tam spawałeś - odcinałeś z IC 335 wyjście 70mm i wspawałeś na jakiejś zwężce końcówkę z IC 2.0d fi62 ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No serio. Tak, z 335 ucinasz końcówkę która idzie w rurę do kolektora i spawasz w jej miejsce końcówkę z 320. Tak miałem zrobione. Wszystko podchodzi bez problemu. Napisałem jak uważam. Każdy robi w swoim aucie co chce.Nie ma się co irytować.


Teraz to już w ogóle mam podłączenie plug and play, bo założyłem oryginalny IC z zestawu performance power kit (to samo co 335, ale fabrycznie zrobiony pod rury z 320d). Ciężko taki trafić w dobrej cenie, więc najlepiej przerobić samemu ten z 335.

Zdjęcia poniżej. Widać też jak miałem ten z 335 pospawany.

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=216265&start=780

Opublikowano

Był w sierpniu tego roku test w autoświecie. Zamontowali ten IC do F30 320d 184KM.

http://www.auto-swiat.pl/porady/wymiana-intercoolera-na-wiekszy-co-daje-ile-kosztuje/k61wkt

W obrazkach do tego artykułu masz wykresy z pomiarów: seria, seria + ic, ic + soft.

Seria wyszła 177KM po zmianie IC 185KM a po sofcie 229KM. Przyrosty pewnie podobne co na tym z 335 ale obstawiam że w upały ten z turboworks będzie lepszy - jest większy.

Opublikowano

Po wymianie icka może przyrost nie duży ale odczuwasz na pewno różnice w gorące dni i też można mapę trochę mocniejszą zrobić:)

A ten turboworks moim zdanie będzie lepszy niż ten od 335d ;)

Opublikowano
Ten chinol z linku spokojnie ogarnie nawet 300KM , tylko ori turbo mitsu nie nadmucha 250KM :oops: i paliwka też może brakować :shock:

Czyszczenie zaworów w silnikach z bezpośrednim wtryskiem paliwa , modyfikacje mechaniczne

Montaż pompy dwutłokowej z N57 do N47 to już robimy

Pompy wtryskowe do n47 sprzedaż montaż ,...

Pompy Walbro 450 bezkoszowe do N54 N55 sprawdzone na naszych projektach obsługują 500+ KM

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Jedyny minus tych chinoli to, że po kilku sprintach może się zagrzać, a Wagner będzie nadal trzymał parametry.

https://bztech.pl/pl/c/BMW/3376

 

Różnica między chinolem (ala wagner) a ori Wagnerem jest w szerokości kanałów w rdzeniu , oryginalny Wagner na inny rdzeń i tam kanały są dużo szersze , dlatego tak szybko nie spuchnie :oops:

Czyszczenie zaworów w silnikach z bezpośrednim wtryskiem paliwa , modyfikacje mechaniczne

Montaż pompy dwutłokowej z N57 do N47 to już robimy

Pompy wtryskowe do n47 sprzedaż montaż ,...

Pompy Walbro 450 bezkoszowe do N54 N55 sprawdzone na naszych projektach obsługują 500+ KM

Opublikowano
Coraz bardziej przymierzam się do tego Turbo Worksa. Zastanawiam się tylko czy z racji większej pojemności niż ori IC nie zwiększy się turbo dziura podczas normalnej, spokojnej jazdy.
  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.