Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć!

W moim e87 116i występują dość silne drgania podczas ruszania na zimnym silniku, na tzw. półsprzęgle.

Problem ustępuje po przejechaniu nawet kilkuset metrów. Drgań można też uniknąć poprzez wrzucenie silnika na wyższe obroty podczas ruszania.


Czy ktoś z Was miał już taki problem i wie co może być przyczyną?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zapewne zużyta tarcza sprzęgła.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 3 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Jest jakiś sposób na dokonanie dokładniejszej diagnozy, czy to na pewno wina zajechanego sprzęgła?

Wielu mechaników nie poradziło sobie z diagnozą tego problemu i chciałbym ewentualnie uniknąć niepotrzebnych kosztów.

Opublikowano
Jest jakiś sposób na dokonanie dokładniejszej diagnozy, czy to na pewno wina zajechanego sprzęgła?

Wielu mechaników nie poradziło sobie z diagnozą tego problemu i chciałbym ewentualnie uniknąć niepotrzebnych kosztów.

 

na 99,9% Sprzęgło do wymiany. Jeżeli masz przebieg powyżej 170 tys KM to będzie właśnie problem sprzęgła. W tym aucie nic innego się nie psuje co powodowałoby właśnie takie objawy jak opisujesz w pierwszym poście.

Opublikowano

Czy w tym przypadku wystarczy wymiana kompletu sprzęgła, czy koło dwumasowe również?


Edit.

Dodam, że zauważyłem dziwną zależność.

Powiedziano mi, że problem może leżeć w przepływomierzu. Odpiąłem go i jazda zrobiła się jakby płynniejsza. Szarpanie ustąpiło, a zmiana biegów była nieodczuwalna. Jedynie auto zaczęło wariować pod względem mocy i przyspieszania, ale to wiadoma rzecz w tym przypadku.

Czy może to mieć jakiś wpływ na diagnozę w moim przypadku?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sprawdź go na komputerze.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano

Nadal nie udalo się rozwiązać tego problemu, ale pojawiły się nowe poszlaki, które mogą sprawić, że Wasza diagnoza będzie trafniejsza.


Oprócz szarpania podczas ruszania, pojawił się spadek mocy, nierownomierne przyspieszanie, duży spadek obrotów podczas wysprzeglania podczas dojazdu do świateł, większe spalanie.


1. Nie wymieniano póki co sprzegla

2. Wymieniono przeplywomierz

2. Czyscilem przepustnice, niestety bez ściągania z silnika

3. Raz pojawił się błąd odpowiedzialny za VANOS

4.Wymieniono uszczelnienia elektrozaworow

5. Problem znika po wykonaniu resetu ECU, niestety na krótko, więc gdzie jest problem..


Jakieś pomysły?

Opublikowano

Panowie i Panie,

proszę o podpowiedź od czego jest ten spocony przewód w dolnej części silnika? Jest to coś poważnego? Co może być tego przyczyną?


04e470d0b303b.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.