Skocz do zawartości

Pytanie o wymianę panewek w silniku M43 118KM bez szlifu


K0J0T

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich serdecznie!


2 tygodnie temu w moim świeżo nabytym E46 odezwały się panewki (szybka jazda na autostradzie). Niestety nie znając powagi tematu i konsekwencji dotoczyłem się do mechanika z przekręconą panewką na 4 korbowodzie. Naprawa niemożliwa z racji przegrzanego wału a szlif z opinii kilku mechaników jest bezsensowny ponieważ jest tylko częściowo wzmocniony i po całej "operacji" po jakimś czasie panewki znowu mogą się odezwać. Pomijam fakt szlifowania, panewek z nadmiarem etc. bo już zadecydowałem, że nie będę robił silnika, który jest aktualnie i jeździł przedtem na 10W40 bo to porażka.


Pytanie do Was jakie kieruje to: Czy po wymianie silnika- którego aktualnie szukam ( M43B19TU), mogę wymienić panewki bez szlifowania wału i czy jest to w ogóle możliwe? Z tego co czytam na przeróżnych forach czopy wału są już w tak starych silnikach wyrobione i panewki nie będą dobrze dopasowane- liczę na szczere wypowiedzi bo zabieg nie jest drogi na wyciągniętym silniku.


Link do filmu -(zrobione jeszcze na trasie)


Aktualnie dźwięk jest jeszcze gorszy :)


Pozdrawiam

Radek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W swojej karierze wymieniłem kilkanaście kompletów panewek korbowodowych, bez szlifu po uprzednim pomiarze czopów korbowodowych pod kątem owalizacji, oczywiście nawet jeśli czopy nie są nadmiernie wytarte i mieszczą się w granicach normy, to nie powinno się tak robić takiego zabiegu i zazwyczaj żaden warsztat nie da gwarancji na taką usługę.

Należy przy tym pamiętać o nowych śrubach korbowodowych gdyż są jednorazowe, ważny jest też moment i kąt dokręcenia nowych śrub.


A dźwięk z filmika to niestety na 99% panewka.


W ubiegłym tygodniu przymierzałem się do takiego zabiegu w Audi 1.8T jak ktoś zainteresowany mogę podesłać filmik z pracy silnika :wink: i fotkę zmasakrowanych panewek.



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli nie ma co ruszać w wymienionym silniku panewek bo z tego co rozumiem bez szlifu (który nie jest polecany w tym modelu) to nie ma sensu. Mechanik powiedział mi, że w moim silniku doszło do przegrzania albo nastąpił brak smarowania i stąd taki efekt. Obecnie czekam na nowy motor i wkładamy do starego osprzętu a stary słupek sobie na spokojnie rozkręcę i może z czasem zrobię na zapas.

Ps. Oglądałem kanał M4KGarage i w sumie z tego co zrozumiałem w odcinku o panewkach to raczej nie ma nic wspólnego z moim silnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dobrze Ci mechanik powiedzial tylko szkoda ze nie powiedzial ze panewka korbowa jest ostatnim elementem ktory ulegnie uszkodzeniu przy braku oleju - najpierw musi sie pozacierac gora silnika

Wymiana panewek to koszty wiec sam musisz podjac decyzje...

Ogladanie tego programu na yt to tylko strata czasu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.