Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Przesiadlem się z e46 318i na e90 325i 2011r automat 218km. I mam kilka pytań, jak serwisować to auto żeby unikać dużych wydatków?

Przebieg 140tys wymieniłem olej na valvoline synpower 5w30 auto jeździło na Castro Edge 5w30 i silnik delikatnie się pociłna uszczelcepokrywy zaworów.

Moje pytanie co ile mam wymieniać świece i co jeszcze mam kontrolować i pilnować?

Pozdrawiam

  • Moderatorzy
Opublikowano (edytowane)

Nie wiem po co zmieniałeś olej, BMW zaleca i samo stosuje Castrola. Są ludzie, którzy wymieniają filtr powietrza i kabinowy co roku :lol:

BMW wymienia świece przy Inspection II/160 tys. km co nastąpi pierwsze.

Inspection II ma miejsce po 8 latach.

Idzie to tak:

Oilservice (2 lata od daty produkcji/lub jakiś limit km w zależności od auta, co nastąpi pierwsze)

Inspection I (2 lata/xx.xxx km)

Oilservice (2 lata/xx.xxx km)

Inspection II (2 lata/xx.xxx km)


BMW ma całą listę, co sprawdzają i co wymieniają, w moim wozie jest np. tak:

Oilservice:

-wymiana oleju,

-wymiana filtra oleju,

-wymiana filtra przeciwpyłkowego,

-wymiana płynu hamulcowego.

Inspection I

-wymiana oleju,

-wymiana filtra oleju,

-wymiana płynu hamulcowego,

-kontrola ciśnienia w oponach, zbieżność jeżeli trzeba,

-kontrola płynu w chłodnicy, uzupełnić jeżeli trzeba,

-kontrola wycieraczek.

Inspection II:

-wymiana oleju,

-wymiana filtra oleju,

-wymiana filtra powietrza,

-wymiana płynu hamulcowego,

-wymiana świec zapłonowych,

-kontrola ciśnienia w oponach, zbieżność jeżeli trzeba,

-kontrola płynu w chłodnicy, uzupełnić jeżeli trzeba,

-kontrola wycieraczek.

Edytowane przez Ponta
Opublikowano
Ok dzięki za informacje o to mi chodziło, A jak jest z kontrolą stanu oleju bo mam możliwość tylko na komputerze sprawdzać olej to jest niezawodne? I jak jest z przepalaniem oleju przez ten silnik? Bo różnie piszą w necie co auto to inna historia.
Opublikowano
Bmw już nie zaleca Castrola a to co się dzieje z silnikiem po zalaniu gównowartego Castrola chyba nie trzeba tłumaczyć. A jeżeli trzeba to zapraszam do lektury na forum oraz badań które były przeprowadzane.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Moim zdaniem Castrol to syf i dobrze że go wylałeś. BMW zalecało też wymiane oleju co 30 000 km...

Dobry olej to podstawa w N52.

Opublikowano
Moim zdaniem Castrol to syf i dobrze że go wylałeś. BMW zalecało też wymiane oleju co 30 000 km...

Dobry olej to podstawa w N52.

 

To N53B30 nie wiem czy to jakaś większa różnica.

A jak z olejem w dyfrze i skrzyni i jaki najlepszy? Chyba lepiej to w serwisie bmw zrobić?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

N53 to zbliżona konstrukcja do N52.

Olej w skrzyni i w dyfrze można oczywiście samemu wymienić jeśli masz kanał i smykałkę do takich prac oraz potrafisz czytać serwisówki na newtis.info.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Według BMW one są lifetime. A że nic w życiu nie jest lifetime - w praktyce oznacza to 10 lat lub 100 tys. mil.
Opublikowano
Nie pomyliłeś tych interwałów w opisie serwisowania? W N52 które jest na pośrednim wtrysku świece zmienia się co 100kkm, a w bezpośrednim chyba powinno się częściej niż rzadziej. Płyn hamulcowy z tego co wiem BMW zaleca wymieniać co dwa lata, z twojego opisu wychodzi że co cztery.
  • Moderatorzy
Opublikowano

Przeczytaj dokładnie. Oilservice - wymiana płynu hamulcowego, Inspection I - wymiana płynu hamulcowego. Co dwa lata wszystko się zgadza.

Co do świec to nie, 160 tys. km jest w service manual oficjalnym z sieci dilerskiej do tego silnika.

Natomiast można wymienić, kiedy uzna się za stosowne.

Cytat z bimmerpost:

+1.


And for the 328i, the recommended interval is the same as the E46 - every 100,000 miles. While I was a bit leery of this, my '99 328i was running very strongly on the original plugs when traded at 97,000 miles.


Tom

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ładne herezje... u mnie ori świece sypnęły się przy 85tys km.... objawiało się to tak, że przy 4biegu, 2000obrotów po wciśnięciu gazu w opór wystrzelały cylindry. Elektrody były ostro poprzepalane... po wymianie świec jak ręką odjął. Co do filtra kabinowego i silnika.. wymiana jak najbardziej co rok, masakra jakaś jak można oszczędzać te 150-200 zł i ryzykować jakiekolwiek problemy z samochodem i swoim zdrowiem (kabinowy)

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • Moderatorzy
Opublikowano

Tam jest napisane, że w europejskich krajach jest zsynchronizowane z wymianą oleju, co jest prawdą, bo wg nich robić należy to co druga wymianę, nie co 30k km. A więc jest to prawdą, że są ze sobą sprzężone.

Nie mniej nie wiedziałem o tym.

Opublikowano
N53 to zbliżona konstrukcja do N52.

Olej w skrzyni i w dyfrze można oczywiście samemu wymienić jeśli masz kanał i smykałkę do takich prac oraz potrafisz czytać serwisówki na newtis.info.

 

n53 to zbliżona konstrukcja... ale do n43, a więc rewolucja (przez zawory leci tylko powietrze, wtryskiwacze są bezpośrednio w cylindrze, a nie w kolektorze itp). n52 to starsza o niemal dekadę konstrukcja. Oczywiście nie oceniam co lepsze. n43/53/63 wymaga dużo wyższej wiedzy użytkownika i większego trzymania ręki na pulsie, ponieważ to są nowocześniejsze silniki.


I tak np. na bezpośrednim wtrysku zmieniasz świece dużo częściej. Najlepiej co 60 kkm. To są grosze (nawet te najbardziej markowe świece), a wpływ na pracę silnika ogromny.


Użytkownik chyba ppatryk kiedyś ładnie opisał o co i jak dbać w bezpośrednim wtrysku. Aż zacytuję:


-jak w każdym benzyniaku czujnika wałka lub wału (200 zł siemens), ewentualnie elektrozawory vanos (czujniki oe tylko, 400 zł)

-nox, pada zawsze, trzeba wymienić po prostu (nowy 1600 zł, używka 200-300 zł)

-trzeba dbać o świece - regularnie wymieniać - jak w każdym benzyniaku (ngk 40 zł/szt, lub denso 9 zł/szt)

-wgrać nowy soft do samochodu (ten ostatni z 2011 roku, koszt 50-200 zł)

-cewki czasem padają, najlepsze dostępne do delphi (cena nie duża poniżej 100 zł za sztukę)

-wtryskiwacze podobno się psują, więc albo wymiana na nowe (po zmianach to duża kwota bo 900 zł/szt, ale jak padnie jeden to można tylko ten jeden wymienić) albo szukanie używanych i ryzyko

-co 80.000 wymiana napinacza rozrządu (poniżej 100 zł)

-olej co 10.000km (5W30)

-ran na jakiś czas trzeba mocno przegonić na autostradzie by wypalić siarkę z katalizatora

www.kancelariaturowski.pl
Opublikowano
Ok dzięki za informacje. A orientuje się ktoś może czy emblemat w drzwiach na temat ciśnienia w oponach jest taki sam dla opon run flat i normalnych? Muszę wymienić opony r18 i wolę kupić normalne ze względu na cenę.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.