Skocz do zawartości

[E46] Syf pod klawiatura... pomocy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, zabralem sie za uszczelnienie silnika, bo lalo mi gdzies z boku okazalo sie ze to rurki odmy - były całez awalone masłem olejem tak gestym ze ciezko go wyciagnac i puscil oring i lal sie olej. Rozebralem pokrywe glowice i to co tam ujrzalem przeszlo moje najsmielsze oczekiwania.. szok Motor zalewany podobno mobilem 10w40.. kiedy wymienainy nie wiadomo


Proszę o rady co z tym zrobić? To jest masakra, jakby błoto gdy sie przejedzie palcem to grudki twarde na nim zostaja


Mam juz metlik w glowie co osoba to inne zdanie


1) czy skrobać to co sie da z tej głowicy czy nie? nie zatka to kanalow olejowych?

2) zalac nowy tani olej + plukanke czy rope? ropa nie rozszczelni mi silnika?

3) czy nie płukac silnika bo to wszystko puści na raz i zatka mi smoka i silnik sie zatrze? czy tylko zalać 5w40 i jezdzic?


https://zapodaj.net/images/3aab554de1295.jpg

https://zapodaj.net/images/6618d3119108a.jpg

https://zapodaj.net/images/641d6835813c1.jpg


Nie jestem w stanie sciagac glowicy i tego myc. Czy robic płukanke? Jak tak to czy moge ropą? Czy nie robić? Potem zalac 5w czy 10w? Czy ten silnik to juz zlom i szukac slupka

Opublikowano
Na twoim miejscu zeskrobałbym delikatnie co się da, następnie zalałbym to ropą albo czymś co to rozpuści i papierowymi ręcznikami wsiąkał cały ten syf jak stanie się płynny. Ale nieźle ktoś przyoszczędził na wymianie oleju :duh: :duh: :duh:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czyść co się da, ale to dramat jakiś, silnik pracuje normalnie? Przejdź oczywiście na 5w40.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Mysle to przeleciec szmatka co sie da, a potem zlac ten syfiaty olej, dac nowy filtr i przeplukac silnik na ropie zamiast oleju, podobno dobrze rozpuszcza , mysliscie ze to dobry zabieg? albo mieszanka ropy z olejem. Nie wydaje mi sie ze taka zwykla pollitrowa płukanka podoła takiemu syfowi.

Silnik własnie co dziwne pracuje normalnie.. moc ma, nie daje żadnych błędów, kontrolka oleju nie mrugnela nawet

Opublikowano
Rozpuscic rozpusci, najlepiej ropą jak mówisz ale jak masz dekiel zrzucony to chyba zrobilbym to co sie da od górya pozniej zlac olej i plukac. Przy takim syfie nie wiem czy w smok sie nie zatka, juz sobie wyobrazam ile betonu masz w misce
Opublikowano
Rozpuscic rozpusci, najlepiej ropą jak mówisz ale jak masz dekiel zrzucony to chyba zrobilbym to co sie da od górya pozniej zlac olej i plukac. Przy takim syfie nie wiem czy w smok sie nie zatka, juz sobie wyobrazam ile betonu masz w misce

od gory sprobuje to wyczyscic ropa i szmatka bo inaczej jak, tego przeciez chyba nie zaleje na dluzszy czas zeby sie odmoczylo bo to zleci w dol. A co w przypadku gdy smok sie zatka? motor straci smarowanie? dostane jakas informacje kontrolke oleju? czy od razu gwarantowane zatarcie? jak to zrobic bezpiecznie

Opublikowano
Czyli zalać motor olejem napedowym zamiast oleju 6,5 litra tak? Nie ryzykuje niczym? To bezpieczna operacja? Jedni mowia zeby tak zrobic a inni pisza ze to zniszczy panewki. Prosze o szybka odpowiedz bo dzisiaj musze cos wybrac i nie wiem czy isc w tą rope czy w tani olej i plukanke
Opublikowano

Mechanikiem nie jestem ale od pomysłu ropy zamiast oleju mnie ciarki przeszły. Przy nieudanym wypalaniu dpfu ostrzegają przed zmieszaniem ON z olejem . Ja bym raczej pomyślał o oleju + plukankach bo do tego są stworzone . Może poprostu jedna nie wystarczyć. Jak jest taki Armagedon, może warto wlać pierw płukanke taką co się zalewa zaraz przed spuszczaniem olej, potem nowy tani olej + płukanka dystansowa na kilkaset km. Potem to zlać i dam olej docelowy? Ja bym raczej się zastanawiał nad tego typu rozwiązaniami. Pozdrawiam

P.s . Napisz co zdecydowałeś i jakie są tego efekty.

Opublikowano
Nic się mu nie stanie, olej napedowy bardzo dobrze rozpuszcza syf. Co do plukanem do kolegi powyzej, jak lubisz bulić 3x wiecej za ciecz tylo w butelce oklejoną jako specjalna plukanka do silnika to Twoja sprawa, to samo dostaniesz w butelce w castoramie z etykietą nafta tylko 3x taniej, a pozatym olej napedowy mozna rowniez stosowac jako dolewka do oleju w cwlu wyplukania silnika i bedzie rownie akuteczna jak ,,plukanka,, liqui moly za 40 zl. Co do zatkania smoka to sie nie wypowiem, w takiej sytuacji wszystko sie moze stac bo tragicznie to wygląda i ciężko cos tutaj polecic tak zeby ktoś wzial za to odpowiedzialnosc co zrobic :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Najlepiej po tym płukaniu byłoby zrzucić miskę i pozbyć się tego syfu, tylko to jest pracochłonne.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

odradzono mi na ten moment stosowanie jakiejkolwiek płukanki, gdyz skoro tyle syfu jest na gorze to w misce bedzie go jeszcze wiecej a po wlaniu plukanki moze sie to oderwac od miski i pojdzie w silnik i motor zrobi kaput.

Tereaz mam plan wyczyścic góre pod pokrywą co się da, a następnie zlać stary olej, zrzucić misę i wyczyścic ją oraz smoka jak się da. po tym nowy filtr i tańszy olej 5w40 na 1000km, potem płukanka do tego oleju nowy filtr i docelowo motul 8100 5w40xclean, wymiana wczesniej niz zwykle. Myslicie ze to dobry pomysl? bo naprawde strach plukac ten silnik teraz, a chyba jak wyczyszcze gore spod pokrywy i miske to duzo syfu w tym silniku nie zostanie?

Opublikowano

Skoro silnik pracuje prawidłowo to na Twoim miejscu nie zalewałbym absolutnie żadnej płukanki, bo będzie wtedy groch z kapustą i kogel mogel :lol:

Przejdź koniecznie na wysokiej klasy oleje syntetyczne na bazie PAO oraz skróć interwały wymian oleju.

Motul, który wymieniłeś jest ok. Polecam też Millers.

Opublikowano
odradzono mi na ten moment stosowanie jakiejkolwiek płukanki, gdyz skoro tyle syfu jest na gorze to w misce bedzie go jeszcze wiecej a po wlaniu plukanki moze sie to oderwac od miski i pojdzie w silnik i motor zrobi kaput.

Tereaz mam plan wyczyścic góre pod pokrywą co się da, a następnie zlać stary olej, zrzucić misę i wyczyścic ją oraz smoka jak się da. po tym nowy filtr i tańszy olej 5w40 na 1000km, potem płukanka do tego oleju nowy filtr i docelowo motul 8100 5w40xclean, wymiana wczesniej niz zwykle. Myslicie ze to dobry pomysl? bo naprawde strach plukac ten silnik teraz, a chyba jak wyczyszcze gore spod pokrywy i miske to duzo syfu w tym silniku nie zostanie?

 

Myślę że to jedyna najbezpieczniejsza opcja, najwięcej syfu masz w misce i pod klawiaturą, jeżeli nic Ci nie klepie, silnik ma moc itp to pierścienie nie są zapieczone, chociaż pewnie super czyste nie są ale to juz załatwi dobry olej i jakaś płukanka. Czyść mechanicznie co się da reszta zrobi jazda na swiezym oleju

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.