Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
W ostatnim czasie zrobiłem w schowku oddzielne zasilanie pod wideorejestrator, gdyż denerwował mnie idący przez pół auta przewód. Teraz jest wszystko elegancko schowane

 

Dokładnie taki sam patent zrobiłem u siebie. Masz zrobiony by-pass od bezpiecznika zapalniczki? Ja jeszcze wrzuciłem USB do ładowania telefonu.

 

Tak, chciałem to zrobić jak najprostszym sposobem bez większej ingerencji w instalację.

 

Ah ta zima , precz :D


Zakładaj letni setup ;) Dobre zmiany :cool2:

 

Dzięki, letnie kółka pewnie wpadną w najbliższym czasie. Ale we wnętrzu już lato, bo zmieniłem dywaniki :D


Jakiś czas temu coś zaczęło stukać, co mnie zaniepokoiło. Okazało się, że padły łączniki drążka stabilizatora. W sobotę założyłem nowe i przy okazji gumy też wymieniłem :D


40539833973_0ce46ecd3f.jpg

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Jakiś czas temu profilaktycznie zastosowałem preparat do wtrysków LIQUI MOLY 2666, skutków ubocznych brak :) Zakupiłem również zapas zapachu Sparkling Raindrops.


47937443206_774566a13c_n.jpg


Zauważyłem, że mam dziurę w nadkolu, więc zakupiłem drugie w bardzo dobrym stanie, prawie nowe. Zakupiłem też nowe nity do jego montażu (51111908077) x2 szt. (nie wykorzystane, mówiąc szczerze to nie wiem gdzie powinny być zastosowane, ale zakupiłem bo widziałem je na schemacie, (51161881149) x6 szt.


47937431322_d4a4ebde8a_n.jpg

47937444806_f6680794d5_n.jpg


Z braku czasu długo leżało niezamontowane, lecz montaż został wymuszony zepsuciem się pompki spryskiwaczy. Zależało mi na czasie i zakupiłem pompkę FEBI 23113 w lokalnym sklepie. Zauważyłem, że ma inne numery niż polecany zamiennik, ale Pan w sklepie zapewniał, że będzie pasowała i okazało się, że nie kłamał :cool2: Tańsza niż dedykowany FEBI, ale ja i tak przepłaciłem :duh: Przed montażem umyłem plastiki.


47937425972_a3ed21febf_n.jpg

47937443648_6809a0849e_n.jpg

47937431687_4746b905f8_n.jpg

47937455406_2f4eb95e87_n.jpg


Wymieniłem też zawór odmy firmy Febi (45196/Feb) jest to wersja od E60 525d w zestawie z separatorem. Na podstawie zaczerpniętej wiedzy z forum od @cypisek21 zaufałem jego wiedzy i zamontowałem taką odmę u siebie. Wszystko elegancko pasowało.


47937446176_60807e64f4_n.jpg

47937450628_e60c4a772b_n.jpg

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

@aaben, dzięki, teraz będę już wiedział ;)


Dawno mnie tutaj nie było. W tym czasie kilka rzeczy przy aucie zrobiłem.


Czerwiec


Postanowiłem wymienić kilka uszczelek, miałem wymienić intercooler na większy ale został fabryczny, który wyczyściłem oraz EGR który planowałem zaślepić również wyczyściłem. Uszczelki przy turbo nie wymieniłem, bo doszedłem do wniosku, że jak wszystko z nią okej to szkoda ją ruszać, szczególnie, że dostęp do jednej z dwóch śrub jest utrudniony. Ale uszczelki przy IC i przy przepustnicy wpadły nowe.


48643517188_9e85495bd0.jpg

48643313378_1ce20b124b.jpg

48643672236_8e945fafbb.jpg

48643322348_e0f320e86a.jpg

48643687111_58a1dc97e6.jpg

48643332303_ff8ed253c6.jpg

48643332863_6bc813596b.jpg

48643690096_9fcafb7051.jpg

48643690636_5947d330ff.jpg


Zamontowałem nowy kołek listwy progowej, bo stary był urwany.


48643335778_8a7e524033.jpg


Do auta wpadły dystanse RR CUSTOMS na przód 12 mm, a na tył 15 mm. Moim zdaniem auto o wiele lepiej się prezentuje.


48643829402_7bbfcb5b1a.jpg

48643719351_86e702e7fd.jpg

48643368723_650ec6957b.jpg


Odświeżyłem końcówkę wydechu.


48643376578_03b436d285.jpg

48643868937_96e35d62f6.jpg


Pewnej soboty nawet go pucowałem cały dzień :mrgreen:


48643899257_b18eb51b65.jpg

48643898717_ddf851e308.jpg


Lipiec

Zauważyłem, że mam problem ze zbyt częstym wypalaniem się DPF (150 - 200 km). Po diagnostyce programem BTool pomyślałem, że może być to czujnik, bo potrafił pokazywać różne wartości, więc kupiłem nowy oryginał.


48643417648_a6fcf8a6d3.jpg


Sierpień

W czerwcu EGR czyściłem, jednak w sierpniu postanowiłem go wyłączyć programowo i zaślepić. Jedna ekologia w aucie mi wystarczy (DPF). Zaślepki zaworu i chłodnicy kupiłem od @cypisek21. Na wyłączenie programowe udałem się do firmy która robiła mi podniesienie mocy. W tym samym czasie przeprowadziłem serwis olejowy wraz z filtrem oleju, powietrza, kabinowym węglowym oraz paliwa. Wszystko firmy KNECHT. Olej standardowo MOTUL 5W30 X-Clean+. Wymiana czujnika ciśnienia nie pomogła w sprawie DPF, więc zdecydowałem się na samodzielny demontaż i dostarczenie go do firmy zajmującej się czyszczeniem. Jeżeli chodzi o demontaż tego... filtra, to nie było to zbyt przyjemne doświadczenie. Następnym razem zleciłbym również demontaż/montaż.


48643436618_7cb2b48ffd.jpg

48643457283_392ee82291.jpg

48643458258_5bc5187502.jpg

48643817786_bc52db29c8.jpg


Kupiłem takie urządzonko do wygodniejszej obsługi programu BTool.


48643461253_4397a74f91.jpg


Pod lupę wziąłem alternator, bo coś od samego zakupu szumiało mi pod maską, a z racji zbliżającej się dalekiej podróży bardziej zainteresowałem się tym szumem. Był to dobry strzał, łożyska oraz szczotki w alternatorze zostały wymienione na nowe. Nie mam zdjęć z tej operacji, bo robił mi to znajomy.


Z racji tego, że auto jest już u mnie rok, zasłużyło na małe SPA :D Oddałem je do studia detailingowego.

Zakres prac:

- polerowanie reflektorów,

- wyczyszczenie oraz konserwacja skórzanej tapicerki,

- oczyszczenie lakieru oraz nałożenie wosku.

Z efektu jestem bardzo zadowolony :D


48643973812_a3b0b6842e.jpg

48643836881_6dcb64e9b0.jpg

48643836966_1105306d41.jpg

48643480128_6b78a54f94.jpg

48643974292_97e13a9955.jpg

48643836746_8da672cfa6.jpg

48643974187_47886978a0.jpg

48643480188_f99006abd7.jpg

Źródło: https://www.facebook.com/houseofdetailingpl/


Z racji tego, że chciałem mieć wkład w czyszczenie auta, to dla siebie zostawiłem pranie dywaników :D


48643935376_2edce1deff.jpg

48643582703_84dabb940b.jpg


Teraz już mogę jechać autem na urlop :)

Opublikowano
Ostatnio po jeździe w trybie mieszanym udało mi się przejechać 400 km, aż rozpoczęło się wypalanie. Niedługo jadę w dłuższą trasę i się okażę ile uda mi się przejechać.
  • 3 tygodnie później...
  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano (edytowane)

Zgadza się auto od Pana Marka z Kielc, ale najpierw trafiło do Pana Michała z Krakowa, a po niecałym roku dopiero do mnie :) Dziękuję :D


Styczeń 2020

Wymieniłem siłowniki klapy bagażnika na nowe "STABILUS" bo stare już nie dawały sobie rady.


49787361303_93163ccb3b.jpg


Luty 2020

Wjechał nowy akumulator FORSE 92AH 800A. Byłem nastawiony na Vartę, ale w sklepie przekonali mnie do tego, podobno Varta się popsuła. A ten jest o wiele lepszy. Zobaczymy z czasem ile w tym prawdy, jak na razie jest okej.


49787900486_48e8e9c546.jpg


Zakupiłem nowe opony na tył. Takie same jakie miałem wcześniej "Bridgestone RE050 A1 255/40R17 94Y RFT".


49787360923_c94e5c28c1.jpg


Od dłuższego czasu chodziła mi po głowie kierownica z łopatkami, więc taką też sobie sprawiłem. Została na nowo obszyta, blendę również zmieniłem, bo była w lepszym stanie jeżeli chodzi o mocowania niż moja. Musiałem ją tylko poddać renowacji. Szkoda tylko, że łopatki działają tylko w trybie "DS". Miałem nadzieję, że również będę mógł sterować nimi w trybie "D". Znalazłem informację, że wystarczy zaktualizować sterownik skrzyni biegów na nowszy i powinno wszystko zagrać. Niestety okazało się, że już mam najnowszą wersję oprogramowania jaka występuje do sterownika mojej skrzyni "GKE 191" i aktualizacja nic nie dała. Musi mi wystarczyć działanie w trybie "DS" :(


49787361828_cf9c52f226.jpg


Wymienione zostały poduszki silnika oraz skrzyni na "SWAG". Niestety "Lemfordery" nie były dostępne pod silnik. O dziwo jedna z poduszek pod silnik wyglądała na oryginał z zeszlifowanym logiem i numerem. Wymieniony został również płyn hamulcowy "ATE SL6".


49787360838_cf54c6f16a.jpg


Marzec 2020

Standardowa usterka dodatkowej pompy wody. Szczotki wymieniłem na nowe.


49787901276_9fdb0da22c.jpg


Kwiecień 2020

Podjąłem się czyszczenia klimatyzacji, nie było żadnego brzydkiego zapachu, ale zrobiłem to profilaktycznie. Sposób podpatrzyłem w temacie o "niebieskiej" u "szymon-o" :cool2:


49788221432_4793c6e057.jpg


Odebrałem z renowacji letnie alufelgi. Zostały pomalowane proszkowo. Kolor mógłby być trochę jaśniejszy, ale jest okej.


49788221327_1a897e5374.jpg

49787360638_41f9bf0e0d.jpg


W przyszłym tygodniu auto jedzie na wymianę oleju.

Mam jeszcze trochę planów na ten rok, ale zobaczymy co z tego wyjdzie.

Edytowane przez mac1ej
Opublikowano (edytowane)

Kierownica wyszła super! :8)

Nie jeździ Ci się twardo na RF ? Ja w BBS Motorsport st. 216 zaraz po zakupie miałem Michelin Pilot Sport ZP i wyleciały raz dwa.

Daj znać po jakimś czasie jak sprawują Ci się te siłowniki, moje Magneti Marelli przestały fajnie odbijać już po pól roku :(

Dużo zachodu z klimą?

Edytowane przez Smokin
Opublikowano
Kierownica wyszła super! :8)

Nie jeździ Ci się twardo na RF ? Ja w BBS Motorsport st. 216 zaraz po zakupie miałem Michelin Pilot Sport ZP i wyleciały raz dwa.

Daj znać po jakimś czasie jak sprawują Ci się te siłowniki, moje Magneti Marelli przestały fajnie odbijać już po pól roku :(

Dużo zachodu z klimą?

Dziękuję, też mi się podoba :8)

Jak na razie 3 miesiące i siłowniki działają bardzo dobrze, jak coś się pogorszy to dam znać :wink:

Jeżeli chodzi o klimę to trochę śrubek i mamy bardzo dobry dostęp, więc jest to prosta sprawa, tutaj jest opisane co i jak :D https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=314799&start=75

Zgadzam się z wami, że opony są twarde i trochę głośne, ale ten sam model mam z przodu, też RFT i nie chciałem nic kombinować. W przyszłości może jak kupie jakiś inny rozmiar to się zastanowię nad sensem RFT.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Serwis olejowy 199103 km

Standardowo olej Motul 5W30 X-Clean C3, a filtry Knecht (oleju, powietrza, kabinowy węglowy).


49850359431_1735155f6f.jpg


Jakiś już czas regularnie przeszukiwałem portale ogłoszeniowe w celu zakupu foteli z podparciem lędźwiowym. W końcu mi się udało, przesyłka była droższa niż same fotele :lol:

Tak wyglądają dawcy narządów.


49849825918_21afca89a3.jpg


Ich wnętrzności przygotowane do przeszczepu.


49849824458_f129e3b81c.jpg


A tutaj już moje fotele z zamontowanym podparciem lędźwiowym. Trochę było przy tym pracy, ale to nic trudnego. Najgorzej było wywiercić ładny otwór na przycisk :lol:

Było warto, komfort naprawdę się poprawił i w dłuższej trasie nie będę musiał podkładać poduszki :lol:


49850663322_c559976379.jpg

49850360066_a39fb557ed.jpg

49850663597_238da07e6e.jpg

49850360331_e2a2868df5.jpg


Wpadły nowe oryginalne kierunkowskazy plus żarówki osram diadem chrome. Stare były już mocno zmęczone i brzydko wyglądały.


49849824748_144e869d6d.jpg

49850359801_f32337734f.jpg

49849824878_a957f01f16.jpg


Długo się zastanawiałem nad sensem tej modyfikacji, poczytałem trochę opinii i w końcu się zdecydowałem. Zakupiłem licencję na wszystkie mapy i wczoraj wgrałem xHP Stage 3. Jak na razie przejechałem 100 km w celu testu i muszę przyznać, że było warto. Skrzynia dostała drugie życie, mam nadzieję, że nic złego się nie stanie i nie będę żałował :D

(Trójkącik od żarówek ledowych osram od podświetlenia tablicy rejestracyjnej... miały nie zgłaszać błędów :mad2:)


49850360476_8a2337a40b.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Też sobie bardzo cenię podparcie lędźwiowe.

Zmiany na plus, chociaż wolałbym przyciemniane boczne kierunkowskazy Depo , Jom itp. do lamp Black Line.

Benzyna zamiast krwi...
Opublikowano
Też sobie bardzo cenię podparcie lędźwiowe.

Zmiany na plus, chociaż wolałbym przyciemniane boczne kierunkowskazy Depo , Jom itp. do lamp Black Line.

Myślałem o dymionych kierunkowskazach, ale bałem się kiepskiego wykonania zamiennika.

 

Trochę było przy tym pracy, ale to nic trudnego. Najgorzej było wywiercić ładny otwór na przycisk :lol:

Było warto, komfort naprawdę się poprawił i w dłuższej trasie nie będę musiał podkładać poduszki :lol:

 

Bardzo schludnie Ci to wyszło, jak fabryka :cool2:

Dziękuję, starałem się aby tak było :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Też sobie bardzo cenię podparcie lędźwiowe.

Zmiany na plus, chociaż wolałbym przyciemniane boczne kierunkowskazy Depo , Jom itp. do lamp Black Line.

Myślałem o dymionych kierunkowskazach, ale bałem się kiepskiego wykonania zamiennika.

 

Trochę było przy tym pracy, ale to nic trudnego. Najgorzej było wywiercić ładny otwór na przycisk :lol:

Było warto, komfort naprawdę się poprawił i w dłuższej trasie nie będę musiał podkładać poduszki :lol:

 

Bardzo schludnie Ci to wyszło, jak fabryka :cool2:

Dziękuję, starałem się aby tak było :D

W X3 E83 (kierunkowskaz chyba ten sam, co w serii 3) zamontowałem zwykłe dymione (nie led) kierunkowskazy Depo. Sam montuję wszystko co najlepsze i ich jakość cały czas była bardzo dobra.

Dopasowane idealnie.

Benzyna zamiast krwi...
Opublikowano

Maćku porządny i należycie utrzymany masz samochód :cool2: .


M-pakiet m-pakietem ale "fabryka" faktycznie mogła przewidzieć dla wnętrza kremowego albo szarego pozostałe elementy "w kolor".


Tylne lampy Black OEM również na swojej liście życzeń mam, ale z małym priorytetem ......... bo do fabrycznych lanosowych :wink: długo trzeba się przyzwyczajać hehe.


Z DPF-em w E9X 3.0d faktycznie nie jest tak łatwo :mrgreen: , jak w E6X albo E9X 2.0d.

Podejrzewam, że "asy" zmieniające kiedyś DPF-a w mojej Niebieskiej ściągali skrzynię biegów bo przeszkadzała :norty: .


Jak użytkowanie 3.0d M57/T2 z DPF i bez EGR-a w okresie letnim, zimowym i czy samochód jest garażowany/stoi pod chmurką?

Prawie rok jak "śmigasz" to prosiłbym o dłuższy :wink: wywód.


Siłowniku STABILUS to jakość pierwszo-montarzowa :wink: .


Tak jak piszecie, to są znaki rozpoznawcze Potenzy :mrgreen: .

Na jesień 2019 u mnie przód i tył RFT dokończył żywota i już nie wróci :lol: .


Sympatycznie, że wspominany jestem przy czyszczeniu parownika w E9X ale to nie mój patent :) .

Opublikowano
Fajne e90 w świetnej konfiguracji ! Piękne wnętrze ! :cool2:

Dziękuję :D

 

W X3 E83 (kierunkowskaz chyba ten sam, co w serii 3) zamontowałem zwykłe dymione (nie led) kierunkowskazy Depo. Sam montuję wszystko co najlepsze i ich jakość cały czas była bardzo dobra.

Dopasowane idealnie.

W takim razie szkoda, że nie zaryzykowałem, ale oryginał też dobrze wygląda ;)


Dziękuję Szymonie :mrgreen:

Lampy Black Line jak najbardziej polecam, jak tylko zamontowałem to chętniej zacząłem patrzeć na tył :lol:

To jak zdejmowali skrzynię biegów to nieźli "specjaliści" musieli być.. :lol:


Samochód niestety stoi pod chmurką. Jeżeli chodzi o użytkowanie to jestem zadowolony z demontażu EGR-a, jak dla mnie same plusy i jeden mały minusik. Przede wszystkim auto zaczęło trochę mniej palić, ale niestety trochę dłużej się nagrzewa, widać to szczególnie przy niskich temperaturach. Co do DPF-a to większość mojej jazdy to odcinki po 15 km (w jedną stronę), gdzie 10 km można uznać za trasę, a 5 km to ruch miejski. Staram się go na bieżąco kontrolować używając aplikacji "Bimmer-Tool", aby uniknąć gaszenia silnika podczas wypalania się filtra. Dystans jaki pokonuje między regeneracjami to ok 300 km. Jazda raczej umiarkowana, rzadko pedał spotyka się z podłogą, ale się zdarza :twisted: W trasie ten dystans się niezbyt powiększa, z tego co pamiętam to aby raz była to odległość 700 km w drodze na Chorwację. Ostatnio z myślą o tym, że może trochę uda mi się wydłużyć ten dystans zakupiłem LIQUI MOLY 2650, ale jeszcze nie zdążyłem wypróbować. Ogólnie jakbym wiedział tyle na temat filtra DPF przy zakupie auta co wiem dzisiaj to nie wiem czy kupiłbym kolejnego diesla, chociaż lubię bardzo charakterystykę tego silnika, ma wystarczającą moc :8) i akceptowalne spalanie :). To jednak eksploatacja auta z DPF jest czasami łagodnie mówiąc męcząca, gdy muszę zrobić przymusowe dodatkowe kilometry, ponieważ filtr się wypala. Byłbym w stanie zainwestować w porządny katalizator zamiast DPF, ale nikt mi nie da gwarancji, że po zaostrzeniu się przepisów, moje auto przejdzie przegląd techniczny. Żeby nie było samych minusów to powiem że fajnie mieć czystą rurę i nie kopcić przy mocniejszym dodaniu gazu. W poprzednich dwóch BMW z 2.0d M47 miałem filtr wycięty i byłem z tego powodu bardzo zadowolony.


Mam nadzieję, że kiedyś jak przejdę na większy rozmiar to zrezygnuje z RFT :)

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Maj 2020


Montaż IC o większej wydajności który został kupiony od Bartka (cypisek21), miał być w 100% P&P, a łatwo nie było... Podłączenie rur pasowało, ale ciężko go było zmieścić na swoim miejscu, trzeba było się dobrze postarać, łatwo nie było. Byłem trochę zdenerwowany po całej operacji, ale później emocje opadły i do dzisiaj cieszę się lepszym chłodzeniem.


50120645967_5831692f49.jpg


Tutaj mój pomocnik (Akord) dziwił się, jak ja chcę tam zmieścić tego kloca :lol:


50120646212_9ceb9c9374.jpg


Przy okazji demontażu zderzaka wymieniłem uszczelkę czujnika parkowania (66206923000). Taki szczegół :lol:


50120424526_0faaa28cde_w.jpg

50120646897_03536a700d_w.jpg


Wymieniłem gumy zbiornika płynu wspomagania (34511162818) x2 szt. Dzięki czemu zbiornik poszedł do góry i już brzydko nie wisi.


50120646557_370510d7b1.jpg

50120646697_27be954b18.jpg


Nowe wycieraczki VALEO SILENCIO XTRM 574321 miała być jakość oryginału, a jest lipa… Momentami są głośniejsze od poprzednich oryginałów. Jedyny plus, że lepiej zbierają bo są nowe. Pewnie po zimie wylecą i kupię oryginalne. Chyba, że będą mnie bardzo denerwować to szybciej je wyrzucę.


50120646447_06abd200a5.jpg


Żarówki LED od podświetlenia tablicy, jakiś „no name” z allegro po 10 zł za sztukę, ładnie świecą, ale trochę za mocno. Wcześniej kupiłem „Osram” LED, świeciły bardzo ładnie i nie za mocno, ale niestety powodowały błąd żarówki. Przy tych błąd nie występuje.


50119857313_a71d6a3216.jpg


Auto przekroczyło magiczną barierę 200 tyś km, niestety przegapiłem ten moment i nie mam zdjęcia :(


50120424696_eb4d0b9a08.jpg


Czerwiec 2020


Liqui Moly DPF 2650 nalana już druga butelka (co 2k km) zauważyłem wolniejsze przybywanie sadzy i mogę przejechać dłuższy odcinek pomiędzy wypalaniem filtra w ruchu miejskim. Również regularnie stosuję Liqui Moly Spulung 2666 (co 4-5k km).


50120666117_c70ee9e583.jpg


Przebieg 200 417 km


Wymieniona została pompa wspomagania na zregenerowaną firmy ZF, przy okazji poprosiłem mojego zaufanego mechanika o sprawdzenie koła pasowego i okazało się, że ma lekkie luzy, więc wpadł komplet:

- Pasek wielorowkowy elastyczny CONTITECH,

- Pasek wielorowkowy CONTITECH,

- Rolka prowadząca pasek wielorowkowy INA,

- Napinacz paska wielorowkowego INA,

- Koło pasowe wału Corteco.


50120424796_ba6780d0cd.jpg


Stare części na pewno by jeszcze trochę pojeździły i nikt „normalny” by ich pewnie nie wymieniał. Jednak ja wyczuwam wibracje podczas kręcenia kierownicą podczas manewrowania na wolnych obrotach, do tego pompa się odzywała powoli. Myślałem, że to będzie strzał w dziesiątkę, jeszcze jak się okazało, że koło pasowe ma lekki luz. Niestety nie był. Mam zamiar wrócić do poduszek silnika, bo o dziwo po ich wymianie było przez 100 km idealnie, a później wszystko wróciło. Żałuję, że od razu nie zamontowałem oryginalnych z ASO, niby jedna trafiła się oryginalna, ale druga to jakiś „no name” w opakowaniu SWAGA. Więc w najbliższym czasie mam zamiar je wymienić na nowy oryginał.


Przebieg - 200 730 km


O wymianie amortyzatorów myślałem już od jakiegoś czasu, bo wiedziałem, że są one jeszcze od nowości i z racji przebiegu 200 tyś km zdecydowałem się na nowe. Więc skompletowałem części i miałem się za to brać sam, jednak przez brak czasu znowu zrobił to za mnie mój mechanik i niestety nie miałem tej przyjemności.


Lista części:

- Amortyzator przód prawy SACHS 311 408

- Amortyzator przód lewy SACHS 311 407

- Amortyzator tylny SACHS 311 411 x2 szt.

- Sprężyna przód SACHS 993 256 x2 szt.

- Sprężyna tył KYB RA7060 x2 szt.

- Osłony i odboje przód SACHS 900 133

- Osłony i odboje tył SACHS 900 127

- Poduszka amortyzatora tył górna część LEMFORDER 35420 01 x2 szt.

- Poduszka amortyzatora tył dolna część LEMFORDER 35419 01 x2 szt.

- Łącznik stabilizatora tył LEMFORDER 29934 01 x2 szt.

- Mocowanie amortyzatora tył LEMFORDER 35398 01 x2 szt.

- Poduszka amortyzatora przód LEMFORDER 27001 01 x2 szt.


50120425431_12ccc67b86.jpg


Części występujące tylko w oryginale:

- Podkładka sprężyny dolna przód BMW 31336764372 x2 szt.

- Podkładka sprężyny górna przód BMW 31336767500 x2 szt.

- Pierścień uszczelniający przeciwpyłowy przód BMW 31331110196 x2 szt.

- Podkładka uszczelniająca przód BMW 31306772226 x2 szt.

- Podkładka sprężyny górna tył BMW 33536764419 x2 szt.

- Podkładka sprężyny dolna tył BMW 33536764420 x2 szt.

- Tuleja uszczelniająca tył BMW 33506767010 x2 szt.

- Gniazdo podporowe tył BMW 33526764418 x2 szt.


50120647132_00b86b08d6.jpg


Wymienione zostały też dwa wahacze zawieszenia tylnego, górny od zbieżności LEMFORDER oraz dwie śruby mimośrodowe.


Na koniec została zrobiona geometria 3D.


Czy jest różnica, czy było warto pomimo, że nie było widać uszkodzeń i auto przechodziło przegląd? Oczywiście, że było warto!


Po wymontowaniu okazało się, że przód nie odbija już w ogóle. A tył po minucie coś tam wracał. Auto już nie kładzie się w zakrętach, stało się mniej podsterowne. Mogę szybciej wchodzić w zakręty i lepiej tłumi nierówności.


Na koniec całej tej zabawy już sam zamontowałem rozpórkę SWAGIER.


50119857558_c966b6070e.jpg


Tak wygląda dążenie do ideału w moim przypadku :) Może kiedyś go osiągnę :norty: Lubię to autko bardzo, za miesiąc minie dwa lata odkąd jest ze mną :mrgreen:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Żarówki LED od podświetlenia tablicy, jakiś „no name” z allegro po 10 zł za sztukę, ładnie świecą, ale trochę za mocno. Wcześniej kupiłem „Osram” LED, świeciły bardzo ładnie i nie za mocno, ale niestety powodowały błąd żarówki. Przy tych błąd nie występuje.

Zakoduj sobie mniejsze napięcie. Teraz to zdecydowanie przesadzone są. :wink:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.