Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam problem z kilkoma kontrolkami, otóż przy prędkości ponad 70km/h wjechałem w uskok (mniej więcej zdjęta jedna warstwa asfaltu i zrobiony zjazd) odczucie po wjechaniu jakby przejeżdżało się przez lekką górkę, żadna dziura po przejechaniu której słychać jakby urywało się koło, to był po prostu mało odczuwalny przejazd przez obniżony asfalt i dosłownie sekundę po tym zapaliły się kontrolki kierownicy i hamulca (obie żółte), po odczytaniu błędów okazało się, że w DSC jest błąd 5E40, którego nie da się skasować. Z błędu wynika, że jest to błąd czujnika kąta skrętu kierownicy. Po przejechaniu kilkuset km (wszystko to jedna trasa, jakieś chwilowe przerwy na odpoczynek) pojawił się komunikat ciśnienia w oponach, po zjechaniu na stację okazało się, że wszystko jest w porządku, ciśnienie jak zawsze 2.0 z przodu, 2.4 z tyłu, po obu stronach identyczne. Chciałem skasować komunikat jak zawsze np. po zmianie opon poprzez wejście w INIT, naciśnięciu przycisku aby wejść w opcję i ponowne już przytrzymanie przycisku aby pojawił się zegarek i po ruszeniu błąd się skasował. Niestety tym razem po przytrzymaniu przycisku pojawia się kwadracik i po chwili wraca do głównego menu nie kasując komunikatu. Przy odpalaniu pojawiają się kolejno komunikaty kierownicy, hamulca i ciśnienia. Nie mam pojęcia jak skasować komunikat ciśnienia i dlaczego teraz nie działa opcja, która zawsze działała, czy jest to aż tak powiązane z błędem 5E40 i póki tutaj nie będzie porządku nie skasuje się ciśnienia? Wydaje mi się, że wtedy kontrolka zapaliła by się od razu, a nie kilkaset km dalej.

Dodatkowo teraz auto ściąga lekko w lewo ale nie pamiętam aby pojawiło się to od razu po wjechaniu tylko kilkaset km dalej ale tutaj pewien nie jestem.

ISTA pokazuje "Kąt skrętu na kierownicy -0.04 st."

INPA pokazuje "Offset Lenkwinkel [Grad] -11,92"

Dlaczego te wartości są różne? Wydaje mi się, że to ten sam parametr.

Lenkwinkel Grad pokazuje 0.0

Bez względu na to czy kierownica jest na środku czy nią kręcę żadne z 3 powyższych wartości się nie zmieniają, a wydaje mi się, że powinny.

Tutaj screeny może coś uda się ustalić:

30c1f1249c04.jpg c53c500b53a5.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Trzeba przeprowadzić adaptację czujnika kąta skrętu problem opisywany wielokrotnie.
3A0jS9b.png
Opublikowano

Ale przeprowadzić kalibrację w momencie, w którym teraz ściąga w lewą stronę? Nie przeszkadza to? Jak jest z tymi parametrami ze screena czy nie powinny się zmieniać przy kręceniu kierownicą? Czy po kalibracji reset ciśnienia opon znowu będzie działać? Zrobienie kalibracji nie jest problemem tylko chodzi o to aby nie narobić więcej problemów dlatego dokładnie opisałem zachowanie auta i towarzyszące temu historie.


EDIT.

Dodam, że zamiast napisu RESET pod ikonką opony jest napis INIT, a błędy na desce rozdzielczej jakie da się odczytać w CHECK to CC-ID 24, 35, 50.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.