Skocz do zawartości

E90 Czujnik poziomu oleju - wahania we wskazaniu poziomu.


szymonb

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Ja osobiście zrobił bym to w aso a poza tym tylko ori że względu większej kontroli jakości

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 196
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 7 miesięcy temu...
Witam. Posiadam BMW 3 e90 2007 122KM. Od pewnego czasu zaczęła mi się zapalać kontrolka poziomu oleju, jednak mierząc poziom bagnetem wszystko wyglądało ok. Zacząłem na bieżąco sprawdzać stan oleju na bagnecie prawie codziennie. Jednego dnia oleju jest na minimum a następnego w połowie skali lub prawie max, sytuacja ciągle się powtarza i nasila i już nie wiem co mam o tym myśleć. Dodatkowo prawdopodobnie mam wyciek oleju ponieważ zauważyłem pewne ilości oleju na podłodze pod silnikiem, ale skoro jest wyciek to czy możliwe jest ze poziom się tak waha? Dziękuję za pomoc i każdemu za odpowiedź.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porównywanie odczytów poziomu oleju ma sens tylko gdy pomiar wykonuje sie w tych samych warunkach .

Czujnik poziomu odczytuje tylko na rozgrzanym oleju , po zatrzymaniu , na pracującym silniku i biegu jałowym .

Bagnetem mierzy się zwykle albo na zimno , albo kilkanascie minut po wyłączeniu ciepłego silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Procedura sprawdzania według www.newtis.info:

"Pojazdy bez prętowego wskaźnika poziomu:

Zaparkować pojazd na poziomej powierzchni.

Pozwól silnikowi pracować w normalnej temperaturze roboczej przez 3 minuty ze zwiększonymi obrotami (min. 1000 / maks. 1500 obr./min).

Odczytaj poziom oleju silnikowego w zestawie wskaźników lub na wyświetlaczu kontrolnym.

W razie potrzeby uzupełnij olej silnikowy"

A tak z życia i doświadczenia. Taki niestety urok tego czujnika i to potwierdzi większość. Staraj się sprawdzać w miarę przy podobnych okolicznościach. Moim skromnym zdaniem najbardziej zbliżony do rzeczywistości pomiar wychodzi w trasie po kilkudziesieciu km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za informacje. Sprawdzałem nie raz już takim sposobem i nie jestem do końca pewny. Dowiedziałem się że rurka na bagnet powinna być tylko nie umiem jej zlokalizować. Może będziesz wiedział gdzie ona sie znajduje?

Pierwsze słyszę, że jest gdzieś w tym silniku rurka na bagnet więc nie pomogę. Nawet nic takiego nie ma w katalogu.

https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=VA51-EUR-04-2007-E90-BMW-318i&diagId=11_3722

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeklejam swój stary post z innego wątku:


"Dla posiadaczy BMW e90 z silnikiem N46 których wkurza brak bagnetu olejowego:


Taki sam silnik (no prawie) był montowany w E46 i tam był bagnet.


Obydwie wersje samochodu posiadały tę samą miskę olejową - o numerze 11137568565

Element nr 1 z linku

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts ... Id=11_3722


W obydwu autach występowała ta sama odma

Element nr 1 z linku

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts ... Id=11_3180


Bagnet w e46 jest umiejscowiony w trójniku znajdującym się w przewodzie powrotnym oleju z odmy do miski olejowej.

W e90 nie ma trójnika tylko jest przewód.


Chodzi mi po głowie przy okazji prac przy odmie w moim aucie zamiana przewodu olejowego na ten e46.

Nie mam pewności czy mocowania na pewno będą pasować, ale myślę że warto spróbować."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od ponad trzech lat nie miałem potrzeby rozbierania podstawy filtra kabinowego, a ona od góry dość mocno ogranicza dostęp do odmy (i rurek/trójników od niej odchodzacych). Od dołu też jest do tego średni dostęp. Trójnik razem z bagnetem od E46 kupiłem za grosze jakiś czas temu i na ten moment wala się w garażu, ale przy pierwszej możliwej okazji przymierzę się do retroliftu:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też miałem ten problem, raz pół raz max, gdy któregoś razu pojechałem do serwisu specjalizującego się w BMW przy okazji wywalili mi podstawę nakrętki do oleju i od tego czasu poziom na maximum się trzyma, podobno z tą podstawą silnik łapie lewe powietrze. Spróbujcie wywalić podstawę, podobno z podstawą coś tam jst krzywo i lapie lewe powietrze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

witam

panowie znawcy tematu mam problem otóż wysiadł mi czujnik poziomu oleju wiec zakupiłem nowy , mechanik wymienił i nic kompletnie nic sie nie zmieniło

wiec zakupiłem drugi mając nadzieję ze poprzedni równiez był uszkodzony i co ??? ano nic znowu nic sie nie zmieniło

macie moze jakies rady co to moze byc

przy sprawdzaniu poziom oleju wskaznik pokazuje połowe stanu i napis ,,SERVICE ,,

jest wsród was jakis magik który moze pomóc ?? podpowie co mozna zrobic oba czójniki które kupiłem są fabrycznie nowe

z góry dzieki za rady

a i jeszcze jedno po uruchomieniu pojawia sie żółty napis SERVICE którego nie da sie zresetowac

Edytowane przez jak jakos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

panowie znawcy tematu mam problem otóż wysiadł mi czujnik poziomu oleju wiec zakupiłem nowy , mechanik wymienił i nic kompletnie nic sie nie zmieniło

wiec zakupiłem drugi mając nadzieję ze poprzedni równiez był uszkodzony i co ??? ano nic znowu nic sie nie zmieniło

macie moze jakies rady co to moze byc

przy sprawdzaniu poziom oleju wskaznik pokazuje połowe stanu i napis ,,SERVICE ,,

jest wsród was jakis magik który moze pomóc ?? podpowie co mozna zrobic oba czójniki które kupiłem są fabrycznie nowe

z góry dzieki za rady

a i jeszcze jedno po uruchomieniu pojawia sie żółty napis SERVICE którego nie da sie zresetowac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jakie te czujniki kupowałeś? Oryginalne BMW czy zamienniki?

Dobre pytanie :)

Mam diesla ale - jak padł mój czujnik to było dużo informacji, że kupno zamienników mija się z celem. Kupno nowego oryginału wydawało mi się bezsensowne, dlatego kupiłem używkę - działa już drugi rok.

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Hej,


Potrzebuje pomocy.


Czujnik poziomu oleju się zepuł ponieważ czy doleje czy zejdzie poziom ciagle jest ten sam.


Teraz pytanie czy mozna samemu wymienić czujnik ?


Jaki kupić? Jakie firmy brać pod uwagę?


VIN - WBAWA710X9J012661 - J012661

 

E92 - 320i - 170 KM - 2.0 - Benzyna - 2008 rok


https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=WA71-EUR-09-2008-E92-BMW-320i&diagId=11_3694#12617501786


Gdzieś czytałem, że jest gdzieś niby ukryty bagnet ale nie wiem czy to prawda.


Dziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.