Skocz do zawartości

E90 Czujnik poziomu oleju - wahania we wskazaniu poziomu.


szymonb

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Gdyby mechanik nie wlał 5l zamiast 4,25 to nie byłoby tematu. Interesują mnie te dwa wskazania w ista, ktoś ma wiedzę na ten temat?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 196
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Nie bawcie się w odlewanie oleju i inne kombinacje. Niestety te czujniki są bardzo mało użyteczne. U mnie kilka razy zdarzyło się że musiałem po dolaniu oleju przejechać autem 30-40 kilometrów żeby wskazania się odświeżyły.

 

Potwierdzam. U mnie to samo. trzeba trochę pojeździć...

Na RTV znam się dobrze (moja branża ) lecz na samochodach, to jakby dziewica prowadziła blog o sexie :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odgrzeję trochę temat, był u mnie znajomy e90 z n43 i obecnie jest tak jak było u kolegi Shiro, zdjęcia poniżej. Okazało się, że koledze mechanik wlał 5l zamiast 4.25l :? powiedzmy, że może to zgadzać się ze wskazaniem na wyświetlaczach, ale po upuszczeniu dokładnie 0,75l oleju i po rozgrzaniu silnika dalej wskazania są identyczne. Błędu czujnika brak. W ista są dwa parametry, które wskazują poziom oleju w tym silniku. Jeden pokazuje: maks a drugi wartość w mm i dodatkowo jest info, że ma być powyżej 60mm, tu po odpaleniu (po upuszczeniu oleju) było ok 67-68mm, po trasie spadło w okolice 60-61mm. Drugi parametr cały czas pokazuje maks, tak jak oba wyświetlacze. Jakiś miesiąc wcześniej jak mu sprawdzałem (przed wymianą oleju) w ista na pewno nie było maks, tylko nie pamiętam czy "ok" czy "1/2". Kolega ma dać mi znać jak było na wyświetlaczach, wydaje mi się, że na jednym max a na drugim 3/4, ale ma potwierdzić, bo nie pamiętam. Nie przywiązywałem do tego zbyt dużej uwagi, bo na kompie było ok. W starszych modelach jak czujnik jest uszkodzony to po odpaleniu jest pomarańczowa kontrolka i wtedy wiadomo, że czujnik padł. W e90 rozumiem, że nie będzie takiego ostrzeżenia i informacji o zbyt niskim poziomu oleju? Drugie pytanie: skąd dwa parametry w ista skoro czujnik jest jeden? Wydaje się, że wartość w mm jest podawana prawidłowo i ilość jest odpowiednia a drugie wskazanie w tym samym czasie jest maks.

http://i62.tinypic.com/5beftj.jpg

http://i61.tinypic.com/2im8j7k.jpg

 

U mnie jeśli jest (1 zdjęcie ) 3/4 czyli nie podświetla się ostatnia kreska, to na wyświetlaczu między zegarami też jest 3/4 (czyli nie podświetla się ostatnia kreska ). Nigdy nie wlałem oleju na maxa więc nie wiem, jak to jest w takim przypadku na wyświetlaczach.

NATOMIAST; ZAWSZE WLEWAM OKOŁO 3.5-3.7 l i "po drodze cykam " po około 50-100 ml , aż mam stan 3/4 na wyświetlaczach. I taki stan utrzymuję ( dolewając oleju jeśli trzeba ) przez cały czas do kolejnej zmiany. Te minimalne dolewki mogą wydać się Wam śmieszne, ale ja już tak mam :D (myśląc także o pełnej "kąpieli" łańcucha rozrządu )

Na RTV znam się dobrze (moja branża ) lecz na samochodach, to jakby dziewica prowadziła blog o sexie :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Jak masz z początku produkcji to może nie być, tak przynajmniej jest w e60

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie, w 1er E87 jest tak:

 

Kolega pytał o iDrive. Sposób, który podałeś dotyczy samochodów bez iDrive'a (wiem bo sam tak mam). W autkach z iDrive'em wskazana przez Ciebie możliwość nie jest dostępna chyba. Poprawcie mnie?

www.kancelariaturowski.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie, w 1er E87 jest tak:

 

Kolega pytał o iDrive. Sposób, który podałeś dotyczy samochodów bez iDrive'a (wiem bo sam tak mam). W autkach z iDrive'em wskazana przez Ciebie możliwość nie jest dostępna chyba. Poprawcie mnie?

 

No własnie,że mój samochód MA Idriva :) Druga możliwość, to podgląd poziomu oleju poprzez Idriva na ekranie nawigacji .

Dokładnie widać to na zdjęciach zamieszczonych wyżej przez @maniek21112 . U mnie jest tak samo.

Na RTV znam się dobrze (moja branża ) lecz na samochodach, to jakby dziewica prowadziła blog o sexie :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc na to wychodzi, że w moim aucie nie ma ani na desce ani w idrive czegoś takiego..

 

Sorry za być może głupią odpowiedź ale może masz po prostu "bagnet" ( jak ja bym chciał takie rozwiązanie w moim samochodzie ) w silniku do pomiaru oleju ?

Na RTV znam się dobrze (moja branża ) lecz na samochodach, to jakby dziewica prowadziła blog o sexie :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bagnet jest u mnie. Tylko byłem ciekawy czy komputer pokazuje u mnie stan oleju :-)

 

Jak masz bagnet, to się ciesz :D :cool2: To najbardziej obiektywna ocena ilości oleju. Chcesz się zamienić :mrgreen: :mrgreen:

Na RTV znam się dobrze (moja branża ) lecz na samochodach, to jakby dziewica prowadziła blog o sexie :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
Witam wszystkich. Mam problem z moim BMW e90 320 d 163 km, jakiś miesiąc temu zapaliła mi się kontrolka od niskiego poziom oleju, od razu sprawdziłem i faktycznie troszkę ponad minimum. Miałem trochę oleju więc dolałem (tak na 1/4 bagnetu), przejechałem około 3 km do pracy po czym ponownie sprawdzam olej dalej ledwo ponad minimum ale już plus to co dolałem. Następnie wracałem autem do domu na wieś odcinek 25 km wróciłem do domu sprawdzam olej w normie na bagnecie przy samym maximum. Przez jakieś 2 tygodnie jeździłem 2x samochodem i ponownie zapalała mi się kontrolka. Robiłem odcinki około 25 km za każdym razem sprawdzałem olej po przejeździe, i wszystko w normie tak jak było tyle, że ta kontrolka na zimnym się zapałała. Po tych dwóch tygodniach przytrafił mi się dłuższy wyjazd 600 km. Oczywiście na zimnym kontrolka się zapaliła i po chwili zgasła, przejechałem 400 km i zapaliła się kontrolka, z racji że byłem na autostradzie zatrzymałem się po 15 km, sprawdzam poziom oleju, wszystko w normie. Droga powrotna identyczna sytuacja, po jakichś 400 km zapala się kontrolka zatrzymuję się po jakichś 15 km i poziom oleju w normie. Wynika z tego, że zapala się ona nie tylko na zimnym a jeżeli się zapala to podejrzewam, że i poziom jest pewnie niski wracając do tego co napisałem na początku. Od tamtego czasu autem robiłem odcinek 25 km powiedzmy, że w trasie po mieście nie jeżdżę, kontrolka zapala się za każdym razem po odpaleniu silnika, ale gdy dojadę na miejsce i sprawdzam olej to jest w normie. Miał ktoś taki problem ? Jeżeli coś zagmatwałem z chęcią dokładniej wytłumaczę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żółta ikonka świeci się może przez 5 sekund. Rozumiem, że ona mogłaby się zepsuć, ale poziom oleju faktycznie jest niski 1/4 bagnetu a gdy przejadę 20 km to jest już praktycznie 4/4. Nie mam pojęcia gdzie zacząć szukania rozwiązania tego problemu, wymiana czujnika wiązałaby się chyba z wymianą oleju i filtrów w te wymieniałem 4000 km temu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

O ile dobrze wiem i z tego korzystam w N52B25 - pomiar poziomu oleju jest możliwy po odpowiednim rozgrzaniu silnika oraz na obrotach jałowych .

O ile te warunki nie są spełnione to pomiędli "zegarkiem" i wyjdzie z opcji .

Jeśli są spełnione to wynik pojawia się prawie natychmiast i można to zrobić zatrzymując się na światłach .

Spróbuj nie wymuszać pomiaru na zimnym bo i tak nie powinien się pojawić . Nawet po 3 minutach .

U mnie żądanie dolania 1 litra zwykle pojawiało się pierwszy raz w momencie gaszenia silnika po jeździe a więc zdecydowanie na ciepło .

Zwykle pomiar na Idrive jest trochę bardziej optymistyczny i inaczej zeskalowany niż ten na wyświetlaczu centralnym .


Jest temat na forum o problemach z odczytem poziomu oleju .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.