Skocz do zawartości

E90 Czujnik poziomu oleju - wahania we wskazaniu poziomu.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
jest post dosyc dlugi ktory opisuje dzialanie czujnika ktorejest dosyc kompleksowe.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

  • Odpowiedzi 196
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
jest post dosyc dlugi ktory opisuje dzialanie czujnika ktorejest dosyc kompleksowe.

 

Chętnie bym go przeczytał, ale nie znalazłem :cry:

Na RTV znam się dobrze (moja branża ) lecz na samochodach, to jakby dziewica prowadziła blog o sexie :-)
Opublikowano
Ważny wpływ ma teraz temp. otoczenia.Zauważyłem że jak przyszła zima to czujnik strasznie oszukuje.U mnie pokazuje cały czas Max dopiero po przejechaniu 50km pokazuje 3kreski

 

I tu ciekawostka: u mnie odczyt ilości oleju różni się w następujący sposób:

- na ekranie wysuwającym się z podszybia ( INFORMACJA>SERWIS> POZIOM OLEJU ) pokazuje o 1/4 więcej niż na skali "paskowej" pomiędzy zegarami.

To który jest prawdziwy ?!

Na RTV znam się dobrze (moja branża ) lecz na samochodach, to jakby dziewica prowadziła blog o sexie :-)
Opublikowano

U mnie, E90 325i, w aplikacji carly for bmw na zimnym silniku wyświetla się 120% poziom oleju, po zagrzaniu 85%. Kiedy carly pokazuje 85% na pasku jest max.

Zaraz po wymianie carly pokazał 85%.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak wejdę w liczniku na stan to jest zegarek i myśli.

Nie pokazuje stanu.

Inpa nie ma błędu czujnika

 

Czy mimo to czujnik jest uszkodzony?

Opublikowano
Jak wejdę w liczniku na stan to jest zegarek i myśli.

Nie pokazuje stanu.

Inpa nie ma błędu czujnika

 

Czy mimo to czujnik jest uszkodzony?

 

Może nie. Po odpaleniu silnika ( jak ruszysz ) zawsze musi minąć około 30 sek aby na pasku się pokazał syan oleju. Alel, ale...piszesz,że paska nie ma w ogóle ?

Rozumiem,że jak pokazuje się Tobie ikona oleju, to naciskasz OK ?

Na RTV znam się dobrze (moja branża ) lecz na samochodach, to jakby dziewica prowadziła blog o sexie :-)
Opublikowano
U mnie latem wiosna czujnik normalnie działa teraz tylko tak dziwnie ale pewnie to temu ze krótkie trasy robię będę musiałaś dłuższa zrobić nagrzać go i wtedy sprawdzić . A tak odrazu spytam bo ostatnio lekko ubyło mi płynu chłodniczego ale to chyba temu ze mechanik wymienił i nie odpowietrzyć wiec temu ubyło śle mówił mi ze jak auto nagrzane po trasie odczekać trochę i delikatnie odkręcać korek do wlewu płynu i jak usłyszę ze zasysa powietrze to znaczy ze szczelny układ jest i powinno być dobrze wszystko co o tym sądzicie ?
Opublikowano
Nie lepiej przeczytac instrukcje czujnika zamiast gdybac naforum jak tu robicie ? odpwoiedzi na wasze pytania sa w instrukcji.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak wejdę w liczniku na stan to jest zegarek i myśli.

Nie pokazuje stanu.

Inpa nie ma błędu czujnika

 

Czy mimo to czujnik jest uszkodzony?

 

Może nie. Po odpaleniu silnika ( jak ruszysz ) zawsze musi minąć około 30 sek aby na pasku się pokazał syan oleju. Alel, ale...piszesz,że paska nie ma w ogóle ?

Rozumiem,że jak pokazuje się Tobie ikona oleju, to naciskasz OK ?

A na zapłonie nie?

Generalnie ta opcja gaśnie po chwili i trzeba później jeszcze raz do niej wrócić

Opublikowano
Oczywiście też !
Na RTV znam się dobrze (moja branża ) lecz na samochodach, to jakby dziewica prowadziła blog o sexie :-)
Opublikowano

ok zrezumuje to na szybko bo rownierz nie moge odnalesc postu.

 

Czujnik dziala tak w wielkim skrocie :

 

1/ pierwszy pomiar tak zwany startowy dokonuje sie gdy olejw silniku osiaga 60 stopni (zalezne od jazdy i zewnetrznej tempy). Nie pokazuje on realnehgo poziomu tylko czy jest na tyle oleju w silniku i czy jego stan jest na tyle dobry aby moc kontynuowac jazde

2/ pomiar wlasciwy dokonuje sie po przejechaniu pewnego dystansu z szybkoscia obrotowa powyzej 1200 obrotow, pomiar zatrzymuje sie jezeli spadasz ponizej 1200 obrtotow i ponawia "mierzenie" jezeli przekroczysz 1200 obrotow. Jezeli zatrzymasz samochod i zgasisz silnik traciszmi pomiar i musiszgo robic ponownie. Zazwyczaj w miescie pomiar wlasciwydokonuje sie po okolo 15 km, na trasie po 7/8.

 

TUTAJ ZRODLO / http://www.1addicts.com/forums/attachme ... 1304115230

 

pomiar oleju nie jest pomiarem bo czujnik go nie mierz tylko go kalkuluje w oparciu o elektrolyze i niestyety czyniki zewnetrze jak temperatura i wilgoc moga falszowac wyniki. Pomiar oleju nie jest tylko pomiara ilosci ale rownierz jakosci oleju wedlug kompa a zostals kalibrowany pod Castrol edge w E9x.

 

istnieje stosunkowo czesty przypadek awari czujnika ktoryobjawasie na dwa sposoby :

 

- pokazuje brak oleju (dolej jeden litr ) chociaz jest maksymalna ilosc oleju w silniku. dolanie 1 litra moze spowodowac powazne problemy.

-pokazuje prawidlowa ilosc oleju chociaz w silniku jest o nawet 1 litr za malo oleju co oczywiscie moze spowodowac zatarcie silnika

jedyny sposob abyt o skontrolowac jest wylanie oleju z silnika i fizyczne skontrolowanie ilosci i porownanie go dotego co pokazuje czujnik. Jezeli pokazuje wiecej nie 0,5 litra roznicy w stosunku do realiow to znaczy ze czujnik jest do wymiany

 

Kalkulacja poziomu pokazywanym w obs/idrive moze sie roznic w dzialajacym czujniku nawet o pol litra w stosunku do realu w zaleznosci od czynikow zewnetrzych (jak jest zimno i mokro na zewnatrz, czujnik zaniza wartosci wyswietlane a jak jest cieploisucho to je zawyza) oraz od uzytego oleju. NP. oleju na bazie boru jak castrol edge bede zawsze prezentowaly wyzszy poziom niz np oleje na bazie calciomu lub moblybednum

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

ok zrezumuje to na szybko bo rownierz nie moge odnalesc postu.

 

Czujnik dziala tak w wielkim skrocie :

 

1/ pierwszy pomiar tak zwany startowy dokonuje sie gdy olej w silniku osiaga 60 stopni (zalezne od jazdy i zewnetrznej tempy). Nie pokazuje on realnego poziomu tylko czy jest na tyle oleju w silniku i czy jego stan jest na tyle dobry aby moc kontynuowac jazde

2/ pomiar wlasciwy dokonuje sie po przejechaniu pewnego dystansu z szybkoscia obrotowa powyzej 1200 obrotow, pomiar zatrzymuje sie jezeli spadasz ponizej 1200 obrtotow i ponawia "mierzenie" jezeli przekroczysz 1200 obrotow. Jezeli zatrzymasz samochod i zgasisz silnik tracisz pomiar i musisz go robic ponownie. Zazwyczaj w miescie pomiar wlasciwy dokonuje sie po okolo 15 km, na trasie po 7/8.

 

TUTAJ ZRODLO / http://www.1addicts.com/forums/attachment.php?attachmentid=517241&d=1304115230

 

pomiar oleju nie jest pomiarem bo czujnik go nie mierzy tylko go kalkuluje w oparciu o elektrolyze i niestyety czyniki zewnetrze jak temperatura i wilgoc moga falszowac wyniki. Pomiar oleju nie jest tylko pomiarem ilosci ale rownierz jakosci oleju wedlug kompa a zostal on skalibrowany pod Castrol edge w E9x.

 

istnieje stosunkowo czesty przypadek awari czujnika ktory objawasie na dwa sposoby :

 

- pokazuje brak oleju (dolej jeden litr ) chociaz jest maksymalna ilosc oleju w silniku. dolanie 1 litra moze spowodowac powazne problemy z uszczelkami.

-pokazuje prawidlowa ilosc oleju chociaz w silniku jest o nawet 1 litr za malo oleju co oczywiscie moze spowodowac zatarcie silnika.

 

Jedyny sposob aby to skontrolowac jest wylanie oleju z silnika i fizyczne skontrolowanie ilosci i porownanie go do tego co pokazuje czujnik. Jezeli pokazuje wiecej niz 0,5 litra roznicy w stosunku do realiow to znaczy ze czujnik jest do wymiany

 

Kalkulacja poziomu pokazywanym w obd/idrive moze sie roznic w dzialajacym czujniku nawet o pol litra w stosunku do realu w zaleznosci od czynikow zewnetrzych (jak jest zimno i mokro na zewnatrz, czujnik zaniza wartosci wyswietlane a jak jest cieplo i sucho to je zawyza) oraz od uzytego oleju. NP. oleje na bazie boru jak castrol edge bede zawsze prezentowaly wyzszy poziom niz np oleje na bazie calciomu lub moblybednum jak liqui moly.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

@Rivasi

 

Bardzo cenna wiedza :cool2: . Dziękuję (-emy)

Na RTV znam się dobrze (moja branża ) lecz na samochodach, to jakby dziewica prowadziła blog o sexie :-)
Opublikowano
Jak by nie mogli zamontowac bagnetu :duh: , ten czujnik to żadne udogodnienie, tylko sie musisz zastanawiać czy jest sprawny :mad2: co bagnet to bagnet. Wkładasz wyciagasz i widzisz czy jest w porządku.
Opublikowano
to jest udogodnienie dla klienta decelowego BMW czyli goscia po 40sce ktory nie interesuje sie jaki jest pomiar oleju tylko ma byc prosto i czysto bo ma garniak i ,i nie bedzie grzebal w oleistym bagnecie o ktorym musial by jeszcze pamietac. a jak mu komp mowi jedz do BMW to jedzie do BMW. Dodatkowo pomiar oleju to tylko jedna z funkcji czujnika.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
A jakie jeszcze ma funkcje ?
Na RTV znam się dobrze (moja branża ) lecz na samochodach, to jakby dziewica prowadziła blog o sexie :-)
Opublikowano

Dla posiadaczy BMW e90 z silnikiem N46 których wkurza brak bagnetu olejowego:

 

Taki sam silnik (no prawie) był montowany w E46 i tam był bagnet.

 

Obydwie wersje samochodu posiadały tę samą miskę olejową - o numerze 11137568565

Element nr 1 z linku

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=VA51-EUR-05-2006-E90-BMW-318i&diagId=11_3722

 

W obydwu autach występowała ta sama odma

Element nr 1 z linku

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=ET75-EUR-02-2005-E46-BMW-318i&diagId=11_3180

 

Bagnet w e46 jest umiejscowiony w trójniku znajdującym się w przewodzie powrotnym oleju z odmy do miski olejowej.

W e90 nie ma trójnika tylko jest przewód.

 

Chodzi mi po głowie przy okazji prac przy odmie w moim aucie zamiana przewodu olejowego na ten e46.

Nie mam pewności czy mocowania na pewno będą pasować, ale myślę że warto spróbować.

Opublikowano

Kurde też kiedyś o tym myślałem ale oczywiście już po wymianie odmy :/

 

Jakby Ci się udało to myślę że wielu ludzi tutaj by z chęcią zrobiło taką zmianę.

Opublikowano
Dla posiadaczy BMW e90 z silnikiem N46 których wkurza brak bagnetu olejowego:

 

Taki sam silnik (no prawie) był montowany w E46 i tam był bagnet.

 

Obydwie wersje samochodu posiadały tę samą miskę olejową - o numerze 11137568565

Element nr 1 z linku

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=VA51-EUR-05-2006-E90-BMW-318i&diagId=11_3722

 

W obydwu autach występowała ta sama odma

Element nr 1 z linku

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=ET75-EUR-02-2005-E46-BMW-318i&diagId=11_3180

 

Bagnet w e46 jest umiejscowiony w trójniku znajdującym się w przewodzie powrotnym oleju z odmy do miski olejowej.

W e90 nie ma trójnika tylko jest przewód.

 

Chodzi mi po głowie przy okazji prac przy odmie w moim aucie zamiana przewodu olejowego na ten e46.

Nie mam pewności czy mocowania na pewno będą pasować, ale myślę że warto spróbować.

Jak się zdecydujesz,koniecznie zamieść fotorelacje w "zrób to sam"

never again N46
Opublikowano

Panownie.

Wklejcie tu zdjęcia wyświetlacza waszego samochodu - poziomu oleju, to może wyjaśni się jeszcze więcej.

W moim, dziś po wymianie - wlałem prawie 4 l ( wiem,ze powinienem 4.30 litra, ale nie chciałem przelać aby pokazywało mi MAX ) wygląda to tak :

Poniżej na zdjęciu poziom z wyświetlacza między zegarami. Czy jest to połowa stanu ? Jest to odpowiednik poziomu na zdjęciu 2 ?

 

50f53b776acc.jpg

 

Zdjęcie z wyświetlacza. Czy zakres tych wszystkich podświetlonych kresek oznacza " Minimum " ?!

 

3f62e9a2f76f.jpg

 

Pokażcie ,jak jest u Was i jakie jest Wasze zdanie ?

 

EDIT:

dzis przy dodatniej temperaturze silnik pracowal na wolnych obrotach ponad 5 minut i na obydwu skalach pokazało się o jedną przedziałkę wyżej, ( więcej ) niż wczoraj ( na zamieszczonych zdjęciach wyżej ). Czy pod wpływem temperatury olej może się "rozszerzać " czyli powiększyć swoją objętość ?

Na RTV znam się dobrze (moja branża ) lecz na samochodach, to jakby dziewica prowadziła blog o sexie :-)
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Z tego co czytałem temperatura ma wpływ na pracę czujnika oleju(nawet ta na zewnątrz).Ja wlałem 4L po rozgrzaniu silnika mma MAX,po kontynuacji jazdy 20km mam 3kreski.Gdzieś zasade działania opisał Rivasi
never again N46
  • 8 miesięcy temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Odgrzeję trochę temat, był u mnie znajomy e90 z n43 i obecnie jest tak jak było u kolegi Shiro, zdjęcia poniżej. Okazało się, że koledze mechanik wlał 5l zamiast 4.25l :? powiedzmy, że może to zgadzać się ze wskazaniem na wyświetlaczach, ale po upuszczeniu dokładnie 0,75l oleju i po rozgrzaniu silnika dalej wskazania są identyczne. Błędu czujnika brak. W ista są dwa parametry, które wskazują poziom oleju w tym silniku. Jeden pokazuje: maks a drugi wartość w mm i dodatkowo jest info, że ma być powyżej 60mm, tu po odpaleniu (po upuszczeniu oleju) było ok 67-68mm, po trasie spadło w okolice 60-61mm. Drugi parametr cały czas pokazuje maks, tak jak oba wyświetlacze. Jakiś miesiąc wcześniej jak mu sprawdzałem (przed wymianą oleju) w ista na pewno nie było maks, tylko nie pamiętam czy "ok" czy "1/2". Kolega ma dać mi znać jak było na wyświetlaczach, wydaje mi się, że na jednym max a na drugim 3/4, ale ma potwierdzić, bo nie pamiętam. Nie przywiązywałem do tego zbyt dużej uwagi, bo na kompie było ok. W starszych modelach jak czujnik jest uszkodzony to po odpaleniu jest pomarańczowa kontrolka i wtedy wiadomo, że czujnik padł. W e90 rozumiem, że nie będzie takiego ostrzeżenia i informacji o zbyt niskim poziomu oleju? Drugie pytanie: skąd dwa parametry w ista skoro czujnik jest jeden? Wydaje się, że wartość w mm jest podawana prawidłowo i ilość jest odpowiednia a drugie wskazanie w tym samym czasie jest maks.

http://i62.tinypic.com/5beftj.jpg

http://i61.tinypic.com/2im8j7k.jpg

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.