Skocz do zawartości

E90 Czujnik poziomu oleju - wahania we wskazaniu poziomu.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
U mnie podobna sytuacja:

 

wczoraj pojawił się komunikat Engine Oil level Low (do wymiany oleju zostalo 2000km wg kompa)

 

Po wyłączeniu i ponownym włączeniu silnika teraz na kompie pokazuje ze jest w polowie (a juz mialem kupowac dolewke) pojezdze jeszcze troche i bede sprawdzal

 

Napiszcie proszę z waszego doświadczenia ile 335i zwykle oleju zjada ?

 

Dziex

 

 

Dolej pół litra, jak do wymiany zostało 2000 to już podejrzewam koło 13-15k zrobiłeś, to że brakuje 0.5l nie jest niczym nadzwyczajnym wystarczy po zapierdzielać trochę :), to że ci nagle komunikat wyskoczył, a potem zniknął to po prostu cały olej był w silniku a że jest go na tyle mało to po prostu w jakiś warunkach było go na tyle mało do pomiaru, że dostałeś komunikat.

 

pzdr. Łukasz

  • 11 miesięcy temu...
  • Odpowiedzi 196
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Witam,

 

może ktoś spotkał się nieprawidłowym (niestabilnym) wskazywaniem poziomu oleju.

Jeśli sprawdzę poziom oleju po przejechaniu jakichś 10 km poziom jest max, po przejechaniu 40-60 km spada do 3/4, a po około 200 km potrafi spaść do 1/2, ale nie jest to zasadą. Jak zatrzymam samochód i ponownie go włączę to poziom jest znów max.

 

Samochód podpięty pod kompa, czujnik zrestartowany - nie wykazuje i nie wykazywał żadnych błędów.

 

Proszę o pomoc jakieś sugestie jeśli ktoś się spotkał z podobnym problemem, boję się że zatrę silnik bo nie mogę sprawdzić jaki rzeczywiście jest stan oleju. Przebieg 86 000 km.

Opublikowano
Zdarzają się takie, ale gdyby nie dokumentacja i znajomość pierwszego właściciela to też bym nie uwierzył. Kupowałem jako 8 latka z przelotem 71k.
Opublikowano

Problem czujnika oleju byl wiele razy walkowany, odsylam cie do postu viewtopic.php?f=70&t=254654

 

niechce mi sie pisac dwa razy tego samego.

 

Z tego co mowisz twoj poziom oleju to 1/2 do 3/4, czujnik umie sie pomylic nawet o 200 mm.

Stan max ktory masz na poczatku po odpaleniu silnika jest tak zwanym stanem kontrolnym, prawidlowy poziom pokazuje sie po przejechaniu miedzy 8 a 30 km w zaleznosci od stylu jazdy (chodzi o utrzymanie obrotow powyzej 2K). Jezeli masz zimny silnik stan 1 pokazje sie po nagrzaniu silnika i dopiero wtedy zaczyna kalkulowac stan 2 czyli faktyczny.

 

u ciebie wszystko gra, masz dokladnie 4 litry oleju w misce aktualnie plus minus 100 ml. Sprawdz wylewajac olej, jezeli jest inaczej to trzeba szukac ze strony czujnika ale wedlug mnie wszystko jest ok.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Odgrzeję kotleta :)

Jechałem po dłuższej trasie dość żwawo 200km/h wzwyż, kręciłem bunię wysoko. Silnik to N43B20A.

Wjechałem do miasta pyrkam już powoli jakieś 10min po tym pałowaniu, a tu konewka, że mało oleju.

Myślę co jest sprawdzam ręcznie w BC pokazuje max oleju hmmm dziwne.

Na światłach zadziałał start/stop kontrolka znikła i już się nie pojawiła.

Czyżby czujnik się kończył czy po prostu się zawiesił.

Oleju jest na 100% dobrze bo jakieś 3-4tys. temu zmieniałem.

Jakieś pomysły? Czyszczenie czy co?

Nalatane mam niecałe 60tys.

Albo tutaj chodzi o ciśnienie oleju chodź, że książka mówi o poziomie oleju.

Jedź szybko tam gdzie wolno :)
Opublikowano
Nie taka technologia czasem to sie zdarza wasnie po dluzszj trasie bo tak naprawde czujnik ci nie liczy tylko ilosci ale rownierz stan jezeli uwarza ze olej jest zly (przegrzany, stary itd), to moze sie stac np po mocnym podgrzaniu silnika a ze taki alert zdarza sie sporadycznie to BMW nie wylaczylo opcji a one na twoim kompie ukazuje sie jako zolta ikonka na chwile.BMW tylko montuje czujniki jak idzie bo przeprogramowac kilkasetejk tysiecy czujnikow to kawal roboty a wiec jest jak z fabryki, nie przejmuj sie jezeli szybko wrocilo do normy a i moze miec nawet odchylke wskazania dwoch kresek od prawdy w gor lub dol jak jest zimno a akurat jest miedzy poziomami. To nie jest precyzyjna technologia to gadget.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
Aha zapomniałem napisać nie było to żółta konewka tylko czerwona. Dlatego się zmartwiłem.
Jedź szybko tam gdzie wolno :)
Opublikowano

a to jak czerona to nie czujnik poziomu, moze po prostu przegrzales silnik. Masz sprawny uklad chlodzenia thermostat czujnik cieczy itd ? cos stuka ?

 

to moze tez byc pompa oleju sie konczy lubia padac od reki, jedz na komputer, to bmw tam sie wszystko psuje. Pompa oleju to by byl najmniejszy problem jedyne 2K nowa w orginale + montaz + uszczelka od misy olejowej...

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
Zamiast pokazać dokładnie ikonę to mamy zgadywanie. Ikony z konewką mogą być dwie: za małe ciśnienie oleju lub za mały poziom oleju. Odsyłam do instrukcji obsługi. Jeśli nie ma ciśnienia oleju to pompa, albo zapchany smok (np elementami ze zużytych ślizgów łańcucha rozrządu). Jeśli natomiast masz pewność co do ilości oleju a pokazuje mały poziom to czujnik poziomu do wymiany.
Opublikowano
Ja jestem po usunięciu takiego wku... komunikatu z czerwoną konewką co raz jest a raz go nie ma, zawór regulacji ciśnienia oleju wymieniony.
Opublikowano

Nic nie stuka nic nie puka chodzi jak zegarek.

Chłodzenie sprawne, ciśnienie oleju paliwa też. Wszystko miałem dokładnie sprawdzone. Zobaczę pojeżdżę i czy znowu wyrzuci błąd.

Albo inne zabiegi polecacie?

Kurde auta ma zaledwie 60tys. nalatane, a wiecznie coś aż się płakać chce.

Jedź szybko tam gdzie wolno :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak jest czerwony alert, to powinny być zapisy w w pamięci komputera ze szczegółami tego momentu (stan licznika, prędkość, temp. itp). Nie jestem pewny czy w N46 tak jest, ale N43 jest na pewno.
Opublikowano

Potwierdzam jest w pamięci usterek ślad i on dużo daje. Mnie pomógł - silnik N43 po 100k km.

Wkurza mnie awaryjność osprzętu. :evil:

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Mój problem rozwiązany :) czujnik ciśnienia oleju był felerny i wieszał się czasami bo był jakby zasyfiony czy coś.
Jedź szybko tam gdzie wolno :)
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Witam, to moj pierwszy post, wiec prosze nie bic. Szukalem i nie moglem znalezc.

 

Czy czujnik poziomu oleju z e90 2.0d Hella 7 508 003 mozna zastapic Hella 1 433 596? Z tego co wynalazlem w necie(chociaz sa rozbieznosci w info) wyglada na to, ze ten drugi jest do e46 benzyniaka. Wygladaja identycznie. Bedzie hulac czy nie?

Opublikowano
ppatryk: KU49385. Moge kupic na allegro taki jaki mialem wsadzony, to nie jest problem. Chodzi o to, ze mam juz ten drugi i czy jest sens go wkladac, bo nie chce 2x robic :-)
Opublikowano

Czujnik powinieneś mieć12 61 7 508 003

 

Numer hella to 6PR007868-031

Aczkolwiek spokojnie polecam czujnik firmy MG 21-0065

Kupilem taki ostatnio do e46 i nie dzieje się z nim nic. Jak padnie to znów wymienie.

 

007 868-00 1 433 596 wynika ze do e46, wiec ja bym go nie montował. Kto wie czy zadziała. Niby ten sam ale inny numer katalogowy. Chyba ze to jakaś stara wersja.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Dla wiadomosci ppatryk i przyszlych pokolen:

 

Czujnik Hella 1 433 596 z e46 pasuje do e90 2.0d 120kW zamiast Hella 7 508 003.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Cześć,

 

dopadł mnie pewien problem z samochodem, cieknie mi pompa vacum i leci pod uszczelką pokrywy zaworów, ale juz kupilem oringi pompy i zestaw uszczelek pod pokrywę w ASO, w środę bedzie auto odstawione.

jednak druga sprawa nie daje mi spokoju, mam duże wahania poziomu oleju i nie wiem kompletnie na czym stoję, bo BMW postarało się żeby utrudnić nam życie i zamontowali tylko wskaźnik oleju na BC a nie normalny bagnet.

przy sprawdzaniu poziomu z BC komputer potrafi pokazać MAX albo +1L w ciągu jednego dnia, następnego dnia rano jest na środku...

800km temu wymieniłem olej dla świętego spokoju i wlałem 4.25L tak jak zaleca BMW, ale szlag mnie trafia bo rozumiem że są ubytki przez te wycieki, komp pokazuje wieczorem +1L, rano chcę mu dolać a ten zmienia zdanie i jest jednak MAX.

pomóżcie panowie bo nie chcę zatrzec motoru przez debilizm inżynierow BMW....

http://img38.imageshack.us/img38/8832/hu9c.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.