Skocz do zawartości

E90 Czujnik poziomu oleju - wahania we wskazaniu poziomu.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Miałem podobnie na autostradzie po kilkugodzinnej ciagłej jeżdzie.Na najbliższej stacji dolałem a ze był czas na wymianę oleju to zaraz po powrocie do Polski to zrobiłem.Okazało się iż stan oleju był oki i zadnych błędów.Do tej pory nic nie wyskakiwało a zrobione 10.000
W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
  • Odpowiedzi 196
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
To dziwne w takim razie nie rozumiem tego komunikatu? Hmm u mnie jak sprawdziłem na zimny silniku to się okazało ze oleju jest na około 2mm więcej niż max... dziwne. Balem się dolać by znów nie pokaczanić w sensie nadmiaru oleju. Olej świeżo zalany był, no nic będę to sprawdzał.
E60 3.0D 2004
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Sprawdziłem auto na kompie - nie wykazał poważnych błędów - przynajmniej tak mechanik powiedział - pokasował wszystko co było i stwierdził że bateria pada w aucie bo na wydruku większość z błędów była przy szybkości 0kmh i napięciu na poziomie 10-11V - słaby aku może powodować takie bugi? Tak sobie przypomniałem zimą ze 2 razy pojawiła mi się żółta ikonka akumulatora, ale pomyślałem, że to wina mrozu - auto stało sobie ze 3-4 tyg bez odpalania.
E60 3.0D 2004
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Podepnę się pod temat, dziś jechałem sobie pierwszą większa trasę około 200km i zapaliła mi się kontrolka żółta od oleju, akurat zwalniałem bo było ograniczenie do 70 i cpn a że stało się to tuż przed nim to odruchowo na niego zjechałem, chwilę postałem z 5-8 min, sprawdziłem stan oleju i na bagnecie generalnie było za połową tak 60% miedzy nacięciami, więc generalnie ok po odpaleniu auta nie było ikonki ale jest w "czeku" ze coś tam było. Teraz po powrocie do domu jak auto ostygło postało na bagnecie jest stan 80% więc w sumie IDEALNIE. Czy jest się czym martwić bo czytałem temat i wynika z niego, że ten typ tak czasem ma, ktoś mi mówił, że można wykręcić czujnik oleju i go przeczyścić bo niby może tam coś " zaśniedzieć ", w poniedziałek wtorek powinien dojść interfejs to sobie podepnę i zdiagnozuję wsio i od razu błąd poduszek i napinaczy zdejmę bo na myjni gdzieś zahaczyli odkurzaczem, kostkę wypiąłem i spiąłem ponownie błąd pozostał wiec bez kompa się nie obejdzie.

 

 

 

pzdr. Łukasz

Opublikowano

Panowie podepne sie pod temat :)

Nie chce zakładac nastepnego tematu aby nie zasmiecac forum...

 

Mój problem polega na....

Sprawdzam poziom oleju na bagnecie 10-15 min po zgaszeniu silnika (po osiagnieciu własciwej temp.silnika) pokazuje jakies 4-6mm ponad stan (max)

Jesli sprawdze nastepnego dnia rano olej na bagnecie jest 3/4 wg wskaznika.

 

Której metody sie trzymac?

Szukałęm na forum i zdania sa podzielone, jak myslicie?

Opublikowano

Ja dziś znowu miałem monit o niskim stanie oleju, zgasiłem auto i odpaliłem ponownie monit zniknął, po jeździe odczekałem sprawdzałem bagnet stan oleju jest IDEALNY stan, możliwe, że czujnik głupieje ??, czy faktycznie jak ktoś tam mi mówił może "zaśniedzieć" i robić jakieś cyrki ??

 

 

mmz -> a wycierasz bagnet przed sprawdzeniem ?? bo zaraz po jeździe olej jest rozlany przetrzyj po wyjęciu bagnet trzymaj do dołu żeby nie nie naciekło wyżej i sprawdź.

 

 

pzdr. Łukasz

Opublikowano
mmz -> a wycierasz bagnet przed sprawdzeniem ?? bo zaraz po jeździe olej jest rozlany przetrzyj po wyjęciu bagnet trzymaj do dołu żeby nie nie naciekło wyżej i sprawdź.

 

wycieram.... sam juz nie wiem o co chodzi.... :mad2:

Opublikowano

ja też nie wiem mi się pojawia monit tak o wciskam go z kompa znika, gaszę odpalam auto monitu brak nawet w "czeku" nie ma potem, sprawdzam po 2h olej stan perfekcyjny...

 

 

się wkurzę to zmienię ten zasrany czujnik...

 

 

pzdr. Łukasz

  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam.

Dzisiaj w powrotnej drodze z pracy ok 20 km podjechałem pod sklep dodam że parking był tak usytuowany że przód samochodu był sporo wyżej niż tył pojazdu.I właśnie w momencie gaszenia motoru zapaliła mi się na chwile żółta kontrolka od oleju.Po ponownym zapłonie wszystko ok.Pod domem sprawdziłem stan na bagnecie wskazał dokładnie połowę stanu pomiędzy max i minim(pomiar dwukrotny).Olej + filtry wymieniałem dwa miesiące temu i przejechałem 1500 km .Jak myślicie czy jest wszystko ok?Chodzi o stan na bagnecie.Przy wymianie cały stan po przejechaniu 1500 km połowę stanu?tak myślę że może zaczął brać olej?

Opublikowano
To jest prawdopodobnie problem z czujnikiem poziomu oleju. U mnie było to samo. Podczas zeszłorocznej wizyty w warsztacie po podpięciu kompa pokazał uszkodzenie czujnika. Wtedy co innego było robione, więc postanowiłem z tym żyć, i zmienić czujnik przy okazji wymiany oleju. Kilka dni temy była wymiana oleju i nowy czujnik. Po wyjeździe z warsztatu podczas jazdy pokazał się komunikat o minimalnym poziomie oleju. Po sprawdzeniu w warsztacie na bagnecie stan oleju prawidłowy, podpięty komp nie wykazał żadnego błędu. Na wszelki wypadek odpięta jeszce została klema akumulatora i wyglądało, że jest ok. Następnego dnia znowu komunikaty w czasie jazdy niskiego poziomu, po zgaszeniu silnika pokazywała się żółta kontrolka stanu oleju. Znowu warsztat, zero błędów na kompie, elektryk popatrzył i stwierdził, że jeden z pinów we wtyczce od tego czujnika wlazł za głęboko i mogło po prostu nie stykać. Po naprawie wydawało sie ok. ale po wyjeździe ponownie pokazał komunikat o niskim stanie. Ostatecznie został wymieniony cały czujnik poziomu oleju na nowy no i przez te kilka dni nic się nie dzieje, więc wychodzi na to, że świeżo zamontowany czujnik musiał być walnięty od nowości. Dodam ,że robiłem to w warsztacie u specjalisty ogólnie szanowanego na tym forum, więc nie wchodziły tu w grę jakieś czary-mary czy niefachowość warsztatu. Po prostu wada części, której nie da się zweryfikować. Najciekawsze w tym jest fakt, że diagnostyka kompem nie wykazywała żadnych błędów, czujnik wydawał się sprawny, tylko co jakiś czas dostarczał błędnego odczytu stanu oleju. I o ile w dieslu można sprawdzić faktyczny poziom oleju na bagnecie, to w benzynce komunikat olejowy może dać wiele do myślenia w jakiejś dalszej trasie, bo nie ma możliwości jego weryfikacji.
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
Witam. 2 miesiace temu wracajac z pracy chcialem sprawdzic poziom oleju wiec wchodze do Idriva a tam minimum wiec podjechalem pod dom i dolalem okolo litra. Na nastepny dzien odpalilem auto a czujnik nadal pokazuje minimum. Sprawdzilem na bagnecie :shock: a tam ponad max. wiec musialem spuscic troche oleju. Kolejnego dnia jadac do pracy wyskoczyla wiadomosc ENGINE CHECK i blad czujnika poziomu oleju. Postanowilem pojechac do serwisu bmw po nowy czujnik, filtry itp. do wymiany oleju. Majac juz wszystko zabralem sie za zrobienie serwisu a ze nie jest to trudne to zrobilem to sam. Po wymianie czujnika bylem pewien, ze blad sam sie skasuje ale tak sie nie stalo. Caly czas pokazywal minimalny stan oleju choc byl swiezo po serwisie. Od wymiany jezdzilem jeszcze miesiac bo albo ja albo mechanik nie mielismy czasu i w trakcie wyskoczyl mi SERWIS OLEJU. Wczoraj umowilem sie do mechanika. Ten podpial pod komp.i po 30 min.stwierdzil ze nie moze wykasowac bledow. Jezeli ktos mial podobny przypadek to prosze o pomoc. W innym razie pozostastaje mi serwis bmw...
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Najciekawsze w tym jest fakt, że diagnostyka kompem nie wykazywała żadnych błędów, czujnik wydawał się sprawny, tylko co jakiś czas dostarczał błędnego odczytu stanu oleju. I o ile w dieslu można sprawdzić faktyczny poziom oleju na bagnecie, to w benzynce komunikat olejowy może dać wiele do myślenia w jakiejś dalszej trasie, bo nie ma możliwości jego weryfikacji.

 

Mam to samo - diagnostyka nic nie pokazuje a co jakiś czas wyskakuje komunikat o poziomie oleju na minimum. Wymieniłem olej i sprawdziłem czy podłączenie czujnika jest ok. Komunikat nadal się pojawia. Czekam na kolejną zmianę oleju i wymienię czujnik. Czytałem na forum że czujniki poziomu nie są zbyt trwałe w naszych bmw. Także cieszę się że mam klasyczny bagnet i sprawdzam poziom oleju sam :)

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
mmz -> a wycierasz bagnet przed sprawdzeniem ?? bo zaraz po jeździe olej jest rozlany przetrzyj po wyjęciu bagnet trzymaj do dołu żeby nie nie naciekło wyżej i sprawdź.

 

wycieram.... sam juz nie wiem o co chodzi.... :mad2:

 

mmz ile wlales oleju do silnika .

Opublikowano

jakiś odkopt tematu :), ja dopiszę, że też tak miałem po zalaniu castrolu zaraz po kupnie auta, mialem sie brać za to, ale ze poziom był zawsze ok nie paliło mi się, potem zmieniłem olej na millersa, i praktycznie problem jak ręką odjął, zaraz po zmianie wyskoczył ze 2 komunikat o za niskim poziomie oleju, potem spokuj przez kolejne 3 wymiany, potem auto miało dzwon :)

 

 

pzdr. Łukasz

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam, od tygodnia się męczę z problemem dotyczącym oleju w moim silniku, cały czas wyświetla mi się komunikat żebym dolał 1l oleju - poziom oleju poniżej minimum.

Dolałem 1l oleju, nic się nie zmieniło, nadal poniżej minimum.

Postanowiłem wymienić olej, filtr, przepłukać silnik preparatem Liqi Moly, zamontować nowy czujnik poziomu oleju - po wykonanych operacjach poziom nadal poniżej minimum. Do silnika wchodzi ok 4,3l, tyle wlałem. Nie mam bagnetu więc nie mogę sprawdzić realnej ilości oleju w trakcie eksploatacji samochodu. Bardzo proszę o pomoc, co mam zrobić żeby komputer prawidłowo wskazywał poziom oleju w silniku.

Opublikowano
W instrukcji obsługi jest napisane co zrobić by komp wyświetlił prawidłowo poziom. Ja po dolewce miałem nie zmienione wskazania przez jeden dzień, chyba wtedy ok 20km. Potem było jak trzeba.
Opublikowano
Do komputera nie podpinałem, czujnik wymieniłem na nowy, zalałem 4l oleju - wskazał poziom MINIMUM. Dzisiaj dolałem 300ml, pojeżdżę zobaczę czy coś się zmieni.
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Czasem trzeba robić kalibrację kompem. Jest też szansa, że jest uszkodzony IBS lub problem z alternatorem, wówczas tak się będzie działo. Generalnie diagnostyka podstawą oceny problemu.

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Opublikowano

Diagnoza została wykonana.

- DME - 2F9E DME [ Thermal Oil. Level sensor. Signal implausible. Fault currently present ]

Udam się do Raszyna z tym problemem.

Opublikowano

U mnie podobna sytuacja:

 

wczoraj pojawił się komunikat Engine Oil level Low (do wymiany oleju zostalo 2000km wg kompa)

 

Po wyłączeniu i ponownym włączeniu silnika teraz na kompie pokazuje ze jest w polowie (a juz mialem kupowac dolewke) pojezdze jeszcze troche i bede sprawdzal

 

Napiszcie proszę z waszego doświadczenia ile 335i zwykle oleju zjada ?

 

Dziex

  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.