Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam koledzy. Jestem nowy na forum, mam problem ze swoją x5. Auto ma 177tys przebiegu, 2005r. 4.4 320km, skrzynia automatyczna. Silnik chodzi nierówno, lecz gdy jadę to do 2tys mocno trzęsie. Powyżej 2tys obrotów nic nie czuć. Komputer pokazuje wypadanie zapłonu na cylindrze 7. Błąd P0307. Wymieniłem świece, zmieniałem cewki/świece miejscami i nic. Cewki są sprawne, wszystkie wykazują wartość 0,8. Czytałem o zablokowanych katalizatorach(zdecydowanie bardziej czuć z lewego tłumika nierówną pracę silnika), o valvetronicu też czytałem lecz zostawiam to na ostateczność. Może ktoś miał podobny problem? I udało mu się to naprawić.

Dodatkowo zrobiłem pomiary w autocom


Krótkoterminowa korekcja dawki paliwa - rząd 1 = 7.0%

Krótkoterminowa korekcja dawki paliwa - blok 2 = 0.0%

Długoterminowa korekcja dawki paliwa - rząd 1 = - 4.7%

Długoterminowa korekcja dawki paliwa - blok 2 = - 1.6%


Sonda lambda B1-S1, napięcie 0.047 mA

Sonda lambda B2-S1, napięcie 0.777 mA

Sonda lambda B1-S2, napięcie 0.055 V

Sonda lambda B2-S2, napięcie 0.035 V


Szerokopasmowa sonda lambda B1-S1 1.018

Szerokopasmowa sonda lambda B2-S1 1.492

Opublikowano

Miałem podobny problem w e70 4.8 ale to prawie taki sam silnik. Okazał się to być valvetronic. Pomogła wymiana calej kasety z dźwigienkami z wałkiem. Więc nie wiem czy problemem były dzwignie czy wałek ale raczej dźwignie.


Ja bym sprawdził najpierw ten valvetronic. Da się to sprawdzić nawet w inpie. Można też odpiąć przepływomierz i też powinien równo pracować jeśli problemem jest valvetronic. Natomiast jeśli będzie bez zmian to trzeba by sprawdzić kompresje.

J

Opublikowano
Dzięki wielkie za odpowiedź. Właśnie dużo ludzie piszą że problemem okazują się dzwigienki popychaczy. Po odłączeniu przepływki zero zmian. Jak pierwszym razem odłączyłem to zgasł. Sprawdzę tą kompresje.
Opublikowano

Sprawdziłem kompresje. Poniżej wyniki podane na zimnym silniku.


1- 150 PSI/ 10.35bar

2- 160PSI/ 11.03bar

3- 160PSI/ 11.03bar

4- 120PSI/ 8.28bar

5- 150PSI/ 10.35bar

6- 160PSI/ 11.03bar

7- 10PSI/ 0.7bar

8- 155PSI/ 10.69bar


Jak widać 7cylinder nie ma wgl ciśnienia. Co sądzicie o cylindrze 4?

Mam zamiar zrobić jeszcze próbę na gorącym silniku plus próbę olejową

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.