Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

523i M52TUB25 2000r. Mam taki problem: biegi wchodzą mi dosyć opornie gdy samochód jest jeszcze zimny. Wrzucanie biegów jest dosyć ciężkie zwłaszcza gdy samochód stoi - na przykład jedynka przed ruszeniem spod świateł. Podczas jazdy wrzucanie kolejnych biegów nie jest już zbytnio problematyczne, a gdy samochód (a raczej skrzynia) dobrze się rozgrzeje, wszystko zaczyna chodzić sprawnie, biegi można wtedy wrzucać właściwie jednym palcem. Zdążyłem się już do tego przyzwyczaić, bo tak było od początku mojego użytkowania tego samochodu, czyli od prawie roku. W listopadzie miała wymieniany olej w skrzyni, co nie poprawiło sytuacji. Czy ktoś ma pomysł co może być przyczyną problemu?


Jeszcze jeden szczegół, który mi się przypomniał: na postoju, gdy wbiję już bieg, i będę cały czas trzymał wciśnięty pedał sprzęgła, biegi wchodzą bardzo lekko, dopóki nie puszczę i nie wcisnę sprzęgła jeszcze raz. Czyli tak: wciskam sprzęgło - bieg wchodzi ciężko, jak już wejdzie, można je wrzucać leciutko. Wrzucam luz, puszczam sprzęgło i wciskam je jeszcze raz - znowu bieg wchodzi ciężko.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wymiana oleju teoretycznie powinna rozwiązać problem, skoro nie pomogło to obstawiam usterkę mechaniczną w skrzyni, więc do regeneracji, ale, że to jest kosztowne najlepiej wymienić skrzynię. Czy gdy wrzucisz bieg na zgaszonym silniku to jest taki sam problem? Albo gdy dłużej przytrzymasz sprzęgło? Może to jednak problem z wysprzęglaniem.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Na zgaszonym wydaje mi się że jest tak samo. Raz miałem też taki problem, że w ogóle biegi nie chciały wchodzić, okazało się że puszczone sprzęgło nie odbiło do końca, wystarczyło podciągnąć pedał do siebie i było ok. To była jednorazowa sytuacja i już dosyć dawno temu.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Według mnie winne jest sprzęgło.

Widocznie ciągnie.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
  • 2 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
...na postoju, gdy wbiję już bieg, i będę cały czas trzymał wciśnięty pedał sprzęgła, biegi wchodzą bardzo lekko, dopóki nie puszczę i nie wcisnę sprzęgła jeszcze raz. Czyli tak: wciskam sprzęgło - bieg wchodzi ciężko, jak już wejdzie, można je wrzucać leciutko. Wrzucam luz, puszczam sprzęgło i wciskam je jeszcze raz - znowu bieg wchodzi ciężko.

Kolego, rozwiązałeś ten problem ?

Opublikowano
Nie rozwiązałem. W sumie nie jest to jakieś uciążliwe, bo dzieje się tylko na zimnej skrzyni. Zostawiam to następnemu właścicielowi, ale tak myślę że wymiana sprzęgła i profilaktycznie oleju w skrzyni powinna pomóc. Teraz mam kolejne e39, kolejne problemy, ale to oddzielna historia :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Szkoda :(

...ale tak myślę że wymiana sprzęgła i profilaktycznie oleju w skrzyni powinna pomóc.

U mnie nie pomogło. Wymieniłem olej i sprzęgło. Niby przez chwilę było lepiej, ale potem się znowu pogorszyło. Wymieniłem dwumasę i znowu było lepiej. Teraz jest znowu gorzej. Pisałem o tym tutaj. Podejrzewam, że to jednak skrzynia, ale obawiam się, że po tylu latach każda używka może się okazać, że to śmietnik. Do tego dochodzi koszt wymiany... Dużo jest skrzyń w niskich cenach od tds'a. Może bym zaryzykował, ale nie wiem czy podejdzie do 525d.

Opublikowano
A płyn hamulcowy kiedy zmieniałes?
iZzI
Opublikowano
Może problem leży po stronie płynu ,jest mocno higroskopijny więc przy większej ilości wody działanie układu może być uposledZone, szczególnie w niższych temperaturach
iZzI
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Rozumiem, że mówisz o płynie hamulcowym w obwodzie sprzęgła ? Może i tak być. Płyn był wymieniany, ale ja tego nie robiłem. W aucie jest niemiecka naklejka z wymiany z zapisanym przebiegiem. Nie wiem czy przy wymianie ktoś pokusił się, aby wypłukać ten płyn z obwodu sprzęgła. Pewnie nie.


Natomiast objaw jest taki jakby trzymało sprzęgło, bo jak parkuję na lekkim spadku to auto nie stacza się po wciśnięciu sprzęgła. Nie stacza się również gdy uruchomię silnik, dopiero jak wyrwę bieg na luz. Sprzęgło nie bierze od samej podłogi, jest całkiem spory skok, ale lekko szarpie przy ruszaniu. Skrzynia natomiast nie jest idealna - na dwójce podczas jazdy skacze lewarek przód-tył, a trójka często włącza się jakby nie było synchronizatora. Dlatego stawiałem na skrzynię, ale nie znam warsztatu, który by mi to trafnie zdiagnozował bez wymiany po kolei elementów napędu. No i coś cały czas delikatnie puka mi w pedał sprzęgła, trochę tak jak hamulec gdy działa ABS, tylko częstotliwość dużo mniejsza. Przed wymianą sprzęgła i dwumasy też tak było. Tak jakby jakiś trybik miał uszkodzony ząb i coś przeskakiwało i przenosi się na pedał sprzęgła. Przynajmniej ja to tak sobie tłumaczę :)

Opublikowano
Szkoda :(
...ale tak myślę że wymiana sprzęgła i profilaktycznie oleju w skrzyni powinna pomóc.

U mnie nie pomogło. Wymieniłem olej i sprzęgło. Niby przez chwilę było lepiej, ale potem się znowu pogorszyło. Wymieniłem dwumasę i znowu było lepiej. Teraz jest znowu gorzej. Pisałem o tym tutaj. Podejrzewam, że to jednak skrzynia, ale obawiam się, że po tylu latach każda używka może się okazać, że to śmietnik. Do tego dochodzi koszt wymiany... Dużo jest skrzyń w niskich cenach od tds'a. Może bym zaryzykował, ale nie wiem czy podejdzie do 525d.

Przecież one mają kompletnie inne przełożenia. Od m52 kupisz spokojnie za ok 500zl. Jestem ciekaw czy masz odpowiednio zalozony docisk. Zdarzały się problemy bo mechanicy nie potrafili założyć docisku jak nie był fabrycznie wcisniety na sloneczku

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
...Od m52 kupisz spokojnie za ok 500zl...

I będzie mi pasować do diesela ?

...Jestem ciekaw czy masz odpowiednio zalozony docisk. Zdarzały się problemy bo mechanicy nie potrafili założyć docisku jak nie był fabrycznie wcisniety na sloneczku

Też tak może być, ale było ich dwóch. Najpierw wymieniałem sprzęgło, bo niby dwumasa była dobra, a później po pół roku dwumasę u innego mechanika.

Opublikowano
Dobra, jeszcze jedna być może głupota, ale próbowałeś przyciągnąć pedał sprzęgła do siebie? Jeden jedyny raz tak miałem w moim samochodzie. Nie mogłem wbić żadnego biegu, okazało się że pedał nie odbił do końca.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Według mnie to jest raczej w porządku. Sprzęgło na równo z hamulcem. Ja tak jeżdżę już prawie rok. Najgorzej jest rano wrzucić jedynkę jak ruszam. Potem jak się wszystko rozrusza to w miarę idzie. Nie mam porównania do innej E39, ale w E36 to biegi chodziły idealnie.
Opublikowano
...Od m52 kupisz spokojnie za ok 500zl...

I będzie mi pasować do diesela ?

...Jestem ciekaw czy masz odpowiednio zalozony docisk. Zdarzały się problemy bo mechanicy nie potrafili założyć docisku jak nie był fabrycznie wcisniety na sloneczku

Też tak może być, ale było ich dwóch. Najpierw wymieniałem sprzęgło, bo niby dwumasa była dobra, a później po pół roku dwumasę u innego mechanika.

Popatrzyłem na tytuł tematu.

Opublikowano
Nie mam porównania do innej E39, ale w E36 to biegi chodziły idealnie.

 

Ja mam porównanie, w moim 528 wchodzą tak samo dobrze na zimnej jak i na ciepłej skrzyni.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.