Skocz do zawartości

Przegrzany N47 ??? Nikt nie potrafi pomóc


Bartek0123

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie!


Najpierw trochę o samochodzie BMW F10, 2.0 Diesel N47 135 kW, 2011 rok, automat, aktualny przebieg około 195 tys km, auto z polskiego salonu, serwisowane do końca w ASO, pełna dokumentacja przebiegu (teoretycznie).


Mam duży problem z temperaturą silnika. Wskaźnik pokazuje cały czas około 105 st.. Wiem, że to nie jest temperatura która może uszkodzić silnik, ale coś jest nie tak, auto ewidentnie o czymś informuje i nikt od stycznia nie potrafi mi powiedzieć o co tu chodzi. Nie ma znaczenia czy jadę w mieście, w korkach, czy na autostradzie grzecznie 120 km/h czy 200 km/h. Nie ma znaczenia czy temp. zewnętrzna jest 16 st. czy 36 st. zawsze wskazówka na liczniku pokazuje wartość powyżej 100 st. w przedziale 102-105 st.. Poniżej cała historia:


Styczeń 2018

Przebieg około 186 tyś, pękł łańcuch. Wymiana silnika, wtryski fabrycznie nowe, turbina zregenerowana, wymiana oleju w skrzyni + filtr, wymiana plastikowego dolotu z klapkami na fabrycznie nowy, wymiana czujnika podciśnienia DPF (nie wiem po co), wgrany nowy soft (nie wiem po co).

Od tego momentu zegary pokazują za wysoką temperature. Wg. odczytów komputera tj. temperatura cieczy chłodzącej 90-96 st. temperatura oleju 102-105 st..

Do tego samochód komunikował następujące błędy:

1. 802080 czujnik ciśnienia czynnika chłodzącego

2. 25c800 Ciśnienie zwrotne spalin z filtra DPF: pomiar poza tolerancją

3. 245700 Układ filtra cząstek stałych: filtr cząstek stałych mocno zatkany

4. 801222 Sprężarka klimatyzacji: wyłączyć ze względu na DME/DDE

----------

Następnie wykonano: wymiana czujnika cieczy chłodzącej, wymieniono termostat, wyczyszczony filtr DPF na profesjonalnej myjce (filtr po podłączeniu komputera charakteryzuje się fabrycznymi wartościami, chociaż przed czyszczeniem nie był na tyle brudny, że wymagał czyszczenia...), wymiana chłodnicy wody i klimatyzacji (były w kiepskim stanie), wymiana akumulatora. Błędy:

1. 26CF00 Kontrola paliwa (Warstwy NDR1)

2. 25c800 Ciśnienie zwrotne spalin z filtra DPF: pomiar poza tolerancją

3. 245700 Układ filtra cząstek stałych: filtr cząstek stałych mocno zatkany

4. 801222 Sprężarka klimatyzacji: wyłączyć ze względu na DME/DDE

5. 800334 PWM ograniczenie Grundubertemperatur.

------

Wymieniono filtr paliwa, olej wszystkie pozostałe filtry, czujnik temp oleju. Błędy DPF wyskakują po przejechaniu około 600 - 1000 km. Został założony sprawdzony sprawny filtr DPF z innego auta, ale za mało przejechane km żeby coś powiedzieć.

Na dzień dzisiejszy auto zgłasza następujące błędy:

1. 25c800 Ciśnienie zwrotne spalin z filtra DPF: pomiar poza tolerancją

3. 245700 Układ filtra cząstek stałych: filtr cząstek stałych mocno zatkany

3. 801222 Sprężarka klimatyzacji: wyłączyć ze względu na DME/DDE


I cały czas temperatura na wskaźniku jest 102-105 st !!!!


Nikt nie chce mi pomóc w tym temacie, mam wrażenie że diagnozy które słyszę to błądzenie we mgle (podłożenie innego DPF, czujnik temp. oleju, test zegarów - są ok, termostat, teraz jest pomysł żeby podmienić intercooler z innego auta....)


https://drive.google.com/open?id=1J_un8WiD47r6hQLAGcuIaDJ_iu-d_Ar5


https://drive.google.com/open?id=1MGLna5knhjMFvg2TyshymumbJ61ACSbY


Będę wdzięczny za jakieś pomysły.

Edytowane przez Bartek0123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jeśli masz stałą (choć wysoką jak dla ciebie) temperaturę oleju to nic się nie dzieje ... gorzej jakby szalała - raz wysoka raz niska.

Przeczytaj to : https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=332643

a później to : https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=103&t=326808


Ja właśnie przed chwilą wróciłem z pierwszej jazdy po nabiciu klimy - chłodnica klimy wymieniona na nową , inercooler i chłodnica wody po czyszczeniu - przyczyna opisana w drugim linku.

Na siłę nie próbuj nic naprawiać jest OK .

Pozdrawiam SIEKIER'A

:twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle było u mnie wymienionych rzeczy, że o czymś musiałem zapomnieć.


EGR jest wymieniony na nowy. Podczas wymiany silnika było stwierdzone, że stary jest "wytarty" i się zacina. Kolektor wydechowy został oczywiście sprawdzony i wyczyszczony chociaż nie był jakoś szczególnie brudny.


Kilka dodatkowych informacji "diagnozy": żaluzje wlotu powietrza wygląda na to, że działają. Otworzyłem je na wyłączonym silniku, po odpaleniu silnika same się zamknęły. Wentylator też załącza się kiedy tego potrzebuje.


Nie rozumiem jak można przy zaistniałych okolicznościach stwierdzić że "jest OK". Rozumiem, że temperatura oleju rzędu 108 st. nie uszkodzi silnika, ani innych rzeczy. Ale dla czego we wszystkich F10 N47 wskazówka wisi idealnie na 100 st. ? a u mnie jest więcej? Przecież układ chłodzenia silnika jest na 100% wydajny i może bez problemu schłodzić silnik o te pare stopni. Świadczy o tym chociaż fakt, że silnik jest identycznie "przegrzany" przy temperaturze zewnętrznej 16 st. czy 36 st. - to jest różnica 20 st. a silnik nie potrafi się schłodzić o kilka stopni?


Kolejny fakt jest taki, że w "zdrowej" F10, pomimo że zegary zawsze wskazują idealnie 100 st. rzeczywisty odczyt temp. oleju jest inny i zawsze się wacha 95-105 st. albo podobnie. Z jakiegoś powodu komputer decyduje o tym żeby poinformować kierowcę, że temp. wynosi idealnie 100 st..


Moim zdaniem gdzieś jest jakiś problem i auto "mówi" nam o tym przez wyświetlenie podwyższonej temperatury na liczniku.


Pytanie do wszechświata: czy źle zregenerowana turbina może podgrzewać silnik/olej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... czy źle zregenerowana turbina może podgrzewać silnik/olej?

 

raczej zle sterowanie doladowaniem

uparcie wracam do bledu c800 bo pamietam ze klienci wracali do serwisu po wymianie dpf

po dokladnej rewizji od cieplej strony wyskakiwaly niespodzianki jak mikropekniecia lub zle ulozone uszczelki

skoro egr jest nowy to zostaje uklad recyrkulacji, kolektor, czujniki, okablowanie, puszka dpf


tapatalked

jest moc, będzie szmoc ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
kiedy na cieplym silniku zapinam czujnik temp wody nie wkrecony w glowice to wskazowka nie wstaje, stad ten domysl

 

A to wskaźnik temperatury oleju, zobacz choćby w instrukcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pisze z autopsji, padl mi silnik i wykrecajac czujnik temp plynu czesc zostala mi w glowicy, kupilem wiec zamiennik w intercarsie i banglalo ale nieco przeklamywal wiec zamowilem w aso i wsadzilem do auta, raz dla testu na cieplym silniku zapiolem ten z intercarsa i po odpaleniu wskazowka lezala chociaz silnik byl moze nie w pelni rozgrzany ale cieply na tyle ze na jakies 80 powinna dygnac

stad moja opinia ze z olejem wiele wspolnego ten zegar niema poza znaczkiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

wojtekcichy zanim rozpoczniesz kolejną jazdę wejdź w memu ukryte 8 pozycja

i przekonasz się że wskazania "zegara z znaczkiem" pokrywają się idealnie z odczytem temp.oleju a nie cieczy chł.

Bardzo łatwo to zaobserwujesz bo temp.oleju wzrasta znacznie wolniej niż cieczy chł.

Jeżeli u Ciebie będzie inaczej to na taśmie produkcyjnej w Twoim samochodzie pomylili wiązki :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Podzielę się z wami jak wstępnie udało mi się opanować temat po prawie 3 latach. Po ostatnich zabiegach przejechałem 1500 km i nie mam żadnych błędów w silniku.


Więc ostatecznie jest u mnie tak:


1. Silnik nie trzymał temperatury i nie jestem w stanie stwierdzić co było tego przyczyną bo różne warsztaty wymieniały wszystko po kolei i nie było żadnych efektów, aż za którymś razem odebrałem auto i było ok. Obstawiam nową kompletną pompę wody z termostatem (Wymiana samego termostatu nie przynosiła efektów. Termostat jest osadzony w pompie i była teoria że może coś gdzieś puszczać.).

2. Wymieniłem kolejny raz EGR tym razem na fabrycznie nowy z salonu BMW (po rabatach około 650 zł).

3. Wymieniłem czujnik ciśnienia spalin też na fabrycznie nowy z salonu BMW (około 120 zł).

4. Miałem problem z wężykami podciśnienia (te w czerwonym oplocie) do sterowania min. zaworem chłodnicy EGR, były sparciałe i wymieniłem.


Powodzeniam i pozdrawiam

Bartek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.