Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jestem nowym członkiem forum, więc warto byłoby się przywitać. Jestem Bartek i witam Was serdecznie :)

Teraz przejdę do sedna sprawy. Mam problem z moją E87 i postaram się to w miarę logicznie wytłumaczyć Wam. Po odpaleniu (zaznaczę, że nie zawsze) na 3-4 sekundy zapala się czerwona kontrolka ciśnienia oleju. Po tych 3-4 sekundach gaśnie, ale z komory silnika słychać dziwny dźwięk - jakby takie charczenie. Po ponownych uruchomieniu silnika zazwyczaj charczenie ustępuje, choć nie zawsze. Jeśli ustępuje, to ponawia się w czasie jazdy i tu najczęściej po odpuszczeniu pedału gazu, a potem właściwie w całej rościągłości tak mniej więcej między 2-3 tysiące obrotów. Dodam, że auto jest świeżo po wymianie kompletnego rozrządu, oleju wraz z filrami, świec i pasków. Problem zaczął się po około 300 km od wyżej wspomnianej wymiany. Czy może być to kwestia oleju? Zalany mam Valvoline MaxLife 5W30. Myślę nad zmianą oleju na Motul? Myślicie, że mogłoby to pomóc? Będę wdzięczny za podpowiedzi :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A coś było z rozrządem nie tak? Czy wymiana profilaktyczna? Nie zostały w silniku wragmenty ślizgów, które uniemożliwiają swobodny przepływ oleju?
Opublikowano
Kupiona była z uszkodzonym, chałasującym rozrządem i stąd jego wymiana. Z tego co wiem rozrząd nie był całkowicie zdewastowany. Czy tylko to przychodzi Ci na myśl?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak. Wyczyścili cały silnik z resztek ślizgów? Ściągali miske olejową? Według mnie to kawałki starego rozrządu krążą po silniku.
Opublikowano
Na to pytanie nie umiem Ci odpowiedzieć. Czy ściągnięcie miski olejowej to dużo zachodu? A co myślisz o tym charczeniu, rzężeniu silnika? To przez to, że zapala się ta kontrolka od ciśnienia oleju? Wymiana oleju mogłaby tu w czymś pomóc? Wszyscy chwalą tego Motula.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Według mnie jest niedostatecznie smarowany to chrobocze. Ze zdjęciem miski i wyczyszczeniem wszystkiego jest trochę zabawy. Ale jak wymieniasz rozrząd, który był rozsypany , ładujesz tyle kasy i tego nie zrobisz to nawet się nie nacieszysz tą naprawą, bo będzie jak u ciebie. Nie ważne co wlejesz do tego silnika i tak będzie syf w nim krążył.
Opublikowano
Czy samo czyszczenie miski olejowej powinno pomóc? Na co Twoim zdaniem powinienem zwrócić jeszcze uwagę przy tej operacji? Jeśli byłoby coś nie tak z pompą olejową, to na pewno kontrolka ciśnienia oleju nie gasłaby po 3-4 sekundach, prawda? Przeszły mi przez myśl jeszcze vanosy w związku z tym chrobotaniem. Czy może to też związane z tym niedostatecznym ciśnieniem? Filtr oleju pewnie wszystkich syfów nie wyłapał, jak sądzisz?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tego ci nie powiem co jeszcze trzeba sprawdzić wyczyścić, bo nigdy nie misiałem tego robić. Filtr nie wyłapie wszystkiego. Możesz spuścić olej i przez szmatę stary przecedzić. Zobaczysz czy nie masz fragmentów slizgów. Dobrze też obejrzyj filtr.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na 99% przytkany smok pompy oleju przez resztki ślizgu. Nie jeździj tak, bo zatrzesz silnik, micha do zrzucenia jak napisał Jack79.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.